Evim kendi parseli içinden 41 cm köşeden fazlalık var iskan nasıl alırım ve bu çok ciddi bi sorunmu

Soru

Öncelikle selamlar efendim. Evim 2009 yapımı 3 katlı bahçeli nizam 3 cepheli ruhsat tarihi geçik ben evime iskan almak istiyorum ancak likhap ölçümünde evimin kendi parseli içinde 41 cm ön cepheden köşeden bi fazlalık çıktı bu çıkıntı cephenin ortasından 3 5 cm den başlayarak köşeye kadar 41 cm ye kadar bu nekadar ciddi bir sorun iskan almanda ne kadar bi etki gösterir ciddi bisey mi ciddi ise . Imar barışı ile bi bilginiz varmı acaba imar barışı yakın zamanda çıkarmı 1 2 ay içinde imar barışı çıkıcak diye söyleşiler oldu belediye çalışanlarından bu konuyla ilgili bi fikriniz nedir cvp ınızı saygılarımla beklemekteyim efendim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Temmuz 2021 | 19:54 Raşit İRİYİĞİT 804 Kişi okudu

Pasaj yıkılıp otopark yapılırsa tapu sahibi zarar eder mi?

Soru

Merhaba Tebernüş bey, uzun zamandır takipçinizim. Umarım yardımcı olabilirsiniz. Gaziantep'te eski bir pasaj veya işhanı binasında dükkan sahibiyim. Son yıllarda ticari olarak da durgun olduğundan birkaç yıldır binanın yıkılıp otoparka dönüştürülmesi konuşuluyor. Şehrin merkezinde, oldukça merkezi bir caddede olmasına karşın pasajda işler uzun zamandır durgun. Dükkanım üst katta, işlek olmadığından zemin kattaki dükkanların yarısı kadar değerle satış-kira yapılıyor. Eğer yıkılıp otopark yapılırsa benim gibi dükkan sahipleri için avantaj mı olur yoksa zarar mı olur? Şimdi satmak mı, beklemek mi? Şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Temmuz 2021 | 18:04 Edip Düden 804 Kişi okudu

Hisseli arsa anlaşamamazlıgı

Soru

Merhaba bizim 12 hissedarli 2050 m2 yerimiz var sonradan hisseli ada oldu arsanin içinde 4 katli 8 daire bir hissedar var mutahite vermek istemiyor diyerleri ragzi nasil Bir yol izlemeliyim 25 senedir hiç bişey yapamdik arsamizi birde o binada bizimde hakkimizi varmi kira payı alabilirmiyiz

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Kasım 2020 | 14:22 Hasan akbuluy 804 Kişi okudu

Büro odasının maesken olarak kullandırılması

Soru

İş Hanında ki büro odasının mal sahiplerinden izin alınmadan Binanın cinsine aykırı olarak gecelık olarak kiralanması binanın emniyeti ve iktisadi değerine zarar verdiği gözlemlendi Ayrıca mali kaçakçılığa girmesi söz konusudur Bununla ilgili hukuki yaptırım varmı Varsa Kanun ve maddesini tarafıma bildirilmesini

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ağustos 2020 | 12:10 iffet gürsoy 804 Kişi okudu

Tekirdag yenice mahallesi arsa

Soru

Mrhba tebernus bey tekirdag suleymanpasa yenice mahallesinde 5 donum arsa 50 bin tl sizce bu fiyat normal mi.o bolge de sk ti mi var acaba. Sizce almalimiyim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Mayıs 2019 | 18:54 Sena gokce 804 Kişi okudu

Koopreatiften alımış evin satılması durumunda gelir vergisi?

Soru

Merhaba 2010 yılında kooperatife girilmiş 2014 Aralık ayında üzerinde satış bedeli 70.000TL olan tapusu alınmış bir daireyi 5 yılı dolmadan 400.000TL bedelle satarsak gelir vergidi çıkar mı? Kooperatiften alınan daireler için gelir vergisi doğmayacağını duyduk bu doğru mu

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Ağustos 2018 | 17:26 Gökhan Öztürk 803 Kişi okudu

Çatısı kapanmayan yerin imar barışıyla durumu

Soru

Arsa tapulu yerimize 2002 yılında 4 katlı bina yaptık. Tam 4. katta çatıyı kapatacakken bir özel nedenle kapatamadık. En üst kat ev şeklinde, pencereleri, odaları duvarları bölmeleri tesisatına kadar herşeyiyle bir ev gibi fakat üstü açık yani çatısı yok. 6 ay sonra sadece çatıyı kapatacaktık belediye izin vermedi. Yıllardır böylece duruyor. İmar barışıyla bu şekilde yapı kayıt belgesi alabilirmiyiz? Belgeyi aldıktan sonra çatıyı kapatabilirmiyiz ve kat tapusu alabilirmiyiz?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Haziran 2018 | 19:20 Metin Mert 804 Kişi okudu

yaz aylarındaki yakıt aidatı hakkında bilgi

Soru

merhaba NİHAT Bey kolay gelsin ben 2 yıldır sitede kalıyorum 160lira yakıt 30 lira onarım masrafları toplam190 ama ben hep 160 olarak gecıktırmeden yatırdım her ay ben size şunu sormak istiyorum örneğin: bizim kaloriferli sitedeyım ben nisan -mayıs-haziran-temmuz-agustos-eylul- ekim- bu aylarda kalorıfer yanmıyor 12ayın 7 sinde yanmıyor ben bu yakıt parasını odemek zorundamıyım yoksa sadece onarım masrafları olan 30 lirayımı ödemeliyim bu yanmayan 7 ay için teşekkürler kolay gelsin saygılar

Nihat Dönmez tarafından yanıtlandı.
06 Aralık 2017 | 16:18 TOLGA DURMAZ 803 Kişi okudu

01.07.2017 yeni tip imar yönetmeliği

Soru

tebwenüş bey iyi günler; 1.07.2017 de yeni tip imar yönetmeliği devreye girdi ve artı kentsel dönüşümden kaynaklanan ek emsal kalktı. Bu arsa sahipleri için negatif bir durum değil mi? yorumunuzu merak ediyorum. iyi çlş

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Temmuz 2017 | 08:51 GÜL DEMİR 803 Kişi okudu

İnşaat firmaları aidat ödemekten kaçınabilir mi?

Soru

Merhaba, Soruyu örnek vererek sormak istiyorum. Bir inşaat firması 5 blok (A.B.C.D.E) 20 daireden (her blok da 4 daire var) oluşan bir site yapmış. A blok arsa sahiplerin 3 dairesinde oturum var, B ve C bloğunun tamamını satılmış hepsinde oturum var, D bloğunda 3 tanesi satılmış ve oturum var 1 dairesi hala inşaat firmasının, E blok 1 daire satılmış 3ü inşaat firmasında oturum yok çünkü sadece banyo dolapları takılmamış olsun. Bu durumda burada (İskan olsun yada olmasın) aidat toplanmaya başlanabilir mi ve özellikle şunu bilmek istiyorum inşaat firması aidat öder mi öderse E blokda ki daireleri için ödeme yapacak mı, bitmemiş diye ödeme yapmaktan kaçınabilir mi? Teşekkür ederim.

Nihat Dönmez tarafından yanıtlandı.
06 Temmuz 2017 | 09:21 Muhittin DELİHASANOĞLU 804 Kişi okudu