Daire alış ve satışının ticari gözükmesi

Soru

Merhaba. ben 10 gün önce oğluma ev almak için kendi adıma olan bir evi sattım. Şimdide yine kendi adıma olmak üzere oğlumun oturması için bir ev almak istiyorum. 1 yıl içinde 2 kere alım satım işlemi olduğundan dolayı bu durum ticari faaliyet olarak algınalıp vergi ödermiyim? teşekkürler..

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
07 Kasım 2016 | 14:52 doğa demir 616 Kişi okudu

Topraktan daire sozlesmesi

Soru

Merhaba bi akrabamin evi kentsel dönüşümle yıkılıp yenisi yapılacak o yapılacak yerden bende kendime bir daireye girdim mutahitle aramızda sözleşme yaptık 50000 tl para verdim bu sözleşmeyi noterden yapın dediler bende iki uç notere sordum su an orta da bir inşaat olmadığı için onaylayamayiz dediler ne yapmamızı oneririsiniz yardım ederseniz seviniriz

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ekim 2016 | 13:51 Mustafa tas 616 Kişi okudu

dükkanlar ve soguk hava deposu

Soru

zeminkat dukkan manav olarak başladı şimdi içinde soğuk hava deposu bulunan toptancı dükkanı olarak çalışıyor. soğuk hava deposu üst kat dairelerin ısınmasını engelliyor. ne yapabiliriz.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
25 Ekim 2016 | 11:08 ışıl uynusoğlu 615 Kişi okudu

kira akdi devam ederken kiralanan yerin satışı

Soru

24.09.2015 tarihinde yapılan kira kontratı. 24.09.2016 yenilenerek kiracı ve mal sahibinin imzaladığı kira konrtatı yapıldığı halde mal sahibi evi satışa çıkardığını beyan ederek 24.09.2016 ta.imzaladığı kira sözleşmesini tarafıma iade etti. Ancak kira bitişinden önce tarafıma her hangi bir ihtarname gelmediği gibi 24.09.2016-31.10.2016 kira bedelinide aldı (Bankadaki kira hs.dan). Beyin engelli bir oğlum ile Psk.tedavi gören eşimden dolayı ve kiraların yüksek olmasından dolayı evi tahliye etmem şu şartlarda mümkün değil.ne yapmam hususunda bilgilerini rica eder saygılarımı sunarım.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
05 Ekim 2016 | 19:08 M.Orhanettin Mertler 616 Kişi okudu

Vakfa bağışlanmış evin mahkemeyle geri almak

Soru

Babam evini ölmeden önce bir vakfa bırakmış intifa hakkı eşit paylarla annem ve babamda kalmak üzere.Vakıf bu evi depreme dayanaksız olduğu gerekçesiyle yıkmaya çalışıyor.(ayrıca apartmanın mülkiyeti tamamen vakıfta) vakfa dava açıp evi geri almam mümkün mü?

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
30 Haziran 2016 | 01:05 Metin Vakit 615 Kişi okudu

Konut Projelerinin Halka Arzı

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, devletin inşaat sektörüne dinamizm katabilmek adına konut projelerinin adeta halka açık bir şirket gibi borsada değer görmesini mümkün kılacak düzenlemeler yaptığına dair duyumlarım oldu. Ancak konu hakkında herhangi bir haber yakalayamadım. Halka arz vb. nakit akışında olumlu etki yaratacak herhangi bir düzenlemeden haberdar mısınız? Teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Haziran 2016 | 11:08 Tunca Bütün 616 Kişi okudu

konut masrafı ne çıkar

Soru

merhaba serdar bey izmir menemen gedizkent 2 projesinden ev aldım. evim teslim edilecek.oturma ruhsatı ,elektrik ,su ,doğalgaz abonelikleri toplam ne kadar masrafım olur

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
03 Haziran 2016 | 11:08 volkan deniz 615 Kişi okudu

kentsel dönüşümde arsa payı ve 2/3

Soru

sn.hocam, yıkım kararı kesinleşmiş binanın zemindeki dükkan sahibi alanına göre arsa payının az olması sebebiyle ve ayrıca yıkım kararına güçlendirme ve raporun yetkili firma tarafından verilmediği gerekçesiyle dava açmıştır. Diğer yönden 2/3 sağlayan öteki kat maliklerinin yeni binayı yapmak istedikleri müteahhitle imzalanmasını önerdikleri sözleşme güvenceli değildir. Bu durumlara göre, bina yıkılmadan imzalanacak sözleşmeyle 2/3 toplantısı yapılabilir mi? 2/3 toplantısı ne zaman yapılmalıdır? Dükkan sahibi haklı çıkarsa ve hisseleri artarsa ve diğer maliklerin hisseleri değişince ne olabilir? veya hali hazır alanına göre değilde daha ufak bir alan verilebilir mi? cevabınız için şimdiden teşekkürler,iyi günler

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
20 Nisan 2016 | 11:34 ERCAN TAMKAN 616 Kişi okudu

Sizce hangisi daha avantajli bodrum mu

Soru

100 binlira kadar nakit param var Erzurum merkezde kira çarpani 600 tl bodrum kat ev mi yoksa merkezden uzak kira çarpani 450 civarı 2.veya 3. Kat ev mi saygilarimla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Nisan 2016 | 00:20 Cem Kaya 615 Kişi okudu