arnavutköy arsa
arnavutköyde arsa yatırımı yapmak istiyorum sizce hangi köy yada mahallesi daha mantıklı bir yatırım olur. 50 bin tl civarı bir arsa düşünüyorum
Şifreni mi unuttun? Lütfen kullanıcı adınızı ve e-posta adresinizi girin. E-posta yoluyla yeni bir şifre oluşturmak için bir bağlantı alacaksınız.
Gayrimenkul ile igili tüm soruları buradan yanıtlıyor...
arnavutköyde arsa yatırımı yapmak istiyorum sizce hangi köy yada mahallesi daha mantıklı bir yatırım olur. 50 bin tl civarı bir arsa düşünüyorum
Merhaba Tebernüş Bey, Eşimle şu anda oturduğumuz ev kendimizin. Yatırıma yönlendirebileceğimiz bir 130.000TL'miz var. Bununla da ikinci bir ev ya da iş yeri almayı planlıyoruz. Sizce hangisinin getirisi daha yüksek olur? Ev almak mı iş yeri mi? Ev ise, yeni site tarzı proje mi yoksa al sat yapılacak bir yer mi olmalı? Proje ise, İstanbul'da tavsiye edebileceğiniz bir proje var mı? Al sat ise, hangi bölgeye odaklanmalıyız? ya da iş yeri olursa, tavsiye edebileceğiniz bir bölge olabilir mi? Bir mailde biliyorum çok soru oldu... Umarım kusura bakmazsınız. sevgiler,
Merhaba Tebernus bey son gelisşmelerle emlak sektorundeki gelismeler nasıl olacak. Bir emlak krizi raporları var.
Tebernüş Bey merhaba, Elite City A1 Blokta daire sahibiyim. Bugün gidip son durumu görmek istedim. D ve C bloklarda hayat başlamışken A1 blokta henüz kapı pervazları, ankastreler hatta parkeler bile mevcut değil. Dairenin içi bitirilse bile apartman içi şantiye alanından farksız. Bebekli bir aile olarak Şubat ayı sonunda bile taşınmak imkansız görünüyor. Sizin konu ile ilgili herhangi bir biginiz var mı? Bu tür sitelerde farklı blokların teslimatları 3-4 ay farklılaşabiliyor mu? Konuyla ilgili mağduriyetimizin giderilmesi için bizim yapabileceğimiz herhangi bir şey var mı? Diğe taraftan bir tarih verilmesi için odasına girdiğimiz satış koordinatörü Ahmet Sarıcalı'nın bizi odasından kovarcasına çıkarması ise vurdumduymazlıkta son noktaydı. Hiç bir sorumuza yanıt verememe bir tarafa ciddi uslüp sorunu olması ise başta Şua İnşaat olmak üzere tüm muhattaplar açısından endişe verici. Bu zihniyette, bu profesyonellikte ve bu davranış biçiminde bir insanın 580 dairenin bulunduğu bir sitede sorunları çözebileceğine inanılarak yönetici konumuna getirilmesi ise oldukça şaşkınlık verici. Cevabınız için şimdiden çok teşekkür ederim, kıymetli tavsiyeletinizi bekliyorum.
Merhaba,isminizi bir arkadaşımdan duydum ve özellikle size mail atmak istedim.Haziran ayında evleneceğiz ve düşük peşinatla bir eve girip 5-6 ay sonra ara ödeme yapıp 4-5 yıl vadeli bir ev almak istiyoruz.Düğünde alacağımız takılar ile ara ödeme yapıp ev sahibi olmak istiyoruz.Bir arkadaşım 216 sancaktepe projesi hakkında tavsiyede bulundu ve bu lokasyona gelecek hastane sonrasında ev fiyatlarının artacağını belirtti.Bu konu hakkında yorum yapabilirmisiniz.
Sayın Kireçci Fikirtepenin sonucu sizce ne olacak ? Belediye başkanı Kadir bey 'Öyle bir imar hakkı verelim ki kendi kaynağını kendi üretsin kendisi geliştirsin.' dedik. Hemen karşısında 20 bin metrekareyi yakalayan gökdelen yapıyorsa benim vatandaşım da birleşsin o da yapsın gökdelen niye yapamıyor?? sözleriyle Fikirtepe halkına Gökdelen sözü vermişti.Bu sözden yerel seçimler geçicince yüksekliği 80 metreye indirerek vazgeçtiler.Şimdide verdikleri kademeli imar hakkını (küçük parsellerin düşük emsalde yapma hakkını) afet yasası yetkisini kullanarak ellerinden alacaklarını söylüyor.Herkes mecburi mi 4.14 emsali kullanmak isteyen müteahhitlere imza atmaya ? Bir çok Fikirtepeli bölgede çalışma yapan inşaat şirketlerinin finansal durumlarını yetersiz görüyor ve evdeki bulgurdan olmamak için imza atmıyor.SİZCE BU PROJE BAŞARISIZLIĞIMI UĞRADI ? FİKİRTEPELİ SİZCE NE YAPMALI ? Aşağıya Fikirtepelilerin kendi aralarında yaptıkları örnek bir yazıyı ekledim.Değerli görüşlerinizi bekliyoruz. TÜM FİKİRTEPELİ DOSTLARI BİLGİLENDİRME & FİKİRTEPE PROJESİ KİLİTLENDİ 7 Ekim 2012 Pazar, 17:35 · tarihinde Fikirtepe Tarafsız Haber tarafından eklendi İnsanları yanıltmaya, yönlendirmeye çalışanlar bu son duruma bakıp öyle karar versinler.Bu işin farklı siyasi partilerin görüş farklılığı nedeniyle geciktiğini söyleyenler yanılıyorlar.Büyük Şehir ve Kadıköy Belediyesi arasında Fikirtepe konusunda bir çatışma yok.Ama her iki otoritenin şaşkınlığı ve kararsızlığı var.Ne yapacaklarını çokta bilmiyorlar çünkü.Nedenlerini şöyle sıralayabiliriz.Kademeli bir imar var.Ama 56-57 adaya ayrıldıkları bölgede her adanın 4.14 göre yapılmasını istiyorlar.Buda kademeli imar verdiklerinden mümkün değil.Nedenleri her adada farklı müteahhitlerle çalışmak isteyenler, evi 98 sonrası imarla yapılmış yönetmeliği uygun sağlam olanlar, kendi mülkünü yıkıp kendisi yapmak isteyenler mevcut.Buda zaten durumu kilitleyen bir şey.Ayrıca altyapı sorunu var.Altyapı hatları şu an uygun olan Anka Yapının aldığı adalar.Ama diğer tüm alanda alt yapı yatırımı yok.iGDAŞ ve benzeri kurumlarında yıllık bütçelerinde bu büyük maliyetli yatırımla ilgili her hangi bir çalışmada yok.Ama bugün ruhsat alsa hemen inşaata başlayabilecek sadece ANKA Şirketinin adası var.Çünkü ana hatta yakınlar.Kademeli imar olduğundan hangi altyapı çalışmasının nasıl yapılacağıyla ilgili kurumlarında eli kolu bağlı. Açıkçası belediyelerin ikisi de kademeden değilde en yüksekten proje başvurularının yapılmasını istiyorlar.Buda mümkün değil.Halk müteahhit şirketlere ve onun temsilcilerine çokta güvenmiyor.İmza atanlar var ama öyle çokta gönülden değil.Bazı Şirketler PR çalışmalarında çok başarılılar.Yani bu işin sadece kendilerine verilerek çözüleceğini yoksa yeni afet yasasına göre mallarının elinden alınacağı korkusunu vermeye çalışıyorlar.Bu BÜYÜK BİR YALANDI ELBETTE.Şu firmaya verelim bu firmaya verelim derdinde olanların aklına acaba yeni afet yasasının vatandaşa kendi evini yıkıp yenilemesi için kredi vereceğini neden söylemiyorlar ? Onlara sadece söyledikleri eğer müteahhide vermezseniz elinizden malınızın alınacağı yalanı.Her yapı adasını tek bir firmanın alması yada TOKİ nin Ateşehir de yaptığı gibi 3 büyük şirkete ihale edip bütüncül bir modern şehir kurması elbette güzel olur.En doğrusu da budur zaten.AMA İNŞAAT ŞİRKETLERİNİN SÖZLEŞMELERİNE BAKTIĞIMIZDA YADA SERMAYE YAPILARINA BAKTIĞIMIZDA BİZ TOPRAK SAHİPLERİNE HİÇTE GÜVEN VERMİYORLAR.Eğer devletimizi ve onun kurumu olan Toki yi arkamıza alamazsak resmen inşaatlar bitene kadar malımızla kumar oynamış oluruz.Devletimizin kurumu olan Toki bizlere rehber olmalı bizim adımıza her türlü güvenceleri içeren sözleşmelerle malımızı ihale etmeli.Bunu yapamaz diyenlerin bilin ki başka bireysel çıkarları vardır.Yaptığının örneği koskoca Ataşehirdir.Bizim adımıza danışmanlık yapıp şirketlerle aramızda grantör olan Toki öyle finansal garantiler almadan işi vermez.İşi yapamıyan, geciktirenlerinde canını okur.Ama işte siyasi kurumların içinde de menfaat şebekelerine su taşıyanlar vardır.Örnek mi istiyorsunuz etrafınıza bakın görürsünüz.Mesela ne olduğu belli olmayan FİDER isminde bir dernek ve bunun kanal kanal dolaştırılan bir başkanı var.İsmi İsmail Balta.Hesap da Fikirtepeli adına hareket ediyorlar.Geçenlerde Ankaraya tüm müteahit şirket temsilcilerini de alıp gitmişler.Ne talep etmişler peki? Afet Yasası Fikirtepe ye uygulansın tüm Fikirtepe 60 gün içinde yıkılsın.Sonrası Fikirtepeli müteahhit şirketlere imza atmak zorunda kalsınlar.Başka ne diyor bu zat ''efendim 80 metre olayı doğruymuş.Büyük Şehir 80 metre aşağısını isteyenleri engellemiş'' Hakikaten insan zekasıyla alay ediyor bunlar.Bu kişi Ak Partiye ve Büyük Şehire gelecek tepkileri hafifletmek için öne sürülmüş bir kişidir.Kadir Topbaş bey bölgemizi ziyaret ettiğinde Onikiler Camisinin önünde yaptığı konuşma da aynen şunu demiştir ''Öyle bir imar hakkı verelim ki kendi kaynağını kendi üretsin kendisi geliştirsin.' dedik.Hemen karşısında 20 bin metrekareyi yakalayan gökdelen yapıyorsa benim vatandaşım da birleşsin o da yapsın gökdelen niye yapamıyor? '' Kısacası Fikirtepelilere verdiği söz ortadayken bu zat bu sözü unutturmaya çalışan birisidir kendileri.İşte bu kişi birlik de hareket ettiği İnşaat Şirketleriyle yaptığı Ankara çıkarması boşa çıktığı ortadadır.İstediklerini yaptıramadılar.Fikirtepeyi afet yasası kapsamında hemen yıktırma kararı aldıramadılar.Siyaset kurumu da çekindi bu işten.Fikirtepeliden gelecek tepkinin dalga dalga yayılmasından korktular.Peki son durum nedir? Müteahhit şirketleri aynı Ankanın yaptığı gibi herkesle anlaşmak zorundalar.Uyanıklık yapıp farklı adalardan imza alan şirketlerde birbirlerine hak devirleri yapmak zorunda.Çünkü belediyeler yapı adası dışında parçalı inşaat izni vermek istemiyorlar.Her şeyin özeti şudur''FİKİRTEPE ÖZEL PROJE BÖLGESİ PRATİK OLARAK KİLİTLENDİ'' Bu kilidi açıcakda siyaset kurumudur.Devletimiz hemen Toki ye görev versin.1ay içinde haklarımızı koruyan ihale yapılsın.Bu ihalelerde sonucun da %55 pay ve 1000 tl altında da kira zaten en azından gerçekleşir.Cadde kenarı değerli mülkü olanlar da endişelenmesinler.Çünkü Şerefiye denen sistem var.SPK onaylı bağımsız değerleme şirketleri zaten puanlama yöntemiyle herkesin malının değerini belirler ve ona göre bulunduğunuz adada hakkınızı alırsınız.Ne eksik ne fazla alırsınız.Ve belkide TOKİ ye görev verilirse tüm Fikirtepe yi bir konsorsiyuma verip tek elden mükemmel bir şehirde çıkartabilirler.Biliyorsunuz TOKİ nin proje yaptığı yerde serbestliği vardır.İster 80 metre yapar ister 200 metre yapar binaları.Benim düşündüğüm şekilde olursa ortaya müthiş değerli bir yeni şehir çıkar.Yeni Etiler yeni, Bağdat caddesi burası olur.Bizde hakkımız olanı almış oluruz.AKLIN YOLU BİR FİKİRTEPELİLER !!! TOKİ ye GÖREV VERİLMESİNİ DEVLETTEN, SİYASİ TEMSİLCİLERDEN İSTEYİN...'FİKİRTEPELİ TOKİ den KORKMAMALI TAM TERSİ TOKİ (DEVLET) GÜVENCESİNİ İSTEMELİ...
İzmirin kangren olmuş bir sorunu oldugundan sizinde bildiginizi düşünmüşum; 1970lerde İzmir belediyesinin yuzlerce kisiye satmış olduğu, daha sonrada mirascilarla birlikte binlerce kisinin sonuc beklediği ahim e bile gidenlerin olduğu arsalar konusu. Ornegin; http//www.stargazete.com/guncel/arsa-magdurlari-paralarini-darbecilerden-isteyecek-haber-291263.htm
Biz Finanskent e yeni taşındık yaklaşık 1 ay oldu kiracıyız.C2 bloktayız.Ev 167 m2.Şimdi oturduğumuz daireyi satın almayı düşünüyoruz.Sosyal tesisler süper.Hamam,sauna,buhar odası,masaj odası,açık kapalı yüzme havuzu,spor salonu,squash,basketbol,tenis ne ararsan var.Ulaşım fevkalade iyi ,servisi var metroya kadar.vs.vs. Biz eşimle yıllarca çalıştık bir birikimimiz var.Bu daire kuzey cepheli orman ve otoyol manzaralı(Otoyol gürültüsü içeri gelmiyor Yalıtım süpere yakın)Fiyat olarak 550 000 TL ye anlaştık.Yaz aylarında herkes yerleştiğinde %20 daha prim yapacağı söyleniyor.Sizin fikriniz nedir?
Arife Kose'nin sorusu yakin zamanda beni de dusundurdu ve ciddi arastirdim.MaslakTarabya,Darussafaka civarinda deprem oncesi yapilmis buyuk bir yapi stogu var.Kentsel donusum isi ne olur,nasil olur bilmiyorum,ancak ozellikle Darussafaka bolgesinde deprem oncesi yapilan binalar tas zemin uzerinde diye konusuyor herkes.Bogazici sitesi ise apayri hikaye.Ozellikle sahile yakin olan bloklarin fore kazik ile yapildigi soyleniyor.Bu da zeminin cok iyi olmadiginin gostergesi.Emlakcilarin cogu biraz konusunca alti dereydi diyorlar.Darussafaka'ya dogru gidildikce tepelere kurulan deprem oncesi sitelerin radye temel ile yapilmis olanlari olabilir ancak sartnameleri,kullanilan malzemeler neticede deprem oncesine uyumlu olmasi cok muhtemel.Ancak o bolgede asil sorun-ki bunu bizzat o bolgede insaat islerinde bulunan kisilerden dinledim-bir cok binanin onunde ve arkasinda kimin hangi hesaba dayanarak yaptigi bilinmeyen istinat duvarlaridir.Ozellikle bina arkalarinda bulunan istinat duvarlarinin analizini kim nasil yapti net degil.Bu ulkede ben kimseye guvenmiyorum en bastada imar ile ilgisi olan kimseye.)Bu nedenle o bolgede sadece zeminin saglam olduguna guveniyorum,geri kalan hic bir soylenene inanmiyorum.Bu tepelerde istinat duvari onune,arkasina ev yapilan benim bildigim diger iki bolge Beykoz Soguksu ve Anadolu Hisari'na inerken soldaki Goksu ve Hisar Evleri bolgesidir.Eger bu sitelerdeki istinat duvarlari deprem sonrasi saglam kalirsa tum dunya gelip bu siteleri yapanlardan ders almak icin siraya girecektir.Biraz sanslarini zorlamislar gibi goruyorum orayi.Kot farkindan dolayi bina girisine 2-3 kat inilerek girilen apartman var.Emlakcilar eskiden burasi tas ocagiydi diyor.)Yani uzun sozun kisasi Tebernus Bey'in dedigi gibi deprem sonrasi yapilmis ve mumkunse ismi belli firmalardan ev almak,imkaniniz elveriyorsa,kendiniz ve cocuklariniz icin yapmaniz gereken birseydir diye dusunuyorum.Sahsen imkani elverdigi halde, trafik, fiyat, prim vb sebeplerden dolayi cocuklarini riskli binalara sokan bir insani anlamam mumkun degil.Sizin icin demiyorum aman yanlis anlasilmasin,ancak bunu yapan cok insan var maalesef. Saglicakla kalin.
Tebernüş bey merhaba,Ispartakule, Avcıların en yüksek kotta ve kuzeydeki arazisidir. Küçük Çekmece gölünü ve Marmara denizini tepeden gören, Yazın serin bir rüzgar alan, güneşi güneyden alan 10 derecelik ortalama eğimi ile en uygun bir mevkide olan bir arazidedir. Paralı yola gişe çıkışı 100 metre mesafede olması, Mahmutbey gişelerine 8 Km, Atatürk hava alanı kavşağına 17 Km, Bahçeşehir ilk projesine de bitişik olması en büyük avantajıdır. TOKİ, mevcut alanda yerleşim olmadığından sıfır problemle şehircilik planlamasını başlangıçta çok iyi yaptı. Ispartakuleyi ada ada müteahhitlere satmaya başladı. İlk TOKİ+ Emlak Konut Yatırım+ Emlak Konut Pazarlama+ Fideltus inşaatın başlattığı ISPARTAKULE 21 ci yüzyıl evleri olarak lanse ettiği Efes ( 12 blok, 55 dönüm) , Olimpos (10 blok) ve Patara (10 blok) ada siteleri oturum sağlandıktan sonra da bölge , marka haline gelmiş inşaat şirketlerinin gözdesi durumuna geldi. Peşinden İhlas-Bizimevler-Ispartakule (1-2-3-4) , Garanti- Koza inşaat-Ispartakule (1-2), Ağaoğlu- Ispartakule My Town, Artaş inşaat Avrupa konutları- Ispartakule (1 ve 2), Turkuaz evleri- Ispartakule inşaatları, Şimdiden kabaca 5,500 adet konut kapasitesine ulaştı. Şimdi tam oturum olduğunda, ortalama 20.000 insan yaşamaya başlayacaktır. Boş arsalar da inşaatlar yapıldığın da 100.000 insan sayısını da aşabilecektir. Ortalama gelir düzeyi en az bir özel arabası olan insanlara konut satışı planlanmış ise de, Toplu taşıt kullanım ihtiyacı da çok fazla olacaktır. Şimdiden İETT nin (Ekspres-57 Bahçeşehir-Bakırköy, Ekspres-58 Bahçeşehir-Mecidiyeköy, 76 Ekpres Bahçeşehir-Taksim, 146T Boğazköy-Yenikapı, 147 Avcılar-Şahinbey) otobüsleri Ispartakule SEMTİNDEN geçmeye başlamıştır. Ayrıca Boğazköy minibüs hattı da buradan geçiyor. Bu toplu taşım ulaşım araçları, bu gün ihtiyaçları karşılamada şimdilik uzaktır.İlk öğretim okulu bitti. Eğitime başlandı. Kız sanat okulu da bitti. Diğer yatılı İ.Ö.Okulu inşaatı da davam ediyor. Siz zaten bunları herkezden daha iyi biliyorsunuz. Bizim sizin aracılığınızla öğrenmek istediğimiz ise; Satış öncesi TOKİ-EMLAK KONUT PAZARLAMA nın söylediği, ve maketlerde gösterdiği Park alanları, Dinlenme ve eğleneme tesisleri alanları, Büyük ve küçük spor alanları, Karakol ve PTT binaları, Devlet hastanesi ve Sağlık ocağı alanları. İbadet yerleri. Ve büyük çarşı alanlarının A K İ B E T İ D İ R. TOKİ direkt olarak muhatap olmadığı için bu planları net olarak ilan etmiyor. Her ne sebeble de olsa ilan etmek istemiyor! Daha önce maketlerde gösterilen bu sosyal tesis alanlarınının bir kısmını, markalı- konut müteahhitlerine vermiş! Olduğu söyleniyor. İleride bölgeye talep arttıkça, bu SOSYAL ALANLAR sadece konut müteahhitlerine satılabilir endişesi taşımaktayız. İşte o zaman bölgenin olasılı İNSANİYAŞAM DEĞERİ yükselmez, düşüşe geçer. Ama! . Sadece, RANT FİYATI ŞİŞER Ispartakule semti, çok katlı konut deposu olan evler haline gelir. Sizden ricamız HALK için YAPILACAK SOSYAL ALANLARIN planlarını biliyor iseniz. Gelecekte bu semtte İnsanca yaşamak isteyen benim ve komşularım gibi insanlarla paylaşmanızı rica ederiz. Saygılarımla....Tuncay TÜRKELİ(Mimar İTÜ'75)