Divan 1+1 alinir mi?

Soru

Merhaba Tebernus bey. ben halkali divan residence tan 1+1 daire almayi dusunuyorum. ilk secenek 75 m2 1+1 1.kat 145000 lira. diger secenek ise 75 m2 1+1 11.kat, kose daire ve gol manzarali, fakat fiyati 190000. kira gelirleri ilki 700 tl 2. si ise 750 tl. her ne kadar 2. secenek hosuma gitmis olsada acaba aradaki 45000 liralik fark deger mi? cunku sizinde surekli soylediginiz kira carpani acisindan ilki daha mantikli gorunuyor. bir de pirim yapma konusunda ki dusuncenizi ogrenmek istiyorum. malum halkali, ozellikle de atakent, revacta. her ne kadar bu proje atakent bolgesinde olmasa da komsu. ancak teslimler uzerinden 3 seneden fazla zaman gecmis olmasina ragmen daireler pirim yapmamis durumda, hatta alis fiyatlarinin altinda bile satiliyorlar. 3 sene emlakta pirim icin kisa bir sure olsa da fiyatlarda kipirdanma olmamasi dusundurucu. ne dersiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Ağustos 2013 | 10:26 Huseyin Saban 1184 Kişi okudu

evim istimlak edildi

Soru

iyi akşamlar hilal hanım istanbul kağıthane belediyesi evimi yola gidecek diye istimlak etti istimlak parasını aldım size sormak istediğim yasal yönden benim kağıthane beladiyesinden veya ibb den onlara borçlanarak onlardan ev alma hakkım varmıdır.hukuki yönden onlara karşı hakkımı arayabilirmiyim yazarsanız sevinirim şu an kirada oturuyorum zor durumdayım her iki belediyeye gittim ev istedim hiçbir şekilde yardımcı olmadılar şimdiden teşekkür ederim

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
29 Temmuz 2013 | 22:46 ayhan güneş 1184 Kişi okudu

bahçetepe m2 sorunu

Soru

merhaba, Öncelikle bahçetepe projesinde yer alanlara dikkat etmeleri gereken bir hususu hatırlatmalıyım.Lütfen alanlar imzaladıklarına dikkat etsinler.ve emlak konuta şikayet etsinler.ben şahsen şikayetimi ettim.Emlak konut ve toki demek benim garantim demek Satın aldığımız bölüm brüt 83,85 m2 ?fiyat ise 2.000 TL/m2 ve satış kayıt formunda yazılı olan m2 84m2dir..Sözleşme için gittiğimizde;sözleşmede brüt 77.51 gibi bir rakam yazılmış olduğunu gördük. Bize satılan dairenin brüt 83,85 olduğunu bir yanlışlık olduğunu belirttik. Çünkü böyle bir durumda m2 fiyatı 2.164 TL olmaktadır.Bu da aslında bizim bu daireyi düşündüğümüzden daha pahalıya ve daha küçüğüne aldığımıza işaret eder. Şimdiye kadar farklı şirketlerin net brüt arasındaki farkı, farklı farklı hesapladıklarını gördük ama hiç brüt m2 ile oynayanı görmedik. Bu unsurları bilse idik belkide bu projede yer almaz başka projelere bakardık.Tüketici olarak yanıltıldığımızı düşünmekteyiz. Bir sürü arkadaşımızda başka projelerde yer aldı.Hiçbir projede satılırken deklare edilen brüt m2 değişmedi.Sözleşmeler ve tapular satılanla aynı m2 olmuştur.Ayrıca biz satın alırken 84m2 aldığımız zannetiğimiz daireyi satmak İstediğimizde 77.50 m2 satıcaz.cünkü tapu öyle.Biz birim m2 2.000 TL den yer aldık.bu da demektirki bu daire 155.0000 TL Dir .Ama ödenen daha fazla.Acıklamaları ise sanki Kimse iş yapmayı bilmiyor bir tek onlar biliyor.Cevap şu :Net m2 aynı.Türkiye?de kim net m2 ev satmış,tapu vermiş yada m2 birim fiyatını net üzerinden hesaplamış.İnşaat yapanlar maliyet hesaplar + karını koyar, brüt netini ayarlar ve satışa çıkar bu kadar.İşine gelen alır işine gelen almaz.Ama sen hesaplarında yanlışlık yaparsan sattıktan sonrada doğrısunu müşteriye söylersen ;bu artık başka birseydir.Macro ve Akyapı büyük bir heyecanla çıktıkları bu yolda heyecana kapılıp hesaplarını yanlış yaptılar bedelini bize ödetiyorlar. Bu yazdığım husus ile ilgili hiçbir yanlış anlaşımla yoktur.Durum budur.Lütfen diğer arkadaşlarda yazsınlar kaç m2 aldılar kaç m2 sözleşmede yazılı idi ( yani kaç m2 tapu çıkacak.) Ve bunu okuyan yetkililerde bizim mağduriyetimizi gidersin.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Ocak 2013 | 14:54 seher çalışkan 1184 Kişi okudu

yakacık demirlipark ve panaroma inşaat hk.bilgi ricası

Soru

merhaba ben dünde size mail atmıştım bu yakacıkta panorama towers insaat ve demirlipark inşaat hakkında zemini ve bina ile ilgili yorumlarınıza ihtiyacım var

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ağustos 2012 | 15:28 derya karadağ 1184 Kişi okudu

İnnovia'yı gittim gordum

Soru

merhaba ,burda okudugum yorumlardan dolayı bende suphelendım sankı ınsaat yapılmıyormus gıbı ancak gıdıp yerınde gordum ınnovia 3 nerdeyse bıtmıs bınalar dıkılmıs cam cerceve olayı kalmıs,ınnovıa4 ıcınde 1 adet dozer 6 adet kamyonet vardı toprak dolduryordu calsıyordu kendı gozumle goruncede rahatladım, gıdıp yerınde goormek daha saglıklı tskler ıyı gunler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Ağustos 2012 | 11:50 murat yerlikaya 1183 Kişi okudu

Saros'ta 150 bin TL'ye ev

Soru

Sevgili Tebernus Bey,> Oncelikle merhabalar. Turkiyede emlak konusu diyince kisisel olarak> guvendigim tek kisisiniz.Sizin tavsiyenize ihtiyacimiz var. Saroz korukoy de> denize sifir ama 3 kisiye ait arsa uzerine kurulu uc evden birisnii almayi> dusunuyoruz ancak endiselerimiz var.> 1.Bir evin bulundugu arsanin uc eve ait olmasi.> 2.Ikincisi evin arsa tapusunun olmasi.> 3.AYrica gecen sene Saroz bolgesi dogal sit ve askeri alanda olmasi.> 4. Ev gercek denize sifir. Yani bahcesinde 2 adim deniz. Yani 100 meterlik> kiyi kanununa aykiri olmasi> Evin yine 3 ortakli kisi basina 250m2 olmak uzere sebze bahcesi olarak> kullandigi evden ayri ama evin yakin civarinda arsasi da evle beraber olmak> uzere satiliyor.> Evin bu ayri arsa ile fiyati 150.000 milyon.Saniyorum 60bin euraya denk> geliyor.> Sizce arsa tapulu, denize sifir, uzerinde 175m2 civari bakimsiz ev olan ve> 250 ayri arsa olan bu evi almamizi tavsiye edermisiniz?> Bizler memur oldugumuz icin evimizdeki avucumuzdakini bu eve vermeyi> dusunuyoruz ama yikilma tehlikesinden de korkuyoruz.Evin civarindaki hemen> butun evler tapusuz. Sadece birkac ev var ve yaklasik 30 senedir arsa> tapusuyla yasiyorlarmis.> Sizin vereceginiz tavsiyeye gore evi alacagiz yada almayagiz. Lutfen bu> konuda acil cevap verebilirseniz evin su anda ciddi baska taliplisi teklif> vermis ve ev sahibi 150tl yi verirseniz size veririm dedi ama diger kisinin> teklifini bilmiyoruz.> En icten sevgiler ve saygilar> Esra Kurt>

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Haziran 2012 | 16:01 Esra Kurt 1184 Kişi okudu

Merkezi ısıtma sitelerde ön ödemeli pay ölçer birim fiyatı neye göre hesaplanmaktadır.

Soru

Oturduğum sitede ön ödemeli pay ölçer merkezi ısıtma kullanılmaktadır. Site yönetimi daha önceleri kontör birim fiyatı 0,33 kuruş belirmemiş yapılan itirazlar sonucu ilk olarak birim fiyatı 0,23 kuruşa daha sonra 0,21 kuruşa düşürmüştür. aslında igdaşdan birim fiyatı 0,087 kuruş artı kdv ye alan site yönetimi bu birim fiyatı neye göre belirliyor aynı şekilde ön ödemeli pay ölçer kullanan başka sitelerde birim fiyat 0,13 kuruş olarak görünmektedir. Birim fiyatın düşürülmesi için nasıl bir yol izlemeli ve ön ödemeli pay ölçer sistemlerinde neye göre birim fiyat belirlenir öğrenmek isterim.

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
02 Şubat 2017 | 23:41 Suat Uzuner 1183 Kişi okudu

Oğuzkent Sitesi'de 120 metrekare ev neden 155 bin TL'ye satılmıyor?

Soru

Üstadım bugünümü size ayırdım :) 2.bir soru sormak istiyorum.Size daha önceden bu konu hakkında danışmıştım.Kristalşehir projesinin yanında Oğuzkent sitesinde 120 m2 bürüt bir dairem var.Bunu satmak istiyorum.155.000 TL fiyat biçtik.1 aydır insanlar arıyor ama fiyatı duyan sanki kaçıyor.Kristalşehir projesinde 1+1 68 m2 peyzaja bakan bir daireye 150.000 TL ye almak istediklerini sitenizde okudum.2.205 TL m2 fiyatı.Ben ise 1.291 TL istiyorum :) Bu işte bir yanlışlık var.Anlamış değilim.Bir de işin uzmanı olan size danışmak istedim.2.el hem de güzel konumdaki 120 m2 3+1 bakımlı daire neden talep görmezde proje 1+1 küçük bir daire talep görür?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Nisan 2012 | 15:23 Boğaç Ayvaz 1183 Kişi okudu

lütfen acil cevap rica ederim

Soru

Merhabalar, Şile de 3oda 1 salson dublexım var ama satılmıyor .Bir alıcı cıktı ama bellıkı fırsatcı. Fakat 3 senedır satılmadı ve ben ya bu da kacarsa diye korkuyorum. Ederi 4,5 milyon civarı ama bu fırsatcılar 4.200 Tl diyor. Kararsızım müşgüldeyim Tebernüş beycim, satsam mı yoksa daha bekleyeyim mi? artarmı değeri konutların 2025 de? Lütfen acil cevap verin bana.yalvarırım..adamlar hemen yarın diyorlar belliki fırsat kendılerı ıcın ama ben de korkuyorum baska alıcı cıkmaz dıye. Satmak mı beklemek mi mantıklı bir 6-7 ay acaba?Teşekkürler.Duamı alırsınız cevaplarsanız

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Eylül 2024 | 22:46 Hasan Kaya 1182 Kişi okudu

Bodrum katta oturuyorum, müteahhit dönüşümde evimi elimden karşılıksız alıyor

Soru

Müteahhit oturduğum bodrum katı hesaba katmıyor, karşılığında para veya daire veyahut daire üzerine para alarak da mağduriyetimi gidermiyor, evim giderse ne yapacağım, ikamet ettiğim bodrum kat; binanın karar defterine kayıtlıdır, vergisi ödeniyor ve abonelik üzerine kayıtlı giderlerin faturaları da tarafımca ödeniyor benim hakkım nasıl yok olabilir.. yer Erzurum Palandöken Solakzade Mahallesi'nde

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Ağustos 2024 | 20:33 Burak Tektaş 1181 Kişi okudu