G.O.P belediyesi ile sorun

Soru

iyi günler sn öngören bizim sorunumuz şu baglı bulunduğumuz gaziosmanpaşa belediyesi tarafından 1989 yılında oturduğumuz yere tapu verilmiş.bizde gerekli başvuruda bulunarak tapuyu almışız.yalnız ipotekli olarak vermiş.ozamanki bedel 560,000 liraymış.biz iki taksitini emlak bankasına ödemişiz elimizde 2 adet ödenmiş dekont var. şimdi ise kentsel dönüşüme uğradı. tapuyu kardeşler arasında bölmeye gittigimizde tapuda ipotekli oldugu karşımıza çıktı.belediyeye ipotegin kaldırılmasıyla ilgili başvurumuzda encümen kararı ile bize çıkarılan fiyat 140 metrekare yere 352,500 tl güncel bedel belirlemişler.biz budurumda ne yapabiliriz .bizim elimizdeki tapu yokmu sayılıyo.ozaman ki tapu başvurumuzla bize yeniden tapu veriliyopmuş gibi gösterilmiş olmuyomu.çünkü biz 1989 yılında baş vurmuşuz 2 tanesi ödenmiş ama diger taksitlerin ödenmemiş olduğuna dair bize belge sunamadılar .o zamanki emlak bankta kapanmış aradan 25 yıl geçtiği için kagıtları yok ediyolarmış.biz bu durumda neler yapabiliriz bizi aydınlatırmısınız...

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
20 Temmuz 2014 | 19:19 Oktay Gözegir 761 Kişi okudu

lokanta olarak ruhsat alınan bir dükkan için muvafakname şartmı

Soru

emekli oldum emekli ikramiyemle 10-15 yıl lokanta olarak kullanılan bir dukkanı devraldım.6 daire 2 dükkanı olan bu binada oturan bir şahıs benim mal sahibiyle husumeti yüzünden belediyeye lokanta olarak kullanılmaması için şikayette bulunmuş.ruhsat müdürüyle görüştüğümüzde şikayetçi olan şahıstan muvafakaname alın yoksa ruhsat alsanız bile şikayet ederse ruhsatı iptal ederiz demiş.şikayetçi vatandaşı tanıyanlar bir miktar para verirseniz şikateçi olmaz diyor.ancak bu beyle bir kaç kez görüştüğümüzde sizinel sorunum yok ama asla izin vermeyeceğim diyor.binadaki komşularınada baskı yapmış onlarda muvafakname vermiyor.başka bir iş yapalım dedik belediyeden aldığmız bilgiye göre her durumda muvafakatname almanız gerekir diyor.mal sahibi bir aydır alırım alacağım diye oyalıyor.biz dükkanı başka kiracıdan devraldık.70 bin tl kadar para verdik.diğer kiracıyla dukkanı devraldığımıza dair herhangi bir evrak yok.bir devir sözleşmesi yaptık ancak ona da kaç paraya aldığımızı yazmadık.hukuki olarak ne yapabiliriz 24 yıllık emeğim bir insanın huysuzluğu yüzünden hebamı olacak.. yardımcı olursanız,beni yönlendirirseniz çok büyük bir yardım etmiş olacaksınız.şimdiden çok teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Temmuz 2014 | 01:14 firdevs güneş çebi 762 Kişi okudu

ayrancılar mı kemalpaşa mı

Soru

merhaba serdar bey. bizim ayrancılarda 400m2 3 kat %30 imarlı arsamız var. bu arsayı satıp kemalpaşa da 4,5 dönüm kiraz bahçesi alsak kazançlı olur mu. Yoksa ayrancılarda ki arsaya ev mi yapsak daha iyi olur.

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
12 Haziran 2014 | 19:32 nazegül yıldırım 761 Kişi okudu

kentsel dönüşüm

Soru

Öncelikle iyi akşamlar diliyorum. Ben İstanbul Bağcılar' da kentsel dönüşüm kapsamında yıkılacak olan Albayraklar Sitesi'nde kiracı olarak oturuyorum. Bağcılar Belediyesi KİPTAŞ'la anlaşarak bir iki ay içinde yıkıma başlayacakmış. KİPTAŞ siteye bir ofis açtı. Bugün bir görevliye kiracılara da fazladan yapılan dairelerden uygun faizle verilecek mi diye sordum.Ffazladan iki yüz civarında daire yapılacağını ve kiracılara sadece nakliye yardımı yapılacağını, düşük faiz oranlarıyla daire vermelerinin mümkün olmadığını söyledi. Bir kiracı olarak bize de daire vermeleri gerekmiyor mu ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Mayıs 2014 | 19:51 Erol YİĞİT 761 Kişi okudu

cadde 24

Soru

sayın tebernüş bey. öncelikle çalışmalarınızdan ötürü çok teşekkür ederim. cadde 24 den 1 adet home ofis satın aldım. sözleşme esnasında bana 10 gün içinde ödenecek 2 adet senet imzalattılar. ancak sözleşme vs. herhangi bir evrak vermediler.ayrıca sözleşme noterden değil kendi aramızda yapıldı. neden noterden sözleşme yapmıyorsunuz diye sorduğumda noter masrafının 5 milyar tuttuğu için alıcıları zorlamamak için noterden sözleşme yapmadıklarını söylediler. tapu masraflarını sorduğumda yarısının bana yarısının onlara ait olduğunu söylediler. ayrıca kdv nin çok az çıkabileceğini çünkü projenin kentsel dönüşüm projesi olduğunu söylediler. ayrıca 3 adet örnek daire göstererek üçünden birini seçebileceğimizi söylediler. akşam eve gidince çok kafam karıştı. senet olayı beni çok rahatsız etti. ayrıca satıcının konuşmaları beni hiç tatmin etmedi. ortada herhangi bir sözleşme yok. resmen sermayeyi kediye yükledik. şirket batıp giderse iflas ederse ben ne yapabilrim.aklımda kırk tilki geziyor kırkının da kuyruğu birbirine değmiyor... daha önceki sorularımda ahmethan beyi tanıdığınızı beliritmiştiniz ben sizden yorum alabilir miyim noter olmadan satış yapıyorlar sadece satıcı personelin sözü ile hareket ediyorar ayrıca senet sepet vs.neden alıcıları bukadar sıkıştırıyorlar. şimdi senet bikaç gecikirse icra memurları mı dikilecek kapıma. artık bana uykular haram oldu. yardımınıza ihtiyacım var.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Mayıs 2014 | 02:06 ahmet can 762 Kişi okudu

konut daire

Soru

merhabalar-ben bir azeri vatandasiyim ve istanbulda daire almayi dusunurum.bu konuda bir kac sorum var, lutfen bana yardimci olurmusunuz . 1-yeni kanuna gore bizlerde turkiyede kendi adimiza mulk alabilirmiyiz? 2-eger cevab evetse ,nerden baslamamiz gerekir?(izin falan) 3-bizde taksitle alabilirmiyiz? 4-mulk alirsak ager ,ikamet ve miras meselesi bize nasil olacak? 5-ben krediyle ev ala bilirmiyim?ben su an bakudeyim,bu sorulara cevab alirsam eger istanbula gelip ve bir kac ev bakmak isterim. lutfen bana yardimci olun cok cok tesekkur ediyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Mart 2014 | 23:14 Arzu Musayeva 762 Kişi okudu

arsa

Soru

Tebernüş bey önceki soruma yardımcı olduğunuz için gerçekten cok teşekkür ederim fakat bir konu içinde rahatsızlık vericem müsadenizle , konu gene arsa , kararsız kaldık bi konuda. toki başakşehire girmiş veya girmek üzere. arsalar'ın değerleniceğini düşünüyorum tokinin yakınlarında. başakşehirden mi baksak , arnavutköy mü büyükçekmece'den mi diye 3 gen'in arasında kaldık. tek yatırım imkanımız var onuda heba etmek istemeyiz haliyle. siz acaba yerimde olsaydınız , nasıl bir seçenek yapardınız.. -kendi bildiğini yap dememenizi istiyorum acıkcası :)) vereceğiniz cevap için şimdiden teşekkür ediyorum. saygılarımla..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ocak 2014 | 00:57 Hüseyin Yüksel 762 Kişi okudu

Bayraklı Adliyesi Büro Fiyatları

Soru

Serdar Bey merhaba,Bayraklı Adliyesi Civarında yeni Yapılacak Ofis-Home ofisler hakkında ve fiyatları hakkında ne düşünüyorsunuz? Adliyenin karşısında yapılacak olan (?),Avcılar Office,Mistral Yapı vs... Lider Centrio Brüt 84 net 60 Metre'2 alan için 390 bin TL fiyat biçiyordu.(3 ay önce) ,Martı Tower net 55 metre2 için 550 bin TL diyor. İzmir'in ticari hacmi ve avukatların durumu belli iken bu fiyatlar sizce yüksek degil mi? şimdiden Teşekkürler...

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
24 Ocak 2014 | 00:03 Murat Yalçın 761 Kişi okudu

Skyland Ofis gerçekten yatırım fırsatı mı ?

Soru

Merhaba , 29 yaşında ve 12 yıldır aktif olarak çalışma hayatında olan bir insanım. Zamanımızda parayı kazanmanın zor , kaybetmenin çok kolay olduğunu genç yaşımda tecrübe ederek öğrendim :) ve ilk gayrimenkul yatırımımı hayırlısıyla doğru bir şekilde yapmak istiyorum . Skyland Seyrantepe Projesinde Ofis bölümünde , 84m2 brüt , 7.kat , Stadyum ve TEM tarafına bakan ofis ünitesi için 575.000 + %18 KDV , yani 6850 TL + KDV metrekare fiyatıyla , proje bittiğinde kiraya vermek üzere , bir ofis ünitesi satın almayı düşünüyorum. Projenin 2016 sonu 2017 başında teslim edileceğinden yola çıkarak projenin satış departmanındaki arkadaşlar , proje bittiğinde ofisimi metrekaresi 40$ den yani ortalama 3200$ dan kiraya verebileceğimi söylüyorlar.Bu hesaba göre kira katsayısı 115 gibi çıkıyor ve bana göre bu kadar düşük kira katsayısı pek mümkün gibi gözükmüyor. Sorum şudur ; bahsi geçen kira rakamları 2017 yılı başında realize edilebilecek rakamlar mıdır ? Sizce böyle bir kira katsayısı böyle değerli bir arazide ve projede mümkün müdür ? Herkese sağlıklı beyin fırtınaları dilerim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2013 | 02:04 Onur Koç 762 Kişi okudu

KİPTAŞ Kayabaşı ve Prim cvp

Soru

Her zaman ki gibi hızlı cevabınız için tşk. Siteyi 2008 yılında temelden 110bin fiyata almıştım ve bugünkü fiyatı 250-310bin arası. Kira getirisi şu an düşük 600-800TL civarı. Bahsettiğiniz yol Başakşehir-Bahçeşehir yolu mu ve tahmini ne zaman açılacağını öngörüyorsunuz? Önümüzdeki dar İstiklal Caddesi hakkında da genişletme projesi olursa çok faydalı olacak açıkçası. Son sorunuz hakkında ise sanırım yazı tura atmam gerekecek????

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Ekim 2013 | 10:31 Yakup Bayrak 761 Kişi okudu