KDV orani ne olur

Soru

Merhaba insaat ruhsati aldigim sene 2008 agustos fakat 2009 kasimda insaatim durduruldu ve mahkemelik oldum simdi mahkemeyi kazandim ve subat 2013 yili itibariyle insaata basliycam bu senenin agustos ayinda ruhsat yenilimem gerekicek bu durumda 2008 yilina baslamis oldugum 900 adet 150m2 nin tamami altinda olan daireler satarkenki KDV oranim kac olucak baskabir deyisle ruhsat yenilemesi gereken insaatlarin 2013 te yenilirse kdv %1den %18 e cikarmi? Kanun maddesinde revize edilmis olsa dahi diyor bu revize degil ruhsat suresi uzatilmasi tam anlasilmiyor cevabinizi bekliyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Şubat 2013 | 23:30 Fevzi Ozdemir 332 Kişi okudu

Transfer alanı

Soru

ahmet baydemir : İyi akşamlar, Silivri belediyesi sınırlarındaki 180 m2 oturum, 2.5 kat villa imarlı 600 m2 arsamın son imar çalışması sonucu tranfer alanı içine dahil edildiğini öğrendim. Bunun ne demek olduğu konusunda bilginiz varmı.? Kolay gelsin Tebernüş Kireçci : İyi akşamlar. Teşekkür ederim. Neyin transferi olduğu belirtiliyor mu? Tekrar Merhabalar, İmar durumunda arsamın YEŞİL ALANA dönüştürüldüğünden dolayı tranfer alanına dahil edildiğini belirtiyorlar. İyi çalışmalar diliyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Şubat 2013 | 12:58 ahmet baydemir 332 Kişi okudu

Ne yapabilirim

Soru

tandığım kişilere 50000 TL para verdim ve karşılığında 05.12.2012 tarihli çek aldım.fakat çeki tahsil etmeden önce çağırdılar ödeyemeyeceklerini söyleyip 05.04.2013 tarihine uzattık.Bu kişiler 3 teyze çocuları.4 yıldan beride tanırım.şirket yalnız 1 nin üzerine Kat karşılığı inşaat yapıyorlar.15 e yakın inşaatları vardı.Bende bunları bildiğim için tereddüt etmeden verdim.Nasıl olsa ödeyemezlerse 1 daire veririer diye.15.01.2013 tarinde duydumki bunlar kaçmışlar.Arıyorum birtürlü ulaşamıyorm.Fakat araştıdım şirket üzerine olan kişi tüm inşaatları diğer 2 teyze çocuklarının üzerine devredip ortadan kaybolmuş.Benim çekin gününe var ama üzerindeki tüm malları devretmiş.Diğer alacaklılarda içraya vermişler.Fakat bunun üzerinden mal olmadığı için alamamışlar.Benim ne yapmam gerekir.Onların zaten 3 nün beraber olduğunu şahitlerle isbat ederim.Ne yapmam lazım.Bana biryol gösterirseniz Çok memnun olurum.Olay Antalya Merkezde Ben ve eşim emekli memuruz Bu parada 2 mizin emekli ikramiyesi idi.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Şubat 2013 | 01:33 ismet keskin 331 Kişi okudu

kentsel dönüşüm

Soru

merhaba sayın kieçci.kentsel dönüşüm kapsamında sadece arsa tapusu olan daire sahipleri arsa parasının yanında direleri içinde herhangi bir ücret alacaklarmı..teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Mart 2013 | 16:48 kasım koç 332 Kişi okudu

Dumankaya daire

Soru

Bir önceki mesajımda dairem hakkında tam bilgi yoktu. Halkalı konseptten aldığım daire 2. Kat GB ve peyzaj cepheli. Barter indiriminden yararlandım ve 242 bine aldım 100 bin peşin gerisini kredi çektim. İnşallah benim için iyi bir yatırım ve alışveriş olmuştur. Şimdiden teşekkür ederim saygılar iyi çalısmalar yorumunuzu bekliyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Mart 2013 | 21:05 Sercan Şen 332 Kişi okudu

Kayabaşı mevkii

Soru

Merhaba kolay gelsin. Kayabaşı mevkiinde yüzde 85 oranında lüks, bir emlak GYO projesinde metrekare fiyatı ortalama 1850-1900 TL uygun bir fiyat mıdır..Yatırım amaçlı o bölgeyi bilen birisi olarak nasıl düşünüyor sunuz..Teşekkürler..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Nisan 2013 | 13:41 selcuk şakar 332 Kişi okudu

toki evleri

Soru

merhaba, 2 mayısda satışa çıkan toki evleri hakkında mekan ve yer bildirimi hakkında bilgi verebilirmisiniz?Şu anda k mevcut binalar mı yoksa atakent çevresinde yeni bir projemi? teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Nisan 2013 | 18:48 ebrul sabuncu 331 Kişi okudu

50 bin dolara 1+1 konut alınabili mi?

Soru

Tenbernüş Bey Merhaba, İran'dan bir konut alıcıs 50 bin dolara 1+1 konut alabilirmiyim diye soruyor. İstanbul'da yeni bir projeden 50 bin dolara 1+1 konut alınabilir mi? Alıcı, semtin önemi olmadıgını soyluyor... Selamlar Abdullah Çiftçi

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Mayıs 2013 | 20:03 arapturkgyd 332 Kişi okudu

Kentsel dönüşüm çıkmazı

Soru

Tekrar Merhaba, Göztepe tren istasyonuna yakın lokasyonlarda eski (40 yaş üstü) 3-4 katlı apartmanlarla ilgili aşağıdakilerden hangisi size yakın? a-) arsa ve m2'si cazip olan apt. sakinleri, müteahhitle anlaşır, apt yenilenir. b-) arsa ve m2'si cazip olmayan veya yenilemek istemeyen apt'lar İstanbul depremine kadar bekler. Deprem sonrası keşmekeş olur. c-) Belediye'nin veya devletin bununla ilgili bir yapılaşma (arsa birleştirme-emsal artışı-uygun kredi vb) planı 2-3 yıl içerisinde yürürlüğe girer. d-) lokasyondan dolayı apt'ların fiyatı depreme kadar uçmaya devam eder.deprem sonrası ? e-)Fiyatlar zaten balon, deprem olmasa dahi, 2 yıla kadar düşer. Teşekkürler-Saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Mayıs 2013 | 09:29 GÖKSEL GÖKMEN 331 Kişi okudu

Neye güvenerek bu cevap

Soru

Neye güvenerek 2.07 emsal verilir diyorsunuz.Bildiginiz bir şeymi var.Milleti kışkırtmayın ve moral bozmayın beyfendi.Umarım bu yazımı yayınlarsınız.en bir fikirtepeli olarak kınıyorum alttaki yazınızı hakkımızı istemek suçmu bizler fikirtepe neler çektik elli yılldır biliyormusunuzki.Sizler gibi apartman dairelerinde büyümedik.Dogal olarakta bu gelen fırsat bizim olmasada çocuklarımızın istikbali tebernuş bey.Lütfen elinizde kesin bir bilgi olmadan şuna iner buna çıkar gibi orum yapmayın.Sizin bu konudaki engin fikirleriniz bende dahil bizleri umutsuzluga itiyor.Saygılar sunarım.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Mayıs 2013 | 00:50 bülent yeşilyurt 331 Kişi okudu