nmerkez

Soru

Benim anladigim esenyurt belediye baskani emsal 2.5 olacak diyor bu durumda nmerkez icin degisen birsey yok yaniliyor muyum.biz zaten 2.5 emsal vermistik özyurtlar ve digerleri size hayal satti diyor bu kadar insan var hersey ortada belediye baskaninin beyani ortada bunun sucu yok mudur firmalar acisindan hukuki olarak olay mucbir sebep degil anlasildigi uzere

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Nisan 2013 | 16:02 mustafa tolga gurgen 584 Kişi okudu

Şufa hakkı

Soru

1- İmarlı ve hisseli arsalarda hisse satışı ve şufa hakkı şartları 2- İmarsız hisseli arazilerde hisse satışı yapılıp yapılamıyacağı ve şartları mümkünse yasa maddesi verebilirmisiniz. değerli bilgileriniz için teşekkürlerimi ve saygılarımı gönderiyorum

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
02 Nisan 2013 | 15:16 Mustafa Ongun 583 Kişi okudu

İnnovia1

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, benim sorum şu,elimde 150 bin tl gibi bir peşinat var ve beylikdüzü tarafından bir ev almak istiyorum, dolaştığım projeler arasında en çok hoşuma giden güzel bir sosyal alana sahip olan innovia 1 projesi,ordan bir 2+1 143 metrekare daire beğendim site içine bakan fiyatı 250 bin tl ,benim merak ettiğim bu innovia 1 evleri bu parayadeğermi hem lokasyon olsun hem sosyal imkanlar olsun hemde sitenin yap kalitesi açısından,100 bin tl gibi bir kredi çekip peşinatın üstüne ekleyip 4 yılda kredi borçuna gireceğim mecburiyetten,sizce düşünce mantıklımı yoksa diğer o civarda önereceğiniz başka uygun fiyatlı bu ayarda bir yerleşim alanı varmı.şimdiden ceabınız için tşk. Eder iyi çalışmalar dilerim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Mart 2013 | 22:59 Bülent ülger 583 Kişi okudu

İkinci el satış

Soru

Günaydın Tebernüş bey, son günlerde halkalı ve çevresinde dikkatimi çeken bir durum var ve sizden yorum bekliyorum. Maketten satılan projelerde genellikle ikinci el satışlar projenin bitmesine yakın ya da bazen teslimden sonra yapılıyor. Ancak bazı projelerde satışdan kısa bir zaman sonra ikinci el satışların başladığını görüyorum ki teslimlere en erken 24 ay var. Satış yapılabiliyor mu bilmiyorum. Bu projeler satışa ilk çıktıklarında kapışılan projeler. Bunu nasıl anlamak gerekir. Birde yeni teslim edilmiş ikinci el satışlarda bir patlma var. Ancak kar beklentisi yüksek olduğu için satış ofisinin belirlediği yüksek rakamlarda ilanlar veriliyor. Emlakçı ve tapu parası olmadığı için satış ofisindeki fiyat daha cazip aslında. Bu durumda yakın zamanda oluşan bu arz fazlalığı bir süre sonra bir fırsat oluşturabilir mi. Fiyatlarda bir gerileme oluşur mu? Yeni satışa çıkacak projelerde bu kadar çok satış ilanının olması bir baskı oluşturur mu yoksa hala maket satışı ucuzdur algısı devam edip listelere şişmiş fiyatlar mı yansır. Birde ayazma da bir ilk okul şart bunu satış ofisindekilere iletiyoruz ancak Ali beye bu durum iletilmediği için hala bir netlik yok ama ben devlet okulu yapılacaksa ve sadece site sakinleri istifade edecekse güzel olur. Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Mart 2013 | 11:24 Hilal Bayram 583 Kişi okudu

ISPARTAKULE AVRUPA KONUTLARI 2. ETAP AİDATLARI HAKKINDA

Soru

Hilal Hanım, Tebernüş bey Merhabalar. Yaklaşık 2 yıldır Ispartakule Avrupa konutları 2. etapta yaşıyorum. Evimden ve siteden memnunun. Ancak taşındığımızda 190 TL olan 3+ 1 dairenin aidatı son zamlarla birlikte 280 TL oldu. Ayrıca aidat dışında 300 TL lik bir kereye mahsus depozito benzeri bir ücret toplanıyor(bunu yapan başka bir site var mı bilmiyorum) . Aynı bölgedeki 3. etap, aynı büyüklükteki daire için 200 TL ödüyor. Etraftaki sitelerede yaptığım araştırmalara göre, şuanda bölgede en yüksek aidatlardan birini ödüyoruz. Yönetim bu konuda sayısız kanıtla giderlerin büyüklüğünden bahsediyor. Ancak Avrupa konutları satışlarını yaparken ucuz aidat ile bizleri kendine inandırdı. Şuanda evimi ve bölgeyi çok seveme rağmen, ekonomik olarak gelecekte beni çok zorlayacağını düşünüyorum ve belkide evimi satmak istiyorum. Bu şekilde giderse 2 yıl sonra aidat 500 TL bile olabilir. Bu konuda kanuni haklarımız nelerdir? Neler yapılabilir? iyi çalışmalar

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
07 Mart 2013 | 16:57 Gürkan Çağlar 583 Kişi okudu

gayri menkullerde gerçek gider

Soru

ev için yapılan pimapen faturası,yerlere yapılan laminant parke faturası,ev sahibi tarafından ödenen tapu harcı ve iskan harcı Gayrımenkullerde gerçek gider yöntemine göre nasıl gider yazılr.rakamsal örnek verirseniz sevinirim

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
26 Ocak 2013 | 00:53 serdar başaran 584 Kişi okudu

finanskentten kemerburgaza

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, bu sene nisan ayında Finanskent'ten kooperatif evlerinden 167 m2 3+1 evi 515.000 TL'ye almıştık. Full beyaz eşyalı-gömme dolaplı ve klimalı, en üst kat. Hem yatırım amaçlı aldık hem de oturuyoruz. Finanskent'in gerçek değerini kazanması (yolun açılması, bezmi alem üniversitesi ve finanskent 2 ile birlikte) sanırım 5 yılı bulacak. Gözümüz Kemerburgaz'da. Soru 1: Finanskent'teki dairemizi satıp yatırımımızı Göktürk'e yapmak daha mantıklı olur mu? zira Göktürk'te tam bir şehir oldu, yaşaması da daha keyifli gözüküyor. Şu anda halihazırda Finanskent'teki dairemize 550.000 TL veren var, bu fiyatlara Göktürk'te 3+1 ev rahat bulabiliyoruz. Finanskent çevresi gelişse bile Göktürk kadar olmaz diyorlar. Soru 2: Finanskent'teki evimizi bu fiyata satmak mantıklı mı? (henüz daha yüksek veren bulamadık) Teşekkürler,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Kasım 2012 | 16:18 selim yıldırım 584 Kişi okudu

2.07 emsal (bahçe katı)

Soru

tebernüş bey kusura bakmayın,bizimde maddi durumumuz çerçevesinde hareket ediyoruz.ben ve eşimde göztepede kirada oturuyoruz.Tabiri caizse tek atımlık mermimiz var.650m2de 2,07 emsalli 5 kat ,20 daireli bir yerde 120 bin tl ye bahçe katı daire almak uygunmudur.yan apartmanla birleşme ihtimalide olabilir emsal açısından. saygılar iyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Ekim 2012 | 09:24 EMRE HATAYLI 583 Kişi okudu

öngürü

Soru

günaydın..takip ettiğim kadarıyla tahmin,öngörü ve yönlendirme yapmayı sevmiyorsunuz doğrusuda bu siz bir profesyonelsiniz ve tahmin demek risk demektir:)bense bunu yapabilirim..büyük şehirin bir açıklaması var metro hattı ile ilgili vadiye uzanacak ve seyrantepeye kadar ulaşacak metro hattının ihalesi yapılacak diye..malum ayazağada yapılan ve yapılacak projelerle çok yoğun bir nufus artışı olması kaçınılmaz ve büyükdere caddesinin yoğunluğuda malum ve ayrıca ayazağa siyasal olaral iktidara yakın butün bu argümanları gö ününe aldığımda benim tahminim bu hat ayazağanın içine kadar hatta ağaoğlu 1453 yakınına kadar uzanır..diyorum ya benim öngörüm ama olursa buraların değeri çok artar..saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Ekim 2012 | 08:49 erkan sever 583 Kişi okudu

Dumankaya Ritim mi Kartall Mesa mı?

Soru

Merhaba, yatırım amaçlı 1+1 almak istiyoruz. Bu kapsamda yatırımı Dumankaya Ritim'e mi yoksa Kartall Mesa'ya mı yapmak daha doğru olur. Teslim tarihleri arasında 1 yıl var. teşekkürler,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Eylül 2012 | 14:20 Özlem Atak 584 Kişi okudu