tarla

Soru

slm tebernüş abi nasılsınız,abi ben çerkezköy bahçeağıl ,da 5 dönüm bir yer buldum fiyat 50 bin ,yer olarak seçimim iyi mi tabi birde fiyatı sizce uygun mu .

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Temmuz 2013 | 12:48 ilhami öztürk 574 Kişi okudu

Belgin Bilgiç,Yük.Mimar

Soru

Şerifali de 1+1 yeni ya da yaşı az 110.000-120.000 TL civarında ev bulabilir miyim ? Site içinde güvenlikli olacak. Sonbahar ya da kışın almayı düşünüyorum. Teşekkürler.

Belgin Bilgiç tarafından yanıtlandı.
15 Temmuz 2013 | 23:12 Berra Ölmez 573 Kişi okudu

halkalı

Soru

yatırım için halkalıdan bir ev almayı planlıyoruz.şu an tema park tan alsak mı daha karlı, yoksa soyak olımpıakentten içerisinde kiracı olan bi ev mi? 2 sene içerisinde bana hangisi daha iyi geri döner?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Temmuz 2013 | 11:52 ebru konya 573 Kişi okudu

YILDIZPARK MODERN

Soru

Merhaba, Yıldızpark Modern Projesi'nden üst katlarda vialand cepheli bir adet 68 metrekare 1+1 daire satın aldım. Alış fiyatım 150.000 TL olup, dairenin brüt metrekare maliyeti 2.200 TL olarak gerçekleşmiştir. Daireme 200.000 TL alıcı var, kafam karıştı. Yardımlarınızı rica ediyorum. Şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Haziran 2013 | 14:38 okan çakır 573 Kişi okudu

Alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste..!

Soru

Sayın Kireçci; Yazınızda. "Ben buradan size 2 yıl önce Fikirtepe'ye müdahale geleceğini söyledi mi? Size bir şey anlatmaya çalıştım... Ama bzı Fikirtepeliler nedense konuyu hep başka bir yöne çekmeye çalıştılar... Olayı anlamak istemediler... Böyle giderse bir sonraki hamleyi de söyleyeyim mi? Fikirtepe'de ortalama emsal Kadıköy ortalaması olan 2.07'ye düşürülür... Hak sahipleri ev alabilmek için TOKİ'ye borçlanır." Demişsiniz bu yazınıza istinaden bende birkaç kelime bir şeyler söylemek isterim. öncelikle sizlerinde bildiği gibi kentsel dönüşüm projesi adı altında bundan 2.5 yıl önce başlatılan harekette fikirtepelilere verilen taahhütleri hatırlayalım lütfen. ne denmişti? 1- yükseklik sınırı olmayacak..! 2- 4.14 emsal verildi..! 3- sokaklar hak sahiplerine verildi..! doğrumudur? doğrudur. peki şimdi bugüne bakalım.... yükseklik sınırı olmayacaktı 80 metre ile sınırlandırıldı. aç gözlü fikirtepeli sesini çıkartmadı.. sokaklar hak sahiplerine verilmişti, geri alındı aç gözlü fikirtepelinin yine sesi çıkmadı. şimdi ben size sorarım hani diyorlar ya fikirtepeli "aç gözlü", yok şöyle, yok böyle. madem bu fikirtepelinin gözü aç neden bunlara ses çıkartmadı? neden her hangi bir itirazı olmadı? olmaz çünkü fikirtepeli öyle bahsedildiği gibi aç gözlü insanlardan oluşmamaktadır.! gelelim 4.14 emsale... siz yazınızda "2.07 ye emsal düşürülür" demişsiniz. bunu neye dayanarak yazdığınızı bilmiyorum. ama kafamda bu lafı neden söylediğinize dair 2 şık var. 1- fikirtepelilerin bu yapılanlardan sonra tepkisiz kaldıklarını sizde gördünüz ve ordaki insanların aç gözlü değil, "mazlum" olduklarının farkına vardınız. ve bu durumdan ötürü hani 2.07 olsada fikirtepeli nasıl olsa ses etmez diyerek bu tezi ortaya attınız. 2- yada bir yerlerden bir duyum aldınız ve bu duyuma istinaden böyle bir laf ettiniz. inşallah ilk tahminim doğrudur. aksi halde 2. tahminim doğru ise burada sizde sayın bakanda çok büyük yanılgıya düşersiniz.! kaznılmış haklar geri alınamaz, şimdi sorum size, kazandığınız bir şeyi birileri çıkıpta elinizden almaya çalışsa ne yaparsınız? "bu soruyu lütfen cevaplayınız" fikirtepelinin sesi çıkmıyor diye vurun abalıyamı olacak? sizde bilirsiniz ki kazanılan haklar geri alınamaz, bu iş çocuk oyunumudur ki verdim, olmadı geri aldım oluyor? bu nasıl bir zihniyettir.? ayrıca fikirtepede imzasını atmış evini boşaltmış yada boşaltmak üzere olan yüzlerce aile var. bu insanların durumları ne olacak? bir çok müteahhit firma var. öyle ben yaptım oldu ile olmaz bu işler. gerekli noktada insan hakları mahkemesine kadar bu olay intikal eder. işte o zaman dönüşümün önü tıkanır. burada devletimizin görevi halkını mağdur etmeden bu işi çözmektir. mağduriyet olmadan emsal düşermi? orasını bilemeyiz. zamanı gelince göreceğiz. emsalin düşmesinden kaybedilecek haklar tazmin edilirse belki olabilir. sayın Kireçci, bizler sizlerin bu işin ustası olduğunuzu bilen insanlarız, ustalardan bu yorumlar gelince ister istemez tepkiler oluşuyor. sizinde bu tepkileri anlayışla karşılayacağınızı umuyoruz. son olarak buradan şu satırlarıda yazarak bitirmek isterim..... Fikirtepede yaşayan insanlar aç gözlü değildir. ha aralarında varmıdır bu tip insanlar, elbette vardır. her yerde olduğu gibi.. ama bu kişiler tüm bölge halkını temsil etmeyeceği gibi burada yaşayan gelir seviyesi düşük insanlarada haksızlıktır. Fikirtepeliye neden aç gözlü deniyor? gariban olduğu içinmi? yoksa mazlum olduğu içinmi? fikirtepe halkı mazlumdur evet. hani bir laf vardır "ALMA MAZLUMUN AHINI, ÇIKAR AHESTE AHESTE". Saygılarımla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Mayıs 2013 | 10:14 Rıfat Kelleci 573 Kişi okudu

Konut

Soru

Merhaba, Şişli Halide edip'te bitmek üzere olan bir apartmanda daire almak istiyorum. Binanın altına 3 kat otopark yapılmış, birinci ve ikinci katı ticari olarak kullanılmak üzere. En alt kat ise apartman sahiplerine ayrılmış. Apartman ile otopark işletmeciliği tamamen ayrı olacak deniliyor, masraf yada kar ortaklığı yok. Sizce böyle bir Konut'tan daire almaktan çekinilmeli mi yoksa gerek güvenlik gerek değer kaybetme açısından uzak durulmalı mı?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Mayıs 2013 | 23:56 Fikri Son 573 Kişi okudu

ağaoğlu mu ? avrupa konutları mı?

Soru

Merhabalar , Tebernuş Bey sonunda 300.000 nakite döndük . Büyük bir rahatlama içindeyiz .Ağaoğlu my world europe 167 metrekare 490.000 . Avrupa konutları ıspartakule 3 150 metrekare 380.000 . lokasyonların ikiside uyuyor bize hangisini tercih etmeli ? Birde Kapadık köyü Artaş projesi ne zaman hayata geçer , tahmininiz ne yönde .Bu projeyimi bekleyelim . Saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mayıs 2013 | 12:27 leyla cidal 574 Kişi okudu

BULUT İNŞAAT EVVİVA GOLD PROJESİ SÖZLEŞME FESHİ

Soru

Merhaba Tebernus bey.Ben Kasım 2012'de Bulut İnşaat Evviva Gold projesinden ev almak üzere sözleşme imzaladım.100.000 TL nakit yatırdım.Geri kalan 60.000 TL'yi ev tesliminde verecektim.Fakat bana temelin en geç Şubat 2013'de atılacağını söylemişlerdi.Şuan Mayıs ayındayız,hala atılmadı ve projenin ruhsatı bile yokmuş.Ben bugün 02 Mayıs 2013 tarihi itibariyle,sözleşmeyi feshetmek üzere satış ofisine gittim ve %20 lik kesinti üzerinden yatırdığınız ücret ödenecektir dediler fakat aylar sonra vereceklermiş.Benden %20 lik kesinti yapmaya ne hakları var?Birde beni kandırarak projede hiçbir sorun olmadığını söylemişlerdi.Bu durum için yani yatırdığım paranın tamamını almam için ne yapmam gerekir?Çünkü yapılacak olan kesinti çok haksız olduğunu düşünüyorum.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Mayıs 2013 | 00:02 TUNCER GÖKSEL 573 Kişi okudu

tapu masrafları

Soru

1-)Temelden girilen inşaat projelerinde tapu masrafları evin sözleşmede belirtilen değeri üzerinden mi hesaplanmalı? Kullanacağımız kredi miktarı üzerinden hesaplansa olurmu? Sonuçta ev daha ortada yok. 2-)İskan masraflarını inşaat şirketine sorun demişsiniz.Sözleşmeden tapu masraflarından başka 31 aralıkta yapı kullanım ve kat mülkiyeti masrafları için 3500 tl ödeyeceğim yazıyor.Şirket de evet doğrudur diyor. %2 tapu harcı + kat mülkiyeti harcı = toplam6500 tl gibi bir rakam 149000 tl lik ev için fazla değilmi?Sözleşmede hata mı var ? 3-) Sözleşmede hatalı ( usülsüz ) durum varsa bunu tapu dairesi düzeltirmi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Mayıs 2013 | 06:12 fatih çağlayan 574 Kişi okudu

Mayavera

Soru

Merhaba; Mayavera'da ikinci el bir ev bakiyoruz, mustakil 316 m2 satis fiyati 1.290bin $ , nasil bir site tavsiye eder misiniz? tsk

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Nisan 2013 | 22:41 [email protected] 574 Kişi okudu