imar

Soru

İ.B.B. imar müdürlüğü'nün imar yönetmeliğinde değişikliğe gittiği vede Kat Bahçelerinin komple kaldırılacağı konuşuluyor , bu konuda bir bilginiz varmı? sizce böyle birşey olursa emsalde %10 bir artış olurmu bölgesine göre? teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Ocak 2013 | 13:07 ege yılmaz 273 Kişi okudu

tapu

Soru

Merhaba :) Ben ağabeyim ile birlikte bir arsa aldım ve arsa üzerine 2 tane bina yaptık biri benim diğeri de ağabeyimin binası, bana ait olan binanın vergisini ben ödüyorum , arsadan kendi payımı alabilmem için hangi hukuki yollara başvurmalıyım ? Teşekkür ederim.

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
08 Ocak 2013 | 13:51 cengiz kılıçöz 274 Kişi okudu

Innovia 3

Soru

Tebernus bey gercekten insanlarda guven uyandiriyosunuz ve sizi takipteyiz gercekten benim sadce sizide zor durumda birakmicak bir cvp vermenizi istiyorum innovia 3 te ı blok 20 kat fi yapiyi goren daire aldik satis elemani onunuz kapanmicak dedi ama birde baktikki fi yapi kuleleri dikmis onumuze sonra gorustuk innovia ile cvp bile veremediler neyse sorum su bu olay zaten cok uzdu bizi innovia 3 ı blok 20 kat fi yapi goren140 bine 3+1 daire aldik sizce akilli bi yatirimmi 25bin pesinat geri kalani ara odemeler ve aylik odemelerle ki suan sadce 6 ay kaldi borclarin bitmesine ve teslime saygilarimla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Ocak 2013 | 22:38 Erhan ozugur 274 Kişi okudu

Dumankaya Ritim

Soru

Merhaba, Dumankaya Ritim konusunda fikirlerinizi öğrenebilir miyim? Yatırım amacıyla 1+1 almayı planlıyoruz. Şehrin içinde olması, metroya, Sabiha Gökçen'e olan yakınlığı nedeniyle oldukça cazip bir proje olduğunu düşünüyoruz. Bir de bu tarz projelerde kira getirisinde cephe ya da yükseklik çok büyük fark yaratır mı? Yanıtınız için şimdiden teşekkürler, Aslı

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Ocak 2013 | 15:26 Aslı Yalçınduran 274 Kişi okudu

vergi mafiyeti

Soru

ben babamı 2000 kaybettim annem ve eşimle beraber yaşıyoruz.ev almayı düşünüyz annem emekli eşimle ben özel sektörde çalışıyoruz.ev vergisi ödermiyiz ev krediyle alacaz ev benm üstüme olacak nelerle karşılaşırz.iyi çalşmalar

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
21 Ocak 2013 | 21:40 mehmet bulut 274 Kişi okudu

devir tebliğ

Soru

Merhaba Tebernüş bey sizden bir konuda yardım istemekteyim. Beylikdüzünde bir siteden bir ev için anlaştık fakat evin sahibi tabuyu üzerine almamış hala inşaat şirketinin üzerinde gözüküyor ev tapuyu benim üzerime almam için DEVİR TEBLİĞ yaparak tapuyu bir hafta içinde alabileceğimi söylediler. Bu devir tebliğ güvenilir bir şey mi sonuçta ben evimin parasını bu işlem yapılırken ödeyeceğim yada bana önerebileceğiniz başka bir yol var mı teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Ocak 2013 | 12:55 Alper Doğruer 274 Kişi okudu

2013 yılında uygulanacak kira artış oranı

Soru

2013 yılında uygulanacak kira artış oranı nedir ve hesaplamadaki kriterler nelerdir ve hangisi uygulanırsa ileride hukuksal bir durum ortaya çıkması minimumdur. teşekkürlerimle...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Ocak 2013 | 11:12 turgay akkaya 274 Kişi okudu

ev satışında kazanç vergisi

Soru

Merhaba Ahmet bey, Ben 2009 eylül ayında FİTOWER esenyurttan 109 000 tl ye topraktan girip daire aldım.yani sıfırdan girmiştim.fakat bana verilen tapuda ise 5500 tl yazıyor ve kat irtifaklı daire diyor.Bildiğiniz üzere buradaki dairelerin gecikip bitmemesinden dolayıda bende bu daireyi 2012 yılı mayıs ayında elimden çıkarttım.Elime geçen para 130 000 tl dir.(banka kredılı sattım)Alan kişinin tapusundada bu değer yazıyor zaten. .Ayrıca ben aldığım değer üzerinden damga vergiside vermiştim 820 tl olarak maliyeye ödenmişti.. şimdi benim burda sorum vergi dairesi benim sadece tapulara bakarsa 5500 tl ye almış 130 000 tl ye satmış olarak görürmü .o zaman benim bir sürü borcum çıkar çünkü.yada ben vergi dairesine gidip alış ve satış bedellerini ispat etmemmi lazım??.Alım ve satım üfe lerinide hesapladım 29000 gibi rakam vergisiz eklenebiliyor.Bu durumda benim vergi vermemem lazım.Ama ben bu durumu gidip açıklamam lazımmı? Bana yardımcı olursanız çok sevinirim.Kolaylıklar dilerim.

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
16 Şubat 2013 | 17:34 özgür somer 273 Kişi okudu

Nerden ev alabilirim

Soru

sayın tebernüş bey ben 2+1 daire almak istiyorum esenlerde oturum evler çok pahalı esenyurt ve gebzeden düşünüyorum sizce nereyi tercih edersiniz cevap yazarsanız memnun olurum teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Şubat 2013 | 16:15 Nazime EFE 273 Kişi okudu

Doğru yatırım mı?

Soru

İzmir'de Bahriye Üçok bulvarında 5 katlı bir binanın 2'nci katında kiracı olarak oturuyorum. 25 yaşında bir apartman dairesi. 100 - 110 metrekare civarında, 3+1. İçi yapılı değil. Bir karanlık oldası var. Doğu - Batı cepheli. 8 yıldır bu evde oturuyorum. 700tl kira ödüyorum. Ev sahibim 150.000TL'ye satmak istedi. Sizce almalı mıyım?

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
23 Şubat 2013 | 16:08 mert çelik 274 Kişi okudu