apartmanda balkondan silkinmek yasak mı? değil mi?

Soru

ben bina yönetiçisiyim komşum uyarmama rahmen silkinmeye devam ediyor. ne yapmam kerekir.silkinme günü diye birşey varmıdır?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Nisan 2015 | 15:09 ferdi kapucu 570 Kişi okudu

Oturma ıznı olmayan bır ev almak istiyorum

Soru

Merhaba. Gectıgımız gunlerde 2 sene once yapımı tamamlanmıs A ve B blok olmak uzere toplam 40 daırelık bır sıteden daıre almak ıcın nıyetıne gırdım. Ev her konuda nizama uygun yapılmıs ımar ızınlerı gıbır her seyı tamam ama sadece Mutahıtın SSK'a prım borcu olmasından dolayı Oturma ıznı alınanamıs. Mutahıt alacam dıyormus ama 2 senedır daha alınmamıs.Banka kredısıne basvurdum bugun yarın Eksper gelıp evı gorur. Sızce böle bır ev almak mantıklı mı?. Mutahıtlere ne kadar guvenebılırız?. Ilerıde A ve B blok daırelerı bırlesıp bu oturma ıznını kendı cebımızden odeyerek alabılırmıyız? Bır ınternet sıtesınde okumustum. Oturma ızınlerınde artık beledıye Mutahıt ın SSK borcu ıcın temız kagıt ıstemıcekler . dıye bır yazı okumustum. bununda Gercegı var mıdır? Konu hakkında gereklı destegı verebılırsenız memnun olurum

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Mart 2015 | 15:50 Gökhan IŞIK 569 Kişi okudu

imrahorda 200 mt arsa 0.95 imarlı

Soru

günaydın tebernüş bey imrahor da 200 mt kare 0.95 imarlı arsa almak üzereyim fiyatı 105000 tl bunu yatırım için alıyorum fiyatı makul mu? konum olarak yol su elektrik var. saygılar diliyorum p

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Şubat 2015 | 16:07 erhan sunku 569 Kişi okudu

şerh konulan evin kredi borcu ödenmezse

Soru

benim çektiğim krediyle aldığımız eve eşim şerh koydurmuş söylediğine göre onun maaşı olmazsa bana bu kadar çok kredi vermiyorlarmış şimdi ben kredi taksitlerini ödemek istemiyorum banka 3 ay üst üste ödenmeyen kredi durumunda evi satılığa çıkarıyormuş böyle bir durumda banka evin satışından sonra kalan parayı sadece benim üstüme mi yoksa eşimle bana paylaştırarak mı verir parayı yardımcı olursanız çok sevinirim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Ocak 2015 | 00:35 Ayşe yılmaz 570 Kişi okudu

doğalgaz merkezi ısıtma

Soru

Merhaba Tebernüş bey.2 dükkan ve 22 daireden oluşan dükkan dahil 6 katlı binada daireler ortalama 150 metrekaredir.Bina inşaat halinde ve 2 ay sonra teslim edilmesi planlanıyor.Binadan daire alan bazı kişiler dairelerin kombili olduğunu,bazıları ise merkezi sistemin zorunlu olduğunu söylüyorlar,biz farklı şehirde olduğumuzdan dolayı inşaat firmasından yetkili bir kişiye ulaşamadık.2000 metrekareyi geçen binalarda zorunlu olduğu bilgisi aldık fakat bu hesaplama nasıl yapılıyor.Bütün dairelerin metrekaresi mi toplanıyor.Ayrıca kombimi yoksa merkezi sistem mi inşaat firması için masraflı olur?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Aralık 2014 | 16:19 mehmet kesik 570 Kişi okudu

hisseli tarla satışı

Soru

slm ben ali kırşehir annemdem bana 17 adet taşınmaz tarla kaldı. fakat hissedar çok . bir türlü emlakçılara satamıyorum. tarlaların içinde . 20bin metre kare ve fazlası olanda var. hissedarlarda almıyor. nasıl satabilirim yada dava ile mümkün mü ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Kasım 2014 | 19:49 ali tatay 570 Kişi okudu

Bekirliki hissemi ne yapayım

Soru

Merhaba Tebernüş bey ekim 2013 te Silivri Bekirli köyüne 1 km mesafede resmi yolu olan büyük bir tarladan 1750 mt.(metresi 55 TL) Yer aldım. Çatalcanın kuzeyi Bekirlinin ise güney doğusunda. Hisseli alımlara karşı olduğunuzu biliyorum, ama ben aldığımda sizi tanımıyordum. Bana bu tarihten sonraki tavsiyenizi bekliyorum. Selamlar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Kasım 2014 | 12:29 metin karabey 570 Kişi okudu

mutahhit dava etme hakkımız varmıdır ?

Soru

merhaba..2014 nısan da ınsaatına başlanmış olan ve gunumuze gelen ev inşaatında mutahhıt ıskan belgesı ıcın başvuru yapmadı..sorduğumuzda bekleyın dıyor..ama mutahhide guvenmıyoruz sozu guvenılır gelmiyor ..15 daırelı apartmanımızda bazıları mutahhıdı bekleyelim dıyorlar bazıları dava edelım sımdıden dıyorlar..beledıye de sorduğumuzda bına usulsüz ıskan almak zor dıyor..mesela bodrumlarımızı depolı daıre olarak tapu cıkartmıs mutahhıt ama beledıye sığınak tapu olmaz dıyor..ne tavsıye edersınız teşekkür ederım saygılar

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Ekim 2014 | 02:36 murat ün 570 Kişi okudu

Maltepe de ev almayı düşünüyorum

Soru

Tebernüş bey merhaba: Biz Şişli de 1500 tl ye kiradayız, ben emekliyim eşim çalışıyor. Aylık 5.500 tl gelirimiz var. Oturduğumuz yer çocuğun okuluna eşimin işine yakın. Birikmiş 140.000 tl paramız var. Annemin Kızıtoprak da oturduğu ev mütehaite gidiyor. Bize 12 ay boyunca 1.500 tl kira ödeyecek. Ben annemin oturması için Maltepe Hukukçular sitesinde sahibinden 2+1 giriş katı 200.000 tl ye bir daire buldum. 65.000 tl 72 ay kredi alıp evi satın almak istiyorum. Evin şu an kira getirisi 750 tl. Ev fazla bir masraf istemiyor Boya badana ile oturulabilir durumda. Sizce bu evi almakla doğru bir yatırım yapmış olur muyuz? Teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Temmuz 2014 | 12:45 aydan Ersoy 569 Kişi okudu