Tapu harçları ve daire takası

Soru

Merabalar.Kredi ihtiyacım olduğu için arkadaşımın evine kredi çekip kendi evimi onun üzerine devretmiştim.Şimdi tapuları herkesin kendine ait olsun istiyorum.Rayiç bedel belirlenirken daha önceden borcu bitmiş olan çekilen kredi miktarı önemli midir? Yoksa belediyenin en düşük miktarını kullanabilir miyim?Şuan kredi çekmeyi düşünüyorum sadece tapu takası yapacağım.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Mayıs 2018 | 00:21 Kamil kara 733 Kişi okudu

Yolu olmayan büyük arazi bölünür mü ?

Soru

Tebernüş bey merhaba.Sizi uzun süredir takip ediyorum emlak'ta mantık kitabınızı da almıştım bu size ilk sorum.Yolu olmayan 53000 metrekare tarla vasfında içi boş kıraç arazimiz var. bu araziyi parçalara bölmenin bir formülü var mı ? şimdiden teşekkür ederim.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Nisan 2018 | 23:01 Efe Yiğit 733 Kişi okudu

teşekkürler ve başarılar dilerim

Soru

sitenizi ve yazılarınızı zevkle okuyorum. çok güzel ve faydalı bir hizmette bulunuyorsunuz çok dua alıyorsunuz Tebernüş bey kardeşim Yolunuz hep açık olsun, selamlar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Kasım 2017 | 16:34 Turan Avcı 733 Kişi okudu

t.k.i.baş. faizsiz konut kredisi

Soru

ben asker gazisiyim ev alacam yanlız prosedürler hakkında bilgi sahibi diilim ilk olarak nasıl bir adım atmamız gerekiyor ne tür evrak gerekiyor zıraat bankasına teslim etmemiz için banka memuru sağlam bilgi veremiyor size danışmak istedim ,saygılarımla ...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
22 Ağustos 2017 | 17:48 erdinç gezinci 734 Kişi okudu

Memleket de imar sınırındaki tarlam

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Memleket de tarlam var. Tarla 10 dönüm civari.. 500 m altında toki bölgesi mevcut..300 m altındakı bazı yerlere parselasyon yapıldı. Tarlanın mevkiisi eskiden köydü, şuanda aynı bölge Belediye tarafından mahalleye bağlandı.. Dönüm fiyati şuanda 50 bin TL.. Sizce satmak mı mantıklı, bekletmek mi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Ağustos 2017 | 22:48 Mehmet 733 Kişi okudu

Tarla vasfındaki arazimizdeki resmî ve gayriresmi hak sahipliği

Soru

Merhaba,30 yıl önce alınan tarlamızın tapusu o dönem 3 kişi üzerine yapılabiliyordu fakat gayriresmi 6 ortak daha var.parselasyon olmadığı için de gayriresmi ortaklar Halen haklarını alabilmiş değiller.bütün hak sahipleri 1. Derece akraba ve buradaki hak sahipliği konusunda anlaşmazlık yoktur.bu durumda;gayriresmi hak sahiplerinin dava açmasıyla ve resmi hak sahiplerinin de mahkemede onay vermesiyle diğer gayriresmi ortaklar da pay sahibi olabilir mi?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
30 Haziran 2017 | 05:40 Kenan zade 733 Kişi okudu

Olağan Genel kurul ne zaman yapılır

Soru

445 daireli bir sitede oturmaktayım. Yönetim planında Olağan Genel Kurul un Haziran ayl içersinde yapılacağı yazılı. Ancak Yönetim Kurulu 30.04.2017 Tarihinde Olağan genel kurul kararı almiş. Çoğunluk olmazsa 07.05.2017 tarihinde yapılacak. Çağrılar yapıldı. Ne yapmalıyız? Toplantı yapılırsa alınan kararlar geçerli olurmu? Cevap verirseniz seviniriz. Saygılarımızla.

Nihat Dönmez tarafından yanıtlandı.
21 Nisan 2017 | 22:20 Erdoğan Boyacıoğlu 733 Kişi okudu

Ev oturma izni, raporu olmayan ev

Soru

Hocam biz bir daire aldık 1.5 sene öncesi suan hala kredisini ödüyoruz, müteahhit evi aldığımizdan beri herkesi iki ay sonra alicaz , bir dahaki ay alicaz diye diye oyalıyor. Şimdide dubleksler ve balkonlar ile ilgili bir sıkıntı çıkmış o yüzden alamiyorlarmis. Şimdi hocam bu müteahhit bu izni almazsa biz nabıcaz, böyle bir şey yapabilir mi yaparsa ne olur , binadaki bazı kişiler dairelerini bile satmayı düşünüyorlar biz ne yapalım ? Simdiden Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Nisan 2017 | 23:44 Halil kaya 733 Kişi okudu

NE YAPMAMIZ GEREKİYOR ACİL YARDIM LÜTFEN

Soru

BEN APARTMAN YÖNETİCİSİYİM VE 5 YILDIR GÖREV YAPIYORUM. BİR KAT MALİKİ 2 YIL AİDAT ÖDEDİKTEN SONRA ÖDEME YAPMAYACAĞINI BİLDİRDİ VE BİZDE TÜM HUKİKİ İŞLEMLERİ BAŞLATTIK. BİLİR KİŞİ HAKLI OLDUĞUMUZA KARAR VERDİ ANCAK HAKİM BİZİ KARAR DEFTERİNİN İLK TOPLANTISINDA (YANİ 5 YIL ÖNCE ) KAT MALİKLERİNİN İMZASI OLMADIĞI İÇİN HAKSIZ BULDU. SADECE İLK TOPLANTININ İMZALARI YOK O DA BİZİM BU İŞİ BİLMEDİĞİMİZDEN OLDU. DİĞER TÜM KARARLARDA KAT MALİKLERİNİN İMZASI MEVCUTTUR. NE YAPMAMIZ GEREKİYOR.

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
31 Aralık 2016 | 00:59 dilek yalınay 734 Kişi okudu