Esenyurt İmar Durumu

Soru

Merhaba Tebernüş Bey; Öncelikler vermiş olduğunuz hizmetten dolayı sizlere teşekkür ederim.Esenyurt bölgesi ile ilgili imar durumu bizim duyumlarımıza göre emsal değeri 3 h yüksekliği 33,50m olacak şekilde karara bağlanmış.3 emsalin dışında olanlar (biten projeler) 3 ve daha yüksek emsalli projeler arsa alarak emsal transferi yapacak h yüksekliği 33,50 yi geçenlerde ayrıca ceza ödeyerek ruhsatlarını yenileyebileceği yönünde.Temel aşamasında olan projelerde yeni imar durumuna göre projelerine revize edip çalışmalarına devam edebilecek. Bu bilgiyi sizin siteyi takip eden arkadaşlarla da paylaşmak istedim. bu durum da bölgede konut sayısında ciddi bir azalış olacağı bununda fiyatları yukarı çıkartacağını tahmin etmek güç olmasa gerek.Ben bu bölgeden daire alacakların ellerini çabuk tutmasını öneririm.Sizce bu konuda yanılıyor muyum? Teşekkürler iyi çalışmalar....

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Eylül 2012 | 14:21 ZAFER EKŞİ 751 Kişi okudu

Site içinde tripleks daire

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, sayfanıza tevafuken denk geldim. Değerli vaktinizi fazla almamak için kısa ve öz yazmak istiyorum, şimdi kaldığım mevkii Bulgurludur. Almanyadan dönüş yaptık ve yaklaşık iki yıldır İstanbulda yaşıyoruz ve Türkiyede kalmaya karar verdik. Bulduğumuz dairenin mevkii : Sancaktepe/Çekmeköy/Ümraniye üçgeni Madenler Mahallesinde - Giriş katı: 2+1 / Mutfak / Lavabo / Banyo - Orta Kat: Büyük bir Salon / WC / Geniş bir Teras - Üst Kat: Tek Oda + banyo - Toplam m2 ortalama 280m2 - Daire NATAMAM - Cephe: Doğu / Güney - Yeni yapılacak metro durağına, kültür merkezine, devlet hastanesine çok yakın -Site içi güvenlik, market, ve. havuz ve fitness hariç heşey mevcut. - Aidat: 80 TL - Evin natamam fiyatı ortalama 260 Bin. - Kat Mülkiyeti var - Son katı Home Office yapmak istiyorum. Sorularım: 1. Deprem konusunda kimseden tatmin edici bir cevap alamadık - ne yapalım? 2. Tesisat, Elektrik, vs. döşemelerinde sorun olup olmadığını nasıl anlayabiliriz? 3. Bu bölge ileride prime açık bir bölgemidir acaba - yani zarar edermiyiz sizce? 4. İçini bitirmek bize yaklaşık 30 bine filan mal olur diye düşünüyoruz. Sizce? 5. Fiyatı iyimidir sizce? 6. Site yaklaşık 13 yıllık - çok eskimi istanbul standardları için? şimdiden çok teşekkür ederim. iyi çalışmalar dileklerimle

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Eylül 2012 | 22:11 Ahmet Çınar 751 Kişi okudu

Ginza Lavinya Park 2+1 / 340000 Lira?

Soru

Merhabalar, Beylikduzu Ginza Lavinya'da 2+1 son daireler satiliyor. net 125 metrekare icin Istenilen son fiyatlar 340.000 lira civarinda. Sizler neler dusunuyorsunuz? Fikrinizi belirtirseniz cok sevinirim, tesekkurler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Eylül 2012 | 13:12 Murat Koc 751 Kişi okudu

Nurkent sitesi tapu sorunu

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Kavacık Nurkent Sitesinde evimiz var ve satıp Maltepe Narcity'den almak istiyoruz. Çocuklarımızın okul hayatı ve sosyal hayatı için, ayrıca eşimin işyerine yakın ve iyi bir proje olması nedeniyle orayı tercih ediyoruz. Ancak tapu sorunu halledilmedigi için deniz manzaralı 3+1 eve karşılık Narcity'den 1+1 bile alamıyoruz. Nurkent'in tam onundeki arsayı Suryapının aldıgını ve tapu sorunu çözülüp orada yeni pojeye başlayacaklarını duyduk. Bu gelişme dogru mudur sizce, veya tapu sorunu gerçekten çözülür mü, daha ne kadar beklemeliyiz, ya da hiç umut yoksa bir an evvel satıp kurtulmalı mıyız? Cevabınızı merakla bekliyoruz, tşk eder iyi çallışmalar dileriz...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Temmuz 2012 | 12:28 PELİN ÖZAY 752 Kişi okudu

innovia 4'te metrekaresi 2 bin 100 TL

Soru

Merhaba innovia projeleri hakkında sorum olucakti.projenin 4 etabından daire aldım.6 ay sonra biticek olan 3 etapdaki daire alan kisilerin forum sayfalarına aldığım fiyata satışa sunduğunu gördüm.Bu beni çok kaygilandirdi.Düşünsenize toprakdan daire alıp riske giriyorsunuz 2 sene sonra aynı para.projenin suanki m2 si 2100 tl...sizce bulunduğu lokasyon olarak fiyatı bitince 2100 tl nin üzerine cikarmi??

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Haziran 2012 | 00:31 Emrah palit 751 Kişi okudu

Çekmeköy değer kazanır mı?

Soru

sayın tebernüş bey, öncelikle çalışmalarınızda kolay gelsin. yaklaşık dört yıldır ev almak istiyoruz,lokasyon olarak daha çok anadolu yakası çekmeköy, şerifali gibi gelişmeye müsait yerleri düşünüyoruz. çekmeköy merkezde bahar evleri sitesi;havuzlu, kapalı ve açık otoparkı, çocuk oyun parkı, 3+1, 120m2, kuzey doğu cephe, önü kapanmayacak, 5.kat bir apartman dairesini 175 civarında anlaştık. bu para bizim için ciddi bir para; yatırım amaçlı düşünüyoruz, kira getirisi 700tl. şile otobanına çok yakın, yapılacak metro istasyonuna yürüme mesafesinde.bu metro ilanlarıyla çekmeköyün popularitesi çok arttı, değer kazandı, sizce daha da değer kazanır mı?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Haziran 2012 | 00:53 sinem deniz 752 Kişi okudu

Tebernüş bey merhaba,fi yaka esenşehirden fiyatlar...

Soru

Tebernüş bey merhaba,fi yaka esenşehirden fiyatlarından dolayı daire almak istiyorum ancak çevremdeki ve sorduğum herkes bana kesinlikle fiyakadan daire alınmayacağını firmanın iflas ettiği sorunlar yaşayacağımı söylüyorlar,esenşehirdekidaireler bitmiş olmasını rağmen kat mülkiyet tapusu vermiyorlar sebeb olarak ise inşaatın tadilat gözüktüğü yönünde bu konu da bana vereceğiniz cevap inanın çok önemli şayet böyle bir sıkıntı olur ise benim sonım olur,şimdiden çok teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Mayıs 2012 | 14:55 sertac erşen 751 Kişi okudu

İstanbul'da konut fiyatları dengesiz

Soru

Sn. KireçciKendime ait deprem sonrası yapılmış 2+1 dairemde oturmaktayım. İmkanım olursa (bir çocuğum olduğundan eskisini satmadan) aynı muhitte yeni yapılmış veya yapılacak 3+1 yeni bir daire almak istiyorum. Ancak yeni dairelerin kira çarpanı bana yüksek geliyor. En lüks m2 maliyet fiyatları ile tahmini arsa payını koyduğumda fiyatlar bana biraz yüksek geliyor. Müteahitler hep arsa fiyatlarının çok yüksek olduğundan dem vuruyor. Kendi evim de varken 300-350 aylık kira parasını peşin vermek bana mantıklı gelmiyor. Oturduğum 10 yıllık dairemin kira çarpanı en fazla 200 ay civarlarında. Kentsel dönüşümle (ki son kalan merkezlerdeki boş arsalara yapılan daire fiyatları yükselince fiili olarak kendiliğinden başladı sayılır) fazla yeni konut üretileceğini sanıyorum. Mütekabiliyetin de mahallelerdeki fiyatları etkileyeceğini sanmıyorum. Konut bir sosyal ihtiyaç olmasına rağmen insanlar yatırım için konut alıyorlar. İnşaat bitince yüksek fiyattan satmak istiyorlar. Bankanın yaptığı ekspertiz ile talep edilen fiyat arasında (örnek 170.000-260.000 TL) çok farklar gözlemliyorum. Herkes çevreye bakıp kendince fiyatı belirliyor. Fiyat değerlemede bir standart yok gibi geliyor. Fiyat arz-talep ile belirleniyor ama alırken gerçek değerin doğrumantıklı belirlenmesi gerekir diye düşünüyorum. Şehir içi marka projelerde fiyatlar çıkışta. … peşinat… ay sıfır faiz v.b. satış politikaları devam ediyor. Her ne kadar binalar yenilense de İstanbul’un değerini bulması için zihniyet değişikliğişehir planlamasıgöçün durdurulması gerekir diye düşünüyorum. Sizce (parayı mezara götürmeyeceğimden) kira çarpanlarını boş verip paramın yettiği ve beğendiğim bir evi almalı mıyım, yoksa likit kalıp uygun fırsat mı kollamalıyım. Saygılarımla…

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Mart 2012 | 17:17 Guler Amac 751 Kişi okudu

kentseldönüşüm

Soru

istanbul/göztepede kentsel dönüşüm nasıl olacak.şair arşi de oturuyorum.2 dairede itiraz etse dairelerimiz mütahite verilirm. yanıtınız için teşekkürler..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Mart 2012 | 13:47 huriye yılmaz 752 Kişi okudu

OSMANLI İNŞAAT

Soru

Sorunuz merhaba Tebernüş Bey,27 ağusyos 2010 tarihinde yazmıştım Osmanlı inş. daire almak için fazla uzatmıyayım lafı Beylik konaklarından daire aldık 2011 Ekimde teslimatı yapılacaktı ekim geldi mart denildi.Ofise uvradım 3 hafta önce Haziran denildi yine dedik olabilir Bu plana göre herşeyimizi ayarladık düğün vesayre Bugün aradım Yıldız hanım diye arkadaş ile görtüm ekim 2012 de teslim İnsanları bu kadar mağdur edilir mi? sky türkte programınızı izledim Osman bey bizim projeler en fazla 3 ay geçikir diye konuştu.Artık kendilerini düzelsinler Biz onlar için birer reklamımız ama tersine kullanıyorlar.Arap saçı oldu herşey Affınıza sığınarak sizden yardım rica ediyorum.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Şubat 2012 | 13:34 gökhan pehlivan 751 Kişi okudu