tapu iptal ve tescil davası

Soru

merhaba, benim gaziantepten uğur inşaattan sözleşmeli ve taksitli olarak ev aldım. ancak tapuyu almadan iflas erteleme kararı aldı. ve dairemin üzerinde ipotek var ancak ipotek sözleşmede belirtilen dairenin teslim tarihinden sonra konulmuştur. banka burada keşif yapmadan ve kötü niyetli olarak ipotek koymuştur. müteahhit firmanın bu evleri sattığını bilmemekte midir. bende tapudaki ipoteğin kaldırılması ve tapunun ıptali ve adıma tescili için tapu iptali ve tescili davası açacağım. bu şartlar altında bu davayı kazanma ihtimalim var mı veya başka önereceğiniz bir yol var mı. teşekkürler...(muteahhit firmayla yapılan sözleşme resmi değildir.)

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Şubat 2015 | 01:25 mehmet bulduk 752 Kişi okudu

sıfır daire almak istiyorum yardıııım

Soru

merhabalar size birkaç sorum olacak.almayı düşündüğüm sıfır bir daire var.dairenin iskanı yok diğer dairelerde boş onlarında iskanı yok.fiyatla anlaştıktan sonra mutehait iskanı ın alınacağını iskan alındıktan sonra sözleşme yapacağımızı söyledi.hiçbir problem yok iskan hemen alınacak pozisyonda dedi.kendisinin de dediği gibi belediyeye hiçbir borcum yok diyor vergi borcu felan.binanın giriş katı dükkan .üzerinde 3 kat daha var her katta 2 şer daire olmak üzere 6 daire. bana verdiği tapu fotokopisinde 8/1 kat irtifakı yazıyor.bana dikkat etmem gereken hususlarda bilgi verebilirmisiniz .ev cok hoşuma gitti ama kafam karışık sıkıntı olacak şeyler nelerdir acaba.yardım ederseniz sevinirim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ocak 2015 | 19:57 resul karacaoğlan 751 Kişi okudu

borçsuz ipotekli ev alınırm

Soru

Tebernüş bey merhaba, benim size çok ilginç bir sorum olucak, ben muthatten sıfır daire aldım nakit tapumuda aldım, tapu dairesinde borç, haciz, veya herhangi bir sorun varmıdır diye sordum yok dedi oradaki memur bende aldım. Ev kat mulkiyetli fakat iskan bu ay verilecek, tapuda daire no kat belli, Fakat asıl soru, toprak sahibi, müteahhite anlaşması bazı daireler ipoteklitmiş, iskan alınana kadaar kendini güvene almış, benim dairemde bilmediğim ipotek olabilirmi, tapumu aldığıma göre ev başkasının olma ihtimali varmıdır. Lütfen cevaplayın benim için çok önemli...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Ocak 2015 | 15:56 ceven celik 751 Kişi okudu

Izmir bayraklıda da ofis mi daire mi almalı

Soru

Izmir bayraklıda avcılar ofis projesi 55 m2 210 bin tl bu bölgeden ofis almak mı yoksa 1+1daire almak mı daha avantajlı olur ontan inşaat 1+1 rezidans 220 bin tl Bayraklıda bölgesi ofise doydu deniyor

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Ocak 2015 | 20:27 Buket aslan Çelik 751 Kişi okudu

Haramidere Güzelyurt Mahallesinde Arsa

Soru

merhabalar, size bi sorum olacakti, benim Haramidere Güzelyurt Mahallesinde 181m2 2 Cepheli, Meydana bakan bi arsam var, ben bu arsayi satmayi düsünüyorum yanliz 2017de bi Metro projesi varmis, 2017yi deger acisindan beklemem daha mantikli olurmu ve o civarlardaki arsa metre kare fiyatlari nedir ?? tesekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ocak 2015 | 17:04 Aydin Tursun 751 Kişi okudu

Kiracıyım kira kontratımı iptal etmek istiyorum

Soru

Kadir Bey merhaba . 5 ay önce emlak konutlarından bir daire kiraladım. 1 yıllık kontrat yaptık. Sıfır bina çift depozito ödedim. Fakat eve yerleştiğim zaman evde lağam kokusu vardı hemen bildirdim site yönetimi emlakçım ve ev sahibime fakat 5 aydır hiç bir şey yapılmadı. 3 aydır rutubetten duvarlar dökülüyor. Yaza düzeltiriz diyorlar. Bir de 1 ay önce tv gitti digiturk yayın sorunu yaşıyor kar kış kaldırmıyormuş buranın tarasal yayını. Hala çözmediler. Evden soğudum lağm kokusu rutubet tv yok ev sahibim hukuki hakkımı biliyorum çıkamazsın diyor. Kendisi maliyeci. Ne yapabilirim yardımcı olurmusunuz?

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
08 Ocak 2015 | 19:10 Esra Gökağaç 752 Kişi okudu

gelir artisi vergisi

Soru

Merhabalar tebernus bey.7 yil once kiptas kayabasi sitesinden 55.000 tl ye almis oldugum daireyi 170.000 tl ye pazarlik yaptik.yarin tapuya gidecegiz.sitenizde daha once sorulmus sorulardan istifade etmeye calistim ama sanirim ilgili kanun degismis.sorum su: aradan 7 yil gecmesi gelir artisi vergisinden muaf olmami saglarmi?gelir artisi vergisi odyeceksem satis yapacagim degerdenmi yoksa tapuda gorunen 55.000 rayic bedeli esas alinarakmi hesaplanir?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Aralık 2014 | 20:43 oktay uzun 752 Kişi okudu

hadımköy 3.etap devir hk.

Soru

merhabalar, 02.05.2014 tarihinde sözleşme yaptım sözleşme tarihinden 6 ay geçmiş olmasına rağmen telefonla görüştüğümde halen devir hakkım olmadığını ve aralık ayını beklemem gerektiğini söylüyorlar (garip bir 6 ay hesaplaması yaptılar ama kendileri de inanmıyorlardı sonra da böyle karar aldı yönetim gibi birşey söylediler)sizce bu mantıklı mı yoksa kiptaş 3.etap ın inşaatında bir sıkıntı mı var? acaba mali sıkıntıda olabilir mi yani projenin iptal olma durumu var mıdır? teşekkürler,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Kasım 2014 | 02:13 atkan babalk 751 Kişi okudu

Konya sanaği bölgede arsa satin almak istiyorum. Uygunmu sizce?

Soru

Sayin Tebernus bey,  Sitenizde sorulan sorulara verdiginiz cevaplari okudum ve bana cok yardimci olacaginizi dusunuyorum.  Ben Konyada sanayiye 3km yakinlarda tarla satin almak istiyorum ve bu tarlaya evler dikilemez diye duydum.  Simdiki fiyatiylan 52.500 tl, 1873m2.Burasi degerlenir diye duydum, ama sizin görusunuz ne? Ve buraya 3-5 yil sonra is yerleri yapilma sansi varmi? yatırıma uyğun tarla..belediyenin imar planı içerisinde diye duydum sayin Tebernus bey. Lutfen bana yardimci olurmusunuz? Cok ama cok sevinirim!

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Ekim 2014 | 10:32 Emre Altin 752 Kişi okudu

Ödemenin bloke olması ve sözleşme

Soru

Merhaba, Satın alacağım ev şuanda inşaat ruhsatı alımı aşamasında. Bu aşamada belirli bir nakit verip, iş bitiminde kredi çekip kalan tutarı vermeyi planlıyoruz. Remax yetkilisi sözleşmenin noterli de notersiz de olabileceğinden bahsetti. Verilen nakdin bloke olacağını (sorun olursa nasıl geri alacağımı bilmiyorum.), müteahhidin kullanmayacağını söyledi. Tapuya da şerh konulacağını iletti. Sanırım Tüketici kanununa göre sözleşmenin kesinlikle noter huzurunda yapılması, ödenilen nakit için süresiz teminat alınması ve müteahhidin iş bitirme sigortası yaptırması gerekiyor. Bunların ışığında size birkaç sorum olacak. 1. Teminat alımı yerine verilen paranın bloke edilmesinin bir sakıncası var mı? Bu yöntemin prosedürü nasıldır? Neye dikkat etmem gerekir? 2. Sözleşmenin noter huzurunda yapılmaması sözleşmeyi yok hükmüne mi getirir? 3. Müteahhit iş bitirme sigortası yaptırmazsa nasıl bir durumla karşılaşırım? 4. İnşaat ruhsatı alınmadan ödeme yapmamın sakıncası var mıdır? Sorularımı yanıtlayabilir seniz çok memnun olacağım.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ekim 2014 | 11:31 ŞENER ÖMÜR 751 Kişi okudu