9.50 imar verilen bina imar 12.50 oldu hak sahibi kim olur.

Soru

Hocam arsamı kat karşılığı verdiğim zaman imar 9.50 idi şimdi 12.50 oldu.Şuan binada benden başka 3 hak sahibi var en üst kat çatı piyes benim.Çatıyı normal daireye çevirebilirmiyim diğer hak sahipleri bir şey talep edebilirlermi şimdiden teşekkürler

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
13 Temmuz 2016 | 12:18 Ahmet TUT 1198 Kişi okudu

Ada Bazında Ayrı Binalarda Kentsel Dönüşüm

Soru

İzmir Karşıyaka'da 15 parselden oluşan bir alanı müteahhitte vermek istiyoruz. Parsellerin toplamı 1850 metre kare inşaat alanı 600 metrekare zemin+9 kat . 2 parseli (150 metrekare) yıllar önce başka bir müteahhit almış ve iflas durumunda .Bu 2 küçük parseli satmak içinde akıl almaz rakam istiyor ayrıca tapuda intifa hakkını binalar yıkılıncaya kadar oturanlara bırakmış. Anlaşmayı düşündüğümüz müt. 3/2 çoğunlukla burayı kentsel dönüşüme sokarım der. Fakat parsel birleştirme yapılmamış ve herkesin kendi parselinde 14 ayrı ayrı tapulu binası var. Parsel birleştirmeden sonra bu kişininde 2 binasını riskli yapı denetimine sokabilirmiyiz. Tapudaki intifa hakkı problem yaratırmı.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Mayıs 2016 | 16:19 Atilla Kızılkaya 1198 Kişi okudu

Acıbadem Dörtyol'da bu şartlara yatırım için konut alınır mı?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Sitenizi bir süredir takip ediyorum ve gerçekten çok başarılı buluyorum. Yatırım amaçlı daire arayışım mevcut. Potansiyel olarak Acıbadem Dörtyol'a bir paralelde, 2+1 yüksek giriş, 85m2 brüt, 550.000 TL'ye yapım aşamasında bir daire var, beklenen kira getirisi 2100 TL. Sizin 250 çarpanın biraz üzerinde kalıyor fakat sahibi nakde sıkıştığı için normalde daha fazla edecek daireyi bu fiyata veriyor. Sizce anlamlı bir yatırım mıdır? Teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Mart 2016 | 22:26 Tan Ergen 1197 Kişi okudu

satmış olduğum daireyi alan kişi tarafından mahkemeye verildim

Soru

2014 yılında istanbul / Gaziosmanpaşa da bulunan dairemizi satılığa çıkararak emlacı vasıtası ile sattık. Daire 5. katta bulunmaktadır. dairenin üst katında daha evvel yarım daire olarak yapmış olduğumuz çekme kat bulunmakta idi. Kaba inşaat halinde bulunmakta idi. Daireyi satın alan kişi de almış olduğu daire ile beraber çekme katı da tamamlayarak beraber kullanacağını belirtmişti. Çekme katın hiç bir aboneliği (elektrik, su, dogalgaz) bulunmamaktadır ve tabi tapusu da yoktur. Sadece satmış olduğum dairenin tapu ve abonelikleri bulunmaktadır. Çekme katı seneler evvel kendimize yapma nedenimiz evimiz yağmur suyu aldığı için çatı yapmak için hiç bir daire masraflara ortak olmamıştı bizde çekme kat yaparak daha sonra kullanmayı düşünmüştük fakat çekme katı tamamlamamıştık. Evimizi satarken de çekme katın durumunu kendilerine anlattık. fakat daireyi alan kişi çekme katı tamamlamak istediğinde binada oturan diğer daireler belediyeye şikayet ederek inşaatı durdurmuştur. aradan zaman geçtikten sonra yeniden inşaata devam edilmek istense de şikayet yenilenerek çekme katın tamamlanmasına engel olunduğunu öğrenmiş bulunmaktayım. Evi bizden satın alan kişi binada yaşayanlar ile anlaşamadığı ve belediyeye şikayet edildiği için bizi arayarak mahkemeye vereceğini söylemişti. Kendisini dolandırdığımı ifade ederek Savcılığa suç duyurunda bulunarak şikayette bulunmuştur. . Nisan ayında mahkememiz olduğunuz bir hafta evvel öğrendik. Ne yapmamız gerekir.

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
01 Mart 2016 | 21:44 Gökay Bilgili 1198 Kişi okudu

DKYON kağıthanede aldığım teklif uygun mu?

Soru

Merhaba Tebernüş bey, DKY on kağıthane projesinde 1+1 66 m2 için teklif aldım. Aldığım teklif 72 ay vadeli olmak üzere bütün masraflar dahil 600 bin tl civarında (Tapu masrafı+kredi). %10 u peşin vereceğim. 2018 de teslim olacak ve %30 daha ödeyeceğim. Gerisi belirttiğim üzere 72 ay vadeli. Belirttiklerine göre kira getirisi 2018 de 2500-3000 tl civarında olacakmış. Daireyi oturmak veya yatırımlık kullanmak için düşünüyorum. Sizce bu şartlar altında daireyi almak mantıklı mı?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Şubat 2016 | 21:47 adem mert 1197 Kişi okudu

Konut alım satımı ve ekonomi gündemi

Soru

İyi günler... 2015 yılı konut alım satımı için uygun bir dönem mi? Erken seçim söylentileri ve ekonomik kriz söylentileri ne kadar etkili.İlginize tşk. eder saygılar sunarım...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Temmuz 2015 | 00:08 sevda toku 1198 Kişi okudu

tebernus bey cevabınız dan anladigim.yatırım yapmama yönünde.

Soru

Merhaba sevgili abim.daha önce size cekmekoydemi dubleks satıp. Iki.arti ev alıp artan.100 bin tl ve yeni alacağım ev içinde çekeceğim 70 bin tl on yıllık kredi ile.toplamda 170 bin tl lik arsa yada dukkan.alayım. mi.demiştim. sizde.evi satmaMam. Yönünde cevap vermişSiniz. yatirim. Yapma k.istiyorum.o zaman.nasıl bir yatırım. Yapayım.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Mayıs 2015 | 21:35 sadık gunes 1198 Kişi okudu

ukra city banka kredisini geri alabilir miyim?

Soru

Ukra city Beylikdüzünden bankadan kredi çekerek ev aldım. O günden bugüne borçlarımı düzenli olarak ödemekteyim ancak inşşatın teslim edilemeyeceğini düşünüyorum. Evi, banka kredisi ile aldığım için bu parayı bankadan geri talep edebilir miyim ?

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
25 Şubat 2015 | 18:01 Ahmet Kul 1198 Kişi okudu

Konut Almak İstiyorum

Soru

Çalışmış olduğum kurum Ankara'dan İstanbul Ataşehir'e taşınacaktır. İstanbul'da kira vermek yerine kendi evimi kredi ile ödemek istiyorum. En fazla peşin 100.000 TL ve kredi 200.000 TL olmak üzere toplam 300.000 TL bedelli ev alabilirim. İş yerime uygun nereden,hangi projeden ev alabilirim. İlginize teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Aralık 2014 | 18:09 Mehmet Şenyüz 1197 Kişi okudu

BAHÇEŞEHİR BOGAZKÖY VİLLARI

Soru

Sayın Kireçci,Bogazköy vilları son iki yıllık süreçte çok tercih edilen yerlerden biri oldu..Tüm siteler yüzde 70-80 oranında doldu ve fiyatlar hatırı sayılır derecede arttı..3.havaalanından sonra buralarda durum sizce ne olur..Teşekkürlerimle..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Aralık 2014 | 11:22 Vildan Tokay 1197 Kişi okudu