Satın almak istediğimiz ev/evler sağlam mı?

Soru

Merhaba Teberniş Bey, Ev almak için Haznedar, Bahçelievler, Güngören taraflarında araştırma yapıyoruz. 8-10 tane ev bakalım diye ayıklıyoruz ama hangisi sağlam hangisi değil bilemediğimiz/anlayamadığımız için bir türlü ilerleyemiyoruz. sıfır evler ateş pahası. deprem denetlemeleri öncesi evlerin sağlam olup olmadığını ölçümleme yapıldıysa bir yerden öğrenemiyor muyuz? Tüm evler ölçümlendi, sağlam olmayan evler belli diyorlardı 1-2 sene önce. İnternette epey araştırmamıza rağmen hep oturduğunuz evin sağlamlığını test edin mesajlarını okuyoruz. Biz ev alırken uzmanların onayladığı evi almak istiyorsak önce test mi ettirmemiz gerekiyor?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Mayıs 2013 | 18:38 Ersin Erdoğan 584 Kişi okudu

TOZKOPARAN KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJESİ

Soru

Öncelikle hepinize bizlere yol gösterdiğiniz için teşekkür ederim.. Tozkoparan kentsel dönüşüm projesi alanında kat mülkiyeti tapulu 60 m2 bir dairenin 4/1 ortağıyım. Diğer ortklardan birisi bize herhangi bir haber vermeksizin 4/3 payı yaklaşık 9 kişiden satın aldığını söyleyerek bizden diğer 4/1 payıda alamk istedi Belediye anlaşmaların tamamlandığını geriye mimari projenin kaldığını söylemesine rağmen bu ortak benden bu payı elinizden alınır yok pahasına gider diyerek korkutmaya çalışarak almaya çalışıyor. izale*i şuyu davası açacağını söyeleyerek tehdit ediyor yaklaşık 30 yıldır biz herhengi hak talep etmemize rağmen biz onlara iyilik etmemize rağmen oluşacak olan rantı sadece kendisi almak istiyor... 1-Belediyenin kentsel dönüşüm projesinde olan bu alanı paylaşmamız basıl olacak... Kentsel dönüşüm projesini beklemelimiyiz 2- Ben bu şahıslara ecri misil davası açıp 30 yıla dair borçlerını yasal faiziyle birlikte alabilirmiyim 3-Belediyeyle şahıslar arasında olan anlşmada 4/1sahip olsak bile bizim imzamız gereklimi sadece onların anlaşmasıyla işleri yürütebilirlermi

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
11 Mayıs 2013 | 11:45 EMİN YILMAZ 583 Kişi okudu

Giriş Kayaşehir

Soru

Tebernüş Bey; Yatırım amacıyla dükkan almak istiyorum.Giriş kayaşehir projesinde son kalan dükkanları inceledim. Bloklar kayaşehire giren aksın üzerinde bulunuyor. Giriş dükkanların çoğu bitmiş. 1.Kattaki teraslı dükkanlardan satışta olanlar mevcut. 52m2 dükkan için 280 bin TL fiyat istenilmekte. tek düşüncem giriş olmadığı için. acaba 1.kattaki dükkanının değer artışı zemin kadar olmaz mı? dükkanlar teraslı olduğu için muhtemelen cafe-fast food için düşülmüş, o taraftan bakınca da günümüzde en fazla rağbet gören sektör yiyecek olduğuna göre mantıklı da gelmiyor değil. 1.kattaki dükkanın 5500 tl/m2 den almak fazla mı? bu arada giriş kattaki 110m2 dükkana 800 bin TL istenilmekte yani 7250 tl/m2 oluyor fiyatı. bu projedeki daire fiyatları da 2800-3000 TL arasında sanırım şuan. 2 ucu açık yani :) sizin yorumunuz nasıl olur, 1.kattaki dükkan alınır mı?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Mayıs 2013 | 20:47 Kemal Tunçer 584 Kişi okudu

nmerkez

Soru

Benim anladigim esenyurt belediye baskani emsal 2.5 olacak diyor bu durumda nmerkez icin degisen birsey yok yaniliyor muyum.biz zaten 2.5 emsal vermistik özyurtlar ve digerleri size hayal satti diyor bu kadar insan var hersey ortada belediye baskaninin beyani ortada bunun sucu yok mudur firmalar acisindan hukuki olarak olay mucbir sebep degil anlasildigi uzere

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Nisan 2013 | 16:02 mustafa tolga gurgen 584 Kişi okudu

Şufa hakkı

Soru

1- İmarlı ve hisseli arsalarda hisse satışı ve şufa hakkı şartları 2- İmarsız hisseli arazilerde hisse satışı yapılıp yapılamıyacağı ve şartları mümkünse yasa maddesi verebilirmisiniz. değerli bilgileriniz için teşekkürlerimi ve saygılarımı gönderiyorum

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
02 Nisan 2013 | 15:16 Mustafa Ongun 583 Kişi okudu

İnnovia1

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, benim sorum şu,elimde 150 bin tl gibi bir peşinat var ve beylikdüzü tarafından bir ev almak istiyorum, dolaştığım projeler arasında en çok hoşuma giden güzel bir sosyal alana sahip olan innovia 1 projesi,ordan bir 2+1 143 metrekare daire beğendim site içine bakan fiyatı 250 bin tl ,benim merak ettiğim bu innovia 1 evleri bu parayadeğermi hem lokasyon olsun hem sosyal imkanlar olsun hemde sitenin yap kalitesi açısından,100 bin tl gibi bir kredi çekip peşinatın üstüne ekleyip 4 yılda kredi borçuna gireceğim mecburiyetten,sizce düşünce mantıklımı yoksa diğer o civarda önereceğiniz başka uygun fiyatlı bu ayarda bir yerleşim alanı varmı.şimdiden ceabınız için tşk. Eder iyi çalışmalar dilerim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Mart 2013 | 22:59 Bülent ülger 583 Kişi okudu

İkinci el satış

Soru

Günaydın Tebernüş bey, son günlerde halkalı ve çevresinde dikkatimi çeken bir durum var ve sizden yorum bekliyorum. Maketten satılan projelerde genellikle ikinci el satışlar projenin bitmesine yakın ya da bazen teslimden sonra yapılıyor. Ancak bazı projelerde satışdan kısa bir zaman sonra ikinci el satışların başladığını görüyorum ki teslimlere en erken 24 ay var. Satış yapılabiliyor mu bilmiyorum. Bu projeler satışa ilk çıktıklarında kapışılan projeler. Bunu nasıl anlamak gerekir. Birde yeni teslim edilmiş ikinci el satışlarda bir patlma var. Ancak kar beklentisi yüksek olduğu için satış ofisinin belirlediği yüksek rakamlarda ilanlar veriliyor. Emlakçı ve tapu parası olmadığı için satış ofisindeki fiyat daha cazip aslında. Bu durumda yakın zamanda oluşan bu arz fazlalığı bir süre sonra bir fırsat oluşturabilir mi. Fiyatlarda bir gerileme oluşur mu? Yeni satışa çıkacak projelerde bu kadar çok satış ilanının olması bir baskı oluşturur mu yoksa hala maket satışı ucuzdur algısı devam edip listelere şişmiş fiyatlar mı yansır. Birde ayazma da bir ilk okul şart bunu satış ofisindekilere iletiyoruz ancak Ali beye bu durum iletilmediği için hala bir netlik yok ama ben devlet okulu yapılacaksa ve sadece site sakinleri istifade edecekse güzel olur. Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Mart 2013 | 11:24 Hilal Bayram 583 Kişi okudu

ISPARTAKULE AVRUPA KONUTLARI 2. ETAP AİDATLARI HAKKINDA

Soru

Hilal Hanım, Tebernüş bey Merhabalar. Yaklaşık 2 yıldır Ispartakule Avrupa konutları 2. etapta yaşıyorum. Evimden ve siteden memnunun. Ancak taşındığımızda 190 TL olan 3+ 1 dairenin aidatı son zamlarla birlikte 280 TL oldu. Ayrıca aidat dışında 300 TL lik bir kereye mahsus depozito benzeri bir ücret toplanıyor(bunu yapan başka bir site var mı bilmiyorum) . Aynı bölgedeki 3. etap, aynı büyüklükteki daire için 200 TL ödüyor. Etraftaki sitelerede yaptığım araştırmalara göre, şuanda bölgede en yüksek aidatlardan birini ödüyoruz. Yönetim bu konuda sayısız kanıtla giderlerin büyüklüğünden bahsediyor. Ancak Avrupa konutları satışlarını yaparken ucuz aidat ile bizleri kendine inandırdı. Şuanda evimi ve bölgeyi çok seveme rağmen, ekonomik olarak gelecekte beni çok zorlayacağını düşünüyorum ve belkide evimi satmak istiyorum. Bu şekilde giderse 2 yıl sonra aidat 500 TL bile olabilir. Bu konuda kanuni haklarımız nelerdir? Neler yapılabilir? iyi çalışmalar

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
07 Mart 2013 | 16:57 Gürkan Çağlar 583 Kişi okudu

gayri menkullerde gerçek gider

Soru

ev için yapılan pimapen faturası,yerlere yapılan laminant parke faturası,ev sahibi tarafından ödenen tapu harcı ve iskan harcı Gayrımenkullerde gerçek gider yöntemine göre nasıl gider yazılr.rakamsal örnek verirseniz sevinirim

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
26 Ocak 2013 | 00:53 serdar başaran 584 Kişi okudu

finanskentten kemerburgaza

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, bu sene nisan ayında Finanskent'ten kooperatif evlerinden 167 m2 3+1 evi 515.000 TL'ye almıştık. Full beyaz eşyalı-gömme dolaplı ve klimalı, en üst kat. Hem yatırım amaçlı aldık hem de oturuyoruz. Finanskent'in gerçek değerini kazanması (yolun açılması, bezmi alem üniversitesi ve finanskent 2 ile birlikte) sanırım 5 yılı bulacak. Gözümüz Kemerburgaz'da. Soru 1: Finanskent'teki dairemizi satıp yatırımımızı Göktürk'e yapmak daha mantıklı olur mu? zira Göktürk'te tam bir şehir oldu, yaşaması da daha keyifli gözüküyor. Şu anda halihazırda Finanskent'teki dairemize 550.000 TL veren var, bu fiyatlara Göktürk'te 3+1 ev rahat bulabiliyoruz. Finanskent çevresi gelişse bile Göktürk kadar olmaz diyorlar. Soru 2: Finanskent'teki evimizi bu fiyata satmak mantıklı mı? (henüz daha yüksek veren bulamadık) Teşekkürler,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Kasım 2012 | 16:18 selim yıldırım 584 Kişi okudu