Tebernüş Bey merhaba. Fiside projesinden ev satın almak üzere

Soru

Tebernüş Bey merhaba. Fiside projesinden ev satın almak üzere mart ayında 20.000 TL peşinat verdik. Halkbankla çalıştıklarını ve büyük ihtimalle kredide sorun yaşanmayacağını ve yaşanması halindede kesinlikle peşinatımızı geri alabileceğimizi belirttiler. Ancak kredimiz onaylanmadı. bunun üzerine birkaç bankaya daha başvurumuz oldu ancak bir türlü kredi alamadık.Buna en büyük sebepte henüz dairenin ortada olmaması ve tüketici kredisi almak zorunda olmamız. Bunun üzerine peşinatımızı nisan ayı başlarında verdiğimiz dilekçe ile geri istedik. 15 gün içerisinde alabileceğimizi belirttiler. Zaman geçti.Sonra sürekli bizi oyalamaya ve telefonda alay eder gibi konuşmaya başladılar. Bunun üzerine kendilerine sitemkar bir mail attım. Bu mailide bahane ederek ev değerinden %10 yani 8500 TL kesinti yapılacağını bildirdiler.o gün bugündür kesinti olmasın diye ve paramızı eksiksiz alalım diye uğraşıyorum.Borç harç denkleştirdiğim paradan 8500 TL gibi bir rakamı kesmeleri kabul edebileceğimiz birşey değil. telefonda muhattap yok. gittiğim zamanda bir şekilde atlatıyorlar. Benim eşim hamile ve ben onu kontrollere otobüslerle götürmek zorunda kalıyorum. Taksiye verecek para bulamıyorum. bu hakmıdır ? bizim suçumuz sadece fiyapıdan ev satın almayı istemek. Sitenizden Fikret Bey'in telefon numarasını buldum yarın arayacağım. Ancak ulaşamamam durumunda bu mesajımda umarım sizin vasıtanızla bana yardımcı olur. Çok mağdur durumdayız. Bize bu konuda yardımcı olabileceğinizi düşünüyorsanız mesajımı yayınlamasanızda olur. Amacım kimseyi karalamak değil. Ensari KOÇKAN.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Eylül 2011 | 22:41 Esin KOÇKAN 298 Kişi okudu

İyi akşamlar Tebernüş Bey,Nish Adalar projesini gezdim ve old

Soru

İyi akşamlar Tebernüş Bey,Nish Adalar projesini gezdim ve oldukça beğendim. Sitenizdeki yorumları okudum, sanırım tenkitleriniz işe yaramış ki satış ekibi dikkatli olmaya çalışıyorlardı.Sorum şu kısaca, bu projede yatırım amaçlı 1+1 alabilir miyim diye bakıyorum. 169000 TL'ye deniz görmeyen bir daire belirledim. 50000 TL peşin verip, 119,000 TL kredi alırsam (60 Ay - 0,98 faiz oranı) 5 yıl sonunda daire bana 208000 TL'ye mal oluyor. Yani şu anki fiyatının yaklaşık %25 fazlası. Eğer 2013'den itibaren ortalama 850 TL'den kiraya verirsem de gene kredi bitene kadar ki 5 yılın sonunda 38,000 TL gelir getirir. Bu durumda 5 yılın sonunda bana maliyeti aslında 170,000 TL'ye (yani nerdeyse bugünkü fiyatına gelir).Öte yandan 50,000 TL'yi vadeliye koysam ve aylık kredi taksitini (2,632 TL) buna eklesem, yıllık ortalama 0,85'den, 5 yıl sonunda 265000 TL civarında bir para olur (dairenin şu anki fiyatının %60'ı).Buna göre, sizce 5 yıl sonunda bu daire %25'den fazla değerlenir mi? Ya da bu şartlarda böyle bir yatırım sizce mantıklı mıdır? Benzer finansal koşullarda başka önerebileceğiniz bir proje ya da bölge var mıdır? Yoksa nakitte kalmak mı daha iyi sizce?Saygılarımla, tekrar iyi akşamlar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Eylül 2011 | 22:57 Bora Ulus 297 Kişi okudu

Merhaba, öncelikle bizlere pek çok alanda bilgi sağladığın

Soru

Merhaba, öncelikle bizlere pek çok alanda bilgi sağladığını için teşekkür etmek istiyorum. Sorumu 9 şubat'ta yayınlanmış olan "Kula'nın Jeopark ilan edilmesi için girişim başlatıldı"(httpbit.lypYyKvS) haberinize istinaden yazıyorum. İlgili bölgede (tamamı sit alanına giren) üzerinde 60'a yakın kişinin hak sahibi olduğu, konumu itibarıyla önemli bir kısmının kullanılamadığı çok büyük bir arazimiz var. Son zamanlarda -bu haberinizle ilgili olsa gerek- kim olduklarını tanımadığımız sayısız emlakçı tarafından rahatsız edilmeye başlandık. Hiç kimse toprakları niçin istediğini açıklamıyor sadece insanları küçük meblağlarla kandırmaya çalışıyolar, sürekli olarak çeşitli yalanlarla taciz ediyorlar. Bizler de durumun ne olduğunu, toprakların ne derece değerli olduğunu bilmediğimiz için elimiz kolumuz bağlı beklemekteyiz. İçinde bulunduğumuz olay bu. Öğrenmek istediğim şey, bu gibi durumlarda ne yapılmalıdır? hangi güvenilir kaynaklardan ve nasıl bilgi edinebiliriz. Ayrıca üzerinde bu kadar çok kişinin hak sahibi olduğu, miras olarak elde edilmiş bölünmemiş tek tapularda satış işlemleri nasıl yapılır? Bireysel olarak satış yapılabilir mi. Yardımcı olabilirseniz çok memnun oluruz. Şimdiden teşekkür eder, çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Eylül 2011 | 21:36 Emrah Eroğlu 297 Kişi okudu

Merhaba,son olarak sızınde onayınızla (bu konuda sızı ombdu

Soru

Merhaba,son olarak sızınde onayınızla (bu konuda sızı ombdusman olarak gordugum ıcın)), 127 m2 blox halıc 360a alıyorum ,oturmak ıcın , kararım dogru mu?Tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Eylül 2011 | 22:12 ata guler 297 Kişi okudu

iyigünler beylikdüzü ve esenyurt arastırdım ve suanda sankı

Soru

iyigünler beylikdüzü ve esenyurt arastırdım ve suanda sankı new res. 1+1 olarak en önde gözüken yer ama biraz yeri metrobuse uzak bıde yanında sagından guzel yapılarda var ama projenın sondurume nedır sızce başarabileceklermi

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Ekim 2011 | 13:10 selamet gunluk 298 Kişi okudu

Avcılar academia partmens projesinde 2+1 bir daire almayı düş

Soru

Avcılar academia partmens projesinde 2+1 bir daire almayı düşünüyorum. Aslında kapora verip bir daire ayarladım ancak sitenin bulunduğu yer ile alakalı kafamda soru işaretleri var. Sanayiye bakıyor olması ve etrafta plastik kokusunun olması beni rahatsız ediyor. Bu konuda düşüncelerinizi alabilirmiyim ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Ekim 2011 | 16:32 Murat Yılmaz 297 Kişi okudu

Tebernüş bey merhaba.kiptaş esenyurt 5.etap vıdeosu için ço

Soru

Tebernüş bey merhaba.kiptaş esenyurt 5.etap vıdeosu için çok teşekkur ederım.inşaat çok hızlı ilerliyor geldı bana.sizinde fikirlerinizi almak istedık hem inşaat hızı hemde lokasyon olarak nasıl değerlendırıyorsunuz.iyi çalişmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ekim 2011 | 19:40 bora yılmaz 298 Kişi okudu

samsun towers projesi ile ilgili yetkililere ulaşamadığınız

Soru

samsun towers projesi ile ilgili yetkililere ulaşamadığınızı belirtmişdiniz.namık koni'ye her aradığımızda ulaşabiliyoruz.sizden ricamız samsun towers ile ilgili görüşüp tüm takipçilerinize müjdeli haberleri vermeniz.şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ekim 2011 | 19:48 ahmet gül 298 Kişi okudu