arsa vergisi ne kadar öderim
üzerinde 3 katlı binam olan 500 m2 arsamı 2 milyon tl ye satsam ne kadar vergi öderim ve enson benim elime ne kadar meblğ kalır.teşekkür eder iyi çalışmalr dilerim...
Şifreni mi unuttun? Lütfen kullanıcı adınızı ve e-posta adresinizi girin. E-posta yoluyla yeni bir şifre oluşturmak için bir bağlantı alacaksınız.
Gayrimenkul ile igili tüm soruları buradan yanıtlıyor...
üzerinde 3 katlı binam olan 500 m2 arsamı 2 milyon tl ye satsam ne kadar vergi öderim ve enson benim elime ne kadar meblğ kalır.teşekkür eder iyi çalışmalr dilerim...
Kadir bey, Kentsel dönüşüm kapsamında müteahhitle kat karşılığı inşaat sözleşmesi imzalanmasında çoğunluk tespitinde, kat maliklerinin kişi adeti olarak çoğunluk teşkil etmelerimi, yoksa arsa payı oranlarının toplamıyla çoğunluk teşkil etmeleri mi gerekmektedir? Vereceğiniz bilgi için şimdiden teşekkür ederim.
Merhaba efendim.Riskli yapı statüsündeki tek katlı evimi mevzuata uygun şekilde yıktırdım.Evimin yerinde sadece boş arsa var.Ancak yeni evimi mevcut arsamın üzerinde değilde ,arasamı satıp başka bir şehirde hazır ev almak istiyoyrum.Bu na göre yeni ev aldığımda bu harç ve muafiyeylerden istifade edebilirimiyim.Detaylı aydınlatmanız dileği ile selamlar-VAN
Kat mülkiyeti kanununa tabi bir sitede oturmaktayım. Yönetimimiz kat maliklerinden birine otoparkın içine otoyıkama açtırarak kiraladı. Kat malikleri genel kurul kararı olmadığına dair itirazlar oldu. Site avukatı daha önce alınmış bir kurul kararındaki site menfaati kelimesine istinaden yönetimin böyle bir karar verebileceğine ilişkin görüş bildirdi. Belediyeden ruhsatsız olduğuna dair kapama kararı geldi fakat kapama işlemi bir türlü yapılmıyor. Daha önce başka bir konuda kurul kararı iptali davası açılmıştı. 1 yılı aşkın bir süredir devam ediyor. Dava açılması halinde benzer bir süreç olacak. Daha kısa sürede çözüm bulabileceğimiz bir öneriniz olabilir mi? Bir de yönetimimiz davalara site avukatları girdiği ve masrafları/ tazminatları site karşıladığı için hertürlü yasal olmayan kararı rahatça vermekte. Kişisel olarak sorumlu tutulabilirler mi? saygılarımla,
Merhaba, Ev sahibimiz ile 2009 yılında ITO toptan eşya fiyat artışı oranında artış yapılması üzerine 2 yıllık sözleşme imzaladık ve 2013 yılına kadar da bu oranlarda zam yaptık. 2013 den itibaren de yeni yürürlüğe giren yasa çerçevesinde TUIK in belirlediği UFE oranında ki hangi oran daha yüksek ise (12 aylık ortalama ya da geçen yılın aynı ayına göre ortalama artış oranı ) o oranda zam yaptık. Ancak kendisi bu yıl öncelikle %25 zam istedi ve daha sonra sözleşmedeki orana uymadığımızı söyledi. Neticede sözleşmedeki şekilde mi yoksa TUIK değerlerine göre mi işlem yapmalıyız? Bir de iki durum için de birden fazla oran olduğundan hangi kaleme uymalıyız. Çok teşekkür ederim.
tapuda 6578m2 olan arsanın kullanım alanı 3814.102 m2 dir.burada 20 bağımsız dubleks mesken var. yapı ruhsatlarunda her bir villanın m2 farklıdır.değerlerin toplamı 2878 tldir. örneğin A BLOK 186.5 M2 DİR ARSA PAYINI NASIL HESAPLAYACAĞIM ORANINI NASIL BULACAĞIM
İyi günler Kadir Bey, bir işyeri kiralama arifesindeyim. Aklımı kurcalayan bir konu var. Sağ iken yapılan işyeri kira kontratı, mal sahibinin kontratın 10 yılı dolmadan vefatı durumunda fesh olur mu? Var olan varisleri mevcut kiracıyla 10 yıl dolana kadar sözleşmeyi sürdürmek durumunda mıdır? Şimdiden teşekkürler.
Merhaba kolay gelsin , Ortalama sanayi arsa m2 fiyat bilgisi arıyorum , rica etsem sizde bu bilgi varsa paylaşabilir misiniz ? Teşekkürler İyi çalışmalar.
bildiğim kadarıyla miras yolu ile intikal den sonra satış yapıldığında değer artış vergisi olmuyor. miras olarak kalan arsanın mütahite verilmesi ile sahip olunan dairenin satışı halinde değer artış vergisi nasıl hesaplanır. teşekkürler.
Merhaba, Dedem tarafından Ankarada bir bina yapılmış, ancak konumundan korkup son katı çıkmamış.Kentsel dönüşüm ile yıkılma ihtimali var. Acaba bu binada hakkımız olup olmadığını nasıl öğrenebiliriz? (Dedem vefat edeli 20 sene oldu neredeyse evrakları anneme vermiş ama bulamadık, veraset ilamı çıkarıp tapudan bilgi alabilirmiyiz?) Cevabınız için teşekkürler.