göçmen konutları

Soru

Tebernus bey, başakşehir göçmen konutlarında kirada oturuyoruz, ev almak niyetindeyiz .Burdaki fiyatlar ilk yapılan evler 125-150.000 tl arası fakat aşağıda sekiz yıllık yeni binalar var, onlarında tapuları yok ıkı sene sonra satışı yapılacakmış, bu evlerden biri 95.000 tlye satılıyor ve kredi kullanamadığımızdan tapu masrafıda ıkı sene sonra olacak fakat bu riskmidir? ev sahibi Allah gecinden versin vefatı sonrası varislerle sorun yaşanabilir mi? emlakçı bunun için senet , teminat alırsınız diyor.Görüşünüzü rica ederiz.Birde deprem konutları var orası 200.000 tlden satılıyor ve 320.000 tl ye bile ev var tapu kredi sorunu da yok ,.bizim maddi olarak 95 lık evi alma gücümüz var borçsuz olarak.Kredi kullanıp göçmen mi deprem mi hangisini önerirsiniz görüşünüzü rica ederiz.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Ağustos 2013 | 10:16 eser ak 332 Kişi okudu

halamın evi başkasına bağışlandı mı

Soru

Merhaba Tebernüş Bey.Halam eşiyle birlikte oturdukları evin Tapusu eşine yani Enişteme ait.Yalnız Halam ,eşi tarafından oturdukları evi başkasına veya başka bir kuruma bağışlandiği söylenmekte.Halam Tapu üzerinde olmazsa bile eşi sıfatıyla Tapu Müdürlüğüne gidip bu durumu öğrenebilir mi eş olarak buna hakkı var mı?Teşekürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ağustos 2013 | 12:06 Abidin Çalışkan 331 Kişi okudu

riskli bina yıkımı

Soru

Riskli olarak rapor verilen binamız yıkıldı bundan sonra ne yapacağımıza karar vermek için kanun yada yönetmelikte belirlenmiş zorlayıcı bir süre varmıdır(1 ay,2 ay gibi) Arsayı vereceğimiz müteahhit konusunda malikler arasında görüş ayrılığı var, 2/3 çoğunlukla ortak karar alınamaz ise uygulama nedir, bizi nasıl bir süreç bekliyor. Saygılarımla

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
10 Eylül 2013 | 14:23 İHSAN KURUÇAY 331 Kişi okudu

Yaziniz

Soru

"İnsanların kolay zengin olduğu 3 meslek" yazınızı okudum çok etkileyici fakat okurken bir çok yerde bana Robert Kiyosaki nin " Zengin baba Yoksul baba" kitabını anımsattı. Sanırım kitabı okumuşsunuz. Bu yüzden yazılarınız beğenenlere tavsiye ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Eylül 2013 | 02:03 Sara Gul 331 Kişi okudu

FEK YAZISI

Soru

Fek yazısı, yeni düzenlemeye göre kişiye elden verilmiyormuş, banka tarafından posta ile tapu dairesine gönderiliyormuş. Bu konuda teyidinizi alabilir miyim lütfen. Saygılarımla, Mehmet Üzrek

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Ekim 2013 | 12:46 MEHMET ÜZREK 331 Kişi okudu

bizim evler 6

Soru

Az önce Sedat Bey ile Bizim Evler fırsatlarıyla ilgili görüştük mevcut etaplardaki fiyatların min. 240.000 TL civarı olduğunu ve Bizim Evler 6'da 259.000 TL fiyatının alınabilir iyi bir fiyat olduğunu da iletti. Bizim Evler 6 önüne yapılacak Innovia AVM biraz endişendiriyordu fakat kot farkından ötürü panoramasını etkileyemeceyeceğini de söyledi, bölgede buna benzer başka projelerde gelecektir muhtemelen, peşinatı elimde tutup bekleyip daha uygun bir alternatif mi beklemeli ya da yarın ne olacağını bilmediğim için (faizler yükselir mi, ev fiyatları yükselir mi vs) almalı mı bilemiyorum.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Ekim 2013 | 18:35 Murat Tunç 331 Kişi okudu

sultanbeyli emlak konut

Soru

merhaba daha önce yazdım siz ne kadara aldığımı sormuşsunuz . 45.000 peşinat verdim 224.000 lira vadelendirlidi total 269.000 lira 4+1 158 metre kare 7. kat daire sultanbeyli ileride alemdağ gibi elde kalan bir proje olur mu yoksa dğerini artırır mı ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Ekim 2013 | 09:20 ikram kar 332 Kişi okudu

Bu nasıl iştir?

Soru

Emlak GYO Başakşehir evlerinin kura çekilişine gerçekten ihtiyacı olan vatandaşlar dışında bol miktar aç gözlü uyanık katılmış.2500 TL kura parası ödeyip çıkan evleri 35 bin ile 50 bin TL arasında satıyorlar.Olan hep garibana oluyor.Bu işin sonu nereye gider?...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Kasım 2013 | 13:02 İskender Sezgin 331 Kişi okudu

kentsel dönüşümde yıkım bedeli

Soru

Efendim ...Kentsel dönüşüm kapsamında Van merkez de riskli bina olarak tescil edilen tek katlı kerpiç evim için iki ay süre iç inde yıkılması için bana tebligat yapıldı.AFAT il müdürlüğüne binanın yıkımı için kararı götürdüm.Buna göre,i afat il müdürlüğü yıkması halinde yıkım için ücret bedeli taleb edebilir mi? ikinci sorum :6306 sayılı kentsell dönüşüm yasası kapsamanda geleneksel mimariye uygun ev yapanlara 10000 tl destek verileceği ahd edilmektedir.geleneksel mimariden kast edilen mücesssem proje örneği nasıl olmalı aydınlatmanız dileği ile selamlar...

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
26 Kasım 2013 | 13:01 mehmet can GÜNEŞ 332 Kişi okudu

net metrekare

Soru

merhaba üstadım. hergün birşey öğreniyoruz. Eğer Süleyman beyin dediği gibi ihlasın yapacağı proje de 2+1 90 m2 NET 45 m2 Bu bir rekordur ! net ile bürüt arasında %50 fark var.Bununda gördük ya,artık hiç bir şeye gam yemem. Saygılarımla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Kasım 2013 | 14:46 Mete Bayraktar 332 Kişi okudu