Lütfen çok ACİLL. Sevalista Recidense daire almak iyi bir yatırım olur mu?

Soru

Merhaba tebernüş bey.Öncelikle acil olarak sizden bilgi istiyorum, çünkü sizin bilgi ve öngörülerinize güveniyorum. Esenyurt adile naşit bulvarı üzerinde Merkezi konumda olan SevaLista Residence ev almak üzereyim. Bu proje sembol İstanbul karşılıklı , prestij konutları, Wish İstanbul ile komşu ve bitmiş durumda 31.12-2014 teslim denilmekte. 1+1 230.000 2+1 330.000 civarında liste fiyatları var. Sizce bu fiyatlardan Sevalista Residence daire almak iyi bir yatırım olur mu.?yoksa çevresindeki marka yapmış 1+1 280.000 lira dan başlayan ve daha tamamlanmamış Projeden mi daire almalıyım..LÜTFEN fikirlerine çok ihtiyacım var.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Aralık 2014 | 00:53 erkan evren 1403 Kişi okudu

Emlak Satışında Oluşan Gelir Vergisinden Muaflık Durumu

Soru

Merhaba Ahmet Bey; 2011'in 10. ayında krediyle aldığım bir dairem var. Şimdilerde satma gibi bir durum oluştu. Tapuda görülen değer 70000TL eğer satabilirsem bu ay 215000'e satmayı planlıyorum. Edilen kardan dolayı gelir vergisi ödeme durumu oluşuyor. Bazı mali müşavirlerden ve vergi dairesi çalışanlarından öğğrendiğim kadarı ile 1 sene içerisinde yada sattığın sene içerisinde (burasından emin değilim) eğer tekrar ev alacaksam ve ettiğim kardan daha büyük bir tutarda ev alıyorsam bu vergiden muaf oluyormuşum. Böyle bir durum varmı yoksa ne olursa olsun aldığımdan itibaren 4 sene içerisinde sattığım için vergi ödermiyim? Herkes farklı bir şey söylüyor bununla ilgili durumun geçtiği mevzuat ve ilgili maddesini de belirtebilirseniz. sevinirim. Kolay Gelsin

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
17 Kasım 2014 | 15:10 Sevan Ersaraç 1403 Kişi okudu

Bu ev kirada mı kalmalı, satılmalı mı?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Sorum biraz karışık olabilir, mümkün olduğunca sade biçimde sormaya çalışacağım. Bomonti'de iki adet dairemiz var. Birinde oturuyoruz, birini kiraya verdik. Oturduğumuz daireyi 2013 yılında yeni yapılan deprem yönetmelikli bir binadan kredi borcuna girerek aldık. Oturduğumuz evin 2550 TL lik aylık kredisinin 1550 TL sini kiraya verdiğimiz diğer ev, kalan 1000 TL sini de cebimizden ödeyerek tamamlıyoruz ve bu durum 100 ay daha devam edecek. Kirada olan evimiz net 65 metrekare boyutunda ara kat, içi üst seviyede temiz bir daire ve konumu oldukça iyi fakat 30 yıllık bir binada, ayrıca şu anki satılık değeri 300.000 TL civarlarına ulaştı. Bu evi kirada tutmayıp satmak diğer evin kredi borcunu kapattığı gibi 120.000 TL civarı bir para bırakıyor. Sizce bu evi satıp borçtan kurtulduktan sonra artan parayla tarla vs gibi bir yatırım yapmak mı, yoksa mevcut durumu bozmayıp krediyi 9 yıl daha ödemeye devam ederek borcun bitiminde yatırımlık bir eve sahip olmak mı daha mantıklı? Beni düşündüren kısım kiradaki evin eski ve deprem riskli olması, ayrıca tahminimce satılık değerinin zaten zirveye gelmiş olması. Bu eve istenen kira miktarının da marjinal bir noktadan sonra artamayacağını tahmin ediyorum. Siz ne dersiniz? Bu hesabı yapmanın bir formülü var mıdır? Şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ekim 2014 | 14:19 Ozan Ulusoy 1403 Kişi okudu

Rönesans Sayfiye vs Resim İstanbul

Soru

Çok vaktinizi almadan; Rönesans Sayfiye de 1+1 ev fiyatı 242.000 K Resim İstanbul'da 1+1 ev fiyatı 240.000 K Prim yapma ve kiraya gelirlerleri açısından hangisini önerirsiniz ? Resim İstanbulda 3+1 170 brüt 510.000, bunu nasıl bulursunuz ?( 3. kat, aydos gören manzara) Sizin yönlendirmenize göre birini seçeceğiz, şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Mayıs 2014 | 22:50 Sultan Bahadir 1403 Kişi okudu

n towers iskan

Soru

ali izmir : Ntowers ta 2+1 13 katta daire pazarlik asamasindayim rakam 130 ve kiraci var içinde 700 TL ye oturuyor oraya şuan emlakcilarin bir takimi kredi cikiyor bir kismi cikmiyor diyor kafam gitti artik rakam nnasil 100 bin kredi alabilirmiyim ? Tebernüş Kireçci : Evin metrekaresini, katını ve konumunu belirtmemişsiniz. Bankalar kredi kullandırıyorsa kira çarpanı gayet mantıklı. Alınabilir. Kredi kullandıran banka varsa o bankaya müracaat edin. Bazı bankalar kredi kullandırırken kılı kırk yarıyor Demiştiniz: daire 112 brüt 13. Kat 2+1 ancak asil sorum Ntowers da sorunlar ne durumda sizden öğrenmek istedim saygilarimla tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Mayıs 2014 | 21:02 ali izmir 1404 Kişi okudu

Gaziemir-Saklıkent Evleri

Soru

Merhaba Serdar Bey, Gaziemir'de Optimum'un arkasında yer alan Saklıkent Evleri'nden 3+1 150m2 310.000TL'ye ev almak ne kadar mantıklı, Beyazevler Mahallesini geleceği hakkındaki yorumlarınızı alabilir miyim? Teşekkürler

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
20 Ocak 2014 | 13:45 Özlem Mutlu 1404 Kişi okudu

vakıf arazisi

Soru

sayın tebernüş bey vakıflar müdürlüğünden 20 dönüm tarımsal köy arazisi kiralayacağım. bu arazi içine 3-4 adet prefabrik ev ( bağ evi amaçlı ) yapabilirmiyiz.. kira müddeti olarak vakıflar müdürlüğü kirasını ödediğin sürece sana çık diyen olmaz dediler. ayrıca belediyedende müsaade almamız gerekiyormu. teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Ağustos 2013 | 16:19 turgay hıyamlı 1404 Kişi okudu

Ispar Is merkezi

Soru

Iyi günler Tebernüs Bey acaba Istanbul Seyrantepedeki Ispar Is Merkezinin gelecegi hakkinda ne düsünüyorsunuz? Tesekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Şubat 2013 | 23:23 Abdullah Özüberk 1403 Kişi okudu

İyi günler Tebernüş bey

Soru

Mintek yapının inşa ettiği New residence'den bir daire almaya karar verdik ve fiyatta anlaştık ,daire için kredi kullanmak istedim fakat çalışmış olduğum bankanın expertiz şirketi onay vermedi sebep olarakta imar izninin yasaya uygun olmadığı için dava açıldığı ve devamında mahkeme kararı ile yürütmeyi durdurma kararı olması parselin imar planlarının iptal edilmesi gösterilerek krediye onay vermedi . Diğer taraftan İnşaat firmasıyla görüştüğümde ise açılmış olan mahkemelerin lehlerinde sonuçlandığını ve sorunun olmadığını ,öyle bir şey olsa bile diğer müşterilerimizin BANK ASYA , DENİZ BANK , VE İNG BANK tan nasıl kredi çektiklerini ,dolayısıyle expertiz şirketinin incelemeyi derinlemesine yapmadığını söyleyerek onları suçladı ve benim kafamda bayağı bi karıştı , sizin bu konuyla ilgili bir duyumunuz ve fikriniz varmı _? Cevabınız için şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Ocak 2013 | 23:13 Yunus TAŞ 1404 Kişi okudu

Bahçetepe İstanbul Projesinin Tam Yeri Neresi

Soru

Tebernüş bey öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim. Emlakgyo "İstanbul Başakşehir Ayazma 2. Etap" ihale ilanında ticaret ve rekreasyon işi olarak görünen iki parsel vardı, ilk haberlerde 30 katlı bir işmerkezinden ve 2'şer katlı lokanta, çay bahçesi, kır kahvesi türü ticari yapılardan bahsediliyordu ancak son günlerde 16 bloktan oluşan 1474 konut haberleri dolaşıyor acaba ihale sonrası parsellerin fonksiyon türü mü değişti bir de rekreasyon alanı görünen büyük parselin emsali belediyenin sitesinde 1,00 ve ihale ilanında 0,15 olarak görünüyor hangisi doğru acaba. Makro İnşaat Kayaşehire mimarisi çok güzel bir AVM yaptı, bir Kayaşehirli olarak memnunum, umarım bu projede çevresine katkı sağlar. Sonuç itibariyle Kayaşehirin girişinde sağ ve sol parsellerin hangisine ne tür yapılar yapılacak, bu 16 blokluk proje farklı 3. bir parsel midir acaba. 16 blok dışında villalar olacağı söylentisi var bilginiz var mı. Kolay gelsin. İlgili bilgiler ve linkleri aşağıdadır. ihale ilanı: http://www.emlakkulisi.com/newpics/news/070320120859590236069.pdf Küçük parsel(girişte solda) http://webgis.basaksehir.bel.tr/imardurumu/imar.aspx?parselid=20616 Ada 1306 Parsel 1 Yüz Ölçümü 81910,09 m2 KAKS(Emsal) % 2.00 Parselin Plan Fonksiyon Bilgisi : 1/1000 UIP : TİCARET VE HİZMET ALANI Büyük parsel(girişte sağda) http://webgis.basaksehir.bel.tr/imardurumu/imar.aspx?parselid=17318 Ada 540 Parsel 4 Yüz Ölçümü 127451,63 KAKS(Emsal) % 1.00 Parselin Plan Fonksiyon Bilgisi : 1/1000 UIP : PARK, REKREASYON ALANI, TEKNİK ALTYAPI ALANI

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Temmuz 2012 | 09:32 Reşit Duman 1404 Kişi okudu