kentsel dönüşüm ödemeleri hakkında

Soru

Kentsel donusum kapsaminda binamizi mutahite verdik kredi kullanmadik sadece evi yikti bir civi cakmadi paranin %65 yatirdik oryak hesaba ama halada paranin tamamini yatir diyor zorunlulugumuz varmi eger mutahit gorevini yerine getirmez ise kredi kullanmadigimiz icin paramızın garantörü kim olur

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
13 Ekim 2016 | 23:37 erkmen onan 605 Kişi okudu

Emlak ve Gelir vergisi ödemesi taahhuk eder mi

Soru

Ev hanımı olarak eşimin üzerine 1 adet ev var çalışmadığı için emlak vergisinden muaf eşim benimle oturduğu için boş duruyordu evi yeni kiraya verdik .emlak vergisi ve gelir vergisi ödeme tahakkuk eder mi iyi günler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
04 Ekim 2016 | 14:27 Ahmet velioğlu 606 Kişi okudu

Apartmanda ev sahiplerine ait ortak daire

Soru

18 daireli bir binada kapıcı dairesinin ev sahiplerine ait olduğu, kiraya verildiği ve bu kiranın kendi aralarında pay edilmesi Kanuni'mi?bu binada yine kapıcılık görevini yerine getiren kişinin bu binada yaşayan ve ücret alan ev sahiplerinden birinin olması Kanuni'mi ?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ağustos 2016 | 20:28 Murat tapan 606 Kişi okudu

yaşamak için tercih

Soru

yaşamak için modda 2+1 mi flamingo 2+1 mi önerirsiniz? saygılar

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
07 Temmuz 2016 | 14:34 sultan süzer 605 Kişi okudu

Site yönetimi seçimi yapılması

Soru

apartman Site yönetimi seçimi yapılacak seçim tarihinde şehir dışında olacağımdan oyumu kullanması için dışardan birine vekalet verebilirmiyim. Mesala kat maliki olmayan iş arkadaşıma yardımlarınız için tşk

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
02 Haziran 2016 | 16:17 Ahmet ÇİÇEK 605 Kişi okudu

Kentsel donusum ve mutahitimiz

Soru

Cok tesekkurler hemen soruma geciyorum babam oturdugu binayi mutahide verdi fakat 1 yili askindir mutahid binayi yapmadi mahkemelik oldu babam mutahitten kira yardimi aliyordu fakat bu yardim sozlesmesinde yok ise cunku mutahid kira yardimini daha vermeyecegini soyluyor babam devletten kendi basvuru yapsa kentsel donusum kredi yardimi alabilirmi yoksa mutahid almaya devam edermi sizden rica etsem asagida babamin telofonunu veriyorum iletisime gecermisiniz babam devlet memuru emeklisi bu devlette babama yardim edecek bir merci bir sahis olursa cok makbule gecer saygilarimi sunar esenlikler dilerim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Mayıs 2016 | 12:35 Ercan uzun 605 Kişi okudu

İskan sorunu hakkında yardım.

Soru

Merhaba. 6 ay önce kredi ile bir daire aldım. Daireyi aldığımda iskanı çıkmamıştı bir kaç aya çıkacak dedi satın aldığım kişi. Ama bugüne kadar iskan çıkmadı. Binanin mütahiti ilgilenmediğini düşünüyorum. Çünkü daha önce yaptığı binalara bile 1.5 yıl olmus hala iskan almamış. Ben evi alırken hiç bir sözleşme yapmadım sadece iskan çıkana kadar 10 bin eksik ödeme yaptım. Şuan su ve elektrik konusunda mağdur durumdayız. Su ve elektrik sayacı tek sayac üzerinden ortak olarak hesaplanıyor işin kötü yanı binada kimse bu işlerle uğraşmak ta istemiyor bende dahil bu yüzden sürekli elektrik ve su kesintisi yaşıyoruz. Bu iskan sorununu nasıl çözeriz binada birlik beraberlik yok elimde sözleşme olmadan nasıl hakkımı arayabilirim yardımcı olursanız sevinirim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Şubat 2016 | 23:56 Metin Alp 605 Kişi okudu

Emlak Vergisi Ödemeleri hk.

Soru

Merhaba, 2006 yılında Kayınvalidemden satınaldığım İzmir bayraklı belediyesi sınırları içerisindeki ev için emlak beyanında bulunmadığımdan dolayı 2016 yılına kadar satışı gerçekleştiren(kayınvalidem) adına çıkan emlak vergilerini düzenli olarak ödedim. Bu yıl Emlak beyanını kendi adıma verdiğimde (belge eklerinde tapuyu da gönderdim) 2007 yılından itibaren yapılan tüm ödemeleri yok sayarak benim adıma 1.773 TL anapara 737 TL gecikme olmak üzere toplam 2.510 TL borç çıkartıldı. Sorularım Kayınvalidem üzerine ödediğim tutarları bu borca mahsup ettirebilirmiyim? Mahsuplaşma olmaz ise kayınvalidem adına daha önceden ödediğim paraları kendisi yasal faizi ile geri alabilirmi?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
03 Şubat 2016 | 20:30 rasim sönmez 605 Kişi okudu

Rayiç Bedeli doğru yatımış mıyız?Herhangi bir ceza çıkar mı?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Benim sorum yaklaşık bir yıl önce bir evim vardı başka bir ev almak için sattım. 135000 tl ye anlaştık. Alıcı 135000 tl ye kredi başvurusunda bulundu ve onaylandı. Gidip belediyeden rayiç bedelini istemişler belediyedeki rayiç bedeli 102000 tl biz tapuya gidip bu değeri kredi çektiğimiz miktar kadar gösterip yani 135000 tl gösterip o bedel üzerinden harç ödedik. Doğru mu yapmışız ileride herhangi bir ceza çıkar mı bu konuda beni aydınlatabilir misiniz. Bir de maliye bu tür cezaları ev satıldıktan kaç yıl sonra gönderiyor. teşekkürler. İyi günler...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
10 Kasım 2015 | 12:06 Mehmet Kale 605 Kişi okudu

ruhsatsız binaya kat mülkiyeti

Soru

iyi günler 1993 yılında babam tapulu arsamız üzerine ruhsatsız olarak 2 kat daire yaptı 1996 da babam refat etti tapuyu vekalet vererek annemizin üstüne geçti 2001de bi kat daha çıktık.şimdi 3 kata kat mülkiyeti çıkarta bilirmiyiz

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
16 Ekim 2015 | 10:55 Hakan DİLMAÇ 605 Kişi okudu