Serenity Küçükköy'de 9 bin TL tapu masrafı

Soru

Merhaba,serenity küçükköy den 2+1 daire aldım. 6500 kat irtifakı tapusu, 2500 TL de kat mülkiyetine geçişte istiyorlar.toplamda 9 bin TL isteniyor. Daire ücretinin binde 16'sı 3500 tl. Sizce bu tutarlar normal midir ? Teşekkür ederim şimdiden

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Haziran 2012 | 18:24 Mehmet Yılmaz 852 Kişi okudu

Göztepe'de 110 metrekare 340 bin TL

Soru

Tübernüş Bey,Merhabalar,Uzunca bir süredir, Göztepe istasyon, çemenzar-özgürlük parkı hattında satılık ev arıyorum.Bu lokaysondaki fiyatlar 300.bin üzerinde.Son olarak 340.000.-Tl'ye istediğimiz tipte bir daire bulduk.2+1 110 m2, otoparklı, bir miktar bahçeli, dış cehpesi yapılmış, deprem yönetmelikli,asansörlü 15-20 yaşında bir apartman.merak ettiğim, fiyatın uygun olup olmadığı konusunda*ev alırken nasıl bir m2 hesabı yapmam gerekiyor. (bina dışında kalan alanla ilgili nelere dikkat etmeliyim.*kat ittifak mı? kat mülkiyet mi olmalı?bu lokasyonla ilgili görüşleriniz nelerdir.bilgi verebilirseniz çok memnun olurum.Saygılarla,Göksel GÖKMEN

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Haziran 2012 | 16:39 Göksel GÖKMEN 851 Kişi okudu

Evviva Tower'da net 85 metrekare 143 bin TL

Soru

MERHABALAR,Esenyurt bölgesinde yapımına başlanan Evviva Tower projesi hakkında ne düşünüyorsunuz? 2+1 net 85 m2 daire fiyatları 143.00tl civarında.Ödeme kolaylığı sağlıyorlar. Proje 2014 haziran ayında teslim edilecek. Bulut inşaat firması hakkında internette olumsuz bir şeye rastlamadım sizin firma hakkında bilginiz var mı? Güvenilirmi? Ayrıca sıfırdan bir projeye girmekmi daha avantajlı yoksa tamamlanması yakın veya tamamlanmış projeleremi bakmak lazım.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Mayıs 2012 | 08:30 SERAP YILDIRIM 852 Kişi okudu

Kentplus Centrium

Soru

Tebernüş bey iyi günler,KentPlus Centrium projesi ile ilgili bilginiz var mı acaba, sanırım projenin bitmesine az kalmış, kira getirisi ya da erken teslim ihtimali ile ilgili bilgi ve yorumlarınızı rica ederim.Teşekkürler..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Mayıs 2012 | 12:03 AYLİN SARI 852 Kişi okudu

Ağaoğlu Çekmeköy ne zaman satışa çıkar?

Soru

Merhaba, Ağaoğlunun Çekmeköydeki projesi muhtemelen Maslak projesinden sonra çıkacak gibi görünüyor.Sormam gereken sizin tahmininiz nedir acaba çıkış süresiyle ilgili? Bir de yeri Çekmeköy İdealistkentin yanımı acaba? Burasını butik villa tarzı projemi düşünüyor yok sa blok aparman mı? Teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Nisan 2012 | 18:01 ARZU AYDIN 852 Kişi okudu

Ağaoğlu Kağıthane nerede?

Soru

Abi günaydın Agaoğlunun kagıthane de yapmak istediği yer tam olarak neresi teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Nisan 2012 | 10:24 serkan yenipınar 852 Kişi okudu

Yatirimlik studyo veya 1+1 (Tuzla/Kurtkoy)

Soru

Tebernus Bey, Ben Tuzla yada Kurtkoy civarinda studyo yada 1+1 bir daire almayi dusunuyorum. Butcem 90000tl. Studyo olmasi kira acisindan dezavantaj olurmu? Bolgeyi cok iyi tanimiyorum, sizin yazilarinizi takip etmeye calisiyorum bilgi edinebilmek icin. Bir arkadasimda biraz borca girip mesanin cinarli bahcesinde bir daire almami tavsiye etti. Sizin gorusunuzu almak istiyorum. Zamaninizi ayirdiginiz icin tesekkur ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Şubat 2012 | 12:12 Selen Ozer 851 Kişi okudu

Merhaba, benim sorum atasehir bolgesiyle ilgili olacak tebernus b

Soru

Merhaba, benim sorum atasehir bolgesiyle ilgili olacak tebernus bey , ben yakindan takip ediyorum bu bolgeyi ve bir kac projeye yogunlastim son zamanlarda bunlardan biri maritza atasehir, bu proje konumu itibariyle bana tekil geldi yani kapsamli oturakli ileriye donuk gibi pek gelmedi, yani boyle komplike degil az konut kendi kendine bir apartman gibi geldi ustelik metrekare fiyatlari daha insaat halindeyken 7500 tlye geliyor, halbuki bitmis agaoglu konutlarinda bile hemen hemen ayni para hatta daha ucuza bile bulunabiliyor, sizce bu metrekare fiyati makul mu? ote yandan canan residanca baktim buda tekil proje gibi ama cok daire oldugundan iscilik ve malzeme kalitesi kendini hakikaten gosterdiginden ve 7 bin tl gibi makul fiyata geldiginden dusunulebilir kategorisine girdi bende..siz nedersiniz? bir ikinci sorumda bu 7 bin civari resindence insaat hali metrekare fiyatlari atasehir icin makul mu, yani ileride 2-5 senede bir prim kazanirmi yoksa bu fiyatlar ucuk mu ne dersiniz? akil verin lutfen..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Şubat 2012 | 22:37 duran polatkan 852 Kişi okudu

Mrb. Tebernüş Bey, Garanti Reidin Emlak Endeksini inceledim, g

Soru

Mrb. Tebernüş Bey, Garanti Reidin Emlak Endeksini inceledim, gördüğüm verileri ve yaptığım hesapları sizlerle paylaşıp değerlendirmenizi rica ediyorum. Öncelikle bu endeks, Türkiye’de 200 bin 2. el konut verisini kapsadığı ve Garanti Bankası gibi ciddi ve büyük bir kurumun işbirliğiyle yapıldığı için ciddi gibi görünüyor, bu konuda siz ne düşünüyorsunuz? 2007 Haziran’ında ölçümü başlayıp TL bazında 100 kabul edilen endeks, İstanbul için 2011 Aralık’ta 101,8 olmuş. Yani 4,5 yılda İstanbul’da ortalama emlak fiyatları TL bazında sadece % 1,8 artmış görünüyor. Hesabıma göre bu 4,5 yılda tüketici enflasyonu % 43 artmış. Enflasyon arındırılmış reel olarak TL bazında % 29’luk bir düşüş söz konusu. (Konut endeksi 101,8 iken, enflasyon endeksi 143 olunca, konut enflasyonun % 29 altında kalmış) Tabi daha doğru bir hesap için fiili veya alternatif kira getirisini de hesaba katmak lazım. Aynı endekste İstanbul için amortisman süresi (bu platformdaki tabiriyle kira çarpanı) 2. el konutlar için 15,8 yıl (190 ay) olarak belirtilmiş. Bu veriye göre bu 4,5 yılda kira getirisini de (aylık % 0,526’dan) eklediğimizde, endeks 134,5 oluyor. Ancak % 43’lük enflasyondan arındırdığımızda reelde % 9,5’luk bir kayıp söz konusu. Siz bu hesap için ne düşünüyorsunuz, 2. el konutta 4,5 yıl öncesine göre % 10 civarı bir reel kayıp söz konusu olmuş olabilir mi? Benim şahsi gözlemime göre de, bu 4,5 yıllık dönemde 2. el ev fiyatları yerinde saydı, pek değişmedi. Endeks de gösteriyor, tabi bu süreçte kriz kaynaklı büyük dalgalanmalar olmuş, 2008 Mart’ta 104 ile zirve yapıp, 2009 Mart’ta 83,5’a kadar düşmüş ve 2011 Aralık’ta 101,8’e yükselmiş. Her ne kadar krizde zirveye göre % 20 düşüşü ardından tekrar toparlanma olsa da, hala kriz öncesi rakamların çok az da olsa altındayız. Emlakta kriz sonrası, 2010-2011’deki hızlı yükseliş sanki 2. el konutta pek olmamış gibi. Reidin’in 2. el dışında yeni konut endeksi de var, şu an fazla uzatmayıp bunu ayrıca paylaşayım. Selamlar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Ocak 2012 | 19:18 Murat Yılmaz 851 Kişi okudu

Sayın Tebernüş Bey,Geçtiğimiz yıl, Küçükyalı Aydınevle

Soru

Sayın Tebernüş Bey,Geçtiğimiz yıl, Küçükyalı Aydınevler'de bir daire satın aldım. Bu kararımda sizin yazılarınız çok etkili oldu. Çok doğru bir karar vermiş olduğumu düşünüyor ve katkınızdan ötürü size teşekkür ediyorum. Bu konuyla bağlantılı olarak size bir şey danışmak istiyorum Rönesans İnşaat'ın inşa edeceği Hilltown alışveriş merkezinin çalışmalarına 2010'da başlanacak denilmişti. Ancak inşaat henüz başlamış değil. Bu konu hakkında bilginiz var mıdır acaba?Şimdiden teşekkürler.Önder Akkaya

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Aralık 2011 | 11:23 Önder Akkaya 852 Kişi okudu