Tapu ve diger giderler
260,000 TL'lik site icerisindeki apartman dairesi icin 10,400 tapu %4, 2600 KDV %1 dısında, 2000 abonman(elektrik, su, dogalgaz, telefon) ve 3000 TL iskan masrafları talep edilmektedir. Toplamda 18000 bedel normal midir?
Şifreni mi unuttun? Lütfen kullanıcı adınızı ve e-posta adresinizi girin. E-posta yoluyla yeni bir şifre oluşturmak için bir bağlantı alacaksınız.
Gayrimenkul ile igili tüm soruları buradan yanıtlıyor...
260,000 TL'lik site icerisindeki apartman dairesi icin 10,400 tapu %4, 2600 KDV %1 dısında, 2000 abonman(elektrik, su, dogalgaz, telefon) ve 3000 TL iskan masrafları talep edilmektedir. Toplamda 18000 bedel normal midir?
Sayın Kadir bey, dört ortaklı bir iş hanında muhtelif büyüklükte bürolar ve 2 adet dükkan var.Şimdi ortaklardan biri izale-i şüyu davası açarak iş hanının satışını istiyor.1.sorum kat mülkiyeti olan bir yerde bu dava açılabilinirmi.2.sorum davayı açan ortak mevcut dükkanlardan birinde olan hissesini 10 sene önce diğer bir ortağa sattı. Şimdi bu dükkan içinde arsa payından izale-i şuyu dava açacağını söylüyor.Böyle bir hakkı varmıdır.
5katlı katlarda tek daire olan binamız bir müteahhit ile anlaşılarak kentsel dönüşüm kapsamımda ortaklaşılarak yıkılma kararı kat sahiplerine alındı.Toprak sahibide olan annem giriş katında oturmaktadır tapu dairesinden alınan bilgide arsa payı 60m2 diğerlerinin 30m2 görünmektedir .müteahit arsa payının bir önemi olmadıgını artık yeni yasalar gereğim herkesin eşit paylara sahip oldugu söyledi için itiraz edemediğimiz planda giriş dairesi 70m2(95 m2 olacağını sözlü beyan etti)digerleri ise 130 m2 görülmektedir.eger herkes eşitse neden en küçük daireyi alıp herkez ıle eşit parayı vermekteyiz .Bu dogrumudur ,hukukı danışmanlık alabileceğim bir kanala yönlendirir ve bildiklerinizi bizimle paylaşırsanız minnettar olurum.
10 bağımsız bölümden oluşan binamızın tapu senetleri Kat irtifakı . 06.2014 tarihinde yapı kullanma iznimiz çıktı. ilgili belediye kat mülkiyetine geçiş için belge düzenlemediğinden ben başvuru yaptım. Benden Vaziyet Planı , Bağımsız Bölüm Planı, Röperli kroki ve yapı kullanma belgeleri istendi. Biraz araştırma yaptım Tapu Kadastro müfettişlerinin ; röperli kroki ve yapı kullanma dışında belge istenmeyeceğine dair kararları var. Bu durumda ben ne yapmalıyım ? ilk yazdığım istenen tüm belgeler doğrumu ? İlginiz için teşekkür ederim.
Tebernüş hocam öncelikle yardımlarınız için teşekkür ederim. Benim 2 farklı sorum olacak birincisi; Bir yakınım ve eşi 1 ay önce bir ev kiraladılar ve noterde 1 yıllık kira sözleşmesi yaptılar.Fakat bu yakınımın iş yeri istanbulun uzak bir ilçesine taşındı dolayısıyla işe gidip gelmekte zorluk çekiyor. Kira sözleşmesini bu nedenden dolayı fesh edebilirlermi sözleşme 1 yıllık olduğu için ev sahibi bir hak iddia edebilirmi tazminat vs talep edebilir mi ? Bu gibi durumlarda kira sözleşmesini belirsiz süreli mi yapmak lazım ? Diğer sorum; Tebernüş bey eşimle birlikte ev alma hazırlığı içerisindeyiz yaklaşık 1-2 aydır araştırma yapıyorum.Bir inşaat şirketinin dairelerini inceliyorum fakat ilgili inşaat şirketinin internette haklarında olumsuz şeyler yazıyor kart irtifaklı dairenin kaçak olduğu ve insanların mağdur edildiği yazıyor. Kat irtifaklı tapuya sahip daire nasıl kaçak olur ayrıca banka bu daireye nasıl kredi çıkarıyor merak ediyorum. Bu tip sorunlar yaşamamak için ne yapmamız gerekir yol gösterirseniz memnun olurum. Saygılarımla
Merhaba iyi günler , 2012 ocak ayında bir ev satın aldım , banka kredisi çektim 90 bin tl verdi ve gerçek değer yani satıcı ile 120 ye anlaştık. Yanlız bu konularda yabancı olduğuımuz için belkide karşı tarafın oyununa geldik , tapu satış bedeli 40 bin tl yazıyor. Duyduğuma göre bu sorun oluşturuyormuş arada 50 bin tl var ve devlet farkını soruyormuş yada vergi borcu çıkıyormuş. Şimdi vergide zaman aşımı 5 yıl ise ben 2015 ocakta 3 yıl olacak ve beklemelimiyim ? yoksa vergiye gidip pişmanlık verip aradaki 50 bin tl vergi borcu farkını ödeyeyim mi ? harc ücretini vs. Yaklaşık olarak ne kadar borç çıkar ? . Rayç bedelinden tapudaki personel bizi uyarmadan böyle yazdı acaba hiç ceza ödemeyecekmiyim ? Biliyorum bıkmışsınızdır bu tarz sorulardan. Teşekkür ediyorum , kafamızdaki çoğu soru işaretini gidereceğinize inanıyorum.
Kolay gelsin Tebernus bey biz yaklaşık babamla birlikte bin güçlükle bütün biriktirdiğimiz parayla Basaksehir - Guvercintepede bir 418 metre kare bir arsa aldık aldığımızda belediyeye sormuştuk o zaman imarında konut İmralı diye yazıyordu şimdi ise gecen gun baktığımızda imarında park alanı yazıyor bu ne demek oluyor şimdi bizim acil ne yapmamız gerekecek belediye bizim arsaya bedavadan şimdi parkmi yapacak lütfen bir çözüm yolu söyleyin bize
Merhaba Tebernüş Bey ; Sizi tebrik ediyorum.Daha 20 dakika önce rica ettiğim site ile ilgili düzenlemeyi hayata geçirmişsiniz.Bu ne hız.Biröok okurunuz adına çok teşekkürler...
Selamlar, giriş katımızda bulunan dükkan toprak sahibinin. ben de apartmanın 4 ve 5. (dubleks) katlarının tapulu sahibiyim. girişteki dükkan akşam saatlerinde açlılıp sabaha kadar açık kalıyor. hiçbir tabela yok. camlar kağıtla kaplanmış. içeride kumar oynatılıyor. daha önce bir başka yerde açık olan oyun salonu mühürlendiği için şimdi de giriş katımızı tutmuşlar. Ve burada aynı rezillikler devam ediyor. (söylenene göre dükkanı toprak sahibinden zorla kiralamışlar.) Belediyeye şikayet ettim. gelip gündüz baktılar. dükkan kapalı olduğu için çekip gittiler. ben ve apartman sakinleri bu durumdan şikayetçiyiz. nerelere başvurmamız gerek. polis mi belediye mi? ayrıca hukuki açıdan, duyduğum kadarıyla apartmandaki dairelerden birinin bile rızası olmazsa bu şekilde bir işyeri açılamazmış. bunun gerçekliği var mı? Saygılarımla...
aydın kuşadası yakınlarında 43 dönüm 4 hisseli bir tarlamız var ve 4 hissedardan biriyim bu arsa için kendi tapumu çıkarmak istesem çıkarabilir miyim? yanıt olumsuz ise mahkeme kararıyla hissemi satmak istesem mahkeme bu kararda objektif davranıyor mu yani tarlanın değerinde bir satış gerçekleştiriyor mu?