yapı kullanma izni belgesi

Soru

İyi günler. Biz yaklaşık 1 yıl önce bir daire satın aldık. Daireyi aldığımızda yapı kullanım izni yoktu fakat kısa süre sonra çıkacağı söylendi tarafımıza. Buna rağmen bu kadar süredir her hangi bir gelişme olmadı. Öğrendğimiz bilgilere göre bizim apartmanın yanındaki arsalara girilmiş. Bu yüzden yapı kullanma izni alınamıyormuş. Bu durumda binayı yapanlarda hiç bir çalışmada bulunmadan işi geçiştiren cevaplar veriyorlar. Şunu sorma isityorum. Bizim durumda ne yapmalıyız? Belediyenin yapı kullanma izni konusunda yapabileceği bir çalışma var mı? Ve hukuki olarak ne tür hakkkımız var? Bilgilendirirseniz çok seviniriz.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ocak 2015 | 20:19 Ömür BAYTAR 332 Kişi okudu

akaryakıt özerindeki intifa hakının kaldırılması.HK

Soru

yeni aldığım akaryakıt istasyonu 3 yıldır atıl durumdadır dağıtıcı firfa benden önceki firmadan almış olduğu teminat mektubunu nakite çevirip borcunun tamamını almıştır,istasyonda bulunan kurumsal kimliğini akaryakıt ve lpg pompalarını ve tanklarını söküp götürmüştür.ben 3. şahıs olarak bunlarla çalışmak istemiyorum,fakat hala tapu kaydında bu firmanın 9 aylık intifası var .Bu intifayı nasıl kaldırabilirim.şimdiden tşk

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
09 Şubat 2015 | 12:04 m.ali gülel 331 Kişi okudu

Tebernus bey cok tesekkur ederim

Soru

Merhabalar tebernus bey istegim uzerine kitabinizi adresime kargolatmissiniz cok mutlu oldum cok tesekkur ederim ilginiz alakaniz icin

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Mart 2016 | 15:43 Hakan unal 332 Kişi okudu

Vergi muafiyeti için hangi tarih baz alınır

Soru

Sayın Tebernüş bey, 2010 yılında aldığım arsaya 2011 oturmak için ev yaptım ve belediyeden 2011 haziran da oturmak için iskanı aldım fakat tapuda cins değişikliği ni 2016 haziranda yapabilirim. Sağlık nedeniyle satmak istiyorum fakat, vergiden muafiyeti hangisidir Yani hangi tarih baz alınacaktır. 1- arsa alış tarihimi 2- bina iskan alis tarihimi 3- tapuda cins değişikliği tarihimi Şimdiden çok teşekkürler, saygılarımla kazimcos@gmail

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
23 Ağustos 2016 | 22:46 kazim coskun 332 Kişi okudu

70.000 TL kadar emlak yatırımı

Soru

Merhaba, 70.000 TL'e kadar yatırımlık gayrimenkul yatırımı yapmak istiyorum. Bu kapsam kira çarpanı yazınızı okuyup inceleme yapıyorum fakat en güncel bilgilere nasıl ulaşabilirim ve sizin öneriniz nedir ? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Eylül 2016 | 15:53 Cüneyd Şayan 332 Kişi okudu

EMSALDE KAZANILMIŞ HAK OLURMU

Soru

Hocam iyi günler.1991 tarihli ruhsatlı dairemiz var.o zamanki şartlara göre çekme mesafesine göre 500 m2 arsaya 3 kat ve 925 m2 inşaat alanı verilmiş. Bu gün ise 5 kat veriyorlar ama emsal 1.25 yani güya iyileştirme yapmışlar ama önceki kadar bile inşaat alanı zor yapılıyor.Kentsel dönüşüme giriyor.sorum 2 tane 1-Biz en azından öbürü kadar inşaat alanı verilmesi gerekmiyormu 2-Bize bu master planıyla verildi(ardından kentsel dönüşüm başlayacakmış) o zaman bize ek emsal veya ek kat verilmezmi çok teşekkür ederim

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
22 Kasım 2016 | 15:06 mahmut karagöz 331 Kişi okudu

Kentsel dönüşüm kredisi kullandırma

Soru

Hocam biz kendimiz krediyi çeksek yüklenici firma o krediyle evi yapsa olmuyor mu. Neden kat karşılığı yapıyorlar. Bu şekilde olan yüklenici firma tanıdığınız var mıdır?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
15 Şubat 2017 | 19:04 Murat deniz 332 Kişi okudu

Imardurumunü öğrenmek istiyorum

Soru

Sukrullah mekiinde bulunan arsanın imar durumunu öğrenmek istiyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Mart 2017 | 23:28 Saziye demir 332 Kişi okudu

Tebernüş Bey, Öncelikle sorulara verdiğiniz açık ve hızlı

Soru

Tebernüş Bey, Öncelikle sorulara verdiğiniz açık ve hızlı cevaplar için çok teşekkür ederiz. Ben Kartal`da yeni projelerden yatırımlık bir stüdyo daire almayı planlıyorum. Uprise Elite ya da Dumankaya vizyon`dan alacağım. Bu iki proje arasında kararsız kaldım. İki firma da büyük ve sağlam firmalar biliyorum ama siz olsanız hangi projeden alırdınız? Bu projelerin prim potansiyeli nasıl sizce?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Eylül 2008 | 14:03 Ali Fazıl Kürekçi 330 Kişi okudu

meraba ilk önce zamanıızı aldıgım için özür dilerim . Ç

Soru

meraba ilk önce zamanıızı aldıgım için özür dilerim . Çünkü ben 100-120 bin ytl'yi izmirin neresine yatırayım diye bayağ düşünüyorum ama bulamıyorum ev arsa olarak bana prim yapacak yerler konusunda bi öneriniz olurmu acaba saygılar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Eylül 2008 | 01:55 fikret güler 329 Kişi okudu