İzale i Şuyu Davası 5 mirasçı

Soru

Merhabalar 110 dönüm annamin babasından kalan arazilerimiz var annem dahil 5 kardeşin payı bulunmakta fakat veraset ilamı yeni çıktı izale i şuyu davası yarın açılacak bu süreçte davayı açan taraf ben oluyorum avukatla yüzdelik olarak anlaştık %15 gibi bi tutarda anlaştım fakat dava masrafını ben karşılayacağım yani sadece yasal tutarlar mesela bilir kişi raporu dava harçları vs. 5 kardeşin 2 si vefat etmiş ve bunların toplam 5 tane çocuğu bulunmakta ben bu masrafları karşılıyorum fakat satışı davanın süresi 2 yılı bulurmuş ve işin kötü tarafı bu masrafları benim alamama ihtimalim varmı yani sadece ben bunarı ödemişmi olacağım ? yoksa diğer mirasçılardan alabilecekmiyim ve bu satışa itraz edilebilirmi taraflar satın almak isterse açık artırmaya girer fakat alacak durumları yoksa her halukarda satışı olacakmıdır? ortalama arazimin şuanki değeri 1 milyon tl civarında bu tutar çok düşermi? yoksa açık artırmaya katılan sayısınamı bağlı? ve toplam nekadar masrafım gider örneğin yarın avukata 1500 tl dava ücreti göndereceğim bu ücretler nekadar olur bilgilendirirseniz çok sevinirim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Ekim 2014 | 23:52 volkan okyar 1149 Kişi okudu

KESTANELİKTE BAĞ NİTELİKLİ ARAZİ

Soru

Tebernüş Bey merhaba.Sorum çok kısa, yardımcı olursanız sevinirim. Çatalca Kestanelik köyünde 1740 m2 niteliği BAĞ olan bir yer var.Tarla ile bağ vasfı arasında ne gıbı fark vardır.Vasfı bağ olan bu yere 190.000 tl isteniyor.Sizce yatırım için düşünülenilirmi? Teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Eylül 2014 | 18:16 HÜSEYİN MERAL 1149 Kişi okudu

Arsa bilgisi hakkında tavsiye ricası

Soru

Tebernüş bey merhaba, Borsada paramın %75 ini kaybettim.ve elimde kalan son param ile de silivri de imarlı bir arsa almak istiyorum.Mimarsinan çanta denilen bir (silivri)bölgeye yatırım yapabilir miyim.veya elimdeki son parayı da kaybetmemek için soruyorum küçük bir imarlı bir arsa almak istiyorum silivriden alınırmı?en azından kaybettiğim parayı 10 sene sonra inşallah çıkarırım diye duva ediyorum.Bu konuda ki önerinizi yazabilirseniz çok sevinirim. Saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ağustos 2014 | 16:22 Aytunç filiz 1149 Kişi okudu

Anadolu yakası ve tuzla bölgesi

Soru

Mrb tebernüş bey size sorum işletme sahibiyim yatırım olarak işyerlerini inceliyorum satın alma konusunda acele etmiyorum tuzla ve şifa mahallesi hakkında görüşlerinizi alıcaktım yatırım için uygun pozisyonda bir bölge mi arçelik fabrikası bölgenin gelişmesinde katkı sağlamış mı işyerlerinin mt 1500 tl ile 2000 tl aralığında olduğu yerlerde mevcut .Şimdi Avm projesi bitmek üzere ve mt fiyatları 6500 tl bu birim fiyatları bölgeyi prim yapar yatırım için uygundur sinyali veriyor mu şimdiden teşekür eder sağlık sıhhat dilerim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Temmuz 2014 | 17:46 taylan başarır 1150 Kişi okudu

17 YILLIK ARSA DAVAMIZZZZ

Soru

MERHABA 17 YILDAN BERİ İSTANBUL -SULTANGAZİ- HABİBLER KÖYÜNÜN YAKLAŞIK 100 KİŞİLİK BİR HAK TALEBİMİZ OLDU TOPLU OLARAK 2 B SOKMADIK ARAZİLERİMİZE VE TAPUMUZDA YOK AMA 17 YIL DEVAM EDEN O MAHKEME SENIN BU MAHKEME BENIM DIYE DIYE YILLAR GEÇTİ SORULARIM HOCAM ŞUNLAR 1- MAHKEME BU KADAR UZUN SÜRE BİR SONUCA NASIL VARAMIYOR VE BİLİRKİŞİ ÇIKARIYORLAR OLMADI BI DAHA BIDAHA NEREYE KADAR BOYLE DEVAM EDECEK? 2- SON OLARAKTA DÜNYA MALI DEĞERLİDİR MALESEF ZAMANINDA HALAMIZI ORAYA KOYDUK SAHIPLENMEYE ÇALIŞIYOR EVIDE VAR ARSANIN ÜSTÜNDE TAPUSU YOK TABIKI RAHMETLI BABM IZIN VERDİĞİ İÇİN ONA BİŞEY DIYEMEDIK AMA ŞİMDİ SAHIPLENMEYE ÇALIŞIYOR DAVA BABAMIN ADINA DEVAM EDIYOR BU HAYIRSIZ KADININ HAK TALEP EDEBİLİRMİ ORDAN VEYA ONU ARSADAN ÇIKARTABILIRMIYIZ. CEVAPLAMANIZI DİLİYORUM İNŞ.

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
15 Temmuz 2014 | 06:04 ENGİN AKGÜN 1150 Kişi okudu

Emlak vergisinde ortak kullanım alanları

Soru

Ben 1989 yılında eşimi kaybettim. Ondan sonra Ankara Topraklık semtinde kendime oğlum ve ben birlikte oturmak üzere kendimize bir ev aldık. Tek evimiz olduğu içinde emlak vergisinden muaftık. Geçen sene 2013 yılında bu evi satarak, Batıkent'te brüt 170m2 neti 140 m2 olan bir ev aldık. Biz vergiden muaf olduğumuzu düşünürken Yenimahalle Belediyesi bize 203,2 TL'lik emlak vergisi borcu çıkardı. Belediyeye gidip itiraz ettiğimde bana söyledikleri şey ortak kullanım alanları ile birlikte 222 m2 lik bir alan olduğunu ve ortak kullanım alanlarınında vergisinin bize ait olduğunu söylediler. Şimdi ben bu vergiyi ödemelimiyim yoksa itiraz hakkımımı kullanmalıyım. Beni bu konuda aydınlatırsanız çok sevinirim. Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Haziran 2014 | 14:31 Aysel KILIÇKAYA 1150 Kişi okudu

arsa hakkinda

Soru

Merhabalar Tebernus bey oncelikle bizleri aydinlattiginiz icin tesekkur ederim ve basarilarinizin devamini dilerim.umraniye site mahallesinde bir arsamiz var yeni yapilan finans merkezine cok yakin hatta komsu sayilir SARPHAN FINANS PARK ile aramizdan sadece bir yol gecmekte oldukca iyi bir lokasyona sahibiz arsamiz iki yola cepheli kose noktada onu kavsak karsimizda soyak yenisehir siteleri sagimizda sarphan finanspark ve yeni baslayan vakifbank insaati var, geleceginin cok parlak oldugunu dusunuyoruz ancak bazi tereddutlrimiz var tam karsimiza dunyanin sayili hatta belkide birinci olabilecek finans merkezi insa edilirken bizim bolgemizde imar kapali yillardir imar calismasi yapildigi soylenmekte ancak bu gune kadar hicbir gelisme olmadi surekli muteahhilerle gorusme halindeyiz muteahhitler simdiden arsa kapma arayisindalar bize soylediklerine gore kentsel donusume girme durumu varmis oyle olursa toki girer diye bi soylenti var bildiginiz uzere isini hakkiyla yapan mutahitler oldugu kadar insanlari kandirma yolunu secenlerde var arsamiz kose noktada oldugu icin ilk once bizimle anlasma yapmak isteyenler var adada toplam 36 parsel mevcut hepsi tapulu sizce soyle birsey olabilirmi bizim bitisigimizden itibaren diger tarafa dogru birkac parseli alan muteahhit bunlari birlestirerek bir bina yapmak isterse bizimde arsamizi verme zorunlulugumuz olurmu bildigimiz kadariyla ada bazinda % 70 cogunlugu saglayan diger parselleride almaya hak kazanabiliyomus dogrulugu varmi acaba yani mutahit bizim arsamizi ucuza kapatmak icin oncelikle diger parsellerle anlasma yoluna giderse bundan zararli cikarmiyiz .ben insaat teknikeriyim aslinda arsayi muteahhite vermek yerine imar acilana kadar bekleyip cikacak imara gore kedim insaat yapmayi dusunuyorum sizce mantiklimi arsa 230 m iki tarafi ana yola cephe onceki imar ticari + konut idi buyuk bir ihtimalle yine ayni sekilde olur diye dusunuyorum benim hesabima gore 70 metrekare oturumlu 3 katli bir bina yapmakmi yoksa muteahhite vermekmi daha dogru olur.cevabiniz icin simdiden tesekkur eder saygilarmi sunarim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Mayıs 2014 | 18:07 adem selviler 1149 Kişi okudu

Nef Ataköy

Soru

Merhaba; Nef Ataköy 22; 3. kat 1+1/ brüt 56 m2 net 30 m2 (+6m2 balkon) 320.000 tl fiyat; yatırım amaçlı nasıl uygun görürsünüz? Tema Park 1+1 , 4 . kat 68 m2(net 50 m2) 292.000 TL ile kıyaslandığında yorumlarınızı alabilir miyiz? Teşekkürler; saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Mayıs 2014 | 22:07 Yasemin Onuncu 1150 Kişi okudu

Evilla Başakşehir

Soru

Fuzul İnş. Evilla projesinden A1 blok 1. kat 2 nolu daireyi liste fiyatı 484.000 tlden 460.000 tl ye indiler. 160 m2 brüttür. Size sormak istediğim; 1)Net m2 ne kadardır? 2)m2 fiyatı bakımından pahalı mıdır? 3)Daha çok pirim yapar mı? Yaparsa ne sürede yapar? 4) 1. kat Dükkanların üstü yani terasa bakıyor, ara kat olmadığından daha sonra satmam zor olur mu? Teşekkür ediyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mart 2014 | 22:05 Esengül Ertenan 1149 Kişi okudu

torunket

Soru

tebernüş bey merhaba, avrupa yakasında merkeze yakın lokasyonlardan 3+1 veya 4+1 daire bakıyoruz. cocuklu bir aile olmamız sebebi ile önceliğimiz siteler.. torunkent projesi hakkında ne düşünüyorsunuz ? tahmini çıkış fiyatları hakkında bilgi sahibi oldunuz mu ? veya başka önerdiğiniz projeler var mı ? vadi istanbul, avrupa konutları vs vs ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Şubat 2014 | 14:34 AYLİN CANKUŞ 1149 Kişi okudu