kiracım ıhtarname çekerek evden taşındı.kalan ayların parasını alabılir mıyım

Soru

merhaba kadir bey ikinci kira döneminde oturan kiracımız sözleşmenin bitimine 8 ay kala iş değişikliği sebebiyle karşı yakaya taşınması gerektiğini bildirip 1 ay önce bize ihbarname yolladı.biz karşı ihbarname yollamadan oturmak isteyenlere göstermek için akşamları daireyi göstermesini defalarca istedik.ancak o karşıda olduğundan ve işlerinden gelemeyeceğini söyledi.1 ay sonra kira günü geldi kendisi anahtarı verip evden çıktı bu arada doğal gaz su elektriği kestiği için kombi elektrikleri kontrol edemediğimizden depozitoyu vermedik .yeni kiracıyla kontrol edip veririz dedik. henüz kiracı bulamadık kiracı bulana kadar çıkan kiracı kirayı ödemekle yükümlü mü ? yoksa karşı yakada işi olduğu ve ihtarname çektiği ve anahtar teslim ettiği için artık hiç kira ödemesi yapmaz mı ? depozitoyu elden almıştık.kiralar bankaya ödeniyordu. zarar varsa depozıtodan kesip yine elden kalan depozitoyu vermeli miyiz yoksa evin boş durduğu günlerin kirasını depozıtodan kesebilir miyiz? şimdiden teşekkürler

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
24 Haziran 2016 | 12:06 BİLAL KAR 785 Kişi okudu

hisseli tapunun satın alınması.

Soru

merhabalar kolay gelsin.ben bi arazi satın almak istiyorum ama bulduğum yer 19 hisseli bir yermiş. 16 sı satmayı kabul etti ama 3ü kabul etmiyor. ben bu yeri nasıl satın alabilirim. dolaylı dolaysız yoları nelerdir? bilgilendirirseniz sevinirim.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
24 Mart 2016 | 09:42 İlknur YİĞİT 786 Kişi okudu

Belediye ve Hukuk!...

Soru

Bir kat maliki olarak,ikamet ettiğim apartmanın ortak kullanım alanı olan ardiyesi,yönetici tarafından,benim onayım alınmadan, bir oto yıkamacıya kiraya verilmiştir.Bu oto yıkamacı kaçaktır ve şikayetim doğrultusunda kapatma kararı aldırdım belediyeden.FAKAT,duyduğum kadarı ile bu şahıs,ruhsat almak için belediyeden süre istemiş,ve işlemleri başlatmış.Şimdi asıl sorumumuz şu, BU RUHSATI BENİM ONYAIM ALAMDAN ALABİLR Mİ? yani belediye apatman yönetim kurulunun kararı yeterli diyebilir mi? Belediye benim için apartman yönetim kurulunun imzası yeterli diyor.Peki ya hukuk ne diyor: KAT MÜLKİYETİ KANUNU Madde 45 ? Anagayrimenkulün bir hakla kayıtlanması veya arsanın bölünmesi ve bölünen kısmın mülkiyetinin başkasına devrolunması gibi temliki tasarruflar veya anayapının dış duvarlarının, çatı veya damının reklam maksadiyle kiralanması gibi önemli yönetim işleri ancak bütün kat maliklerinin oybirliğiyle verecekleri karar üzerine yapılabilir. Bu kanun maddesi benim haklı olduğumu mu söylüyor?..Eğer öyle ise ben davamı kime açacağım?.Apartmana? Belediyeye?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
22 Şubat 2016 | 16:03 Uğur Güney 786 Kişi okudu

TEŞEKKÜRLER AMA TAM ANLAŞILMAMIŞ

Soru

Hocam eksik olmayın tekrar cevap vermişsiniz ama sanırım tam anlaşılmamış.Hocam bizim ev 15 yıllık betonorme kargas bina bize görede gayet iyi bizden çok kötü binalar var.Zaten halende kredilerini ödüyoruz.Sorun şöyleki bizim ev ana cadde üzerinde ana cadde 7 metre genişleyecekmiş.ve kentsel dönüşüm master planı içinde yani kentsel dönüşüm halen yok bizim oralarda Belediye çalışanları tam bilmiyor o ona gönderiyor.kimisi cevap veremiyor.çoğununda zaten umrunda bile değil.O kadar uğraştan sonra görevlilerden bir tanesi direk cadde genişletme çalışması yok biz oralarda kentsel dönüşüm çalışması yaptıkça ana cadde kendiliğinden genişleyecek dediler.tabi o zaman bizim ev yıkılmış olacak.Belediye düşük fiat vereceği için bizde bari 10-15 yıl sürsünki borçlarını bari ödeyelim diyoruz. bizim 3 km kadar ötemizden başlayıp kentsel dönüşüm yapacaklarmış başladıkları 3 mahalle kentsel dönüşümde bizimkisi ise kentsel dönüşüm MASTER planı içinde bu bilgiler ışığında tekrar soruyorum kentsel dönüşümle kentsel dönüşüm master planı arasındaki fark nedir. (biri uygulama diğeri hazırlıkmı) 2-Ana cadde 7 metre genişleyeceğine göre bu alanda kalan bütün evleri kamulaştırıp herkes aynı andamı tahliye edillecek yoksa mesela 3-5 evi kamulaştırıp onları tahliye edip öyle öylemi yoluna devam edecekler Yani ben bunun olabildiğince geç olmasını istiyorum. Son bir kez cevap verirseniz sevinirim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
18 Şubat 2016 | 17:39 hürü karaöz 786 Kişi okudu

TAPU İPTALİ/SİCİLİ HAKKINDA

Soru

İstanbul'un bir semtinden daire almayı düşünüyorum. Daire, ters dubleks ayrıca çift girişli diye satılıyor, lakin (alt katı)bodrum katı, projede depo olarak görüldüğü için tapuda gözükmeyecek, apartman sakinlerinden "depo 1. dairenin kullanımına karar verilmiş" yazının imzalandığı söylendi. 1. Sorum: Bu yazının herhangi bir hukuki dayanağı var mıdır? Güvencem nedir bu durumda nasıl bir yol seyretmeliyim? 2. Sorum: bodrum katını kendi tapuma nasıl dahil edebilirim, cevaplarda sulh mahkeme yolu ile yazmışsınız, lakin mağduriyetimi nasıl kanıtlayabilirim, ödemem gereken para tapuda yalnızca bir daire için gözükecek, Satın almadan önce bu durumu netleştirmeliyim, çünkü aksi halde fazladan para vermiş olurum iki dairenin ayrı tapusu olmasa bile o bodrum katının bana ait olduğunu hukuki olarak göstermem lazım bir şekilde... nerelerden nasıl araştırmalıyım bu durumu ? Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
04 Şubat 2016 | 12:56 Reyhan Gül 786 Kişi okudu

kiralayacağı ev için bilgi edinme

Soru

yabancı öğrenciye 1+1 daire kiralayacağım kiracıdan hangi belgeler istenmelidir .ve resmi kuruma bildirimde bulunmalı mıyım teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ocak 2016 | 07:53 saffet şimşek 786 Kişi okudu

Miraslık Ev aldım ve hisseleri Paylaştırırken sorun yaşamamak için ne yapmam gerekli?

Soru

Ben dedeme ait olan miraslık bir daire satın aldım.Ve evde hakkı olan herkese de parasını verdim.Dedem 80 küsür yaşında ve hala yaşıyor.Bu sürece kadar her hangi bir sorun yok.Sağlık raporu vb alındı ve şahitler huzurunda tapu şuan benim elimde.Fakat ileride herhangi bir sorunla karşılaşabilirmiyim ?.Amcamlara parayı benden aldıklarına dair herhangi bir evrak imzalatmam gerekir mi?Teşekkür ederim.İyi günler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
14 Ocak 2016 | 13:03 Emre ARSLAN 785 Kişi okudu

İzmir Konak Basmahane civarı

Soru

Merhaba Serdar bey, İzmirin bence tam kalbinde, tren garının çevresinde, uygun fiyatlı, koruma altında satılık yerler var. Bu bölgede ileriye yönelik firiklerinizi almak isterdim. Saygılarımla

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
07 Ocak 2016 | 15:48 Kutluhan Barış 786 Kişi okudu

-KAT İTTİFAKI TAPU SENEDİ-

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Öncelikle bana iki dakikanızı ayırdığınız için teşekkür ediyorum.Biz on beş ay önce topraktan ev aldık.Tabi ruhsat çıkmadığı için noterden sözleşme yapamadık.Mütaitle kendi aramızda sözleşme imzaladık.Peşinat olarak 1/3'ünü verdik.Verdiğimiz paraya karşılık mütaitten senet aldık.Şu an inşaatın 4. katı yapılma aşamasında ama çok yavaş yapılmakta ve bizlere:''Kat ittifakından tapunuzu en kısa zamanda vereceğim dedi ve belediyeye müracaat ettik dedi.'' Bizde belediyeye sorduğumuzda kayıtlarda görünmüyordu.Tabi bunun üzerine bizim içimize sinmedi.Mütaitle irtibata geçtik.Mütaitin bize söylediği ilk olarak:''Yapı Kontrol Müdürlüğü'ne müracaat ediliyor,Kontrol Müdürlüğü onaylıyor ve kat ittifakının kurulması ondan sonra başlıyor dedi.Sayın hocam bu süreç bu şekilde mi oluyor? Bizlerin hepimizin çoçuğu var.Bizler çok mağduruz.Bu konuda bize yardımcı olursanız sevinirim.İkinci bir hususta mütaitle herhangi bir sıkıntı yaşadığımızda mütaitten aldığımız senetle herhangi bir hak talep edebilirmiyiz? Saygılarımla.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
26 Aralık 2015 | 23:41 Kenan Mangalcı 785 Kişi okudu

Delta luxury 1+0 stüdyo mantıklı mı?

Soru

Merhaba tebernüş bey.Delta luxury den 1+0 stüdyo daire alıp birkaç yıl kiraya verip daha sonra satmayı planlıyorum.Kiraların 700tl civarında olduğu söylendi ve tam önünde bulunan arsanın da yakında avm veya site olacağı bu yüzden bu dairenin prim yapacağı söylendi.117000tl civarında bir rakam isteniyorsa sizce mantıklı mıdır yada bu paralara başka bir proje var mıdır tavsiye edeceğiniz.saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Kasım 2015 | 10:26 Görkem 785 Kişi okudu