İstanbul

Soru

Gökhan beyin tespitine aynen katılıyorum. Sur içinde yaşatılan Afrikalı karmaşası dahi sırf oradaki insanları bezdirmek için yapıldı. Şimdi birde Suriyeli'ler çıktı. Sur içinde gerekli tasfiyeler yapıldıktan sonra Ayvansaray-Yedikule-Yenikapı-Unkapanı bölgesinin lüks konutlarla Yenikapı-Unkapanı-Eminönü arasının ise Turizm tesislerine dönüşeceğini düşünüyorum. Yeni konutlarda da dairelerin 1.000.000 USD altında olmayacağı kanaatindeyim. İstanbul sur içi bölgesinin tek benzeri Roma şehridir. Malum Roma imp.başkentlik yapan 2 şehirden biri İstanbul. Roma sur içi bölgesinde emlak fiyatlarına bir bakın derim. Bence Yedikule-Samatya-Kocamustafapaşa bölgesi halen cok ucuz ve en güzel manzaraya sahip bölge.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2013 | 14:08 Ali Kara 804 Kişi okudu

Acunkent

Soru

Sayın Tebernüş KİREÇCİ bey ACUNKENT'te14.11.2013 tarihi itibari ile yasal olarak son durum nedir.Biz mağdurların bundan sonra yasal olarak ne yapmamız gerekir.Teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2013 | 14:04 NURETTİN GENÇ 853 Kişi okudu

Alibeyköy Akşemsettin Mah. Kentsel Dönüşüm

Soru

Merhaba Son günlerde Akşemsettin Mah. Evyap Caddesinde bulunan Anadolu Sitesi ve hemen arkasındaki Tekel Sitesi ile ilgili olarak danışmanlık firmalarında geldikleri bilgi topladıkları site yönetimi ile konustukları söylentileri mevcut. 16 blokluk bu iki site 25 yaşında. Devlet eliyle mi yoksa özel firmalarla mı daha sağlam mutabakat yapılabilir. Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2013 | 13:56 Tolga Tacaloğlu 3580 Kişi okudu

Istanbul Hakkinda

Soru

Genel olarak mantik dogru ama ne demisler parayi veren dudugu calar. Istanbul un gelecegini anlamak icin oyle derin analizlere falan gerek yok. Gelismis sehirlere bakin yeter. Gelismisligin en buyuk gostergelerinden biri ulasim altyapisi. Bugun gidin Paris e tren ve metro ile bircok yere cok rahat gidebiliyorsun. Sehir disina ciktiginda ise trafik olmadigindan otobusle rahat seyahat edebiliyorsun. Istanbul su an bu pozisyonu yakalamaya ugrasiyor. Muhtemelen 10-20 sene icerisinde planlanan tren ve metro hatlari bitmis olacak. Bittiginde de diger gelismis sehirlerde yasanan durum gerceklesecek. Yine Paris uzerinden gidecek olursak, bugun Paris te sehir merkezinde yasamak cok luks bir durum. Yani sen merkezde alacagin 2 goz oda bir daire yerine sehir disinda mustakil ev alabiliyorsun. Ulasim altyapisi dolaysiyla bircok insan sabah trenle+metroyla sehir merkezine calismaya gidiyor, aksam ayni sekilde geri donuyor. Yani eger zengin degilsen sehir merkezinde rahat bir yasam surme imkanin sifir. Diger bir ornek Londra. Paris e nazaran aslinda pek bir numarasi olmayan Londra, is merkezi olma ozelligi nedeniyle sehir merkezinde yasam zengin degilsen neredeyse imkansiz. anca 1 ya da 2 odali eski bir evde yasamaya raziysan oturabilirsin merkezde. aksi taktirde bu mumkun degil. Bu kacinilmaz son. Bunu cozmenin tek yolu Cin ve Singapur daki sistemin daha genisletilmis halini getirmek. Bu iki ulkede de hersey devletin, sen sadece kiraliyorsun 99 yilligina. Bu tabi ki sorunu cozmez. O yuzden devletin ayrica ev yapip insanlara hicbir ayrim yapmaksizin aile buyukluklerine gore dagitmasi lazim. Boyle birsey de dogal nizama aykiri. Son olarak Singapur dan ornek vereyim. Mesela merkezde bir otel yapmislar. Otel dedigim aslinda genis bir alana ranza sistemi koymuslar ve her kisimda bir yatak ve tv var. kapi falan yok, sadece perdeyi cekiyorsun sanki ayri odaymis gibi. geceligi yaklasik 100 tl. Normal ev kiralari ise ortalama maas alan birinin neredeyse 2 kati, o da kucuk evler icin. Yani merkezde yasamak imkansizin otesinde. O yuzden mecburen sehir disina yoneliyorlar. Ama metro altyapisi iyi oldugu icin buyuk problem yasanmiyor. Sonuc olarak, yasam alanlarinin ayrismasi kacinilmaz. Ama eger ulasim altyapisi yeterli olursa bu problem cok fazla goze batmaz.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2013 | 13:53 Erdem Senocak 366 Kişi okudu

Gökhan Taş beyin değerlendirmesi

Soru

Bu senaryo gerçekleşme ihtimali çok az olan bir senaryodur. İstanbul'un zenginleri Avrupa yakasında Beşiktaş, Şişli, Sarıyer ve Bakırköy ilçeleri ve onların güzide mahalleleri (Yeşilköy, Nişantaşı gibi)nde ikamet etmektedir ve gelecek 100 yılda da edeceklerdir. Anadolu tarafında ise Kadıköy, Ataşehir, Riva gibi yerlerdelerdir. Halkalı ve ötesi Beşiktaş ve Bakırköyde arsa kalmamasının doğal sonucudur. İstanbulda para-çuval ilişkisi ve kayıtdışılık doğrudur ve geçerlidir. Şehir komşu illerle birleşmiş ve gelecek 10 yılda kuzeydeki karadenizle birleştirilecektir. Büyük istanbul depreminin ilk birkaç dakikasında 1 milyon kişi öldüğünde kayıtdışılık belki ele alınabilir.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2013 | 13:33 devrim özuysal 994 Kişi okudu

emlat satisi

Soru

merhaba 6 ay once leventten 500 e bir daire aldim.belediye rayicinin uzerinde olmak uzere 250 bin gosterildi tapuda. simdi satmam gerekiyor.krediyle evi almak isteyen var 520 bine sikinti olurmu mali acidan gene 250 bin civari gosterilebilirmi cok tsk.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2013 | 13:16 reyhan kara 171 Kişi okudu

antalya

Soru

tebernüş bey antalyada dükkan almak istiyorum yatırım için. bişeyler söyleyebilir misiniz... saygılar tebernüş bey...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2013 | 13:08 ZEYNEP Dana 210 Kişi okudu

Finans merkezi civarı ticari değerlenme durumu

Soru

Finans merkesine yakon Şenol Güneş bulvarında Mira Tower dan 3+1 800.000 tl ye daire satın alacağım sizce doğru bir karar olur mu?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2013 | 12:30 Mehmet Durmaz 180 Kişi okudu

Taşdelen siteleri

Soru

Tebernüş Bey tekrar merhaba, Neveser Konutlarında 1+1 96 m2 daireler 200 bin TL'den satılıyor. (800-900 TL kira getirili) Diamond Home sitesinde 3+1 125-130 m2 daireler 180 bin TL'ye var. (750 TL kira getirili) Yatırım amaçlı düşünüyorum. Sizce hangisi daha mantıklı? Metro ile birlikte daha da değerlenir mi?Sitelerle ilgili görüşlerinizi alabilir miyim? Çok teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2013 | 12:17 İrem Say 878 Kişi okudu