Ispartakule

Soru

Tebernüş bey Merbabalar. Az önce diğer takipçilerin yazdığı Ispartakule haberlerini okudum ve biraz şaşırdım. Vay be! nerede yaşaıyormuşuz dedim :) bırakın bahsedilen Bio- İstanbul'u , Ispartakuleye IETT otobüs bile vermiyor. Bahçeşehir ile bağlantı yolu halen yok. Tek ulaşım sağlabildiğimiz Tahtakale köprüsünde aydınlatma ve trafik ışığı bile yok. Minibüsler bile rica ile giriyorlar. Tüm bu sorunları beyaz masa, Avcılar belediyesi, Karayolları, İett, bedaş ve son olarak da başbakanlığa yazdım. Ama herkes gözünü kulağını kapamış durumda Ispartakuleye. Cevap hep aynı: "DEĞERLENDİRİLİYOR". Orada yaklaşık 11 aydır oturan biri olarak ben bu sorunların kısa vadede çözüleceğine inanmıyorum. Ama Ispartakule temiz havası ve sakinliği ile tatil köyü gibi şimdilik. Eğer ailedeki tüm fertlerin aracı, her araç için verecek yakıt parası, otoban parası ve hergün trafikte bekleyecek sabrı var ise yaşamak için gerçekten muhteşem biryer. Ben yine de tadını çıkarıyorum buranın :)

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Temmuz 2012 | 16:41 Caglar Cagrı 336 Kişi okudu

Sözleşme Feshi

Soru

Girmiş olduğumuz bir inşaat hakkında yardımcı olmanızı istiyorum. 100 bin lira peşinat karşılığında inşaat şirketi ile ev almak üzere sözleşme yaptık. Daha sonradan öğrendik ki bu muhitteki ev sahipleri kooperatife belediye %10 daha fazla ev yapma izni verdiğinden, anlaşma yaptıkları inşaat şirketine paravan (yani tanıdıklardan oluşan)7 kişilik bir kooperatif kurmasını istiyormuş. Bizim mal sahibiyle yapılan kat karşılığı sözleşmede bu şekilde yapılmış. Yani mal sahibi şirketin kurduğu kooperatifle, kooperatif inşaat şirketiyle, inşaat şirketi de bizlerle sözleşme yapmış. Olay buraya kadar gayet normal gözükmekle birlikte, şuanda kooperatif şirket ile sözleşmesini fesih ettiğini söylüyor. Bizim sözleşmelerimizin geçersiz olduğunu söylüyor. İnşaatın %40'ı bitmiş durumda, ancak bizim tapumuz yok. Benim bu duruda hakkım nedir? İnşaat şirketine ulaşamıyorum. Resmen kaçmışlar. Kooperatif benimle sözleşme yapmak zorunda mı? Çünkü inşaat ilerlemeye devam ediyor (hiç durmadı). Lütfen bir yol gösterin. Ayrıca kooperatifle sözleşme yapmanın sakıncaları nedir bunu da açıklarsanız sevinirim. Ayrıca inşaat şirketinin borcu olduğundan sözleşmesi fesh edilmiş. Acaba alacaklıları inşat şirketine icraya gelebilirler mi (sözleşme fesh edilmesine rağmen)? Ne yapmamızı önerirsiniz? Teşekkürler...

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
15 Temmuz 2012 | 22:57 Mert BATMAZ 336 Kişi okudu

İMAR HAKSIZLIĞI

Soru

1.YER:5000 M2 ARSA 18.MADDE İLE YOLLAR YAPILDI ENERJİ NAKİL HATTI GEÇİRİLDİ.DEĞERİ DÜŞTÜ. 2.YER:800 M2 PARK VE YEŞİL ALAN YAZILDI.hiçbirşey yapılmadı. 3.YER:1000 M2 YOL VE PARK YAZILDI.hiçbirşey yapılmadı.2. VE 3. YER 1982'DEN BERİ AYNI DURUMDA BEKLİYORLAR. 4.YER:5000 KUSUR YOLLAR GEÇİRİLECEK. 5.YER:EVİMİZİN BAHÇE ALTINDAN YOL GEÇİRECEKLER 18.maddeye karşı çıkamıyoruz ama iki arsamız tamamen kamulaştırmasız el atma ile kısıtlandı.hiç para alamadık.oturup kanun mu bekleyelin yoksa hemen dava mı açalım? şimdi yeni bir yargıtay kararı çıkmış ondan yararlanmamız mümkün mü?

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
15 Ağustos 2012 | 11:38 ERDAL AKBAŞ -ÖĞRETMEN 335 Kişi okudu

emlak soru

Soru

hurriyet mahlessinin sisli istanbul son durumu nedir lutfen

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
21 Ağustos 2012 | 12:39 naciye yildirim 336 Kişi okudu

2B

Soru

2b arazilerinde olduğu gibi hazineye ait tarım arazilerinin satışında da hak sahibi olanlar (ecrimsil ödeyenler) da feragat ederek haklarını noter huzurunda devredebilirler mi?(bize sadece 2b arazilerinin bu şekilde olabileceğini söylediler tarım arazilerinin başkalarına devrinin olmadığını ancak ecrimsi sahibinin alabileceğini söylediler bu doğru mudur? ) teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Ağustos 2012 | 17:04 emre yıldırım 335 Kişi okudu

Senet odemeleri hakkinda

Soru

Hilal Hanim Merhaba, Aralik 2011 de Ukra İnsaat Ukra City projesinden 60 ay vadeli 2+1 ev aldim. %25 pesinat ve 60 ay vade ile aldigim evin senetlerini 8 aydir duzenli olarak oduyorum. Sozlesmemde opsiyonla birlikte en gec nisan 2013 de teslim edilecegi yaziyor. Bu tarihten sonraki mucbit sebep disindaki uzamalarda 0.05 oraninda kira bedeli odenecegi soyleniyor. Sorum su; 1. Bu imar sorunu mucbir sebep midir? Kira bedelini odemeyiz diyebilirler mi? 2. Bu sorundan dolayi senet odemelerini askiya alma sansimiz var mi? Bu iki sorunun hikuksal boyutunu ve olurunu aciklayabilirseniz cok sevinirim saygilar.

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
22 Ağustos 2012 | 13:13 Cihan Ankara 336 Kişi okudu

Tabusuz arsalarda ortaklık ve paylaşımı

Soru

Merhaba 1996'dan itibaren ümraniye kazım karabekirde otuyorum.seneler önce bu bölgede tapusuz bir arsamız var ve 3 kardeş bu arsa üzerine kendi dairelerimiz yaptık.Belediye kayıtlarında vergilerimiz tek kardeşimizin üstüne çıkıyor ve hep vergilerimizi ortaklaşa ödüyoruz(resmi kayıtlarda diğer iki kardeşin ismi olmamasına rağmen)şimdi 2b yasasıyla bereber tapularımızın çıkıcağını ve hak sahiplerinin ön ödemeyle beraber baş vurmaları halinde tapularımızın çıkıcağı idaa ediliyor.Bizde 3 kardeş ortaklaşa bu bedeli ismi geçen kardeşimiz üzerinden bankaya yada mal müdürlüğüne yatıracağız.Acaba talebimiz doğrultusunda tapularımız herkesin dairesini kendi ismi üzerine çıkartmak mümkün mü?mümkün değilse tek kardeş üzerine çıkan tapuda diğer 2 kardeş hak idda edebilir mi?İlerde bir problem yaşamamak ve herkesin dairesinin kendi üstüne çıkması için ne yapmamız gerekiyor cevabınız için şimdiden teşekürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Ağustos 2012 | 16:38 TARKAN SARITAŞ 335 Kişi okudu

kurtköy cadde

Soru

kurtköy cadde projesinde 1)dükkanların ileriki zamanlarda prim yapması nasıl bekleniliyor.2)tahmini 44 m2 ne kadar kira getirisi olur.3)a blok cadde kenarımı yoksa iç kısımda olmasımı daha avantajlıdır.4)yakında atlantis avm var kiraizcı bulabilirmiyiz 5)dumankaya lobi tuzlacari dükkan projesine oranla hangisi daha iyidir.tşk.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Ağustos 2012 | 21:42 gul ardeniz 336 Kişi okudu

Özyurtlar - Nmerkez

Soru

Merhaba Tebernüş bey, Nmerkezin 12. kata çekilmesiyle ilgili her hangi bir kesin karar çıktımı ? İBB kat iptali kararını açıkladımı ? Aylardır bekliyoruz bugun kesin bir sonuç olsada bizde rahat etsek artık. Yaptığınız bilgilendirme içinde ayrıca teşekkür ederiz..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Ağustos 2012 | 12:05 Mesut Ferhatoğlu 335 Kişi okudu

AİDATLAR ve VERİLEN SÖZLER

Soru

Benimde 1+1 dairem var. Sitede yazan arkadaşların dedikleri hepsi doğru. Daire alırken 1+1 lerin aidatının 80 tl olacağını, asla aşmayacağı belirtildi. Fitnes, sauna, havuz vs. tüm hizmetlerin aidat içerisinde olduğu ve ilave ücret talep edilmeyeceği çok net olarak söylendi, bu kadar insan neden yalan söylesin. Babacan yapı daha yaşam başlamadan ilk büyük projesinde daire sahiplerini bu derece zor durumda bırakırsa bundan sonraki projelerde nasıl güven sağlayacak? Babacan yapı satış müdürü sayın Meliha hanım oldukça dürüst bir hanım efendidir, bu konuları daire alım aşamasında kendisi ilede bir çok kez (aidatlar ve ücretsiz sauna, fitnes gibi) görüşmüşüzdür. Sanırım bu konuya en kısa sürede cevap vererek verilen sözlerin doğruluğunu teyit edecektir. Daireleri teslim alıp zevkini yaşamaya hazırlanırken, verilen sözler dışında uygulama yapılması içimizi karartmaktadır. Saygılarımla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Ağustos 2012 | 23:59 atuf tekin 336 Kişi okudu