emsal artış yöntemleri

Soru

istanbulda 5000 m2 ve üzeri arsalarda nasıl oluyor da bazı belediyeler 0,50 puan fazla artış veriyor ama bazıları vermiyor. bu yetki ilçe belediyesinde mi yok sa büyükşehir belediyesinde midir. yani biz sırf emsal değerleri kurtarmıyor diye değreme dayanıksız binalarda ikamet etmeye devam mı edeceğiz. yoksa 5-6 bina birleşip 5000 m2 ye ulaşınca emsal değerimiz cazip hale gelecekmi.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Eylül 2012 | 11:38 Ömer Faruk ALTUNAL 605 Kişi okudu

Esenbahçe konakları mı Esenyurt Kiptaş 5. etap mo

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, öncelikle yardımlarınız ve bilgilendirmeleriniz için çok teşekkür ederiz. Çocuğumuzu yetiştirebileceğimiz düzgün ve uygun bir yer aramaktayız. Kiptaş 5.etap site açısından daha ferah, çocuk oyun alanları daha fazla ancak metrobüse uzak(4.5 km) ve çevre ile ilgili soru işaretlerimiz var. Esenbahçe de ise site gibi değil de daha çok apartman-site şeklinde gibi. Ancak semt açısından daha modern görünüyor, ve metrobüse 1.3 km uzaklıkta ve alışveriş merkezilerine de yakın. Esenbahçede 3+1 145 m2, Kiptas 3+1 126 m2. Her iki dairenin de fiyatı 170 bin TL dir. Bize yol gösterebilirseniz çok seviniriz. Değerli görüşleriniz bize ışık tutacaktır.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Eylül 2012 | 23:54 erdal yılmaz 606 Kişi okudu

maltepe kiptaş ve halkalı toki karşılaştırması

Soru

merhabalar, kiptaş maltepe birinci etapta hala borcunu odedigim ve icinde kiracısı olan 2+1 evim var. simdi de iki seneligine kiraya cıkma durumum oldu ve halkalı toplu konutlar manolyada ev kiraladık(1000TL). kiraladıgım evin satıs fiyatı 275000, 10. kat guneydogu daire, yanında avrupa konutları yeni bitti. sizce maltepedeki evi satıp orda ev almak mantıklı mı olur, hangi lokasyon daha gelecek vaad ediyor sizce?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ağustos 2012 | 10:03 seyda kaplan 606 Kişi okudu

newista residence

Soru

mrb tebernüş bey.Biz ekim 2011 yılında newistadan bir daire aldık.Fakat inşaat 6 aydır çalışmıyor.newista mayıs 2010 yılında yapı ruhsatı aldığını belirtti bize.Esenyurt belediyesı imar müdürlüğü bi problem olmadığını söyledi.İbb belediyesi ise mevzuata aykırı ruhsat düzenlediğini emsal problemi olduğunu bu nedenle yeniden tadilat ruhsatı duzenleyip proje çizip yeniden ruhsat başvurusuna bulunmaları gerekiyormuş.Yada emsal sınırını aştığı için bir arsa alıp onun uzerine spor tesisi yaparak belediyeye vermeleri gerektğiğni belirttier.Firma internetten takip ettiğime göre buyuk bir firma mağdur olmak ıstemiyoruz.Temmuzun sonuna kadar beklememiz gerektiğini söyluyorlar.Ne yapmalıyız sizce inşaat yeniden başlarmı yada ruhsatı alamama gibi bi olay olurmu...tşk ederim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Temmuz 2012 | 13:13 ilkay bilgin 605 Kişi okudu

Ispartakule'den ev almak

Soru

Merhaba, başakşehir'deki dairemi mayısta sattım, piyasa yükselince elimdeki ile daire almak zorlaştı. halkalı-ispartakule ikilisinde yer bakiyorum ancak isparta-avrupakonutları3 bütcemi aşıyor. girersem zorlanacak gibiyim. eşim cok istiyor ama durumu görup katlanıyor. (sizin yazılarınızda dediğinize göre eşimin dediğinin tersini yapmalıyım) ancak ben kararsızım, her gün kayıpmı nakitte kalmak. yoksa fırsatmı bilemiyorum. bankada tutmaktan başka alternatifim yok, işletemiyorum. özetle beklesem fırsatlar çıkarmı ?, şu an kiradayım ıspartaavrupa2'deyim. 1 yıl kalıp havasını yaşayım diyorum. tavsiyeniz nedir ?, halklı toki'den alsam daha kolay oderim ama oturmam, avrupa3'den alsam oderken keyfini çıkaramam. :) tavsiyeniz var mı ?.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Temmuz 2012 | 14:46 halil türkmen 606 Kişi okudu

Esenyurt projeleri

Soru

Tebernüş bey iyi günler. Öncelikle Esenyurt bölgesi imar sorunu konusunda verdiğiniz sabırlı cevaplar için sizi tebrik ediyorum ancak yatırımcılarla paylaşmak istediğim şudurki Esenyurt içerisinde bir kaç tane firma yapısı ve markası yıllara sari olmuş firmaları tenzih etmek koşuluyla yapılan yatırımların genelde riskli ve yapı kalitelerinin vasatın altında olduğunu bilmelerini isterim. Satışları belli bir hızla devam etmeyen firmaların inşaatları kredi olanaklarıda düşük olduğu için devam ettiremeyecekleride bir diğer gerçek, Esenyurtun şehir planlamasınında bu kadar karmaşık ve kötü olduğunu göz önüne alırsak insanlar neden buraya bu kadar teveccüh gösterir çok enteresan bir durum. Sadece dış cephesinde mantolama yapıyoruz diyerek zaten zorunlu olan bir uygulamayı extraymış gibi sunup insanları bu kadar kandıran ve ince işçilik bakımından bu kadar çok kötü projenin bulunduğu bir ilçe daha bilmiyorum. Bakanlığın yerinde olsam projelerin bankalarca ve yatırımcılarca yaptırılan expertiz raporlarına ilaveten birde teknik expertiz yapılabilmesi amacıyla özel birimler oluşturulup yapının kalite künyesini ve standardınıda ortaya çıkması ve bu konuda bilgisi az olan vatandaşımızın kandırılmasının önüne geçerdim. Aksi taktirde malum bölgeden ev alan vatandaşlar yakın bir zamanda sürekli tamirlerle uğraşıp huzursuz olucaklar. Özelde size bu konuda bir çok proje örneği gösterebilirim. Hiç bir proje, ekip, şantiye planlaması olmadan iş programı yapmadan 1 tane kalfa 1 tane inşaat mühendisi ile 300-500-700 konut yapılan bir bölgeden bahsediyoruz. Bu konuyu biraz işlemek lazım.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Temmuz 2012 | 12:00 Fatih YILDIZ 606 Kişi okudu

yardim istiyorum

Soru

merhabalar ben makedonya vatandasiyim eski kalan turklerdeniz bize burda makedonyada turklere muslumanlara yardim etmiyolar savaslar yasadik bizi sevmediler hep isgal altinda tutular bizleri sizden yardim istiyoruz TURKIYEDE ailece yasamak istiyoruz sizden cevabinizi bekliyoruz kolay gelsin...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Temmuz 2012 | 14:41 sedat osman 606 Kişi okudu

Evviva Home'da 71 metrekare 73 bin TL

Soru

Tebernüş Bey, öncelikle saygılarımı sunuyorum. Ben Yozgatta yaşıyorum İstanbul'u hiç bilmem ama orada Beylikdüzün'de akrabağlarım var orada Eviva home projesinde 71M2 1+1 daireyi 73.00TL'ye bırakıyorlar. İstanbul'u bilmeyen biri olarak siz değerli üstada danışmak istedim. 70.000TL nakit param var, bu paraya vosvogen Jetta Dizel Otomotik full+full araç da alabilrim, Arabada 1 yıl sıra varmış bana hemen buldular. çok prim yapar diyorlar. Sizce nasıl yapmalıyım. sonuçta doğru karar vermek gerekiyor para kolay kazanılmıyor. Teşekkürler üstadım.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Haziran 2012 | 16:47 MURAT DEMİRAL 605 Kişi okudu

tekrar merhaba tebernus bey, cevaplariniz icin cok...

Soru

tekrar merhaba tebernus bey, cevaplariniz icin cok tesekkurler...ben baya arastirdim...canan residence veya evinparkta karar kildim..agaoglu, brandium,maritza felan hepsine baktim...bu iki projeyi malzeme kalitesi-fiyat orani nedeniyle dusunuyordum ama evinparkin konumu agir basti dediginiz gibi atasehir merkezinde ama gurultuden uzak hersey elinizin altinda...142metre kare brut 600-630 bin tl arasi benim sorum bu fiyatlar ileride prim yapar mi? yoksa atasehir disindaki projelerede bakmam gerekir mi? misal ilk uphill court ciktiginda 1+1 alacak param vardi almadim 4 senede 2 ye katladi kendisini benim derdim elbette 2ye katlamasi felan degil bu alacagim projenin ama en azindan deger kaybetmemesi veya az biraz prim yapmasi..o kadar ac gozlu degilim:)))))) bende tavan yuksekligini ve proje detaylarini begendim..birde tam karsisindaki gumrukte kalkicakmis gelecek sene sonuna kadar ee oralarda imara acilicak ve planlanan oteller yeni konutlar is merkezleri..kisacasi benim gorusum onu acik bir yatirim gelismeyede acik..ne dersiniz bu hususta? birde ugur bey katilacak mi sizin programiniza tekrar? son katildiginda tekrar cagiricam demistiniz

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Haziran 2012 | 20:05 cezmi diren 606 Kişi okudu

Daricada yatirim lik daire

Soru

Merhaba tebernus bey verdiğiniz bilgiler için teşekkürler benim sorun daricada 160 bin tlye 100 metrekare bir daire alınır mi kira fiyatlar da 600 700tl arası şimdiden kolay gelsin

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Şubat 2017 | 00:57 Hasan kasmak 606 Kişi okudu