2016 Kira Beyannameleri Hk.

Soru

Merhaba, Ödemekte olduğum 2 konut kredisi var, evlerimden bir tanesi kirada, diğerini yazlık olarak kullanıyoruz. Kira beyannamesini gerçek gider usülü verirken her iki konut kredisinin de faizlerini gider olarak gösterebilir miyim? Yoksa yalnız kiraya verdiğim konuta ait faizi mi gider gösterebiliyorum? Ayrıca satınalma bedelinin %5'ini kira gelirinden düşme hakkımı da kullanmak istiyorum. Bu gider 5 yıl dolana kadar her sene düşülebilir mi, yoksa yalnız bir kereye mahsus mu düşülüyor? Burada satınalma bedelinden kasıt, tapuda yazan bedel midir? Yoksa gerçekten ödenen meblağ mıdır? Son olarak her iki evin de satınalma bedelini gider olarak gösterebilir miyim? Yoksa yalnız kiraya verdiğim ev için mi bu bedel düşülebilir. Teşekkürler, Saffet Kaya

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
02 Mart 2016 | 11:13 Saffet Kaya 815 Kişi okudu

EMEKLERİMİZ YIKILDI NE YAPABİLİRİZ?

Soru

Merhabalar öncelikle kolay gelsin.04.02.16 tarihiyle gerçekleşmiş bir durumdan bahsederek cevap almak isityorum.Dün Bursa'nın Avdancık köyünde 832 m.kare tarım arazisinde 32.75 m.kare hafta sonlarınların da hobi amaçlı gidebilecegimiz barınma yeri yapmıştık(betonarme fakat çatısı demir profil)dün itibariyle yıkım işlemi gerçekleşti.tebligat babında hiçbir işlem gerçekleşmedi ayrıca bu binanın 2014'den itibaren bina vergisi veriliyor,kapı numarası alınmış su basvurusu yapılmış buna regmen yıkım gerçekleşmiştir.hukuki bi dayanagımız yok mu teşekkür ederim,saygılar.

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
05 Şubat 2016 | 16:58 İBRAHİM GÜNDÜZ 816 Kişi okudu

Elma Bahçesi İçindeki Evin Satışı Hk.***

Soru

Hayırlı Çalışmalar, 5.900 m2 elma bahçe niteliğinde bir tapunun , 5.000 m2 sinin satışını yapmışlardır. Geriye kalan 900 m2 içinde bir ev bulunmaktadır.Evin elektrik ve su aboneliği bulunmakta olup ruhsatı bulunmamaktadır.Biz bu evli 900 m2 lik yeri almak istiyoruz.Acaba bir sorun çıkabilir mi ? Teşekkürler, Saygılarımla,

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
11 Aralık 2015 | 11:38 Oğuz Çağlayan 816 Kişi okudu

Kiraci ev arkadasligi komisyon

Soru

Iyi çalışmalar Ben hazirda kiraci bulunan bir eve ev arkadasi olarak geldim Ev arkadasim ilani kendisi vermemis daireyi kiralamis oldugu emlakcisina internet uzerinden ilan verdirmis emlakci benden de arkadasimdan aldigi jadar komisyon talep ediyor bunun yasal olup olmadigini merak ediyorum

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
30 Kasım 2015 | 11:39 Leyla Özgül TANRIVERDİ 815 Kişi okudu

Aldığım Arsada yapılmış olan evler

Soru

Selamlar... 2013 Yılında 2b yasası ile aldığım tarla sınıfındaki taşınmaza yaptırdığım aplikasyon da arsa içine kaçak olarak 3 ev yapılmış görünüyor. Tapu kadastro tarafından yapılan aplikasyon da müdahaleli olarak gözüküyor. Nasıl bir yol izlemeliyim. cevaplarsanız sevinirim...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
13 Kasım 2015 | 14:18 Mustafa AYAR 815 Kişi okudu

İnşaat halinde konut alımı

Soru

Merhaba, İnşaat halinde bir binadan inşaat firmasından bir daire almak üzereyim. Anlaştığımız bedel 385.000 TL. 190.000 TL elden kalanı ise Temmuz ayında kredi ile olacak. Firma peşinatın banka yoluyla yapılmasına razı değil. Aramızda bir sözleşme yapacağız. Noter kanalı ile değil. Ödeyeceğim yani elden vereceğim paraya teminat olarak senet vermeyi kabul ettiler. Parayı 15 yılda biriktirdik. Adi konut satış sözleşmesi ile, noter olmadan parayı vermeye korkuyorum. Firma birçok proje yapmış. Güven veriyor ama ben de Temmuz'a kadar geceleri rahat uyumak istiyorum :) Bize ne önerirsiniz ? Teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
03 Kasım 2015 | 01:00 Mustafa Yenigün 815 Kişi okudu

kiracı kontrat imzalamak istemiyor

Soru

yaklaşık olarak 9 yıllık bir kiracımız var.kendisine bir türlü kontrat imzalatamadık çünkü bir tanıdıktı yıllardır kirayı en az 8-9 taksitte elden ödüyor.evden çıkarmak için birçok kez kendisini sözlü olarak uyardık bir sonuç alamadık.ne kontratı imzalıyor ne de evden çıkıyor avukat tutacak güzümüz de yok bu durumda en kolay ve en hızlı ne şekilde çıkarabiliriz

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
30 Ekim 2015 | 20:21 sevilay balaban 816 Kişi okudu

Müteahhit tarafından arsaya konulan ipotek

Soru

Sayın Kurtuluş.Sarıyerde Turyapı evlerlnde kooperatif üyesiyim.Dairelerimiz 2010 yılında bitti.Ancak bizim dairenin olduğu arsaya ait evleri müteahhit evi bitirmediği için kendine ait daire ile becayiş yaptırdı.Ancak hala tapuyu çeşitli nedenlerle vermedi.Şu anda Zonguldak milletvekili olan müteahhit evlerin arsasına odeabank tan aldığı kredi nedeniyle ipotek koydurtmuş.Bizim nasıl bir yol izlememiz gerekir teşekkürler

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
13 Ekim 2015 | 09:16 Ayşegül Ceylan 815 Kişi okudu

Kredi Borcu olan 3+1 tokiye yazılabilirmi

Soru

Merhabalar. Teyzem oğlu için kredi çekmişti. Bu borcu oğlu ödüyor. Ama kredi teyzemin üzerine. Üzerine herhangi bir ev yok. Emeklilere yapıyacak olan toki lerden 3+1 e yazılmak istiyor. Kredi bocundan dolayı toki çıkmayabilr mi.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Ağustos 2015 | 12:04 Neslihan Kibar Önder 816 Kişi okudu

arsaya deger hesaplama nasıl yapılıyo

Soru

arsamın buyuklugu 13o m2 4 kata imarlı tapum arsanın icinde 60 m2 ev var ben bunun degerini ogrenmek istiyorum hesaplama yapılırken neye gore yapılıyo deger nasıl hesaplanıyo huzur mah. 2. etap ne zaman başlıyo teşekkurler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Mayıs 2015 | 18:14 rahime uludag 816 Kişi okudu