teb bankası siğorta ödemeleri

Soru

tebernüş bey merhaba .ben teb bankasından 120 aylı kredi çektim benden hersene dask poliçesi-ev poliçesi-ve kredili hayt poliçesi adında 635 tl para kesiyolar bu ödemelerden dask zorunlu olduğunu biliyorum.diğer ödemeler zorunlumudur bilgi verebilirseniz sevinirim.iyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Mart 2015 | 20:33 alper akdemir 606 Kişi okudu

mai residenseden ev almak istiyorum

Soru

merhabalar ben mai den ev almak istıyorum ben şimdi kirada otoruyorym ben maiden evi alıb bır yıl hiç ödeme yapmıyırmuyum inanasim gelmiyor ben bunu anlamadım aydınlatırsanız sevınırım yarın alırsam hemen oturuyormuyum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Mart 2015 | 00:38 huriye yazar 606 Kişi okudu

müteahitin apartman içinde yarım bıraktığı işler

Soru

2014 baharında anahtar teslim olarak aldığım dairenin apartman içerisindeki bazı bölümlerin sıvası eksik elektrik tesisatında eksik ve sıva üstü geçilen bölümleri var hidrofor devreye alınmadı görüntülü diafon yazılı olan broşürdeki diafon görüntüsüz çevre düzenlemesi yapılacak denen sözleşmedeki çevre düzenlemesi yok vb. eksikler müteahite bildirilmesine rağmen hiçbir faaliyette bulunmuyor izlenecek yol başvurulacak mahkeme nedir

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Mart 2015 | 20:00 Gürkan Konakçı 605 Kişi okudu

tapıda arsa üzeri dublex ev . Exper proje yok red

Soru

ev almak için bankaya başvurdum kredi onaylandı . Ama exper raporu şu . Evin onaylı projesi yok . Red Tapuda aynen şu ibare var arsa ve üzerinde dublex ev. Ne yapmalıyım bu onaylı proje nerde olur.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Mart 2015 | 20:20 selami aydın 605 Kişi okudu

Küçükyalı'da kat irtifaklı tapu

Soru

Tebernüş Bey Mrb, Küçükyalı Çınar Mahallesinde 110 m2 brüt alanlı 3+1 daireyi almak üzereyim fakat tapu kat mülkiyetli değil kat irtifak tapulu. Kredi kullanmak için bankamla görüştüğümde kredinin çıkacağını söylediler. İleri ki dönemde bir sıkıntı yaşatırmı acaba? Mülkiyetli veya irtifaklı tapunun farkı nedir acaba? Şimdiden tşk eder iyi çalışmalar dilerim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Şubat 2015 | 19:34 İlhan öztürk 605 Kişi okudu

ipotekli ve hacizli ev

Soru

öncelikle Allah razı olsun.Benim iki tane evim bankadan ipotekli borçlarımı ödeyemediğim için başka bankalar evlere icra koydurmuşlaripotekli evlere icra konulurmu bunların satışı yapılabilirmi.beu evlerden birinde annem oturmakta oda satılırmı yardımlarınız için Allah yar ve yardımcınız olsun

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
01 Şubat 2015 | 01:06 murat gökdemir 606 Kişi okudu

Apartmanda değişiklik yapmak

Soru

Merhaba soy ismimi yazmadığım için sorumu cevaplamadınız. Aslında ben soy ismimi yazmıştım.16 katlı geniş bahcesi olan bir binada oturuyorum. Bahçede apartman görevlisi için yapılmış bir tek katlı bina var. Görevli ailesi ile burada oturuyor. Kat malikleri burayı hanımlar gününe tahsis edip görevli için bahçenin uygun bir yerine prefabrik yer yapmak istiyor. Bu keyfi bir talep değil mi? Ben bu işleme de burada yapılacak aktivitelere de katılmak istemiyorum.Çoğunluk yapılmasını istiyor. Benim itirazım geçerli olur mu? Lütfen cevaplarmısınız?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Ocak 2015 | 10:01 İhsan YILMAZTÜRK 605 Kişi okudu

emlak vergisi ödeme zamanı

Soru

24.Aralık.2014 tarihinde bir daire aldım emlak vergisi ödemem gerekiyormu acaba

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Ocak 2015 | 10:17 Bayram Gül 605 Kişi okudu

Gelir vergisi beyanı

Soru

Merhaba Tebernüş Bey 29.12.2014 tarihinde yaklaşık 1 yıl önce satın alıp tapuda 60.000TL gösterdiğim evi 170.000TLye sattım. Pişmanlık beyan dilekçemizi alıcı ve satıcı olarak verdik. Harç artırım bedeli 2 taraf toplam 6.800TL ödedik. Görevli Mart ayındada vergi dairesine gelerek vergi beyanı vermemi söyledi. Bu beyanı verdiğim zaman ne ile karşılaşırım? Herhangi bir para cezası ödermiyim? Yapılan işlem doğru mu? Cevabınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Aralık 2014 | 19:10 Yaşar Parıltı 605 Kişi okudu

Emlakçı ile komisyonda anlaşamadık

Soru

İyi günler. Ben Geçenlerde bir emlakçının sitesinde bir ev gördüm ve emlakçıya gidip eve bakmak istediğimi söyledim, emlakçıda beni eve götürüp gezdirdi.çıkışta bana bir kağıt imzalattı. daha sonra ben bizzat indirim yapmak için ev sahibi ile görüştüm ve ev sahibi bana dediki emlakçı benden ve sizden iki'şer bin lira istiyor.yani toplamda 4 bin lira. bizde aramızda protokol yaptık ve uygun bir fiyata anlaştık ve dedik ki kul hakkı olmasın diye emkaçıya Bin'er lira verelim (toplamda iki bin lira)aradan çekilsin. emlakçıya gittik durumu izah ettik ama adam neredeyse bizimle kavga edecekti.bende kızdım sana para mara yok dedim ölsende vermem deyip rest çektim. bizden sonra ev sahibini çağırmışlar ve demişti eviniz satmayın. kadın da ben bunlara söz verdim bunlara vereceğim. Emlakçı da demiş ki tapu dairesinde avukat arkadaşlarımız var bu şahıs evi alırsa biz öğreniriz ve bizde de imzası var ona göre gereğini yaparız. şimdi sorum şu: Ben evi almaktan vazgeçtim ama hanım çok ısrar ediyor ve teyzeside burada yatırım yapmak istediğinden dediki ben evi ben kendi adıma alacağım ve size kiraya vereceğim. bu durumda sıkıntı olur mu. ben yeni evliyim ve evi almak için ev kredisi çekmem lazım ama almayacağım için çekmeyeceğim. bu durumda evi benin aldığımı iddia edebilir mi yinede? yardımcı olursanız sevirim..

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Kasım 2014 | 12:29 ercan can 606 Kişi okudu