bodrum kat tapu arsa payı eşit ev

Soru

Merhaba, Bahçelievler deprem oncesi bir bınada tapuda bodrum gözüken daireyi satın almayı dusunuyorum.Burda arsa payı dıger malıklerle aynı fakat tapuda bodrum gozukmesı ileride kentsell dönüşüme girdiğinde nasıl bir etki yapar.Arsa payları eşitse tum maliklerle aynı haklaramı sahip olurum yoksa bodurm tapu oldugu ıcın bır gol yermiyim tşkler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Mayıs 2015 | 22:46 Yusuf Terden 815 Kişi okudu

arsanın hazineye kalması kurtarılır mı

Soru

İyi günler benim bi sorum olucak benim babam 1994 yılında istanbuldan arsa almış 300 m2 arsayı almış ama şöyle almış parayı vermiş almış eskiden imza falan gerekmiyormuş parayı verince alınıyormuş ve almış babam en son 2014 yılında kasım ayında belediye başkanı tanıdıgıydı onun yanına gitti ve arsanın vergini ödemek istedi geçmişe dair hiç vergi ödemedi babam belediye başkanıda babama bunu demiş abi burası hazine olarak gözüküyor demiş eger vergi ödersende garantisi yok demiş babamda vergi ödememiş ama arsa ekili meyve falan ektik o bölgede çogu evlerde hiç tapu falan yok bu arsayı kurtarabilirmiyiz abi sizin fikirlerini almak istiyorum... yandaki komşular ve veren kişi belli

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
12 Mart 2015 | 18:15 ilker sarıkaya 816 Kişi okudu

yabancıların emlak alışı

Soru

merhaba. iran uyruklu birinin istanbul ya da türkiye'den emlak alma şartları maddeler halinde sıralanırsa nelerdir acaba

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Şubat 2015 | 23:14 jülide can 815 Kişi okudu

kiracılı evin kredi borcu mu ? parayı faize yatırmak mı ?

Soru

Merhabalar, Sefaköy havalimanı yolunda home art sitesinden 2012 ocak ayında 175 bin e aldığım ev şu an 270 bin civarına satılabiliyor. Kiracılı 950 lira, Bu evi satıp krediye ödediğim faizden kurtulmak mı mantıklı ( aylık faiz 800 lira ) Elimde kalan parayı faize yatırsam hem faiz ödemekten kurtuluyorum hem faiz kazanıyorum. Anadolu yakasından fırsat bir ev bulursam elimde param hazır olsun istiyorum. tşkr

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Şubat 2015 | 15:02 Salih salih 816 Kişi okudu

exper evi düşük göstermiş!!

Soru

merhabalar biz Şanlıurfa merkezden ev alacağız.eşim de öğretmen ben de.kuveyt türke başvurduk.221 milyara anlaştık ev sahibiyle.exper geldi evin değerini 200 milyar göstermiş.fakat arkadaşımız da aynı binadan ev aldı ziraatden aldılar 1.5 ay önce.exper arkadaşların evine 260 milyar değer biçmişti.ne yapabiliriz? itiraz edeceğiz ama ne kadar bi yükselme olur?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Ocak 2015 | 22:01 leyla ural 815 Kişi okudu

sonunda daire aldim.

Soru

Tebernus bey daha once size soru sormustm..cevap verdiniz.kitap istedim..kargo parasini bile siz vererek kitaplari ucretsiz gonderdiniz..sonunda sifir 110m2 brut site icinde 8.kat bi daire aldim..yanliz kitabi okuduktan sonra ileriye donuk oturacagim memleketim adanadan aldim.135.bine. suan icinde kiraci var yillik 7800e oturuyor.kira carpani 207e geliyor.hersey icin tesekkurler.iyiki varsiniz.iyi calismalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ocak 2015 | 09:52 Tolga Taş 816 Kişi okudu

emlak fiyatları hakkındaki görüşleriniz

Soru

tebernuş bey merhaba,yeni yapılacak projeden yatırım amaçlı bir daireye girmek istiyoruz.fiyatlar o kadar yüksek ki,bütçemizi çok zorlayarak,kredi de çekerek almak istiyoruz.yalnız çevremizdeki bazı kişiler,bu fiyatların şişirme olduğunu,bir süre sonra fiyatların çok düşebileceğini ve zarar edebileceğimizi söylediler.bazı ülkelerde de böyle bir kriz yaşandığını daha önce duymuştum.bu konuyla ilgili bir öngörünüz var mı ,ya da bilgi sahibi iseniz fikrinizi öğrenmek istiyorum.yardımcı olursanız çok sevinirim.teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Kasım 2014 | 21:05 seval yüce 815 Kişi okudu

sahibinden gördüğümüz ev daha sonra emlakçı ile kontrat yaparsa ne olur?

Soru

Tebernüş Bey merhaba, Geçtiğimiz günlerde sahibinin verdiği ilandan gördüğümüz ve ulaştığımız bir ev vardı. bugün ev sahibini tekrar aradım, ev sahibi evi bir süre satamayınca evi satıştan çektiğini söyledi. Emlakçı ile kontrat yapmış ve yaptığı kontrattan emlakçı dışında evi satamayacağı gibi birşey yazıyor sanırım. Fakat ben daha once gezdiğim ve direk sahibi ile görüştüğüm bu evde, emlakçıya para vermek istemiyorum. Böyle bir durumda emlakçının hak iddiası olur mu? eğer biz ev sahibi ile anlaşırsak ve satışı yaparsak, ileride emlakçı ile yaptığı kontrat sıkıntı yaratır mı?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Ağustos 2014 | 14:58 ayşe akyazıcı 815 Kişi okudu

Apartmanda su sorununun giderilmesi için izlemem gereken yol.

Soru

Merhaba, Malatya'da kiracı olarak oturmaya başladığım apartmanda ( Apartman 6 katlı ve 12:daireden oluşmakta. Ben 12 nolu yani son katta ki dairede oturmaktayım) hidroforun olmadığını evi kiralayıp su aboneliğini yaptırdıktan sonra öğrendim. 4 ncü kata kadar gelen su son iki kata ulaşmıyor. Bu konuda Malatya Büyükşehir Belediyesi ne bir kaç kez yazı yazdım. Belediye bana apartmanda hidrofor olması gerektiğini aksi taktirde evime suyun ulaşmamasında yapacakları birşeyin olmadığını belirtten bir cevap yazdılar. Apartman yöneticisi ile yaptığımız görüşmede ise onlarda bunu taktırmak istemediğini belirtti ve beni sürekli oyladı. Bu konuda ne yapmalıyım. Savcılığa suç duyurusunda bulunsam bu konuyu çözebilirmiyim. Bana bu konuda yardımcı olup yol gösterirseniz çok memnun olurum. Saygılarımla.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Ağustos 2014 | 09:10 Serkan Kaya 815 Kişi okudu