daire satis arsa alimi planlama

Soru

Merhabalar benim anadolu yakasinda 251 ada 364 parselde bir dairem var.ressam aykut unker sok.tan.apt.2/26 maltepe/ist 15 gun icinde bu daireyi satip baramoglunda arsa almayi dusunuyorum.bu arsadan kat karsiligi 4 daire dusucek payima fakat gecen belediye gittigimde benim dairenin hemen yanindan gecicek olan havaray projesinin askida oldunu ogrendim.sizce daireyi satip arsayi almalimiyim yoksa (fi) tarihte olacak bu prejeyi beklemelimiyim.cok karasiz kaldim lutfen bana yardimci olun.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Kasım 2014 | 11:01 serkan demirkurt 756 Kişi okudu

Başakşehir projesi(Müflis yapı end.ltd.şti.)hk.

Soru

Sayın üstadım: Bu soruyu dün size yazmıştım ancak,gönderimde bir hata oluştu sanırım o nedenle kısaca tekrar yazıyorum Bu projenin yüklenicisi olarak(toki ile birlikte)bir çok kişinin ciddi mağduriyetine sebep olan mezkür şirket hakkında mahkeme kararı ile 2009 yılında başlatılan tasfiye sürecinin son durumu hakkında (bilginiz var ve mümkün ise) kısaca bilgi verebilirseniz çok sevinirim. Saygılarımı sunuyorum size

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Kasım 2014 | 15:13 Adnan hacıgümüş 755 Kişi okudu

ev sahibim degisti kanuni haklarimi bilmiyorum cikmaya zorlaniyorum

Soru

Saygilar benim ev sahibim degisti ve yeni ev sahibi 500 olan kirayi 650 yapti vermezsen cik diyor bj kirayi veremem ama su an cikmak icin de uygun degilim en azindan cocuklarin okulu icin yer degisteremem 1 ekim itibariyle yeni evsahibim haksahibi kira ne vermeliyim ve kanunenn hangi hakka sahibim tesekkur ederim ilgi gosterip cevap verirseniz sevinirim not.....kira kontratim 2 ay once bitti ve eski evsahibim kontrat yenilemesi ile olgili bir talepte bulunmadi sanirirm benim kontratim uzun omurlu oldu yenilendi...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Ekim 2014 | 01:39 unal eren 756 Kişi okudu

kapakli tekirdag da arsa aaaa

Soru

Kapakli da 62000 tl değerinde 2560 m2 bi yer var müstakil parsel iii dışında bilgi verilmemiş kanalizasyon filan var sizce uygunmu

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Ağustos 2014 | 10:37 murat yavuz 756 Kişi okudu

İmar Durumları Hakkında Bilgi

Soru

Tebernüş Bey Merhaba, Hafta sonları kullanmak için bir arsa bakıyoruz, üzerine de ufak bir ev yapmak istiyoruz. Ancak arsa tiplerinde imar durumu olarak, zeytinlik, tarla, bag-bahce vb gibi imar durum tipleri gösteriliyor. Bu arazi tiplerine göre kac metrekare ev yapılabileceğini nasıl öğrenebiliriz? İlgilendiğim yerin belediyesini arayarak bilgi almaya çalıştım, onlar, zeytinlik ise 5000 metrekarenin ustunde ve yola cephesi varsa Tarıma sorduklarını, ancak Tarımın cevabına gore imar % si verdiklerini belrttiler. Bu durumda 5000 metrekarenin altındaki tarla ve zeytinliklere kesinlikle ev yapılamaz mı? Yardımcı olabilirseniz cok sevinirim. Saglıklı ve guzel günler dilerim.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Temmuz 2014 | 11:45 Banu Celik 755 Kişi okudu

Rayiç bedel artışı ve gelir vergisi

Soru

Merhabalar. 2012 yılında 80.000 tl kredi çekip aldığım evimi satmayı planlıyorum. Tabuda rayiç bedel 65.000 tl gözükmektedir. evi alacak kişi 90.000 tl kredi çekecek. 1) ben evi alırken rayiç bedeli 80.000 tl mi göstermeliydim. Şimdi pişmanlık başvurusu yapmama gerek vermı? 2)Alacak olan kişi 90,000 tl kredi çekerse rayiç fiyat üzerinden ne kadar gelir vergisi öderim? Elimizde avucumuzda bir evimiz var ne yapacağımız şaşırdık. Yardımcı olursanız çok sevinirim.

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
06 Temmuz 2014 | 22:47 VOLKAN KIR 756 Kişi okudu

Yedikule'de tarihi eser binamız

Soru

Merhaba Sn.Kireçci, Siteniz için size minnettarız, gerçekten birçok soruya yanıt bulabileceğimiz bir site olmuş, tebrik ve teşekkür ederiz. Srumuz/sorularımız şöyle ; Bizim Fatih Yedikule'de İstasyon caddesinde) giriş kat dahil 4 katlı bir binamız var. Aslında anneanne & dede'den kalmış ve her bir kardeşe birer daire bıraktıkları bir bina. Yani annem dahil toplam dört kardeşler ve binanın her katı bir kardeşe bırakılmış. Anneanne ve dede rahmetli. Ayrıca annem ve teyzem de rahmetli oldular. Ben ve kardeşim, iki dayım ve kuzenim toplam dört mirasçıyız. Tapu halen anneanne & dedem üzerine. Binamız tapuya göre 1.ve 2.derece tarihi eser. Bildiğimiz kadarı ile 130-140 yıllık. Beher daire toplam m2'si 80 m2 civarı. 2011'de yapılan Marmaray çalışmasında tünel binamızın çok yakınından geçti ve bina cumbasına demir destekler çakıldı ve çıkarılmadı. Bu arada binamız eskiden ahşapmış ve sonra betonarme olmuş (bunun hangi sene olduğunu bilmiyoruz) Sizin, kentsel dönüşüm hakkında "bu konuyu çok abartmayın, fazla beklentiniz olmasın, kentsel dönüşüm uzun sürer" v.b. ifadelerinize göre Yedikule/Fatih'te kentsel dönüşüm için herhangi bir kesin bilgi sanırım yok. Sizden özellikle öğrenmek istediğimiz konu, binamızın değeri lokasyonu ve çevresinde olan değişikliklerden dolayı artar mı ? Binamızın çok eski olmasından dolayı zaten içinde endişe ile yaşıyoruz. Binamızın daha da eskimesini beklemekten başka çaremiz var mıdır? Herkes tarihi eser olduğumuz için hiçbir şey yapamayacağımızı söylüyor. Tarihi eser olunca kentsel dönüşüm kapsamına girmiyor muyuz ? Şimdiden çok teşekkür ederiz. İyi çalışmalar Banu Kartal Kahraman

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Haziran 2014 | 22:46 Banu Kartal Kahraman 755 Kişi okudu

kentsel dönüşüm

Soru

Gürsel bey merhaba, Bizim esenler havaalanı mah,5 katlı aile apartmanımız vardı arsa tapulu tapu babamın adına kayıtlı, kentsel dönüşümden dolayı belediye ile anlaşarak yıkıldı yalnız biz 5 dairemize karşılık belediyeden 4 daire almaya karar verdik çünkü 404,000 tl borç çıkarmışlardı bizde 4 daire alarak 230,000 tl borçlandık belediyenin yaptığı barem sistemine göre her durumda borçlanıyorduk,şimdi ben ilk başta almadığımız 5, dairemizi borçlanarak geri almak istiyorum,ama belediye 4 daire anlaşması yaptığımız için 1 dairemizi vermiyor?ben nasıl bir yol izlemeliyim? dava açarsam geri alma hakkım olurmu? teşekkür ederim.

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
26 Mayıs 2014 | 20:21 mustafa akın 755 Kişi okudu

eminevim560 hisseli otel projesi

Soru

Merhaba, Elimde 40bin peşinat var ve aylık ödeme gücüm 1500 lira. Kurtköy'de oturmak için ev bakarken, eminevim560 projesini gördüm. Projedeki evler benim bütçem için çok pahalı. Projenin otel kısmında hisseli satış yapılıyor. Bir daire 36 hisseden oluşuyor ve 31825 lira 1+0 hissenin toplam bedeli. 16750 lira peşinatla, 24 ayda aylık 628 lira ödeme ile alınabiliyor. İlk kira ekim 2015de alınacak, kiranın artışı yıllık Tefe/Tufe artış oranında olacakmış. Bu durumda son 6 ayın taksidinin yarısını kendi çıkarmaya başlayacak. 32bin liraya aldığınız bu hisseyi 2 sene sonra 60bin civarına satabileceğimizi söylüyorlar ve bunun için 2.el satış ofisinde yardımcı olacaklarmış. Yüzde yüz kar edilecekmiş. Benim sorum şu; elimdeki parayla buradan 2 hisse mi satın almalı ve kirada oturmaya devam etmeli yoksa elimdeki parayla 160 bin civarında eskide olsa Kurtköy civarından ev mi almalı? Bu arada aylık 500 lira kira ödüyorum ve 2 sene içerisinde ödediğim kira maksimum 800 lira olur. 2 sene sonra 120 bin peşinatla yine Kurtköy Yenişehirden güzel bir ev sahibi olma imkanım olur mu? Şimdiden çok teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Mayıs 2014 | 21:50 Tuba Ergül 756 Kişi okudu

crown deluxe

Soru

merhaba satın aldığım 1+1 daireyi önümüzdeki günlerde gecikmeli olarak teslim edecekler. teslim sırasında %1 kdv nin dışında iskan bedeli 850,00 abonelik bedeli 1355,00 ve sözleşmede olmadığı halde demirbaş adı altında 385,00 tl isteniyo sizce bu fiyatlar normal mi? anlaşma da demirbaş olmadığı halde ödemezsem ev teslimi yapmıycaklarını söylediler cevabınız için şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Şubat 2014 | 16:30 elçin yıldız 756 Kişi okudu