sevgili ustat, bir okurumuz caddebostanda imar artisi olurmu sekl

Soru

sevgili ustat, bir okurumuz caddebostanda imar artisi olurmu seklindeki sorusuna orasida Kadikoy belediyesinde fikirtepeye 4.14 emsal verildigine gore caddebostana da verilmesi lazim verilmezse mahkeme ile alirsiniz demizssiniz. Daha oncede benzer bir soruya ayni sekilde cevap vermeniz dikkatimi cekmisti. Ustat yillardir izlerim sizi gercekten zor olmasina ragmen oldukca tutarli ve basarili yanitlarsiniz sorulari. ancak kanimca bahsettigim bu soruya verdiginiz yanitta biraz ucusa gecmissiniz. Ben kisitli bilgime ragmen ilce sinirlari icinde her yere ayni imar uygulamasi verilme zorunlulugu olmadigini bilirim. Bunu sizde benden daha iyi bilirsiniz.Ayrica mahkeme kanaliyla bir bolgeye bu bahsedilen sekilde imar alinacagi fikri bence tam hayal.Bu konuyu hukukcu yazariniza danismanizi oneririm.Ben hukukcu falan degilim gecmis birikimime dayanarak konusuyorum. Bu konuda verdiginiz cevabi cok net yazdiginiz icin uyarmak ihtiyacinda hissettim kendimi. saygilar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Şubat 2012 | 20:09 metin elibol 316 Kişi okudu

Sorum ben bundan iki sene evvel bir arazi aldım ve tabusunu da a

Soru

Sorum ben bundan iki sene evvel bir arazi aldım ve tabusunu da aldım daha önce bu araziyi başkası çalışıyormuş tabuda adı şanı geçmeyen bu vatandaş bana ve benim tabuma iptal davası açmış. Yirmi sene çalıştım diye oysa ben tabumu aldım vergimi ödedim ve bu vatandaş beni kendi sıra tehdit ediyor hem bana hem de bu araziyi bana satanlara tabu iptal davası açmış. Benim tabumu iptal edebilir mi? Ben ne yapmam lazım 713 maddeye göre bu daahakkı var mı? Yeni anayasanın maddesine göre sorumun yanıtını bekliyorum... Salıcakla kalın.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Şubat 2012 | 21:28 Kani Atasoy 315 Kişi okudu

babil kuleleri

Soru

iyi akşamlar.öncelikle bizi aydınlattığınız için teşekkürler.bugün babil kuleleri ile ilgili görüşmeniz ne oldu.mayısta bir daire aldık.tatmin edici cevaplar alamıyoruz.bizi aydınlatırsanız memnun oluruz.iyi akşamlar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Şubat 2012 | 10:44 salih çakar 316 Kişi okudu

Iskansiz gayrimenkul almak

Soru

Merhabalar, uskumrukoy Aytac insaat in green vista sitesinden natamam villa almayi dusunuyoruz ama tapuda yalniz arsa olarak gozukuyor bir de yapi ruhsati var onayli ama iskan basvurusu yapilmamis. Ne kadar risklidir boyle bir emlak satin almak ? Size tapu ve ruhsat ornegini gondersem filir verebilir misiniz ? Tesekkuer

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
28 Şubat 2012 | 03:12 Hale huner 315 Kişi okudu

Noter Tasdiki

Soru

Merhaba Hilal Hanım, İnşaat firmasıyla 2 sene önce yapmış olduğum satış vaadi sözleşmesini şimdi noterden onaylı hale getirebilir miyim? Getirebiliyorsam nasıl yapmalıyım? Teşekkür ederim.

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
29 Şubat 2012 | 08:12 Kemal Özkan 316 Kişi okudu

K.Cekmece de 25 yıllık bina

Soru

Merhabalar Tebernus Bey, Kucukcekmece de 25 yillik bir binada gol manzarali 2+1 100 m2 150000 tl civarlarinda boyle bir yeri almak sizce ne kadar dogru olur.Kentsel donusum bolgesi olan cekmece golu ve civari ileride bundan nasil yarari yada zarari olur. Dusuncenizi paylasirsaniz memnun olurum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Şubat 2012 | 10:20 Cumhur Aykut 316 Kişi okudu

3 te 2 çoğunluk yasası hakkında

Soru

Tebernüş Bey Merhaba, Benim size sorum başlıkta belirttiğim üzere çıkması beklenen 3 te 2 çoğunluk yasası hakkında..acaba söz konusu yasa sizce ne zaman yasallaşır? herhangi bir bilginiz varmı? Değerli cevabınıza şimdi den teşekkür ederim. Saygılarımla, Mehmet Kişioğlu

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Mart 2012 | 04:22 Mehmet Kişioğlu 315 Kişi okudu

Ticari Kazanç--Değer artışı

Soru

İyi akşamlar, Öncelikle yanıtınıza teşekkür ederim. Ben ve eşim kira gelirlerimiz beyan edip vergi ödüyoruz. Sorularım şöyle 1.Ticari kazanç ile değer artış kazancı arasındaki fark nedir? 2.Vergi oranları ve işleyişleri farklımıdır? 3.Hepsi aynı site içerisinde olmak üzere son 5 yılda 2 adet alım bir adet satım yaptık.Bu yıl yine aynı sitede alım satım yapmayı düşünüyoruz. Amacımız elimizdeki gayrmnekulleri daha iyi konum ve daha uygun fiattaki gayrımenkuller ile değiştirip kazanç elde etmek. Sizce bu işlemler ticari kazaçmıdır yoksa değer artışımıdır. 4.Vermiş olduğunuz bir yanıtta alım esnasında tapuda düşük gösterilmesi durumunda pişmanlık ile değeri yükseltilebileceğini söylemişsiniz. Sonrasında mesela 1 yıl sonra satış yapılması(Alim ve satımın 5 yıl içerisinde olduğunu düşünürsek) sorun yaratır mı? Teşekkürler. Ali Emre

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
05 Mart 2012 | 11:47 ali emre 315 Kişi okudu

Kira beyanı ve rıza hk,bilgi

Soru

Hilal hanım merhaba '2009 yılı için 9 aylık kira beyanı 2010 yılında yıllık gelir vergi beyannamesi olarak verdim,kirada oturmaktayım,babamın adına olan ben oğlu olarak rızasını aldığım evim 600 tl kirada olup,bende başka bir ilde 600 tl kirada oturmaktayım,tekrar beyanname verecekmiyim bana bu konuda biraz yol gösterirseniz sevinirim,neler yapmam gerek,saygılar Not(baba oğul olarak bir rıza sözleşmesi yapmak gerekirmi,bunu maliyeye bildirmeye gerek varmı,ayrıca oturduğum ilden beyan verilecekse ne yapmalıym)

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
09 Mart 2012 | 12:11 A.Şenel 315 Kişi okudu

acill

Soru

serdar bey tekrar merhaba biraz evvelki sorum eksik oldu uslu loft evleri son kat havuza bakan stüdyo daire 61 metre 120,000 fiyatı uygunmu? kira getirisi ne olur? teşekkürler...

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
13 Mart 2012 | 06:51 ayse ceylan 315 Kişi okudu