esenyurt İskan hakkında bir soru

Soru

Merhaba; 1 ay önce esenyurtta bir daire satın aldım. "iskanı imza aşamasında 1-2 haftaya çıkacak" dendi. bugün 1 ay doldu. belediyeyi telefonla aradığımda ada-pafta istediler. "iskan için dün başvurulmuş" dediler. şaşırdım. tecrübenize istinaden sormak istiyorum. iskana başvurmadan önce istenen evraklar "ssk borç yok kağıdı, ilişik kesme işlemleri vs" mi yapılıyor iskana başvurmadan önce? ikinci sorum ise, herhangi bir sorun olmadığını farzedersek, kaç güne iskan çıkar?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
12 Ağustos 2016 | 21:03 MEHMET AYDOĞAN 815 Kişi okudu

Kapora Aldigim Dairemi Satmaktan Vazgecmek İstiyorum

Soru

Merhaba tebernus bey. 03.06.16 tarihinde dairemi satmak üzere 1500 tl kapora aldim ve emlakci ile aramizda adi bir sozlesme imzaladik. Sozlesmede satis tarihi olarak engeç 17.06.16 yazildi. Ancak ilgili tarihe kadar alicinin parayi tamamlayamadigi gerekcesiyle satis yapilamadi. Daha sonra alicinin kredi basvurunda bulunacagi soylendi fakat bununla ilgili de soylenen tarih araliginda satis yine gerceklesmedi. Emlakciya satistan caymak istedigimi soyledigimde sozlesmeye dayanarak kaporanin bes katini ve mahkeme harclarini vs benden alabileceklerini soylediler. Bu durumda tarafima herhangi bir dava acilirsa bir cezai mueyyide alirmiyim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Temmuz 2016 | 23:34 Sedat Gölyeri 816 Kişi okudu

Kat Karşılığı Daire Arsa sahibi Tarafından Tek Taraflı Fesih

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, 21 Nisan 2015 tarihinde kayınpederime göndermiş olduğum vekaletname ile bir inşaat firması ile adıma kat karşılığı arsa sözleşmesi yapıldı. Sözleşmede proje tamamladıktan sonra en geç 2 yıl içerisinde inşaat tamamlanacaktır ve sözleşme tek taraflı FESH EDİLEMEZ maddeleri bulunmaktadır. Ancak aradan geçen 15 ay gibi bir süre geçmesine rağmen inşaat ile ilgili hiçbir gelişme olmamıştır. Müteahhit telefonlarıma çıkmıyor, çalışanları aracılığı ile Eylül 2016 ayında inşaata başlayacağını, Sözleşmeyi fesh etmeyeceğini söylüyor. Bende aramızdaki güven kaybı sebebi ve inşaatı Nisan 2017 tarihine kadar bitiremeyeceğini düşündüğümden sözleşmeyi kesinlikle fesh etmek istiyorum. Bu konuda neler yapabilirim?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Temmuz 2016 | 15:37 Mehmet BİRİCİK 815 Kişi okudu

Yatirim icin aldigimiz arsada zamaninda yolsuzluk yapilmis

Soru

Oncelikle merhaba Tebernüş Bey, bundan 5 yil once antalyadan bir arsa satin almistim fakat sonrasinda ogrendim ki o bolgede serh varmis ve cok seneler oncesinde de sorunlu bir bolge imis. Serhin kalkmasiyla ilgili onlarca haberler okudum seneler oncesinden. Fakat bugun hala sorunlu . Size sormak istedigim satmam mi yoksa serhin kalkmasini beklemem mi daha mantikli olur . Simdiden size tesekkur eder calisma hayatinizda basarilarinizin devamini temenni ederim ...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Temmuz 2016 | 02:47 Mine Selman 815 Kişi okudu

Apartman aidati verilmesi hakkimdaki sorum

Soru

Merhaba.2yildir kiraci olarak oturdugum apartmanda hic aksatmadan aidatlarini veriyorum.2ay once apartman yonetici degisikligi icin duyuru yapildi.Fakat ayri gunlerdeki 2 oturumdada yeni yonetici secilemedi.Eski yometicide apartmana yazi asarak yonetici secilmedigi icin asansor ve temizlik hizmetlerinden yararlanilmayacagi ve aidat toplanmayacagi belirtildi.Sonunda yeni yonetici secildi ve bizden eski doneminde yani hizmet almadigimiz doneminde aidatini istedi ben haksizlik oldugunu vermek istemedigimi soyledim.yoneticinin isteme hakki varmidir.gorusunuzu merak ediyorum.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Haziran 2016 | 09:31 Emre Akgül 816 Kişi okudu

Anneden miras kalacak ev

Soru

Merhaba Benim annem babam sağ.. Annemin üzerine belediye degeri 200 bin olan bir ev var ..2 tane daha kardeşim var.. Onlar kendilerine ev almaya karar verdiklerinde bu evde oluşacak hisselere karşılık benden para istediler.. Her birine 35 bin dolar ( toplam 70 bin dolar) verdim.. Ve noterde 2 sahit huzurunda " kardeşimizden nakit aldıgımız 35 er bin dolar peşin para aldık yazmak suretiyle haklarını alt soyları dahil benim lehine devrettiklerine mirastan feragat sözlesmesi yaptık.. Sözlesmede PARAYI nakit aldıkları yazıyor ve 2 kardeşim babam annem de sözleşmeyi imzaladılar.. Hatta bir avukatın önerisiyle babam da 10 bin lira karşılığında Hakkı'mı devrettim diye imzaladı.. Annem de ruhen sağlamdır raporu alarak imza attı.. Ben 2 kardeşime verdiğim paranın bir kısmını nakit elden bir kısmını da banka ile verdim.. Bu işlemlerden bana bir sıkıntı çıkar mı ? Evin degeri üzerinde para verdim .. Tapuyu da üzerime alacagım.. İlerde kardeşler ya da çocukları bana dava açsa da bir sorun çıkar mı? Biraz uzunca anlattım ama tesekkürler..

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Haziran 2016 | 20:11 Zeynep sağlam 816 Kişi okudu

Belediye sınırları içinde kalan hazine araziler hk.

Soru

Merhabalar; Belediye sınırları içinde kalan, 50 yılı aşkın süredir kullandığımız ve devlete kirasını ödediğimiz hazine arazisini, kullanan köylünün alması mümkün müdür? Mümkün değil ise bunun için bir çalışma vs var mıdır? teşekkürler.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
31 Mayıs 2016 | 16:45 Ömer Emir DOĞAN 816 Kişi okudu

iskan almak için ne kadar para gerekiyor?

Soru

benim 1 dairem(90 m2), 1 dubleks dairem(160 m2), 1 dükkanım (100m2) ve bodrum katım (90m2) var binada diğer dairelerin sahipleri ayrı ayrı kişiler. biz bina olarak iskan almak istiyoruz. toplam olarak tapuda 311m2 gözükuyor binanın kurulum yeri ben bu 4 parca mal varlığına ne kadar masraf öderim, ne kadar para gerekiyor? işin içinden çıkamadım bana yardımcı olursanız çok sevinirim teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
16 Mayıs 2016 | 19:37 sevgi karataş 815 Kişi okudu

Tapuda depo olarak gorunun yeri cafe olarak acabilirmiyim

Soru

Selam tapuda depo olarak gorunun yere cafe acmak istiyorum acabilirmiyim depo olarak gorunun yer kaldirimin 1.5 metre kadar alrinda kaliyor.ancak yan tarafindaki bitisik dukkanda ayni depo olarak gorunmesine ragmen ve 1.5 metre kadar altta olmasina ragme 3 aydir kuafor olarak calisiyor.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Mayıs 2016 | 08:09 Abdi koç 815 Kişi okudu

Kooperatiften alınan tapunun arsa değerinden verilmesi...

Soru

Merhaba Tebernüş Kireçci yardımınız için teşekkür ederim. İnşatı devam eden bir koperatiften daire alıyorum. Tapu adıma çıkıyor. Ama sanırım tapu arsa değeri rayiç bedelinden çıkarılıyor. bu ilerde sorun teşkil eder mi...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Nisan 2016 | 14:01 Selim Kartal 815 Kişi okudu