intikalde yapılan yanlışlık düzeltilmiyor yapılacak işlem hakkında bilgi

Soru

2014 Ağustos ayında intikal yapıldı 3150 metre kare 5/1 kardeşe 4/5 diğer kardeşe 2 kişi adına olması gerekirken sehven bizden kaynaklanan durumdan dolayı şimdi düzeltme yapılamıyor 4/5 hisesi olan diğerine devir yapamıyor nasıl bir yol izlenir böyle bir durumda verasete göre pay yapılmış (5 kardeş olan) 2 kardeşe devir etmesi gerekiyordu 3/1 3/2 olacaktı durumu sonra fark ettik şimdi araya husumette girdi bir türlü işin içinden çıkılamıyor yardımcı olursanız sevinirim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
11 Mart 2016 | 15:46 ayşe yılmaz 569 Kişi okudu

Toki Kayasehir 19.Bolge Evleri Hakkinda

Soru

Kolay gelsin 19.bolge -2 kat D2 ye tasindik ve el isciliginden hic memnun kalmadik sorum aslinda butun dairelerde fortmanto varken neden bodrum katlara koymuyolar onu anlayamadik bi cevap verirseniz memnun olurum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Şubat 2016 | 22:23 Emin Kahraman 570 Kişi okudu

BANA UYGUN KIREDI CIKARMI

Soru

Benim gecen yil evim yandi su an barakada 5 kisilik ailemle beraber oturuyorum kendi arsamin uzerine ev yapmak istiyorum ama hic param yok aylik gelirim 1700 lira kiredi cekmek istiyorum bana uygun 100 000 lira kiredi cikarmi yardimci olursaniz cok sevinirim SAYGILAR

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
29 Aralık 2015 | 20:01 özlem akcan 569 Kişi okudu

pendik belediyesi imar planı itirazı

Soru

iyi günler ben Pendik Sülüntepemahallesinde oturuyorum şuan askıda olan sülüntepemahallesi 3 bölge imar planı uygulamasına itiraz etmek istiyorum , itiraz sebebim parsellerin birleştirilerek tek parsel halinde komşular ile birlikte yapılmasına, benim hazırda üzerinde bina bulunan arsamı kendim yapmak istemem yani bireysel imar hakkımı istiyorum bununla ilgili olarak nasıl bir dilekçe yazmam lazım ve nereye yazmam lazım iyi günler kolay gelsin

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
29 Kasım 2015 | 20:43 Mustafa sönmez 570 Kişi okudu

Kira artis oraninda anlasmazlik

Soru

Merhaba, 2011 Eylul ayindan bu yana oturmakta oldugum dairede Agustos ayi icerisinde mecburi olarak bir tadilat gerceklestirildi (su borularinin degisimi) Bu sure icerisinde 15 gun boyunca calisma oldugundan evi kullanamadık. Bunun ardindan ise ev sahibi cok masraf yaptigini one surerek kirayi 1000TL'den 1200 TL'ye cikarmak istiyor. Bu durumda iki sorum olacak: 1) Kira oranını maksimum ne kadar arttirmam gerekir? 2) 15 gunluk sure boyunca evi kullanmadigimizi sahitlerle kanitlayip ev sahibinden bu sureye ait kiranin geri odenmesini talep edebilir miyim? Gorusleriniz icin simdiden tesekkurler.

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
18 Eylül 2015 | 08:52 Caglar Saka 570 Kişi okudu

kira gelir beyannamesi hakkinda

Soru

Merhaba 2012 yilinda esim annem adina bir gayrimenkul aldi. 2014 yilindada tapu devir islemleriyle gayrimenkulu esimin uzerine gecirdik Ilk defa kiraya verdik ve kira gelir beyannamesi dolduracagiz.%5 lik iktisap indiriminden yararlanabiliyor muyuz? tapu el degistirdi ve anneme evin satisiyla ilgili bir ucret odemedik sadece evin gercek degeri uzerinden tapu harci odendi.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Eylül 2015 | 16:33 tulin uludag 570 Kişi okudu

kentsel dönüşüm hakkında anlamadığım

Soru

iyi günler tebernüş bey,kendi mülkümün olduğu bölgede kentsel dönüşüm başladı ve kendi parselimde t+h diye bir yazı yazılmış bu ne anlama geliyor.Bazı yerlerde ise t+k var? teşşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Temmuz 2015 | 22:31 abdussamet ilknazıroğlu 570 Kişi okudu

Teorik bilgilerin pratiğe dönüştürülmesi

Soru

Merhaba Tebernüş bey,Emlak ve Emlak yönetimi bölümünü,sınavsız ikinci üniversite hakkından yararlanıp bitirdim.Gayrımenkul sektörüyle ilgili pratik bilgim yok.Bu konuyla ilgili ne önerirsiniz.Ayrıca SPK'nın değerleme lisansı sınavlarına da gireceğim,pratik anlamda kendimi geliştirebilmem için bilgilerinizi rıca ediyorum.İşlerinizde başarılar diliyorum.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Haziran 2015 | 21:06 Adem Yılmaz 570 Kişi okudu

star towerstan daire alınır mı

Soru

Bana metre kare ve dairenin fiyatını sormustunuz 22. Katta 118 metre kare doğu cephesi 195 bin TL 800 ile 900 TL kira ya gidiyor 134 metre kare daire de var oda 215 bin TL acaba star towersta bi sıkıntı yaşarmıyım aklım muallakta şimdi tapunun fotokopisini aldım vergi dairesi ve belediyeden başka nereye gideceğim konu hakkında hic birşey bilmiyorum lütfen biraz fikir verin ev alırken öncelikli olarak neler yapmam gerekiyor bide alırsam hangi cephe daha makul olur

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Haziran 2015 | 23:24 ilhan kutur 570 Kişi okudu

Temel bilgi edinmek istiyorum

Soru

İyi günler Tebernüş BEY imkanlarımın elvermediğinden hiçbir gayrimenkul yatırımım olmamasına rağmen sektöre ilgi duyuyor ve sizi sürekli takip ediyorum ve İNŞAALLAH da ilk fırsatta ticari amaçla sektöre gireceğim ancak sizin Emlakta Mantık kitabınıza ihtiyaç duyuyor fakat bulamıyorum rica etsem nerden temin edebileceğimi bana bildirebilirmisiniz. temin edebileceğim yer yoksa siz gönderebilirseniz çok sevinirim SAYGILAR

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Mayıs 2015 | 12:21 İsa BULUT 570 Kişi okudu