Dap burgu

Soru

Hayırlı günleriniz olsun! Tebernüş bey, geçmişte bir okuyucunuzun bir sorusu vardı, sorusunda Dap Burgu, tango ve Royal bölgesinin metroya yakın olduğu fakat metroya ulasiminda arada e 5 bağlantı yolu olduğunu ve Dap yapının bu konu ile ilgili bir düşüncesi olup olmadığını sormuştum ve sizde Ziya beyle görüşeyim diye mesaj atmistiniz. Sorum ise sonuç ne oldu acaba görüşüp konu ile ilgili düşüncelerini alabildiniz mi? Teşekkür...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ocak 2013 | 13:26 Fatih mercan 605 Kişi okudu

Esenyurt

Soru

Tebernüş Bey Merhaba; Esenyurt konusunda sizinde eksik bildiğinizi düşündüğüm bir konuyu paylaşmak istiyorum. İbb imar yönetmeliği ( bu esenyurt Belediye'sinden de önce çıkmış bir yönetmelik) 20.000 m2 ve üzeri inşaat alanına sahip yapıların avan proje onaylarının ibb onayını ister. İlçe belediyeleri avan projeye göre inşaat izni verir. Toki min ibb den bağımsız imar uygulama yetkisi olduğundan emlak gyo uygulamaları bu kapsam dışındadır. Bu kapsamda esenyurtta bir çok proje sahibi bu uygulamayı bilmesine rağmen ve plan notlarında avan proje onayına göre uygulama yapılacağı yazılmasına rağmen yüksek kar hırsı ve şark kurnazlığı ile vatandaşı aldatarak maket satışı yapmıştır. Esenyurtta mevcut yapılaşmaya izin verilmesi halinde ne altyapı, ne de trafik sıkışıklık maliyeti halihazırdaki oluşan mağduriyet maliyetinden az olacaktır. Önce ahlaksızlık yap, aç gözlülük yap 5 blok yerine 10 blok, 1 emsal yerine 3 emsal yap sonra İBB nin problemi bu diye mağdur vatandaş üretip siyaset yoluyla ticari ahlaksızlığını kamu kurumları üzerine transfer etmeye kalk. Sorun imar değil Ticari Ahlak sorunudur. Girişimci riskleri, zamanı, maliyeti ve proje yönetimini becerebilendir. Bunları beceremeyen kasaba tüccarıdır.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Ocak 2013 | 00:52 Mustafa Kemancı 605 Kişi okudu

Akkoza Evleri

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Garanti Koza nın Akkoza projesinden Bahçeşehir de evl aldık.Malum uzun süren inşaat sürecinden sonra ancak aldık evi. Site hala inşaat şantiyesi gibi ama orta vadede kıymetleneceğini düşünüyorum. Görüşünüzü alabilirmiyim. Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ocak 2013 | 11:05 Ediz Kaya 606 Kişi okudu

makrom yapı makrom tek tuzla projesi

Soru

Selam Tebernüş Bey, Umarım soruma cevap verirsiniz. Umarım cevap verirsiniz demem yoğunluğunuzdan dolayıdır. Yanlış anlamayın lütfen. Sorum şu; Haziran 2012 tarihinde Makrom yapı Makrom Tek Tuzla projesinden 2+1 daire sözleşmesi yaptım. Parasını kdv hariç peşin verdim. Proje başlama tarihi sözleşmede de belirtilen Ağustos 2012 idi fakat 2013 yılına geldik halen temeli atılmadı ve parselasyon ve tevhid sürecinde olduğu yazıyor. Şimdi ben bu kdv artışından etkileneceğim büyük bir ihtimalle, fakat inşaat vaad edilen tarihte başlamış olsaydı bu oran beni etkilemiyecekti ne gibi bir yol izlemeliyim bundan sonra şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Ocak 2013 | 10:31 faruk sarıoğlu 606 Kişi okudu

Tapu satis bedelinin dusuk gosterilmesi

Soru

Merhabalar Hilal Hanim Fi tower projesinden 2+1 daire almak icin mart 2009 da sozlesme imzaladim ve parayi pesin olarak odedim. Subat 2010 da da proje insaat asamasiydayken 1000 tl tapu harci ve fi yapiya vekaletkat vererek kat irtifaki tapumu aldim. 2011 agustosunda evimi teslim aldim ve kasim ayinda evimi satmak uzereyken tapuda satis bedelinin 5500 tl oldugunu bu rakamin rayic bedelin cok altinda kaldigini ilgili belediyeden ogrendim ve belediye bunun icin birsey yapamiyacagini fiyapi ile gorusmem gerektigini soyledi. Fi yapi nin o zamanki avukatlarindan Zeki isimli bir beyle defalarca gorustum en sonunda sorunun kendilerinden kaynaklandigini sadece erken tapusunu alan benim gibi 20-30 kiside boyle bir problem oldugunu kabul etti ve duzeltmek 3600 tl ye ihtiyac duyuldugunu yarisini siz verin yarisini biz verelim teklifinde bulundu. O tarihte evimi satacagim icin teklifi kabul ettim ve kendilerine tapumun bir fotokopisini verdim ve tabi sizinde tahmin ettiginiz gibi hala bekliyorum dun yine fi tower a ugradim kadir bey le gorustum yine ayni seyler haklisiniz ozamanki arkadaslar boyle bir hata yapmislar, nasil olmus bende bilmiyorum ama bizim yapacagimiz bir sey yok diyor. Benden tapu harci olarak ev tesliminde de eksik oldugunu soyleyip 650 tl daha almislardi yani toplam 1650 tl tapu harci odedim tapu satis bedelim 5500 tl. Subat 2010 5500 tl satis bedeli uzerinden tapumu aldigimda toplam masraf 350-400 gibi bir rakam cikiyor oyleyse kalan 1250 tl mi verin diyorum yine cevap yok........ Bir arkadasim tapu sicil iptal davasi acabilecegimi ve mahkeme karariyla bunun duzeltilebilecegini soyledi sonucta ben evimi 89000 tl ye aldigimi dekontlarla veya faturayla ispat edebilirim. Bu durumda nerelere basvurmaliyim ve neler yapmaliyim goruslerinizi bekliyorum. Bu tur davalara bakiyorsaniz sizden yardim almak istiyorum. Saygilarimla

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
21 Aralık 2012 | 09:43 Aykut OZTURK 605 Kişi okudu

REFİNANSMAN KREDİSİ KULLANABİLİR MİYİM?

Soru

2012 başında bir konut firmasının anlaşmalı olduğu bankadan konut kredisi kullandım. Konutlar yapım aşamasında teslimleri de 2014. Tapu sahibi değiliz henüz. Bankaya, düşen konut faizinden yararlanmak istediğimi belirttim. Banka yasal olarak mortgage kullanmadığımı , inşaat firmasının banka ile olan kredi anlaşması çerçevesinde kredi kullandırdıklarını belirtip tapu sonrası başvurabileceğimi belirtti. Sorum şu bu konuda bankaya güvenebilir miyim ? son olarak da inşaat firmasından tapu ( kat ittifakllı tapu) talep ettim vermemeleri halinde hangi yolu izlemeliyim? teşekkürler

Umur Güven tarafından yanıtlandı.
04 Aralık 2012 | 11:18 MEHMET SÖNMEZ 606 Kişi okudu

SAHİLPARK&YORUM İSTANBUL

Soru

merhaba tebernüş bey yorum istanbulun kira çarpanı daha yüksek fakat ben oturum amaçlı alıcam güvenlik deprem konusunda sahilparkmı iyi yorum istanbulmu

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Kasım 2012 | 13:53 berk gürer 606 Kişi okudu

Akkoza - TED

Soru

Merhaba; Akkoza'da TED koleji icin bir hareket gorunmuyor. Olacak mi, bilginiz var mi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Kasım 2012 | 08:00 Oguzhan Yenilmez 605 Kişi okudu

Dap yapı Çağlayan DZO ofiste metrekaresi 2 bin 250 dolara

Soru

merhaba Dapyapının Çağlayanda başlayacağı DZO ofis şu anda ön satışta metrekaresi 2250 dolar aynı yerde mesa papirus 3500 dolar sizce yatrırım için DZO düşünülebilirmi

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Eylül 2012 | 10:47 cemal özkaya 605 Kişi okudu

Esenyurt nasıl çözülür

Soru

İyi günler. Bu Esenyurt meselesi ile ilgili size pek çok soru geldi bizim gibi sizlerde bunaldınız fakat bu mesele nasıl çözülür bir fikriniz varmı? İbb firmalardan bu yüksek emsal oranlarını telafi için yine park alanımı istiyor? Eğer öyle olursa bu iş yine uzamaz mı,sonuçta meselenin uzamasının nedenlerinden biri de şirketlerin bunu istememesiydi. 2. seçenek olarak yine belediye sorunlu proje planlarında tadil mi istiyor? O zaman pek çok projede iptal edilen dairelerle mi firmalar yola devam eder yoksa 3.seçenek olarak İbb durdurduğu inşaatlara bu defalık koşulsuz devam kararı mı verir? Sonuçta bunların herbiri teknik detaylar harici birer çözüm niteliğinde ama hepsinin firmalara ve biz müşterilerine farklı yansımaları olacak sizin duyumlarınız neler, Esenyurt'ta neler olacak? Ayrıca şu süreç çözülse dahi Esenyurt'ta büyük yaralar açtığını, bütün o büyük firmaların küçücük arsalarda o yüksek emsal oranları ile iş yapamayacağı ve işlerini bitirir bitirmez ''Bir daha Esenyurt'mu,asla!'' diyip daha çok kar edecekleri bölgelere geçeceklerini düşünüyorum. Ötesinde de metrobüsün getireceği getiri harici başka bir prim getirmeyeceğini düşünüyorum siz ne dersiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Eylül 2012 | 20:03 Mustafa Esmer 606 Kişi okudu