zimmet:tck da ki yorumda zimmetin iddanamenin hazırlık aşamas

Soru

zimmettck da ki yorumda zimmetin iddanamenin hazırlık aşamasında yani mahkemenin kabulünden önce iade edilmesi durumunda cezanın 3/2 si indirilir.dava karara bağlanmadan ödenirse 3/1 indirilir diyor.. Ancak büyük bir kooperatif davasında savcının iddaname hazırlığı döneminde istediği bilirkişi raporu ile zimmetin miktarı nın belirlenmesi için rapor istenmiş,1998 yılı imalatta 400 milyarlık işte bizim bilmediğimiz genel kurul hatcamasında 16 milyonlık bilirkişi tarafından bulunmuş zimmet belirlenmiş ve dava açılmıştır.bilmediğimiz zimmet miktarını daava açılmadan nasıl yatırabilme imkanımız olurduda bizde bunu yatırıp 3/2 indirimden yaralanabilirdik.bilmediğimiz zimmeti koop yönetimi olarak dava açılmadan yatıramıyacağımıza göre bu indirim yasasından yaralanmamış bulunmaktayız.2009 yılında mahkeme karadan önce 16 milyon lirayı yatırmamızı tebliğ etti bize bizde yatırdık.bu durunda biz 3/1 indirimden yaralanmış oluyoruz.3/2 indirimden neden yaralanamıyoruz veya nasıl yaralanabiliriz.ayrıca 400 milyarlık inşaatta ve 2 yıllık işte 16 milyon çıkan zimmet,hafif zimmetmi yoksa çok hafif zimmet kapsamında değerlendirilir.750 kişilik kooperatifin son genel kurulundan sonra kasada bulunması gereken 16 milyon lirayı 1000 sandalye kirası nakliye ve su gibi konulara harcadık ancak yeni seçilen yönetim bu belgeleri defterlere işlememiş ve biz kooperatife birdaha giremedik nasıl ıspat ederiz bu sandalye ve nakliyeciyi mahkemeye yeminli olarak dinletme olabilirmi.saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Haziran 2009 | 02:44 Turgay Yenigelen 800 Kişi okudu

Katı yakıt ödemesi yapmak istemiyorum.

Soru

Merhaba, 6 bloklu bir sitede kiracı olarak oturuyoruz. Katı yakıt yakıyoruz. Doğal gaz imkanı yok. Sitede çok az sayıda kiracı var, bu nedenle söz hakkımız çok yok ve bu nedenle toplantılara katılmıyoruz. Bu sene başında dolar çok yüksek olduğundan her senesinden farklı olarak kömür yerine kabuk aldırdılar. Şimdi ısınamadıklarını söyleyerek kömür almamız gerektiğini 18.03.2022 tarihine kadar ton başına 420 dolar olarak anlaşıldığını almamız gerektiğini söylüyorlar. Üstelik bu sadece bir aylık yakıt Giresun'da yaşıyoruz önümüzdeki aylarda yeniden alalım deme ihtimalleri var. Bu sorun evlerinde kış günü kısa kollu kıyafetlerle gezmek isteyenlerden dolayı oluyor. Bizim ise ısınma sorunumuz hep yüksek sıcaklıktan oldu. Çok fazla yakıyorlar yakıt çabuk bitiyor. Bu yılın bundan sonrası için yakıt almak istemiyoruz. Bu konu ile ilgili yöneticiye bizim vanamızı kapatmasını, yakıt alamayacağınızı söylemek istiyoruz. Bunun yasal sorumluluğu var mıdır? Dava konusu olsun istemiyoruz. Yardım ederseniz seviniriz. Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Mart 2022 | 01:03 Elif Ertan 797 Kişi okudu

Bina parseline her iki taraftan da ( Bir parsel 52.m2 diğeri 12.m2) olmak üzere tecavüz var.

Soru

Sayın Tebernüş Kireççi,Öncelikle sizlerin geçmiş kurban bayramınızı kutlar sağlık ve esenlikler dilerim.Sayın Kireççi İSTANBUL Üsküdar Acıbadem de ikamet ediyorum. Binamız parseline her iki tarafta bulunan komşu kardeşlerden (Bina parseline her iki taraftan da ( Bir parsel 52.m2 diğeri 12.m2) tecavüzler var yönetici bir yazı ile bilgilendirmiş olmama rağmen bununla ilgili hiç bir işlem yapmıyor.Bekediye dava açma ve bu dava da %100 haklı olmanızdan dolayı da kazanırsınız ( Gecekondu kanununun ilgili maddeleri) tüm bu bilgileri yönetici ile yazılı paylaştığım halde Covid 19 salgını bahane ederek,Apartmanı olağanüstü toplamamakta ısrar etmekte( Ocak 2020 ) Bu yana bu konuda bilgi ve görüşlerinizi alabilmek mümkün mü.? Saygılarımla Abdullah Mermer

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Ağustos 2020 | 10:05 Abdullah Mermer 797 Kişi okudu

Tayakadında üniversite alanından yer alınır mi ?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey tayakadında tek tapulu 600 Mt 300 binden yer buldum yer üniversite alanı gözüküyormuş bu bölgeden mi yoksa çatalcadan daha büyük metre karelik yer mi bakmalıyım tavsiyenizi merakla bekliyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Haziran 2020 | 20:13 Müzeyyen topuz 797 Kişi okudu

imar barışı ayrı ayrı 150 /150 hisseli, tapularda nasıl oluyor

Soru

merhaba Teberrüş bey Kolay gelsin sizin ilgiyle takip ediyoruz . 300 metre jkare 1/2 1/2 ayrı ayrı 300 metreden bölünmüş arsa tapuları var 150 mtrenın bırınde 1 katlı diger 150 metrede 3 katlı ev bulunmakda fakat belediye planına göre 3 katlı olan evden yol gözukuyor diger tarafta ilkögretim okuluna ayrılmış bu durumda imar barışına baş vuru yapdık 3 katlı olan bölge olarak onaylandı lakin ilerde yapı kayıt belgesini verilecek sonrasında bır istımlak durumda yapı kayıt belgesi işimize yararmı hakkımızı arammız konusuda vs şimdiden teşekkur ediyorum

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Kasım 2018 | 12:32 mesut.soylu 798 Kişi okudu

Mütahitin fazla kat atması

Soru

Merhabalar Tebernüş bey Mütahit ile Bina sakinleri olarak Toplam 10 kat 41 daire olarak anlaşmıştık. Ancak mütahit 2 kat fazla atmış durumda inşaat şuan kaba inşaat halindedir. Bu halde bırakıp gitmekle tehdit ediyor. Ve ayrıca 10 kat üzerinden 7. katta bulunan dairemiz binanın 12 kat olması ile altta kalmış bulunmaktadır sizce nasıl bir yol izlemeliyiz. İlginize teşektür ederim.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Temmuz 2018 | 12:39 Ali Erzincan 798 Kişi okudu

Depozitodan site giderleri kesilebilirmi

Soru

Yeni aldığım evdeki kiracıya ihtar cektim oda 3 ay sonra için tahhattut vererek evden çıkacak... tasınma masraflarını falan fazlasıyla kardıladım üstünede eski ev sahibine vermiş olduğu depoxitoyuda vereceğim. Fakat öğrendiğime göre 3 atlık aidatı ödememiş depozitodan kesebilirmiyim yasalmıdır. Eski ev sahibiyle yapmış olduğu kontratda sidat kiracıya ait dıyor. Fakat bizimle böyle bir kontrat yok.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Temmuz 2018 | 14:34 İnci kul 797 Kişi okudu

Müteahhit iflas etti. Abonelikler imiz nasıl alırız.

Soru

Merhaba. Daire aldığımız müteahhit iflas etti. Toplam 4 blok 123 daire var. Yarıya yakınımızın tapusu var. Kalanlarda şuan mağdur durumda. Oturuyorlar paralarını da vermişler ama ellerinde Tapu yok maalesef. Bina sakinleri olarak bu durumda abonelikler imizi almak için ne yapmalıyız

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Temmuz 2018 | 21:23 Mehmet Hilmi Çınar 798 Kişi okudu

Arsa tapulu bina imar barisi

Soru

Hocam arsa tapulu binada ben kendi yerlerin için imar barışı başvurusu yapabilirmiyim kendime ait daire ve dükkanlar için hepsinin emlak vergileri düzenli ödenmiştir .bilgileriniz için tesekkurler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Haziran 2018 | 21:27 Yavuz elmas 797 Kişi okudu