gratis mapzası hakkında ?

Soru

merhaba terbenüş bey bu soruyu size mi sormam gerekiyor bilmiyorum ama siz beni yönlendire bilirsiniz diye ümit ediyorum hiç olmayan bir şehirde gratis mağzası açmak istiyorum peki bu konuda neler yapmam lazım yada nerelere baş vurmam lazım bu konu hakkında bilgi almak istiyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Eylül 2015 | 16:22 Sefa Ertuğ 627 Kişi okudu

müteahhite kat irtifakı devrinde usul

Soru

Merhaba.Ben müteahhitle kat karşılığı inşaat sözleşmesi yaptım.6 hissedar olmamıza rağmen müteahhit sözleşme gereği kendisine düşen bağımsız bölümlere ait kat irtifaklarının tamamını benim üzerime çıkardı.Sözleşmede bu bağımsız bölümler inşaat bitiminde müteahhite devredileceği yazıyor. Müteahhit inşaatın devam etmesi için kendisine düşen 2 kat irtifakının satılmasını istedi bizde inşaatın devam etmesi için 2 kat irtifakını 3. kişilere sattık.Ancak kat irtifakları benim üzerimde olduğu için satışları ben yapmış gibi görünüyorum.Bu satışlardan bana vergi borcu doğar mı? Ayrıca ben müteahhite ait kat irtifaklarını hak ettiğinde 3. kişilere satmadan direk müteahhite nasıl devredebilirim bu devirde usul nasıldır?Tapu dairesinde müteahhite satış işlemi mi yapmam gerekir?Teşekkürler...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Eylül 2015 | 15:28 berk kant 628 Kişi okudu

Yapılan konut projesinin kaçak kat olup olmadığını anlamak

Soru

Tebernüş bey merhaba, Öncelikle bu zamana kadar üşenmeden bıkmadan gelen soruları yanıtladığınız için sizlere ne kadar teşekkür etsek az kalır. Sayenizde çok güzel bilgiler ediniyoruz. Esenyurttan topraktan aldığım bir proje şuan %95 civarı bitti. Fakat bazı duyumlar aldık ne kadar doğru ne kadar yanlış bilemiyoruz. Yapılan proje de 11 kata kadar çıkma izni verilmiş. Fakat projede 15 katlı. Bununla ilgili esenyurt belediyesi ile görüştüm kendileri bana imar kaleminden bilgi alabilirsiniz dedi. Imar kalemi bana herhangi bir bilgi vermiyor. 3 gündür küçücük bir sorunun yanıtını ne yazık ki kimseden öğrenemedim. Sizden ricam ben bu bilgiyi kimden öğrenebilirim? Teşekkür ederim.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Eylül 2015 | 10:56 Mehmet Güngör 628 Kişi okudu

miras dağılımı ve intikal

Soru

meraba, bizim için çok önemli bir konudur. annemin, annesi ve babası vefat etti. mıras olarak bır arsa kaldı. annemler 5 kardesler. bes kardesten ıkı teyzemde vefat ettıler. enıstemın bırı evli ve cocugu var. teyzemden enısteme kalan hısse cocukların ustune gectı. dıger enıstemde yurt dısında cocugu oldugunu bılıyoruz fakat evlımı bılmıyoruz. teyzemden ıkı cocugu var, ıkısıde 18 den buyuk yastalar. bu durumda enıstemın uzerındekı hısse cocuklara gecermı, ne yapmamız lazım? sımdıden tesekkur ederım...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Ağustos 2015 | 22:36 serdar kaya 628 Kişi okudu

Deprem riski hakkında bilgilerinizi rica ederim.

Soru

Tebernüş Bey merhaba.Oturmak için değil , yatırım için İstanbul'un merkezi lokasyonlarındaki eski binalardan daire almanın ne gibi maddi riskleri var acaba? Deprem olmazsa dairelerin değerine göre kira getirileri çok yüksek , deprem olursa yeni bina yapılır ve o zaman kazanç ikiye katlanır zaten.Şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ağustos 2015 | 21:32 Ömer Sezgin 628 Kişi okudu

Site Yönetimi ile ilgili sorunların giderilmesi

Soru

Merhaba; Kuzey Ankara kentsel dönüşüm projesi çerçevesinde TOBAŞ (TOKİ ve Büyükşehir Belediyesi ortak kuruluşu) tarafından yapılan konutların tamamlanması ile birlikte hak sahiplerine teslimatı sonlanmış. Tapu alımı kat maliklerince peyderpey yapılmaktadır. TOBAŞ yapmış olduğu konutları Etaplara ayırarak yaptığından geçici yönetimi'de bu çerçevede oluşturmuştur. Bu işi ise bir şirkete vererek aynı anda birkaç etapı bir şirket yönetmektedir.Bir Etapta yaklaşık 550 daire mevcuttur. Ben 9. Etap da 1 numaralı apartmanda oturmaktayım ve bu apartman 94 daireden ibarettir ve 70 dairede ikamet eden vardır. Halihazırdaki yönetim apartmanın sorunlarına karşı ilgisiz davranmaktadır. Bu kapsamda; 1. Apartmanda oturan kat sakinleri olarak mevcut yönetimi azledebilirmiyiz. 2. Tek bir Apartman olarak yönetim kurabilirmiyiz yoksa yanımıza bir iki blok apartman daha almalımıyız. 3. Mevcut yönetim " sizin birçoğunuz hala tapusunu almadı, hala oturduğunuz konutlar TOBAŞ'ın malı o nedenle sizin söz hakkınız yok " demesi ne derece geçerlidir. 4. Söz konusu sorunların giderilmesinde nasıl bir yol izlemeliyiz. İlginize şimdiden teşekkür eder.İyi çalışmalar dilerim.

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
30 Temmuz 2015 | 22:35 Ercan KARAKUŞ 628 Kişi okudu

Kuzey Ankaradan daire aldım masraflar toplamı nedir?

Soru

Kuzey ankara tokiden 23.06.2015 tarihinde 92000tlye daire aldım. 23000 peşin ödeyeceğim turyap masrafı ve kdvyi biliyorum. Ancak bunlar dışında damga vergisi tapu masrafı banka komisyonu hepsi ne kadar tutar acaba?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Haziran 2015 | 19:58 Sinan demir 627 Kişi okudu

Kira artışım ne kadar olmalı?

Soru

Mrb,2010 tarihinden beri Atakent de oturan kiracıyım.Her sene yenilenmekte oldugundan elimde 1 kontrat bulunmakta ,oda 2010 yılına ait.Kontratda artış oranı ile ilgili enflasyon,tefe,tufe,ufe..vs hic bir oran yazmamsına ragmen her sene %10 zam yapıyordum.Suan 710 Tl ye oturmakta olup Atakent kiraları 2+1Tokiler icin 850 giris oldugundan ev sahibim kirayı 800Tl ye cıkarmak istemekte(%12,5),benden sonra oturmaya baslayan kiracılar 700 civarına oturmakta.Ben ise gecen sene bana mailinde yazılı uyguladıgı UFE+TUFE/2 (gecen sene %10 a denk geldi)gibi bu senede ufe+tufe/2 ile %5 yapmak istiyorum.Gitgide yeni kiracılarla aynı ucreti odemek can sıkıyor.Kanunen ufe/tufe uzeri zam yapamaz diye okuyorum,sizin yorumunuzu ve yonlendirmenizi rica ederim,iyi gunler..

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Mart 2015 | 17:12 Timuçin ILGAZ 628 Kişi okudu

Tuzla kentsel dönüşüm daire hakkında

Soru

Merhaba, öncelikle iyi çalışmalar. Tuzla'da altı Dönüm üzerine kurulu üç bloklu bir siteden 1+1 65 m2 Bodrum kat krediye uygun bir daireyi yatırım Amaçlı almak istiyorum. İçi harabe denebilir fiyat bu Yüzden makul. Yaptırılır kiraya verilirse 550-600 arası kiraya gider. Ben masraf yapmayıp beklemek istiyorum. Site epey eski. Arsa gibi düşünüp dönüşümü beklemek ne kadar mantıklı Tuzla merkez bölgesinde fiyatlar sürekli yükseliyor. Dönüşüm gerçekleşirse payıma ne düşer acaba nasıl hesaplanıyor. Tekrar iyi çalışmalar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Mart 2015 | 14:12 MURAT POLAT 628 Kişi okudu