Konut Kredilerinde Ekpertiz Oranı %80 Oldu mu?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, bugün resmi gazetede çıkan 29840 sayılı yönetmeliğin 1.1 'nci maddesinde yer alan "Tüketicilere, konut edinmeleri amacıyla kullandırılacak kredilerde ve taşıt kredileri hariç konut teminatlı kredilerde, kredi tutarının teminat olarak alınan konutun değerine oranı yüzde sekseni aşamaz" ibaresi kafa karışıklığına neden oldu. Konut kredilerinde bu yönetmelik gereği kullanabileceğimiz kredi tutarı ekspertiz tutarının %80 'i oldu mu olmadı mı? Bu karışıklığı netleştirebilirseniz sevinirim.Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Eylül 2016 | 12:06 Meriç Taşdemir 1157 Kişi okudu

Bostancı Sanayi Sitesi Hk.

Soru

Merhabalar Bostancı sanayi sitesi girişinde 166 pafta 1219 ada 27 parsel numaralari tarla tapulu 1857 m2 lik alanda 4 adet dükkanımızla hak sahibiyiz. Bu yerlerin durumu nedir şuanda kentsel dönüşüm alanı içerisinde mi ? Beklemek mi lazım yoksa satıp yatırımı başka bir yerden mi yapmak lazîm yardımlarınızı rica ediyorum.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Haziran 2016 | 15:00 Murat Genç 1157 Kişi okudu

Eroğlu Mimozakent 2+1 satmak istiyorum

Soru

Merhaba Serdar bey, Mimozakent'te 2+1 (80m2 civarı) 7. kat dairemi satmak istiyorum. Şu an sitede satılık ev yok. Fiyat ne civarda olmalı? (sitede çift havuz ve lokasyonu önemli özellikler sanırım?)

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
16 Haziran 2016 | 09:57 Gülçin Akmansoy 1158 Kişi okudu

kapaklı dan arsa alımı...

Soru

Merhaba Tebernüş bey, Kısa bir süredir arsa almak için kapaklı da araştırma yapıyordum. Gerek internet üzerinden ilanları inceleyerek gerekse kapaklıya gidip emlakçılar vasıtası ile gezerek fikir sahibi olmaya çalıştım. geçen günde kapaklının atatürk mah. de bitişik , 300 + 313 =613 metrekare(%40 4.kat) bir arsayı metrekare fiyatı 424 tl den yani 260.000 tl ye almaya karar verdim.(kapora bıraktım). istediğim yerde , bulabildiğim en düşük fiyatlardan biri buydu. Sizce mantıklı bir yatırım mı ? alırken kazandığımı düşünebilirmiyim ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Mayıs 2016 | 12:25 Emre öztürk 1158 Kişi okudu

ev sahibi sonradan Kapora istedi,ödemeli miyim

Soru

merhaba. biz bankadan kredi çekerek ev alma sürecine girdik. öncesinde bir ev bulduk. evi emlakçı gösterdi. yalnız ev sahibiyle emlakçı arasında akrabalık ve arkadaşlık durumu söz konusu. emlakçıyla komisyon olmadan yalnızca ev satış bedeli artı her iki tarafın tapu masrafını ödeme koşuluyla anlaştık. yalnız evin eve ekspertiz gittikten bir gün sonra ev sahibi arayıp kaparo istedi. istediği kaparo evin 100 de 10 gibi bir rakam. kendisi her satışta böyle bir bedelin olduğunu söylüyor. ne yapmalıyım

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
14 Nisan 2016 | 15:05 arif vatansever 1157 Kişi okudu

beylikdüzü hakkında ve lüks konut projeleri

Soru

Tebernüş abicim selamlar. Bu platform da beylikdüzü yerleşkesi ile yazılanlardan son zamanlarda okuduklarımdan dolayı ne zamandır yazamıyorum.İlçelere baktığımızda bilginiz üzere ev alacak olanlar biraz istanbul merkeze uzak diyorlar ki bence bu uzaklık ilçenin merkeze uzaklığından değil (tabi illa ki km mesafe açısından uzak) de lüks konutlar yeşil alanlı projeler düzenli bir yapılaşma ve kalkınması var.Fakat ne kadar güzel desek te öyle bir projeler varki 130-160 m2 daireleri 750 bin-1 milyon aralığında arayı ne kadar açık tutsam da üst limiti hayliyle zorluyor.Bu projelerin hemen yanlarında bitişik parsellerde bile çok güzel fırsatlar olabiliyor yani yine (hemen hemen) aynı m2 ler diyebiliriz 300 bin ve 400 bin aralıklarında oluyor tabiki o lüks dediğimiz konutları gibi olamaz buda bir gerçek te çok uzattım işin özü yatırım açısından 1 tane o lüks daireler den daire almak mı yoksa o değerde 2 tane hatta ve hatta belki 3 tane daire almak mı ? kiralar açısından aynı ortalamaları verebiliyor ama bence ilerleyen zamanlarda sıkışıp satma olur yada satıp başka alternatifler olur kar a dönüştürme açısından hangisi mantıklı olabilir acaba yüklü miktarda alınan evler elden çıkartma açısından sanki biraz zor olabilir gibi gibi gibi :) düşüncenizi merak ediyorum sizi takip etmekten zevk duyuyorum,tabiki bu kadar övdük beylikdüzü nde yaşıyorum selamlar ve sevgiler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mart 2016 | 21:15 Halil İbrahim Dursun 1158 Kişi okudu

Finans merkezi karşısı Şerifali

Soru

Berrak sitesinde satılık daire almak mantıklı mı şuan 500 bine satılık daire var bu site kentsel dönüşüme girecek mi ve karşısındaki arsa ne zaman inşaata başlanıcak? yoksa daha yeni bir apartmandan 500 bine başka bir daire mi düşünmeliyim Berrak sitesi e zaman yıkılır sizce?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Şubat 2016 | 14:01 MELEK ATAÇ 1158 Kişi okudu

Kooperatiften alınan dairenin değer artış vergisinde maliye bakanlığının 76 sayılı yazısı yürürlükte mi?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Ekim 2009 yılında devir satılıyla bir kooperatif hissesini 5 yıllık ev kredisi kullanarak aldık ve aynı yıl ev bitmiş olduğundan hemen oturmaya başladık. Kooperatif tarafından talep edilen ek ödemeleri de ayrıca muhtelif zamanlarda yaptık. Evin tapusu ise, 2015 Eylül ayında tescil edilerek tarafımıza verildi. Evi almak isteyen biri olduğundan, satışı halinde değer kazanç vergisi verip vermeyecek olduğumu öğrenmek istedim. Kendimin yaptığı araştırmalarda; kooperatiften alınan evlerin tapuya tescil tarihinden önce sahibinin fiilen kullanımına bırakıldığı durumda, iktisap tarihi olarak tapuya tescil tarihi yerine fiilen kullanıma bırakılma tarihinin kabul edilmesi gerektiği, 25/03/2011 tarihli Maliye Bakanlığı Gelirler İdaresi Başkanlığı'nın (Sayı: GVK-76/2011-2-Değer Artışı Kazancı) yazısıyla belirtilmiş ve bu yazıda bazı örneklerle de konu açıklığa kavuşturulmuş. Ancak ben bu yazıyı ve açıklamaları vergi dairesine sorduğumda; bazı kişiler konutu 2009'dan beri kullandığım için ve süre de 5 yılı aştığı için değer artış vergisi ödememem gerektiğini belirttiler. Ancak başka çalışanlar ise, bu yazının geçerli olmadığını kooperatife ödenen yıllar bazındaki ödemelerin YI-ÜFE tablosuyla günümüz değerinin belirlenmesi gerektiğini ve satış rakamıyla aradaki farka göre de değer artış vergisinin ödenmesi gerektiğini belirttiler. Bu konuyla ilgili olarak sitenizde de sorulan sorulara, maliye bakanlığının bahsettiğim örnek yazısını kaynak göstererek cevap verilmiş. Bu kaynak halen yürürlükte mi yoksa kaldırıldı mı? Bu durumda, daireyi satmam halinde değer artış vergisi verecek miyim? Vermeyeceksem de satıştan sonra vergi dairesine boş beyan mı vereceğim ya da sonradan onlar mı tebligat yapıyor? Bir de ev için gelecek yıl için bu ay içerisinde emlak vergisi beyanı verilecek. Evi bu ay ya da Aralıkta satmam halinde bu emlak vergisini ben mi yoksa alıcı mı ödeyecek? Çok teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
13 Kasım 2015 | 12:04 adem taşdemir 1158 Kişi okudu

Arsa tapulu dairemi yoksa catalcada dairemi?

Soru

Merhaba Tebernüs bey, yazilariniz ve emeginiz icin cok tesekkür ediyorum öncelikle. Bizim 130 bin nakit paramiz var. Pendik civarinda arsa tapulu dairemi yada catalca bölgesinden tarlami almak daha mantikli karar veremiyoruz. Sizce hangisi daha mantikli ve daha az riskli olur? Zaman ayridiginiz icin tesekkür ederiz....

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Kasım 2015 | 19:53 Fatma Demir 1158 Kişi okudu