Merhaba,Tebernüş Bey insanlar konuta saldırıyorlar da peki ne

Soru

Merhaba,Tebernüş Bey insanlar konuta saldırıyorlar da peki ne yapsınlar? Makro ve mikro anlamda bir takım tutarsızlıklar var genel uygulamalarda. Mesela Merkez Bankası diyor ki ekonomi ısındı, tamam ekonomi ısındı, bunu soğutalım tamam bunu soğutalım, krediler frenlensin tamam krediler frenlensin, peki tasarruf sahipleri az yada çok burada rakam konuşmuyorum 30,000 tl yada 30,000,000 tl farketmez. Ne yapılacak? para bankada dursun tamam dursun, enflasyon beklentisi nedir 2011 için 6.9 tamam 6.9, banka mevduatının net getirisi ne senelik bazda 7.8-8 arası mevduatın büyüklüğüne bağlı olarak. Bono da alınsa seçilen bonoya göre ya aynı getiride kalır yada 1 puan falan artar net olarak. Yani elimdeki paranın senelik 6.9 değer kaybı olabileceği söyleniyor bunun yanında da parana bu değer kaybının 1.8 ile 2 puan daha fazlasını veriyoruz diyorlar. Hatta son zamanlarda hedeflenen noktanın sıfır real faiz olduğu söyleniyor bu durumda da insanlar bu getirilerden daha fazla getiri elde etmek istiyorlar doğal olarak bu tüm dünyada böyledir zaten çok doğal ve normal bir durum. Borsayı hiç konuşmuyorum çünkü borsa türk halkının çok yabancı olduğu ve çekindiği bir ortam biraz da haklı olarak. Bir sürü yatırımcı yıllarca mağdur edildi orada. İnsanlarda doğal olarak gayrimenkul alımına yöneliyorlar bu o kadar normal ki. Burada düşük faiz hatta sıfır real faiz ama ekonomiyi süratle soğutma projesinde bence bir takım tutarsızlıklar var. Yani insanlara krediyi az kullanın ekonomi soğusun aynı zamanda büyümemiz gerek harcama yapın demeye çalışmak zaten yürütülmesi mümkün olmayan bir uygulama.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Mayıs 2011 | 12:43 ali kırgız 330 Kişi okudu

merhaba,Malum, Innovia facebook sayfaları kapatıldıktan sonra

Soru

merhaba,Malum, Innovia facebook sayfaları kapatıldıktan sonra tüm bilgi kanallarımız kapandı. Innovia 3'ün havadan çekilmiş görüntülerinin yayınlanma şansı varsa çok seviniriz.saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Haziran 2011 | 12:26 yusuf gökmen 330 Kişi okudu

Brandium Ataşehir projesinde 1+1 ve 1+0 lar çok fazla geldi ban

Soru

Brandium Ataşehir projesinde 1+1 ve 1+0 lar çok fazla geldi bana.Sadece 1 blokta 3+1 düşünülmüş. 2 blok towers ve recidence 'ların da hepsinde bol miktarda 1+1, 1,5+1, 1+0 planlanmış. Yani 1136 dairenin yaklaşık 3 te 2 si böyle. Bu da bende aile ve çocuk konseptinin ikinci plana atıldığı izlenimini veriyor. Sizce 1+1 bu kadar ihtiyaçmı ve niye?Yanıtınız için şimdiden teşekkürler..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Haziran 2011 | 10:49 Meral Gürmen 330 Kişi okudu

Açık satış kapsamında satışı 30.06.2011 tarihine kadar de

Soru

Açık satış kapsamında satışı 30.06.2011 tarihine kadar devam eden Edirne Keşan Beğendik Belediye projesine, 06.06.2011 tarihinde satışı başlatılmak üzere stokta olan 6 adet konut eklenmiştir...NOT Edirne Keşan Beğedik Projesi kapsamında 06 Haziran 2011 tarihinde devam eden açık satışa ilave edilecek olan 6 adet konut sistemde yaşanan teknik arıza nedeniyle 09 Haziran 2011 tarihinden itibaren satışa açılacaktırböylemi oldu.hayır. malesef yine şaibeli bir satış gerçekleşti. bu satışın iptalini istiyorum. 06-09.06.2011 tarihlerinde bankada ekranda satışı beklememiz hüsranla sonuçlandı. saat 09.10 satışın Keşan şubesinde gerçekleştiğini gördüm.neden açık satış diye belirtilen satış ilanı, ekranda bile görülmeden satış gerçekleşiyor? neden birileri ümitle beklerken birilerine evler öncedenmi satılıyor? sorularıma cevap ve satışın iptalini talep ediyorum.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Haziran 2011 | 11:09 Ayşe RAMAN 329 Kişi okudu

Merhaba, bugun Incity\'den 720,000 TL ye alacagim 3+1 daire hala

Soru

Merhaba, bugun Incity'den 720,000 TL ye alacagim 3+1 daire hala prim yapar mi? Bildigim kadariyla Incity zaten tavan yapmis bir proje - bu dogru mu? Ayni daireyi bir sene sonra almaya kalksam bugun ku fiyatin ne kadar ustune cikabilir sizce?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Haziran 2011 | 19:27 Ahmet Can 329 Kişi okudu

tebernüş bey günaydın, avrupa konutları ıspartakulede tesli

Soru

tebernüş bey günaydın, avrupa konutları ıspartakulede teslimler başladı. acaba elinizde son fotoğraf ve videolar varmı, teşekkürler,kolay gelsin,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Haziran 2011 | 09:27 Engin Boz 330 Kişi okudu

mrb ii akşamlar tebernüş bey yazılarınızı ilgiyle takip et

Soru

mrb ii akşamlar tebernüş bey yazılarınızı ilgiyle takip etmekteyim başarılarınızın devamını diliyorum.tuzla emlak konutlarından d-4 blok 2 etap dan 5 kat kuzeydoğu cephe 3+1 brüt 124 m2 net 95.51 m2 daire almaya hak kazandım. daire fiyaı 131.000 tl olup 30.000 tl peşinat verdim ödemeler ev tesliminden sonra tüfe oranlı olacak asgari 840 tl bir fiyattan başlıcak taksitlerim öğrenmek istediğim kazanmış olduğum bu dairenin ileriye dönük bana getirisi ne olur kiraya vermede herhangi bir sıkıntı yaşarmıyım lokasyonu ve getirisi ne olur. ii çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Haziran 2011 | 21:17 erhan çağlar 329 Kişi okudu

selamlar hocam.dumankaya konsept vilları hakkında bir kac sorum

Soru

selamlar hocam.dumankaya konsept vilları hakkında bir kac sorum olacak.450 bin lira 3 +1 191 m2 on ve arka bahcesi ve hobi odası ile birlikte 220 m2 civarı m2 fiyatı 2000 liralara geliyor.sizce uygunmudur?sanırım tam prim yapmadı arz fazlalıgı yuzunden.oturum amaclı hemde yatırım amaclı yorumlarsanız sevinirim..tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Haziran 2011 | 01:16 yalcın aksoy 330 Kişi okudu

Merhaba, Sinpaş İstanbul saraylarından geçen sene bir ev sat

Soru

Merhaba, Sinpaş İstanbul saraylarından geçen sene bir ev satın aldık. Sözleşmeyi feshedip paramızı geri almak istiyoruz ancak bunun mümkün olmadığını söylüyorlar. Burada satın aldıkları daireleri sinpaşa iade edenler oldugunu okudum. Hangi şartlarda iade edebiliyoruz yardımcı olursanız çok sevinirim..Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Haziran 2011 | 11:00 DeryaAli 329 Kişi okudu