HALKALI ATAKENT MAHALLESİ 1. ETAP

Soru

Merhaba Tebermüş bey yazılarınızı ilgiyle okuyorum. Halkalı atakent mahallesinin gelecek vaat eden bir lokasyon da olduğunu yazılarınızdan okuyorum. Benim de bir sorum olacak. Halkalı atekent mahallesi 1. etaptan yaklaşık 3 yıl önce 110 bin tl ye 2+1 85 metrekare daire aldım. Almış olduğum dairenin şuan ki satış fiyatı 160 ile 180 bin tl arasında değişiyor. Bu binalar 15,20 yaşların da ve site şeklinde.Yeşil alanı oldukça geniş siteler. Gelecek yıllarda binanın yaşından dolayı bir fiyat gerilemesi olur mu? yada basın ekspres yolunun geleceği ve yapılacak olan tema park veya diğer sosyal projeler buralarda ki fiyatları daha da arttırabilir mi? Saygılarımla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Aralık 2012 | 03:20 Murat ÖZDEN 668 Kişi okudu

Küçükyalı da yapılan Ünal inşaat inn projesi

Soru

İyi günler Tebernüş Bey, İlk önce bizleri yorulmayıp her konuda aydınlattığınız için teşekkür ederim.Benim sormak istediğim; Ünal İnşaatın Küçükyalıda yaptığı İnn projesi,projenin yapıldığı yer kentsel dönüşüm bölgesinde yer alıyor ve bu bölgede Marmara Üniversitesinin 2014 te inşaatına başlamayı planladığı arsası ve yeni bir A.V.M projesi var.Suan topraktan satışlar başlamış bu projede yatırım amaçlı bir yer almayı düşünüyorum bütçem 175.000 tl sizce bu projeye,bolgeye yatırım yapmak mantıklımi,yoksa Batiataşehir Asık Veysel bölgesinde yatırım yapmakmi mantıklı, birde yine Unal İnsaatin Bomontide Yıldırım Kule'nin yanında yaptıgı 10 dairelik(55m olana bütçem yetiyor)apart projesi var bunlardan hangisi benim için doğru bir kara olur?Beni bu konuda aydınlatırsanız çok sevinirim. İyi günler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Kasım 2012 | 13:30 Serhat Akdeniz 667 Kişi okudu

innovia 1

Soru

Merhabalar ...Size fazlaca soru sordum...İstanbul dışındayım 2 yıl sonra döneceğim.Bu arada 230 - 250 arası birikimimi gayrimenkulde değerlendirmek istiyıorum. 3 alternatif arasında kararsız kaldım. 1) 1 ) 1) İnnoıvia 1 de 2+1 116 m2 daireler 190.-200 bin tl, 2+1 143 m2 daireler 230-250bin arası fiyatlar uygun, kira getirisi 1 bin tl sosyal tesisler güzel , metrobüse yürüme mesafesi buna karşılık esenyurt da zemin etüdü ve yüksek katlı olmasından endişeliyim. 2) Demir inşaatın beylikdüzündeki demir romance projesi 2015 haziran teslimi 120 m2 civarı en uygun 2+1 ler 290 binden başlıyor.Bu projeye yatırım yapmak kazandır mı.? 3)3.alternatifimde soyak olimpiakentdeki 94 m2 daire 250 civarı ortalama kira getirisi 1.000 daire fiyatları oturmuş şu an için artış gözlemleyemiyorum. Marmaray ve Tema Park burada fiyat artışını etkiler diye düşünüyorum Sizden kararımda yardımcı olmanızı istiyorum .. Teşekkürler....

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ekim 2012 | 10:33 bilgi dehmen 667 Kişi okudu

Beyzade Konakları

Soru

Merhabalar.Beyzade Konakları 2+1 125 m2 daire yatırım amaçlı alınır mı ?Şu anda 200.000 -205.000TL aralığında.. Sizce ileride prim yapar mı?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Ağustos 2012 | 09:41 Tunahan Güler 668 Kişi okudu

my office 212

Soru

merhaba nasılsınız, my office 212 sakini olarak yaşar oktay başçiftçi beyin sorusuna bilgi geçmek istedim, şu an projede doluluk oranı %20 hatta bizim 3. katta bir tek biz varız, yani hemen kiralama yapmak isteyenler biraz husrana ugrayabilir, ulaşımı kolaylaşmadan dolması da zor, metronun açılması lazım, fakat fiyat olarak proje ucuz kaldı nerdeyse etrafta yapılan yeni evlerin fiyatlarından daha ucuz, kiralama için değil yatırım için alınabilir, uzun sure kiralayamayabilirsiniz. birde sorum olacak, dumankaya ikon projesinde satış ofisi supriz yapmaya çalışıyoruz demekte acaba erken teslim olabilirmi sizin aldıgınız bi duyum varmı ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Ağustos 2012 | 03:59 ahmet toktas 668 Kişi okudu

ESENYURT EVIVA YASAM MERKEZI HK.

Soru

Merhaba, Esenyurt eviva yaşam merkezi projesi ile ilgili daha önceki size gelen mailleri ve sizinde verdiğiniz yanıtlarda anladığım bölgede genel olarak devam eden bir ruhsat sorunu olduğunu gördüm.Fakat 21.07.2012 tarihinde bulut inşaat ile görüşmemiz neticesinde firma ruhsatı aldığını ve inşaata başlayacaklarını bildirdiler.Ben bunun doğruluğunu nereden teyid edebilirim.Esenyurt bölgesinde ruhsat sorunları gerçekten çözüldümü?Mailime cevap verebilirseniz çok sevinirim.Teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim. Saygılarımla,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Temmuz 2012 | 15:07 FATMA DAYAN 667 Kişi okudu

makrom ctiy'de 125 metrekareyi 150 bin TL'ye aldım

Soru

ben 2 ay önce makrom ctiy den 9 kat 125 m 2+1 daireyi 150000 tl aldım 23,500 peşinatla 8 ay sonra teslim olacak bir daireyi bu şartlarda baska türlu bulamam diyede pek arastırmadım şimdilrde fiyat konusu kafamı yormaya basladı acaba pahalı bir fiyatamı aldım cok anlamadığım bir iş oldugu için sizin yorumunuza ihtiyacım var iyi çalışmalar dilerim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Temmuz 2012 | 15:41 orhan kapcı 668 Kişi okudu

AİDAT HS. TAHSİSLİ BAHÇELERİN ARSA PAYI HESABINA EKLENMESİ HK.

Soru

HİLAL HANIM, APARTMANLAR VE VİLLALARDAN MÜTEŞEKKİL BİR SİTE DE OTURMAKTAYIZ. BU SİTE DE YATAY VE DİKEY YAPILAŞMA OLDUĞU İÇİN SÜREKLİ AİDATLAR KONUSUNDA SIKINTILAR DOĞMAKTADIR. ŞU ANDA APARTMANDA OTURAN SİTE SAKİNLERİ VİLLALARDN OTURAN SİTE SAKİNLERİNE GÖRE DAHA YÜKSEK AİDAT ÖDEMEKTEDİR. SİTEDE APARTMANLAR AYNI BÖLGE DE TOPLAM SİTE ALANININ FİİLİ OLARAK % 10 CİVARINDA YER KAPLAMAKTADIR. TAPUDA Kİ ARSA PAYLARINA GÖRE İSE % 21 CİVARINDA APARTMANLARA AİT ARSA PAYI SÖZ KONUSUDR. SİTEDE Kİ VİLLA SAHİPLERİNİN KULLANDIĞI BAHÇELER TAPUYA TAHİSİLİ ALAN OLARAK İŞLENDİĞİ İÇİN ARSA PAYI HESAPLAMASINDA GÖZÜKMEMEKTEDİR. KISACA 120.000 M2 SİTE DE 50.000 M2 ARSA PAYI VERİLMİŞ BUNA GÖRE ARSA PAYI ORANI OLARAK APARTMAN VE VİLLALAR EŞİT ARSA PAYINA SAHİP GÖZÜKMEKTEDİR.TAPU BİLGİLERİNE GÖRE 70.000 M2 YER ORTAK ALAN OLARAK KALMAKTADIR. BU NEDENLE ORTAK GİDERLERİN DAĞITIMINDA ÖZELLİKLE ELEKTRİK GİDERLERİNİ DÜŞÜNÜRSEK: SİTENİN % 10?UNU KAPLAYAN APARTMANLAR ELEKTRİK GİDERLERİNİN % 21?İNİ ÜSTLENMEK DURUMUNDA KALMAKTADIR. AYNI ŞEKİLDE APARTMANLAR BÖLGESİNDE 2 HAVUZ VİLLALARIN BULUNDUĞU BÖLGE DE 7 HAVUZ BULUNMAKTADIR YİNE ARSA PAYINA GÖRE DAĞITIMDA SIKINTI ÇIKMAKTADIR. TÜM ARSA PAYI İÇİN DAĞITILAN GİDERLERDE BU SIKINTI MEVCUTTUR. BU DURUMDA SİTE AİDATLARI HESAPLANIRKEN VİLLA SAHİPLERİNİN KULLANIMINA BIRAKILAN TAHSİSLİ BAHÇELERİNDE ALAN HESAPLAMASINA KATABİLECEĞİMİZ BİR HUKUKİ GEREKÇE BİR İTİRAZ BULUNMAKTA MIDIR. TEŞEKKÜRLER. İYİ GÜNLER.

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
13 Temmuz 2012 | 12:19 GÜLTEKİN GÜNDEM 667 Kişi okudu

Aranvutköy Çardaktepe'de 411 metrekare 110 bin TL

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Arnavutköy Çardaktepe mevkiinden 411 metrekere 0,65 emsal arsa satın aldım imar durumu maksimum 2 kat ve Fiyatı 110.000.-Tl. Sizce nasıl bir yatırım yaptım teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Haziran 2012 | 23:31 volkan keş 668 Kişi okudu

hocam slm..1960 ve sonrası istanbula yeni ilceler ...

Soru

hocam slm..1960 ve sonrası istanbula yeni ilceler kazandıran emlak bankası ile su anki emlak konut gyo nun farkları nelerdir?neden eskisi gibi geniş parsellere projesini kendi belirleyip taseron firmalarla beraber binlerce konutu AYNI ANDA yapmak varken 3-4 binadan olusan kucuk kucuk siteler yaptırmaktadırlar.. bakınız bahcesehir bakınız ıspartakule...birisi zamanın emlak bankası yapımı habitat ödüllü muhtesem bir mimari neredeyse 100 den fazla binayı aynı anda insaa ettiler... digeri emlak konut ve toki iştiraki sirketlerin kucuk parsellerde gelistirdikleri projeleri ile ıspartakule denen bir garip yer..ne avm si var ne okulu ne hastanesi..2-3 tane bina yapıp onları satıp eger tutarsa 2. yada 3. kısmını yaptıkları 10 sene sonra nereye ne yapılacagını kimsenin bilemediği lokasyon!!bilmem anlatabildimmi hocam...hani arsa pahalı arazi yok desem ıspartakuleye 5 tane bahcesehir yaparlardı :)) karadenize kadar ne bir orman var ne dag ne tepe :))..1962 yapımı bir fılmde atakoy un yapılısını gordum..filimin neredeyse yarısı santiyede gecmekte..o yıllardaki teknolojiyle ne harikalar yaratmıslar..hemde 4-5 kısımı aynı anda insaa ederek!..dusununki atakoyun 4 yada 5 kısım toplamı kac konuttan olusur hesaplamak bile imkansız..C motelleri galleria regata holiday inn oteli hatta marina bile taa o yıllarda planlanmıs yerleri ayrılmıs ve bekletilmiş..o zamanlar atakoy simdiki ıspartakuleden dahamı degersizdiki??..yapılır yapılmaz ses getirdi..sagı bakırkoy solu yesilkoy havaalanı desen var tren desen var..deniz desen var..var oglu var..hep altın degerinde bir lokasyondu...peki neden ıspartakule gibi bir bolgeyi bu sekilde planlamıyorlar anlayamıyorum hocam..inceleme yaptıgımda almanların planlamasıyla olustugunu duymustum atakoyun ilk etaplarının..tıpkı 1.levent gibi..acaba diyorum emlak konut eski gucundenmi yoksun yada birileri mi engelliyor yeni bir atakoy yada atasehir olusmasını?rant desem su an ıspartakulede ne rant olacakki yer gok arazi..bu aradaki zamanda beni tatmin eden tek olumlu ornek herseye ragmen 2005 yılında batı atasehiri olusturan emlak konut ve toki degilmiydi??bahcesehir yada atakoy kadar olmasada yakın bir planlamayla yapıldı..sadece 3 proje birbirleriyle uyum icinde goze hos gelen bir planlamayla yapıldı....tekrar yapmak cokmu zor?? toplu olarak projeleri hayata gecirmek cok mu masraflıdırki emlak konut pasif duruma gecti??? neden toplu bir plan cizilmiyorda parsel parsel ufak ufak herkes kendi planını ciziyor...bu konuyu cok merak edıyorum ve acıkcası bunu sizden duymayı cok istiyorum..NOT:filmi merak edip izlemek isterseniz FİLMİN ADI:AŞKA KİNİM VAR 1962 ..nette mevcut :)) iyi pazarlar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Mayıs 2012 | 01:45 yalın aksay 668 Kişi okudu