gelir vergisi hakkında bilgi

Soru

Merhabalar Ahmet Bey, 2015 yılında almış olduğum daireyi 850 tl ye kiraya verdim yani senelik 10.200 tl gelirim var bunun yanı sıra kredi ödemelerinde yaklasık ayda 500 tl faiz ödüyorum buda yaklaşık 6000 tl yapıyor. Vergi ödemesinde daireyi yeni almam veya ödediğim faizlerle ilgili bi muaiyet var mı. Yaklaşık olarak ne kadar vergi ödemem gerekiyor?

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
04 Mart 2016 | 11:58 servet elveren 573 Kişi okudu

apartmada bır daire alsak deprem sonucunda bı hakkımız oluyormu

Soru

mrb.tebernüş bebir apatmanda bır dairem olsa dogal afet sonucunda apartman yıkılsa veya deprem olsa bizim burdan bır hakkımız varmı ?bır de merak ederekden sunu sorayım hocam bu apartman dairesi sahıplerı bir araya gelerek apartman yapmaya karar verseler benımde buna imkanım olmasa ne gıbı hakka tabi tutulum bı hakkım oluyormu orda yoksa bilgileriniz için şimdiden cok tesekkur ederim kolay gelsin .

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
01 Şubat 2016 | 20:02 GÖKTUĞ ARDUÇ 574 Kişi okudu

Bursa badirgadan arsa alimi

Soru

Merhaba tebernus bey Ben Bursa badirgadan 1200m2 1/5000lik alandan konut alanı aldım ileriye dönük yatırım yapmak için Bu bölgeden kar elde edebilir miyim Ve badiga bölgesi hakkinda bilgi verebilir misiniz Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Şubat 2016 | 12:29 Serkan Burhan 574 Kişi okudu

çatı bakımı site yönetiminin görevleri arasındamıdır...

Soru

Merhaba,sitemizde her bloğun kendi yöneticisi vardı. Site yönetimi kurmaya karar verildiğinde hiç kimsenin haberi olmadı,buna rağmen 2 ay önce site yönetimi kurulmuş ve bizim bloğun yöneticisi kabul etmiş. Benim dairem en üst katta, çatıdan problem yaşıyoruz,odaların tavanı yağmurdan rutubetlenerek kabardı ve küflendi.Sigorta ,dış bakım eksikliği yönetimin görevi deyip kabul etmedi,site yönetimi de bizim görev alanımıza girmiyor dedi.Ben bu durumda ne yapmalıyım,yol gösterirseniz çok sevinirim.Şimdiden teşekkür ederim.....

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
23 Ocak 2016 | 21:50 Nilgün Altınay 573 Kişi okudu

inşaat müteahit hk.

Soru

müteahhitten dairelerimizi 2013 yılında teslim aldık 2 yıldır oturmaktayız kat mülkiyetli. 4 adet apartmanımız var bursa/ nilüfer belediyesi asansörlerin denetimine geldi kullanmaya tehlikelidir etiketini asansörlere taktık biz bu asansörlerimizin hatalı yapılışını müteahite yaptırabilirmiyiz.müteahitin sorumluğu apartmanımıza kaç yıldır. saygılarımla

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
17 Aralık 2015 | 14:07 nihat kapu 573 Kişi okudu

Fazla Alındığı Düşünülen Tapu Masrafları Hakkında

Soru

İyi günler Tebernüş Bey. Ben 100.000 TL ye bitmek üzere yeni bir daire aldım. Devir tesliminde tapu harcı olarak yaklaşık 4.400 TL çıktı. Ancak mutahit belediye, elektirik, su, vergi gibi başka kalemlerde de para yatırdığını söyleyerek 5.300 TL istedi. Bu Harçlarla işim dolayısıyla ilgilenemedim. Tapu harcından başka bu kalemleri de yatırmış olabilir mi? Yoksa benden fazla para mı koparmaya çalışıyor. Bundan konuda şüphelerim var. ( Elektrik, su, doğalgaz aboneliği alınmamış) Beni aydınlatırsanız çok memnun olurum. İyi günler, iyi çalışmalar

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
09 Aralık 2015 | 10:19 Yusuf İNAN 573 Kişi okudu

risk raporu %70 olan binada vasi atanmasi gereken pay sahibi

Soru

Merhaba Tebernüş bey benim ve kardeslerimin pay sahibi oldugu 5 katli 5 daireli bir binamiz riskli yapi konumunda raporu onandi fakat bir daire sahibi tapu ortaklarindan kardeşleri zihinsel özürlü buna vasi evrakida 4 yildir cikarmiyorlar bu durumda 3 2 çoğunluk bizde var yikim yapalip yapi başlama ruhsati o kişinin vasi evraki olmadan verilirmi eğer verimiyorsa bizim bu binayi yaptirmak için ne yapmamiz gerekir. 4 yildir rapor almadik onlarin evrak çıkarmasını bekledik ama sonuc alamadik ne yapmamiz gerekiyor cevabınız için simdiden teşekkür ederim iyi çalışmalar

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
27 Kasım 2015 | 15:57 sehriban Akkaya Alkan 573 Kişi okudu

Tarla üzerinde kredi çekmek istiyorum

Soru

26 dönüm arazim var 1. Parsel yeri cok iyi 1. Dönümünün piyasa değeri 350 bin ama satamıyorum şuan olumsuz hayat şartları kimse yatırım yapmıyor ben bu tarla üzerinden 6-7 trilyon çekmek istiyorum çekebilirmiyim çekebilirsem Nasıl yapmam gerekiyor

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Kasım 2015 | 00:00 Özcan yıldız 573 Kişi okudu

Özyurtlardan bina bitmeden Tapularımızı vermek istiyor

Soru

Ben özyurtlardan daire aldım daha binanın kabası bitmeden geri kalan parayı isteyip Size tabuları vereceğiz diyorlar tabuları aldıktan sonra evleri bitirmemeleri mümkünmü yasal olarak hatta geri kalan parayı bankadan ev kredisi çekeceğim teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
21 Ekim 2015 | 13:54 Serhat toksoy 573 Kişi okudu

Ev sahibinin karşısında kiracı olarak ne yapabilirim

Soru

Merhaba Tebernüş Bey. 7 aydır kiraladığım işyerini ev sahibi ile yapılan toplantı neticesinde kolonların güçlendirileceğini bu sürede kendisine anlayış göstermemizi istedi. 10 gün içinde teslim ederim dediği dükkanın güçlendirmesi 2 aydır hala devam ediyor. Bunun için ruhsatı varmı yok mu bilmiyoruz. Son toplantıda ben binayı yapamıyorum boşaltın diye bir cümle kullandı. Binadaki kiracılar olarak kendisine dava açarsak nasıl bir dava açmamız gerekiyor.Dükkanda çok ciddi tadilatlar yaparak para harcadık.Bu masrafı kendilerinden talep edebilir miyiz? Dükkanın iç tadilatını tekrar kendimiz yaptırıp kiradan düşme şansımız var mı ?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Ekim 2015 | 12:53 Ekrem Erdem 573 Kişi okudu