Yönetici tebligat yapmadan hakkımda dava açabilir mi?

Soru

Apartman Otoparkına arabamın yerine motokabin koyduğum için bu konuda olağanüstü kat malikleri toplantısı yapıldı , tebligat elime geçmemesine rağmen son anda haberim olduğu için toplantıya bende katıldım ancak katıldım diye yoklamayı imzalamadım. Oylama benim saydığım kadarıyla 12-6 gibi aleyhimde çıktı , 28 daire var 19 park yeri olduğu için kura çekilerek otopark kullanımı yapalım önerim kabul edilmediği için , motokabinimi (yarım araç genişliğinde ve yeri değiştirilebilir,sabit değil) kullanmaya devam edeceğimi belirtip toplantıdan çıktım. 1. Daha sonra toplantıda katiplik yapan kat maliki arkadaşım 3 oy hakkı olan bir malikin toplantıdan 1 saat sonra kararını değiştirdiğini ve tutanağın ertesi gün tekrar yazılacağını son durumun eşit veya 1 oy ile aleyhimde olabileceği şeklinde bilgi verdi. Ben zaten beni dava edeceklerini bekliyordum ama en azından bu kararın bana dava açılmadan önce tebliğ edilmesi ve uymazsam dava edileceğimin bildirilmesi gerekmez miydi? 2. Bu toplantıdan önce ve sonra Yönetici bana motokabinin taşınması için yardım eden veya daha sonra olumlu yönde oy kullanan kat maliklerine karşı baskı yaptığı hesap sorduğu ve bundan sonra kimsenin kafasına göre davranamayacağı yönünde söylemlerde bulunarak mahkeme vereceğini ima ederek başka konulardaki bazı itirazları kendi isteği doğrultusunda yürütmeye çalışmaktadır.Ben bu davayı kazanacağıma inanıyorum. Kazanırsam yönetici hakkında maddi ve manevi tazminat davası açmak istiyorum, bu konuda nasıl bir yol izlemem lazım. 3. Arabamı 3-4 aydır dışarı park ediyorum ufak tefek çizik ve vuruklar oluştu ayrıca ailece 12 yıldır ev sahibi olduğumuz apartmandan soğuduk ve toplantının hemen ertesinide yeni bir daire satın aldık halen tadilatta olduğu için kısa süre sonra taşınacağız. manevi olarak çok üzüldük ama ben bunun yanına kalmaması için kazandığımda bir şeyler yapmak istiyorum. Değerli fikirlerinizi ve yanıtınızı bekliyorum.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Temmuz 2017 | 10:00 Ercüment Özcan 1550 Kişi okudu

mesa koz projesi rönesans tower ya da palladıum tower ile kıyaslanabilir mi?

Soru

merhabalar mesa koz projesiyle ilgileniyorum 66 m2 brüt 1+1 fiyatı 642bin + %18 kdv 2 yıl sonra teslim..bölgede bu projeye benzer proje pek yok gibi..Rönesans tower ın m2 birim fiyatı 24 Euro..palladıum tower m2 birim fiyat 26 dolar ..sizce kira konusunda öngörüde bulunmak adına mesa kozu bu iki proje ile kıyaslamak doğru olur mu?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Haziran 2017 | 13:11 sinem çakır 1549 Kişi okudu

Tarlayı İmara Açtırmak İçin Ne yapılır

Soru

Merhaba Sakarya Serdivan ilçesi Aşağıdere köyünde 1500 metre karelik bir tarla almayı düşünüyorum. Tarla ada konumunda yola cephesi yok. Fakat imara açık arsalara 300 metre uzaklıkta. Tarlayı imara açtırmak için ne yapabilirim? İmara açılır mı ? Açıldığı takdirde tarladan kaybım olur mu?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Haziran 2017 | 17:00 Mustafa Bey 1550 Kişi okudu

Kentsel Dönüşümde Şerefiye, Belgin Bilgiç

Soru

Merhaba: 1970 Yılında ifrazla %5 yola terk olmuş, 2014 yılında 18. madde (%39.9 dop ) uygulanarak oluşmuş yeni parselleri kentsel dönüşümle yapmak istiyoruz, Belediye şerefiye isteyebilirmi.

Belgin Bilgiç tarafından yanıtlandı.
03 Mayıs 2017 | 14:46 Eyüp SOYAK 1550 Kişi okudu

Müteahhit ile İskan Ruhsatı Anlaşmazlığı

Soru

Sayın Tebernüş Bey. Çok acil yardıma ihtiyacım var. Projeden ev aldım.Banka garantili.Müteahhit Ocak ayında teslim edecekti sözleşmeye göre.Sözleşmeye iskan ruhsatı için başvuru yapıldığı tarih teslim tarihi sayılır yazıyormuş.Kısmi iskana başvurmuş müteahhit ancak Belediye bir sürü eksik yazmış. Bu eksikleri tamamlayıp tekrar başvuracağını söylüyor ancak bize bir kağıt imzalatmaya çalıştı.Kağıtta sözleşme hükümlerine göre zamanında teslim aldım deyip imza atacakmışız.İmzalamazsam sizin katın iskan ruhsatını almam diye bi de tehdit ediyo. Yumuşak davranınca da 2 aya kadar iskanı alacağını atacağımız imzanın sadece bankadaki taahhütlerini çözdürmekle ilgili olduğunu söyledi. Bir kişi bile imzalamazsa çözdüremiyormuş.Ayrıca gecikme bedelini vermeyeceğini çünkü teslim etmiş sayıldığını söylüyor.Sizce güvenmeli miyim. Not: İnşaat yüzde 90 bitmiş durumda.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Şubat 2017 | 13:17 Osman KILIÇ 1550 Kişi okudu

Üsküdar mı? Beylikdüzü mü?

Soru

Merhabalar efendim; Yaklaşık 300.000 liraya kadar yatırım amaçlı bir ev almayı planlıyorum fakat lokasyon konusunda kararsız kaldım. Sizce bu paraya Üsküdar'dan 25-30 yıllık bir ev mi almalıyım yoksa Beylikdüzü tarafından sıfır bir daire mi almalıyım? Uzun vadede hangisi daha kârlı bir yatırım olur acaba? Görüşleriniz için şimdiden çok teşekkür ediyorum.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Ocak 2017 | 15:01 Mehmet Boz 1549 Kişi okudu

Yatırımlık ev almak istiyorum avcılar ve yenibosna nereden alayım

Soru

Ben az once size yazmıstım yenibosnadaki binayı kentsel dönümden yeni yapılmıs ben kendim ankaradayım yatırım amaçlı alıyorum alacağım ev 10 yılda avcılardamı yoksa yenibosnadamı pirim yapar 2tane ev var ikiside 80 kare met yenibosna 260000 avcılar 280000 ikisininde kira getirisi 1000 1100 tl arası

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Kasım 2016 | 09:18 Fuat celik 1549 Kişi okudu

Hep İstanbul Tekfen yatırımlık daire

Soru

Selamlar. Hep İstanbul Tekfen'den 2+1 brüt 125 m2 güney doğu cephe 5. Kat sitenin tam ortasında peyzajlı sosyal alanlı projede 450-460 bin lira arası satış yapılıyor. 8ay sonra teslim , metrobüse yakın ve metro gelecek diyorlar . Fiyat Esenyurt'a göre yüksek gibi duruyor . Sizce önce yatırımlık ve sonrasında oturmalık olarak değerlendirilebilir mi? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Ağustos 2016 | 21:38 Faruk Açıkgül 1550 Kişi okudu

DERDİME ÇARE OLABİLİRSENİZ ÇOK SEVİNİRİM

Soru

İyi çalışmalar. 1990 Yılında aile bireylerim Normal ölçülerde ölçüldüğünde 85 M2 gözüken bir iş yeri/Dükkan aldılar.Bir tapu verilmiş ve Arsa payında elindeki tapuda 596/6 Gözüküyor.apartman 16 daire 9 zemin dükkan olarak gözüküyor. Yanımızdaki Dükkanı Elektirik işlerini yapan esnafa BARTER-TAKAS yöntemi ile vermişlar.Ancak tapuda/İskanda 25 m2 iş yerini bölüp hak edişi olan 15 m2 olarak vermişler ve dükkanın arkasında kalan 10 m2 dükkanı bizim dükkana katıp aldığımız dükkana son haline verip 85 m2 yapıp bize satmışlar.Ama yan dükkan İSKAN VE TAPUDA 15 M2 DEĞİL 25 M2 Gözüküyor.yan dükkan sahibi de bu durumu kabullenip 25 yıl hiç bir şekilde sesini çıkarmadı Ancak 2015 yılında 15 m2 dükkanı 105000 TL satmış.yanımızı alan kişide Annem ve Babam vefat ettiği için Geri kalan 10 m2 yeri talep ediyor ve tapu dairesine ve belediyeye müraacat etmiş ve Belediye gelip iş yerimde ölçüm yapmış.İş yerimde şuan Kiracı var ve kiracımı kiradaki iş yerimizi kaptırmak ile tehdit etmiş.Burada bir kaç avukata müraacat ettim ve sorularıma tam yanıt alamadım.Ayrıca Burayı yapan İnşaat firma yetkililerini buldum tapuda bize satan kişiye bu durumu sordum,(kendileri yaşıyor ve maddi durumları çok iyi durumda) kaçamak cevaplar veriyorlar.Üç ortak yapmışlar bir ortağı burası ile ilgileniyormuş o babama satmış ne olduğunu kendisi bilmiyormuş vb. kaçamak cevaplar verdi.Ayrıca tapudan ve belediye iskandan inceledim yan dükkan 25 m2 çıkıyor ve ben 8 m2 içeriye tecavüz ediyor gözüküyorum.Ayrıca benim dükkanım 85 m2 yerine 24 m2 gözüküyor iskanda.iskan ve tapuda 3 defa tadilat yapılıp arkadaki dairenin mutfak,salon,odası benim dükkanıma katılmış ama tapuda ve iskanda tam olarak işlenmemiş tapu ve iskanda bile son hali 59 m2 gözüküyor ama aldığımı da dükkan bu şekilde bize satılmıştı ve burada tam anlamı ile mağduruz.Özellikle gözlemledim Anne ve babam ikisi de vefat etti ve sanki onların vefatı beklendi ve bu olay ortaya çıktı,Mağdem ilk alan Elektirikçi neden 25 yıl bir girişim yapmadı,Onada bu durumu sordum inşaatçı demiş ki burası onların ve biz burada olduğumuz sürece bir şey yapmayacaksın demiş.VsVsvS 1-Bu işyerine 27 yıl içinde 11 farklı işyeri açıldı ve belediyeden Ruhsat aldı. Belediye bu yere bu proje ile nasıl ruhsat verdi. Burada sorumluluğu varmıdır 2.Belediye İskan müdürlüğüne den projeye aykırı bir yapıya izin verdi? Bir sorumluluğu var mı? Belediye mahkemeye versen ne hak talep edebilirim 3.Belediye projeye aykır bir yapıya neden kat mülkiyeti izni verdi? Bu konuda sorumluluğu ne olur? 4.Bu konuda iş işten geçti bütün hata bana mı ait? Bankaya Yapı denetim Firmasına Belediye güvenmekle hata mı ettim? bu kurumlara güvenmesek kime güveneceğiz? 5.Dairemi bu şekilde satarsam sorumluluğum ne olur? 6.Belediye daha önce iskan İÇİN NASIL izni verdiği. uygun hale getirilmesini isteyebilir mi? 7.Herhangi bir zamanaşımı söz konusu mu? 6.Ne şekilde hareket etmemi tavsiye edersiniz? Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim. Kısaca burada haklarım nelerdir ve ne yapabilirim nasıl bir yol izlerim. saygılarımla.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
19 Nisan 2016 | 11:06 Şeref Temelatan 1550 Kişi okudu

2016'da Arsa yatırımı için yönlendirme rica ediyorum

Soru

emlakkulisi.com sitenizden 2016 yılı için en çok kazandıracak yatırımın arsa olduğunu öğrendim. Öğretmenim ve 200bin TL.lik birikimim var. Nerelere yatırım yapmanın akılcı olacağı konusunda yönlendirirseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Şubat 2016 | 02:48 Engin Şahan 1550 Kişi okudu