Güneşli

Soru

Güneşli Gardenya ( Kirazlı ) sitesine bitişik. Anayol sırasında ( TNT, Ginza Anayol sırası ) 5 katlı binanın çatı dublex dairesi için 235000 TL. 'den el sıkıştık. Bina yeni yapılmış. Asansör bulunmakta . Alt 3+1. Üst 2+1, toplam net 150 m2. 25 m2 civarında önü açık terası var. Binanın etrafı yapılaşma var ve önü kapanmayacak şekilde her iki taraftan yola bakmakta. Ek olarak giriş katta bulunan 215 m2 dükkandan da dairenin hisse payı olduğu ve 250 TL kira geliri alınacağı bilgisi verildi. Bu fiyat sizce uygun mudur ? Lokasyonun önümüdeki dönemki değerini nasıl görüyorsunuz ? Görüşlerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Aralık 2013 | 22:33 Barış Başkütük 569 Kişi okudu

kentsel dönüşümde yıkım bedeli

Soru

Efendim ...Kentsel dönüşüm kapsamında Van merkez de riskli bina olarak tescil edilen tek katlı kerpiç evim için iki ay süre iç inde yıkılması için bana tebligat yapıldı.AFAT il müdürlüğüne binanın yıkımı için kararı götürdüm.Buna göre,i afat il müdürlüğü yıkması halinde yıkım için ücret bedeli taleb edebilir mi? ikinci sorum :6306 sayılı kentsell dönüşüm yasası kapsamanda geleneksel mimariye uygun ev yapanlara 10000 tl destek verileceği ahd edilmektedir.geleneksel mimariden kast edilen mücesssem proje örneği nasıl olmalı aydınlatmanız dileği ile selamlar...

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
26 Kasım 2013 | 13:01 mehmet can GÜNEŞ 569 Kişi okudu

orionpark esenyurt

Soru

Tebermüş bey merhaba benim sorum şöyle bundan 2.5 yıl önce orionpark esenyurt projesinden 3+1 136 metrekare daire aldım 170bin tl ye daha sonra dedilerki çok iyibir proje prim yapacak alabilirseniz birtane daha alın ve bende 1+1 56 metrekare 125bin tl ye sirketin kendi taksitlendirme yöntemi ile 31bin peşin 1950 tl x 48 ay taksitle yeni bir daire aldım sizden ricam ileriye yönelik iyibir yatırım yapmışmıyım ve proje hakkındaki görüşleriniz nelerdir değerlendirirseniz çok sevinirim saygılar kolay gelsin ...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Ekim 2013 | 11:28 cihan keskin 570 Kişi okudu

ketsel dönüşüm

Soru

2013 mayıs ayı içinde resmi gazetede yaşadığım mahalle ketsel dönüşüme alındı.şuan oturduğum ev 5 kat 10 daire üzerinde toplam 100 apartmandan oluşan site.Her kat malikinin evi imarlı ve tapuda 170 metrekare yazıyor..ileride evlerimiz yıkılırsa kat karşılığı yeni bir ev alabilirmiyiz yoksa elimdeki evide kaybedermiyim.Sonuçta emekli birisinin tekrar borçlandırılarak taksit ödemesi zor.teşekkür ederim

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
14 Eylül 2013 | 23:57 seda ak 570 Kişi okudu

Cevizli'de dukkan

Soru

Merhaba Tebernus Bey, Maltepe Cevizli civarinda minubus yolunu(Kadikoy-Pendik hatti) kesen bir buyuk cadde uzerinde satilik bir dukkan ile ilgileniyorum. Dukkanin onune cikince minubus yolu gorunecek kadar yakin. 70m2, 200bin TL derler icinde 750TL den kiracisi var cay ocagi/kahvehane olarak isletiliyor. Sizce tam yakinlarinda olmasa da bu muhitlerde adliye,Nuva dragos, Caffefour vs gibi cazibe merkezleri oldugunu da dusunursek bu fiyat nasildir? Kredi kullanmadan satin alma imkanim var.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ağustos 2013 | 08:58 Tayfun Ozturan 569 Kişi okudu

alemdag-iski

Soru

Tebernus Bey,merhaba. Alemdağ konutları cevre düzenlemesi hariç tamamlandı ancak su ve elektrik abonelikleriyle ilgili sıkıntılar varmış ve bu durum da teslimi etkiliyor. Bu iski problemi nedir ne zaman nasıl çözülebilir,bir bilginiz ya da fikriniz var mı? Teşekkür ederim,iyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Ağustos 2013 | 13:13 ayse dalman 570 Kişi okudu

Tapumu alırken.görmeden kabul ettiğim yönetim planı

Soru

Haziran 2012 te inşaatı devam eden,3 blok 67 daireli bir residance'tan 51000 tl si ön ödeme,200000 tl side inşaat krediye uygun olduğunda ödenmek üzere bir daire satın aladım.Ocak 2013 te daire krediye müsait olunca,müracatımı yapıp kradiyi onaylandı ve yüklenici firmaya ödeyerek tapumu aldım ve evimde oturmayada şubat 2013 başladım.yapı kullanım izin belgemiz 18.haziran 2013 te alındı.bende elektrik ve su aboneliğine alarak eksikliklerimi tamamladım. Bundan sonrada yüklenici firmadan yönetimi almak için öncelikle 01 ağustos 2013 olarak tespit edilmiş kat malikleri ilk toplantısı için yazıyla,daha sonra toplantının 03 ağustos 2013 alındığınıda şifaen belirtilmesiyle kat malikleri toplandı. Bu toplantı kanımca bir sürü çelişki ve usulsüzlüklerlede bitti.2 adet dilekçemin okunarak kaydab geçilmesini istiyerek,dilekçelerimin mükerer olmaması için A4 kağıtlara neyazıldığını göremediğim tutanakları,( iki adet dilekçe ile ) yazarak imzaladım. endişem şudur: 1-daha önceden bizlere dağıtılmıyan ve incelemmize fırsat verilmeyen o gün görüp çelişki ve yalnışlarla dolu yönetim planın daki bir maddede evimde besledim köpekle ilgilidir.Mütahhit firma bana daireyisatarken köpeğimin balkondan düşmesini önlemek amaçlı yaptırdığı ilave korkuluklara rağmen bu yönetim planında; kat malikleri bağımsız bölüm,ortak bölüm ve onların uzantısın da kat maliklerince müsade edilmedikçe kedi köpek ve evcil hayvanları besleyemezler diye bir madde var. Ben bu maddeyi ve bu yönetim planını bu toplantıda öğrendim.oysa mütaahit firma benim köpeğim olduğunu bana daireyi pazarladığı gönden beri biliyordu. köpeğimin mikro cipinden tutunda belediyeye kayıtlı numarası veterinerlik karneleri hepsi düzgün ve yasal. Tapumu aldıktan ve evimde oturmaya başladıktan 8 ay sonra öğrendiğim bu yönetim planı ve onun bu maddesi beni nereye kadar bağlar,bağlar. hukuki haklarım yapmam gerekenler nelerdir. Zamanım kısa olduğu için umarım en kısa zamanda bana bir cevap verirsiniz. İlginize ve vereceğiniz cevaba teşekür ederim. Saygılrımla

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
08 Ağustos 2013 | 07:02 ERKAN öZEL 570 Kişi okudu

fitower

Soru

Merhaba Tebernüş Bey izmirde yaşıyorum. İstanbulayerleşme planlarım var ve bir ev almayı planlıyorum. Gezinirken internette fi tower la ilgili bir ilan gördüm. Aradım çok yakın zamanda kredi kullanılabileceği suan krediye acık olmadıgı ve buyüzden fiyatların suan uygun oldugunu vede eylülde oturuma başlanacagını söyledi evleri na tamammı teslim ediyorlar ve fiyapının durumuyla ilgili bir cok sey duyuyoruz başımıza dert alır mıyız? bir sıkıntı olur mu? Ne dersiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Temmuz 2013 | 22:42 canan tiryakigil 569 Kişi okudu

BEYKENT GİNZA ÇATI KATI DEĞERİ

Soru

Merhaba; Gül inşaat tarafından yapılmış olan Beykent Bulvar üstündeki Ginza Recidence projesinde 2+1 176m2 bulvar tarafına bakan çatı katı dairenin emsal değeri ve pirim yapma durumu hakkında bilgi rica eder,İyi Günler dilerim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Temmuz 2013 | 13:10 VEDAT YILDIRIM 569 Kişi okudu

Eroğlu İstanbul Lounge

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey, Sitenizi uzun süredir beğeniyle takip ediyorum. Böyle bir ortamı bize tanıyarak kafamızdaki soru işaretlerine açıklık getirdiğiniz için teşekkür ederim. Sizin sitenizi inceleyerek Eroğlu Yapı İstanbul Lounge 1 sitesinden 2+1 bir daire satın aldım. Dairemle ilgili eksiklikleri 6 aydır dile getirmeme rağmen hala bir çözüm getirebilmiş değiller ve tamiratlardan sorumlu kişi de taşeron firmaya ulaşamıyoruz diyip duruyor. 64 daireli bloğumun altında 20 tane bile kapalı otopark alanı yok. açık otopark alanlarıyla bile bu sayı 64'ü bulmuyor. İmzalanan sözleşmede tüm bu durumların yazılı olmasının yanında 3 ay içerisinde tapuların teslim edileceği, eksikliklerin en geç 90 gün içerisinde tamir edileceği gibi maddelerde var. Fakat otopark ve depo alanları bile teslim tarihinden sonraki 6 aylık ek süreleri dolmuş olmasına rağmen teslim edilmedi. Tüm bu konular ile ilgili eroğlu'na defalarca yazı yazmama rağmen bir cevap alamadım. Son olarak noterden gerekli ihtarı çektim. Bundan sonra mahkeme kanalı ile sorunlar çözülecek sanırım ama bu gibi durumlarda ne şekilde bir yol izleyeceğimi bilmiyorum. İl ve ilçe hakem heyetlerine gittim ama konu direk mahkemelik dediler. Bu gibi sözleşme şartları yerine getirilmediği durumda tüketicilerin ne şekilde haklarını arayabileceği ile ilgili bize bilgi verebilirseniz çok sevinirim. Şimdiden çok teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim. Saygılarımla, Ali Erdem Önder

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Mayıs 2013 | 14:58 Ali Erdem Önder 569 Kişi okudu