Idealistkent Villa Piyasa Beklentisi

Soru

Merhaba Tebernus Bey, 2012 senesinde Idealistkent 2. Etaptan bir Akasya villa almistim. Bir sure sonra yurtdisina tasinip evi kiraya vermeye basladim. Su anda bazi sebeplerden dolayi ve gectigimiz sene icinde dolarin deger artisi ile dolar degerinde ciddi kayip oldugunu dusundugum icin satmayi dusunuyorum. Turkiye'deki ekonomik belirsizlikler ve emlak piyasasi ile ilgili okudugum olumsuz haberler de diger etkenler. Ev 2012'den 2016'ya kadar cok iyi ivmeyle deger artisi yasamisti ve bir hayli memnun etmisti beni. Son donemdeki TL'nin deger kaybi hizla devam ederse neredeyse aldigim dolar seviyelerine gelecek. Satma konusunda herhangibir zorunlulugum yok. Fakat eninde sonuda dolar ihtiyacim olacak. Bir sure daha tutup kiraya devam edebiirim. Dolar tahminini konu disinda tutarsak, siz hala Idealistkent icin gectigimiz senlerdeki fiyat artis beklentisini koruyor musunuz? Sizce evi tutup kiraya devam etmeli miyim? Tut diyorsaniz, gelecekte hangi belirtiler veya gelismeler satmaya yoneltmeli? Cevabiniz icin simdiden tesekkur ederim..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Mayıs 2017 | 16:08 Erhan Senturk 1182 Kişi okudu

Kılıçoğlu İnşaat/Bornova/ İzmir

Soru

Merhaba.Kılıçoglu inşaattan ,2+1,sıfır giriş daire,brüt 90m2,net 78 m2 artı 14 m2 teras.Verilen fıyat pazarlıktan sonra 550 bin TL.Aidat 220 TL.Kira bedeli yaklaşık 1500 TL.Kardeşim annem için almak istiyor,peşin alacak..Çok pahalı buluyoruz,kira çarpanı gereksiz derecede yüksek. Biraz araştırma yapmak istedik,malum kayyum atanan bir çok şirket var.Sizin Kılıçoğlu inşaat ile ilgili duyumlarınız var mı? İşin matematiğini sizce nasıl? Çok teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Nisan 2017 | 22:31 Gönül Adıgüzel 1181 Kişi okudu

dükkan alımı konusunda yardımlarınızı rica ederim

Soru

Tebernüş Bey merhaba, 5 yıl önce ev alırken size danışmıştım şimdi o evi satıp peşinat yapacağım ancak bu kez yatırım tercihim iş yeri satın almaktan yana olacak. Sizden de fikir alabilirsem çok memnun olurum. Şişli merkez ana cadde üzerinde metroya yakın pasaj içiinde 60 m2 , 1900 tl kiracılı (muhasebeci) için 450 Bin Tl. Lokasyon iyi. Sizce bu mantıklı bir yatırım mıdır? Konuta mı yönelmeliyim? Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim. İyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Nisan 2017 | 13:46 yasemin asya 1182 Kişi okudu

Başkasının kredi alabilmesi için evimi arabamı ipotek verdim

Soru

Merhaba . Bi arkadaşımın esnaf kefaletten kredi kullanabilmesi için ev ve arabamı ipotek verdim. Aramıza bi husumet girdi. Ödenmemesinden korkuyorum. İpotegimi geri çekmem söz konusu mu. Cayma hakkım var mi? Lütfen acil olarak yanıtlayabile mısınız? Teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
25 Ocak 2017 | 06:38 Serap soyucetin 1182 Kişi okudu

önümüzdeki senelerde yatırım

Soru

tebernüş bey, öncelikle sorulan tüm soruları cevapladığınız için teşekkürler. hep siyasi istikrardan bahsediyorsunuz ama her siyasi istikrar ekonomik istikrarı da beraberinde getirir mi? mesela başkanlık sistemi gelirse sonrasında yabancı yatırımcıların daha da azalacağı söyleniyor. bundan önce 10-20 hatta 30 yıl geriye gitsek söylediğiniz gibi gayrimenkul hep kazançlı görünüyor. fakat bundan sonra ?? istanbul haricindeki illerde satılmayan tarlalar-arsalar veya pahalıya alınıp daha ucuza satılacak evler dönemi başlar mı? yoksa bizlere böyle karamsarlık mı empoze ediliyor? belki de birçok küçük yatırımcının (uzun yıllar ufak ufak birikim yapan) şimdiki kararsızlığı ve çekimserliği bu yüzden

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ocak 2017 | 11:25 ARDA Karan 1181 Kişi okudu

50 -60 bin tl ile yatırım

Soru

merhabalar, istanbul ilinde 50-60 bin tl civarında arsa-tarla yatırımı yapmak istiyorum. fakat tam olarak nerede uzun vadede kazançlı olacağını kestiremiyorum bu konuda fikrinizi söyler misiniz.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ocak 2017 | 20:48 mustafa 1181 Kişi okudu

Ortaklık ile ilgili kararlar hakkında nelere dikkat etmeliyim?

Soru

Merhaba Tebernüş bey. Ben izmirdeyim yunus, Dört arkadaş ortak müteahhitlik yapmak istiyoruz. Ürününde ortak arkadaşımız benim. Hepside ortaklığı kabul etti. Fakat kafamdaki soru işareti. İlerleyen zamanda herhangi ikimizde bi sıkıntı oldu diyelim. Sorumluluğu üstümden nasıl bir sözleşme yaparsak atabilirim. Birde ortaklıktan cayma olursa işin yarısında bunun sözleşmede hangi şartlara başlayabilirim. Teşekürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
26 Aralık 2016 | 02:56 Yunus Fidan 1181 Kişi okudu

gayrimenkul değer artışı vergisi

Soru

mart 2014 yılında eşim ve benim emekli ikramiyelerimizle 165000TLye daire aldık. Alım satım komisyon toplam 171600TL içine masrafla birlikte 197000TL ye mal ettim. Şimdi çocuğun eğitimi nedeni ile 265000 TLye satıyorum. Ancak alıcı 200000TL kredi kullanıyor. Bu durumda dairenin rayiç bedeli en az 200000 TL olmak zorundaymış. Aldığımda rayiç bedel 68000TL üzerinden yaptık. Bu durumda 132000TL kar etmiş görünüyorum. Benim ilk defa karşılaştığım bir durum. Emlakçı alırken gerçek değerini sakın söyleme bu belediyenin değerlemesi yoksa o bölgedeki tüm konut sahipleri ceza öder demişti. Ben sade bir vatandaşım vergi kaçırmak aklımın ucundan geçmez. Bu durumdan nasıl kurtulurum bana yardımcı olurmusunuz? Şimdiden çok teşekkür ediyorum,saygılar

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
12 Kasım 2016 | 23:48 Şakir küçükkaya 1182 Kişi okudu

Kartal yakacıktan henüz yapımı başlanmayan siteden lansman fiyatından daire alımı karlımıdır

Soru

Merhaba teberbüş bey daha önceki sorularımda yardımcı olmuştunuz çok teşekkür ederim.benşm size Yen'i bir sorum var Kartal yakacıkta yapımı Yen'i başlanılan siteler var %25 peşinat 2000taksit ve 6ayda bir 25er ara ödeme ile bir ödeme planı hazırlanıyor kredi faiz konusuna hiç girilmeden sizce yatırım için denemelimiyim 2-3yıkda daire teslim teslimattan önce ödemeler bitmiş oluyor o bölgenin şuanki kira getirisi 1300 yardımcı olurmusunuz lütfen

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Kasım 2016 | 15:31 Yeliz akca 1181 Kişi okudu

Kağıthane gelişimi, Kağıthane 7000 ve diğer faktörler

Soru

Kağıthane'nin geleceğini konut bazında nasıl görüyorsunuz? Kağıthane'de birkaç tane aile konseptli son 2-3 yılda yapılmış ve yapılmakta olan proje gezdim. Şu an karar aşamasındayım. Bölgenin bilinen bir firması (çevreyi araştırınca öğrendim) Genyap'ın Kağıthane 7000 projesinden 3+1 almayı düşünüyorum. Manzaralı dairelerden seçtim, %15-%20 indirim alabileceğimi de düşünüyorum. Daire güzel, site güzel olacak anlatılana göre lakin Kağıthane'nin gelecekte nasıl bir yol izleyeceğini kestiremiyorum. Bugün burada 700-800 bin lira vereceğim bir dairenin çevresi gelecekte nasıl olacak, etrafına hangi projeler gelecek, fiyatı nasıl değişecek kafamda bunun gibi sorular var. Fikirlerinizi paylaşırsanız memnuniyet duyacağım, saygılar,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ağustos 2016 | 15:09 Murat 1181 Kişi okudu