Binamızı kiralamak istiyoruz. Hangi yolu izlemeliyiz?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey. Emlak konusunda engin bilgi ve deneyiminizden faydalanmak istiyorum. İstanbul Bağcılar'da TEM üzerinde kiralamayı düşündüğümüz ailemize ait 5 katlı toplam 5000 m2 alana sahip binamız mevcut. Sizce topyekün kurumsal bir firmaya mı vermek daha kazançlı olur yoksa kat kat farklı kobi tarzı firmalara mı vermek daha kazançlı olur? Yoksa hiç kazancı düşünmeden güven ve huzurumuzu bozmaması amacıyla kurumsal tek bir firmaya kiralamamızı mı tavsiye edersiniz? Teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Eylül 2015 | 19:32 Erdem Akgün 1307 Kişi okudu

Yatırım için ev mi almak mantıklı, arsa mı?

Soru

Öncelikle böyle bir blog açtığınız için çok teşekkür ediyoruz. Evliyim ve İstanbul' da 750 TL ' ye kirada kalıyorum. 25.000TL nakit param var. Üzerine en fazla 100.000 TL çekip yatırım yapmak istiyorum. (10 yıl vadeyle) Oturmayı düşündüğüm evler en az 300.000 TL. O kadar fazla kredi çekemeyeceğim için kendimi fazla borca sokmadan yatırım yapmak istiyorum. Bu durumda kiracılı ev mi almak daha mantıklı, yoksa arsa almak mı daha mantıklı? Arsa alırsam 5-10 yıl arasında beklemeyi düşünüyorum. Bu konuda tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Şimdiden teşekkürler... Sevgiler, saygılar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Temmuz 2015 | 00:28 Vedat Yüksel 1307 Kişi okudu

10 daire bina maliyeti ne olur

Soru

Merhabalar öncelikle soruyu sormadan araştırdım ama bi türlü denk gelemedim Google dan da arattırın demişsiniz ama gine yok Sorum şu Karabük'te 10 daireli 5 katlı bir bina yapmayı planlıyorum inşaat alanı 200 metre kare bina maliyeti ne olur şimdiden teşekkür ederim cevabınız icin

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Temmuz 2015 | 23:52 Hakan Aydın 1308 Kişi okudu

şirinevlerdeki ev haraççıcıdaki arsa

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey; Piyasaya olan borçlarımdan ötürü elimde olan 2 taşınmazdan birini satmak durumundayım. Şirinevlerde metrobüs durağına 5 dk mesafede 3 artı 1 bir dairem var,105 metrekare olup bina 25 yıllık. Ayrıca yıllar önce aldığım arnavutköy haraççı Türkköşe mevkinde 500 m2 hisseli tapulu arsam var. Şu anda tarla vasfında. Sizce en mantıklısı hangi taşınmazı elden çıkarmak? Teşekkürler İyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Haziran 2015 | 13:23 Ahmet Sunguroğlu 1308 Kişi okudu

FİKİRTEPE FİRMA HAK BİLGİ

Soru

İyi çalışmalar,fikirtepede Usta ınsaat ın ımza aldığı adada durum nedir?.%100 tamamladığı soylenıyor dogrumudur ? yıkıma başlayacak adada yerımız var bılgı verirseniz sevınırım

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Mayıs 2015 | 23:39 ŞAHİN ŞEKER 1308 Kişi okudu

Avlu Kurtköy projesinden daire

Soru

Merhaba Tebernüş bey. Avlu Kurtköy projesinden 2. kat 3+1 brüt 155 metrekare daireye 10 yıl kredili %25 i peşin ödemeli 369.500 TL fiyat biçtiler. Sizce nasıl fiyat yuksek mi lokasyon nasıl çünkü Avrupa yakasında oturuyoruz hiç bilgimiz yok o bölge hakkında... Oturmak için düşünüyoruz. Kafamız çok karışık. Fikirleriniz bizim için önemli şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Mart 2015 | 20:44 Numan Yurdakul 1308 Kişi okudu

Çam Koza Residance- Green Villange Kurtköy

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, daha önceki yıllar Çam koza residance olarak gecen ama muütahhit firmanın bitirememesi ile yarım kalan bu projeyi şimdi daire sahipleribirleşip bir firma kurup bitirmeye sanırım haziran gibi başaracak (korkuyoruz acıkcası bitiremezse ise zaten bütcemizi cok zorlyacak bu rakam sonradan bir cok ödeme cıkarttırır mı?). 3+1 167 m2 brüt bir ev icin 410 bin isteniyor sizce bu projeye değer mi? 30 bin m2 alanda 152 daire var. projeyi biz cok begendik sadece brüt ile net arası fazla gibi kücük odalar 9 -10 m2 ve tavan yüksekliğinormal diarelere göre nedense düşük geldi 2,60 civarında. (Kira carpanının bölgedeki dairelrden yüksek olacagını düşünüyorum 1,5-2 arası). Bu kadarı belki ayrıntı ama bu proje icin düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Mart 2015 | 10:14 Zeynep Karaman 1307 Kişi okudu

ARNAVUTKÖY BOYALIKTA REZERV ALANI

Soru

Mrb oncelikle sorumu cevapladiginiz icin Teşekkürler 3yil once 500m2 hisseli tarla 30bine almistim simdi 60bin veriyor lar bu alanda bakanlik rezerv calismasi yapiyor 500m2 hisse aldigim tarlanin yarisi rezervde benim yerim belli degil 60bine satmak mi yoksa beklemek mi mantikli rezerv alani olursa zarar mi ederim kar mi gorusleriniz benim icin onemli tesekurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Şubat 2015 | 15:30 Halil UZUN 1308 Kişi okudu

Adanus park yatırımlık daire

Soru

Bir önceki sorumda m2 yi belirtmeyi unutmuşum. Brüt 73 net 50 m2. 2 yıl oturup sonra kiraya vermeyi düşünüyoruz. kira çarpanı 270 civarı oluyor. Civarda evlerin birçoğunun kira çarpanı bu düzeyde. Pek karlı bir yatırım olmayacaktır anladığım kadarıyla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Ağustos 2014 | 17:54 Esra Gedik 1307 Kişi okudu

Konut satışları 2014'te %7 düştüğüne göre konut fiyatları düşer mi?

Soru

Merhaba, Bugünlerde yatırım amaçlı konut almak üzereyim. Ancak bugün izlediğim haberde konut satışlarının 2014'te %7 düştüğünü, 1 milyon konutun boşta kaldığını öğrendim. Bu durumda önümüzdeki yıl içerisinde konut fiyatları düşer mi? Ev almak için beklemek mi doğru olur? Sürekli yüzbinlerce konut yapılıyor, istanbul doygunluk seviyesine ulaşılmak üzere midir? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Ağustos 2014 | 09:46 sibel ar 1307 Kişi okudu