elektrik aboneliği alamadim sikintidayim ne yapmalıyım

Soru

efendim.. benim su ve doğalgaz aboneğim mevcut yanliz elektrik abonesi alamiyorum.. 2015 emlak beyannam var ama 2004 istiyorlar dairem ruhsatsiz 12 000 tl para cezasi aldım ve suan dada taksitli sekilde ödüyorum ne yapmaliyim.. saygilarimla

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
04 Kasım 2017 | 11:12 akın yılmaz 742 Kişi okudu

YAZLIK SİTEDE AYRI BLOKLARIN AYRILMA İSTEĞİ-2

Soru

Cevabınız için teşekkürler. İlgili linki okudum. sorularımın bir kısmına cevap alabildim. Bir kaç konuyu netleştirmek için sormam gerekiyor: 1 - Ayrılmak için yapılacak toplantıya sadece ilgil parseldeki 10 kişinin katılması gerekiyor. Yoksa her iki parselde de bulunan toplam 18 kişimi katılmalı? 2 - İleride doğacak maddi kayıplar için olası ayrılk kararı için şerh koydurabilirmiyim? Teşekkürler.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
05 Eylül 2017 | 12:34 Ali Can 742 Kişi okudu

Arsaları Tevit ile birleştirme

Soru

Iyi Günler Tebernus bey, İki yıl önce izmirden Arsa aldım içinde tek katlı ev olan tamamı Imara açık.Sagımda,solumda ve arkamda Arsaların hepsi 5 Kat inşaat ruhsatı var ama benim sadece iki kat Müsadem var.Ruhsatı 5 kat olan komşu Arsalarla TEVİD yaparak Ruhsat almamız mümkün mü?Eger mümkünse ılerde herhangi bir sorun çıkabilir Tevit yaptığımız Arsa sahipleri ile? Saygılarımla

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
29 Haziran 2017 | 17:32 Hakan Altın 742 Kişi okudu

satın aldıgım dairenın çatı sorunu

Soru

merkezde bır daire satın aldım çatısı yokdu çatısının bana ai oldugunu aldıgım emlakçı soyledı bende yonetıme aparman sakınlerıne soyledım kımseden ses çıkmadı çatıyı yaptım yapıgım masraf 30,000,00 tl buldu . 5-6 sene sonra bınanın dıs çephesı çatısı yapılmasınına karar verdıler benden çatımı daha onceden yapıgım için 3500,00 tl düşüler. sizden ricam yapıgım 30,000,00 tl zararımı kım karşılayabılecek mahkemeye gıtsem hak talep edebilir miyim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
27 Mayıs 2017 | 12:45 eda nur 742 Kişi okudu

Yabancı yatırımcı nasıl bulabilirim

Soru

Merabalar ben emlak sektöründe deilim etrafımdadaki emlakçılarda çok para istediği için sormak istedim benim 2 tane ayrı arsam var yabancı yatırımcı bulamamıyorum acaba basıl bir yol önerirsiniz

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Mart 2017 | 22:36 Hakan Erdogan 742 Kişi okudu

Dibimdeki inş.1 kat fazla , Kadıköy bld %60 uyulmuş yazısı verdi.adalet nerde?

Soru

Tebernü abi,saygılarımı önce belirtmek istiyorum.Acıbadem de,H:12,5 geçemeyen imara rağmen( ki bizim binamızda 4 yıllık yeni bina) adamlar 6 kat bina yapıp,(BİZİM BİNA ZEMİİN OTOPARK 3 KAT) bizim binamızı kule gibi yuttu.Kadıköy bld.dilekçemize ısrarımıza rağmen iki ayda %60 uymuş yazısı verdi.ÖFKELENMEMEK içten bile değil . .Göz göre göre adamlar yol, kot deyip ki( AYNI DÜZLEMDEYİZ.) ''Adaletini kaybeden bi toplumda başka bi düşmana gerek yok'' demiş bir filozof sizden ricam, aşama olarak nasıl bir yol takip edebiliriz.? saygı ve selamlar hepinize kolay gelsin

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Ocak 2017 | 13:59 can uygur 741 Kişi okudu

İhtiyaç nedeni ile Kiracının Tahliyesi

Soru

Merhaba, 13 yıldır bir dairede kiracı olarak oturuyorum. Geçtiğimiz yıl Kiraya , mal sahibinin isteği üzerine 10 yılı doldurduğumuz için emsal kira belirlemesi yapılıp, 1300 TL olan kira 1900 TL 'ye çıkartıldı. 1 Şubat 2017 de kira sözleşmemiz yenileniyor. Mal sahibi 16 Ocak 2017 de bir eposta ile kira bedelini %15 arttırmak istediğini belirtti. Kendisine bu artışla ilgili olarak kanunun ön gördüğü oranı bir mektupla ilettim. 23 Ocak günü, mal sahibi şu an oturduğu evinin kentsel dönüşüme girdiğini bu nedenle, kendi evinde oturmak için noterden ihtar göndereceğini ve bir an önce evden çıkmamızı istediğini iletti. Bu ihtiyaç, mahkemede ne kadar samimi gözükür, bu konuda önereceğiniz bir şey var mıdır? Teşekkür ederim.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
23 Ocak 2017 | 11:13 Aylin Veleli 742 Kişi okudu

Sözleşmeye göre Konut m2 eksikliği

Soru

Sayin Tebernus Bey; Markalı bir projeden konut aldım. Evime yerleştim ve oturuyorum. Fakat evimin satış sözleşmesinde gözüken ve firma ile karşılıklı imzaştığımız sözleşmemizdeki metrekaresinin yerinde ölçtüğümden küçük olduğunu gördüm. Sözleşmemizde teknik nedenler ile projede değişiklik yapılma haklı saklı tutulmuş. fakat mevcut yapılan ile proje arasında değişiklik yok. yani bu m2 eksikliği teknik nedenler ile oluşmamış. %5 civarında olan bu fark küçük ve pahalı m2li evimde önemli bir fark oluşturuyor. Firma ile görüştüğümde m2 nin küçük olduğunu kabul etmekle beraber bunun kabul edilebilir sınırlar içinde olduğunu söylüyorlar. sizin fikriniz nedir nasıl ilerlemeliyim? eğer firma eksik kısım kadar para iadesine yanaşmaz ise tüketici heyeti ile görüşmeli miyim? Saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Ocak 2017 | 11:58 Yusuf Danış 742 Kişi okudu

Exper ne kadar değer bicer

Soru

Merhaba ev almak istiyorum.141.000 tl anlaştım 40.000 pesinatim var.exper %80 gore 138.000 tl değer bicmesi lazım eve acaba bicermi .evin özellikleri. Ara katta asonsorlu 10 yaşında brut 120 Metre kare net 110 Metrekare

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Kasım 2016 | 22:33 Yasemin TAŞPINAR 741 Kişi okudu