Yemi aldığım evden eski ev sahibinin ayrılması

Soru

Tebernüş bey merhaba Yeni alacağımız evde bir önceki ev sahibi oturuyor. Bize dedi ki 2 ay içinde ev bulup taşınacağım. Burada yasal süreç, protokol, 2 ay oturursa aidatı kim ödeyecek gibi bilmediğimiz konular var. Bizi aydınlatır mısınız? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ağustos 2019 | 17:28 Esra Onar 1158 Kişi okudu

Temsilcilere Yaptırım Hk.

Soru

Merhabalar, * Müteahhit ile yapılan kentsel dönüşüm şartnamesinin noterden imzalanmak üzereyken temsilciler tarafından müteahhit lehine dönüştürülmesi, * Teminat bedeli olarak gösterilen x tane ipotekli dairenin temsilciler tarafından müteahhit lehine bozdurulması, * Vaktinde teslim edilemeyen dairelerin - hala inşaatın %20 lik kısmı duruyor - yaptırım olarak ödemesi gereken cezai naktin temsilciler tarafından oyalanması, * Halen iskan alamamış olmalarına karşı çıkacakken müteahhiti korumaları Ve bu temsilcilerin kendilerine ait 2. Daireleri almış olmaları durumu var. Sorum şu vekaleti daireler karşılığında kötüye kullanan temsilcilere yaptırımım ya da dava sürecim olabilir mi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Mayıs 2019 | 22:12 Burak Sevgi 1158 Kişi okudu

5 yılı aşmış kiracı tahliyesi

Soru

merhabalar iyi çalışmalar benim sorum babamdan kalan bir evimiz var 2009 dan bu yana kiracı oturyor geçen yıl babam sizlere ömür biz ihtarname çekmedık aklımıza gelmedi biz evi satmaya karar verdik ancak kiracı her eve bakmaya gelene kötülüyor 1.5 yıldır satamadık her eve bakan kiracıdan şikayetçi 2019 yıl sonu 10 yıılı doluyor ancak 2014 de çıkan kanunda 5 yılı aşan kiracıları kanun cıktıktan 3 yıl sonra cıkartabiliyoruz diye biliyorum ne yapmamız gerekiyor şöylede bişey var kontrat şu an ortada taşınmalardan dolayı kayıp banka hesap kayıtlarından dava acabılırmıyız teşekuurler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Kasım 2018 | 23:36 ahmet gülşan 1157 Kişi okudu

Ortak kullanım alanları hakkında

Soru

Merhaba, Kat mülkiyeti kanunu?nun 4.maddesine göre,ortak kullanım alanlarında; Tavan ve Tabanlar?da geçmektedir.Evim zemin katta ve rutubet-nem oluşuyor.Bu konularla ilgili ustalara evimi göstererek bilgi aldım.Rutubet oluşumunun topraktan çektiğini ilettiler.Yapılacak onarım masrafının ödemesi tarafımdan mı yoksa bina ortak giderinden mi yapılması gerekir? Sonuçta bina temelinden oluşan bir sorun.Ayrıca asansör,tavan veya bina çevre düzeni gibi bakım onarım yapılması gereken yerlerde bende ödeme yapıyorum. Nasıl ilerlemeliyim yardımcı olur musunuz? Teşekkür ederim.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Ekim 2018 | 15:49 Uğur Aksoy 1158 Kişi okudu

biz hangi yolu izlemeliyiz?

Soru

Öncelikle merhaba şuan oturduğumuz bina 1988 yılında 3 daire üzeri toplam 12 daire olarak 4 katlı inşa edildi.Daha sonra 2000 yılında bir kat daha çıkılarak 5.kat yapıldı ve daire sayısı 15 e çıktı ve bizde son yapılan bu 3 daireden birini satın aldık.Ozaman tapuda binamızdaki diğer daire sahipleri arsa payı üzerinden hak sahibiydiler,bizde o dönemki koşullardan dolayı bugüne kadar tapuda bir işlem yapmadık,ancak dairemize su elektrik aboneliği gibi abonelikler yaptırdık ve 18 yıldır da oturuyoruz fakat tapuda arsa pay sahibi olarak 12 kişi görünmekte.Soracağım soru şu,biz bu 3 daire olarak şuan imar barışına başvurumu yapmamız lazım yoksa arsada pay sahibi olabilmemiz için diğer 12 pay sahibinin onayını mı almalıyız.Teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Eylül 2018 | 14:34 veysel av 1158 Kişi okudu

İskan alınmadan elektirik.su aboneliği yapılamazmı

Soru

04.07.2018 tarihli sorum şu merhaba yeni daire aldık elektirik su şantiye bağlantısından kullanılıyor.tapumuzu aldık.başvuru yapıcaz .iskanı beklemekmi gerekiyor illaki

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Temmuz 2018 | 21:36 Hakan 1157 Kişi okudu

Antalya kemer kumluca yazır köyü mevkii anayol üzerinde bulunan 12350 metre arazi

Soru

Bu arazim Antalya kumluca ana yolu uzerinde ve turizm bölgesidir, üzerinden yuksek gerilim hattı geçmektedir, üzerinde tedaş ın şerhi vardır, direk bulunmamaktadir, buşerhi nasil kadirabilirim.Turizm bolgesi olması sebebiyle tellerin yer altına alınması için dilekçe versek doğru olur mu, başka ne yapabiliriz.Saygilar...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
25 Ocak 2018 | 23:47 Mehmet Simavlı 1158 Kişi okudu

Yeni imar planlarında 5 kattan fazlasına izin verilmeyecek olması ve kentsel dönüşüm

Soru

Merhaba, geçtiğimiz günlerde çevre ve şehircilik bakanlığının yeni imar planlarında 5 kattan fazlasına izin verilmeyeceğini açıklaması biz kentsel dönüşüm bekleyenlerde şaşkınlık ve hayal kırıklığı yaşattı. Örneğin sitemiz 30 yıllık 5 katlı bloklardan oluşuyor ve dönüşüm olabilmesi için yatırımcılar en az 12-15 katlı yapmaları gerektiğini söylüyorlar. Bu durumda kentsel dönüşüm bizim için hayal mi olacak?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Ocak 2018 | 12:22 hakan kurtuluş 1158 Kişi okudu

10 yılını doldurmuş kiracı hakkında

Soru

merhaba konutumda oturan kiracım ile kira sözleşmesini 15.08.2006 yılında yaptık . kira başlangıç tarihi olarak 01.12.2006. kiracımı maddi durumlardan dolayı 10 yılı doldurduğundan tahliyesini talep edebilirmiyim bu durumda nasıl tahliye edebilirmiyim ayrıca örnek bir tahliye protesto örneği var ise noterden çekmek istiyorum çekeceğim protestoda neye dikkat etmeliyim saygılarımla ilhan kahraman

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
10 Ağustos 2017 | 12:37 ilhan kahraman 1157 Kişi okudu

Ev alırken Fazla borçlanmak

Soru

İyi akşamlar Tebernüş Bey. Kadıköy'den ev aldık ve borcunu ocakta bitireceğiz.orada ikamet etmiyoruz.kirada ve kira getirisi 1700 TL.Elimizde 50bin nakit var bulunduğumuz şehirden 200 bin TL daha borçlanıp 250bin civarı ev almayı düşünüyoruz.Aylık ödemesi 2800.bulunduğumuz yerde kiralar 1000tl.Sizce almak mantıklı mı yoksa biraz daha bekleyip az borçlanmak mı?biraz daha beklersek ev fiyatlarının artacağını düşünüyoruz.sizin fikriniz nedir bu konuda?Şimdiden çok sağolun cevabınız için.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Ağustos 2017 | 22:22 Elif acar 1158 Kişi okudu