TOKİ KAYABAŞI DÜKKAN

Soru

Tebernüş Bey Merhaba.. Toki Kayabaşında 3+1 tapusunu üzerime aldığım dairem var.Dairenin satış fiyatı 250,000 TL.civarında.Aileme ait evde oturuyorum.Kira masrafım yok.Dairemin dışında herhangi bir mülküm de bulunmamaktadır.Bu dairemi satıp 300,000 tl.devir parası ile kayabaşında müstakil 45 m2 dükkan devir almam mantıklı olur mu sizce?Aradaki 50,000 tl. farkı nakit olarak kapatacağım.Dükkanın aylık taksit ödemesi 5300 tl.* 105 ay .Ayrıca kira getirisi 4500 tl.Şimdiden çok teşekkür ederim.Saygılarımla...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Temmuz 2013 | 11:37 MERVE KURT 603 Kişi okudu

evostar

Soru

Tebernüş Bey Merhaba, Geçtiğimiz ay soyak evostar'dan 108 ay vade ile 320,000 TL'ye 98 bürüt metre karesi olan 2+1 kendine ait 15 metrekare terası ve 15 metre kare bahçesi(brüt metre kare içinde değiller) olan bahçe dubleksi kuzeybatı cepheli ev aldım. evin toplam maliyeti 400,000 tl civarına geliyor. 1- Kuzey batı cephe alarak hatamı yaptık? 2- İleride gerçekleşecek projeler düşünülürse evin yatırım değeri ne yönde olur ? 3- Sitenin çevresinde yer alan derenin olumsuz etkileri olur mu? 4- Kirada oturduğumuz için evin teslim tarihi önemli, ekim ayında teslim edileceği söyleniyor ancak ağustosta teslim edileceği söylenen park apartsın şu anki durumu ve evostardaki çalışmalar düşünülürse sizce teslimat ne zaman gerçekleşir - maalesef satış ofisinden net bilgi alamıyoruz . Sabırla yanıtladığınız sorular için şimdiden teşekkür ederim Saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Temmuz 2013 | 08:47 Serdar Esentepe 603 Kişi okudu

Narlife

Soru

Tebernüş bey merhaba, Narlife bahçe dubleks için 133 metrekare net 790 bin TL Bahçeden kısmi deniz ve orman manzaralı. Bahçe kullanım hakkı yönetim planında geçiyor. Yorumunuzu alabilir miyiz? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Temmuz 2013 | 19:20 Sevda Şahin 603 Kişi okudu

Tapumu nasıl alırım

Soru

Merhaba Tebernüş Bey Benim sorum şu 2+1 iki tane daireye temelden girdik geçen sene teslim almamız gereken evi bu sene mart ayında taşındık elektirik su şantiyeden bunu inşaat firması ödüyor ama n ereye kadar tapumuz halan yok ne yapmamız gerek artık canımıza tak dedi tapumuzu vermezlerse ne yapmalıyız . Şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Temmuz 2013 | 11:58 Mümine Arikan 603 Kişi okudu

2b

Soru

Sorunuz: sn kireççi bey mrb 2b kapsamında 133,45 metrekarelik iki hisseli bir arsammız vardır.15.05.2012 tarihinde bu arsayı almak için başvuru yaptık fakat başvuru formunda kullanılan alan kısmına (133,45(kısmi)ibaresini yazdık açıklananan rayiç bedelller iki hisseye toplam 92000 tl tahakkuk etmektedir. bu anlışı nasıl düzeltebiliriz..toplam tutarın 46000 tl çıkması ve hisse başına 23000 er tlnin düşmesi lazım bunu ankaraya gidip milli emlaaktan düzeltebilirmiiz veya istanbuldanmı halledebiliriz istanbulda yaşıyoruz..saygılarımla

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
17 Haziran 2013 | 12:48 yavuz AYGÜNDÜZ 603 Kişi okudu

arsa

Soru

sayin gursel bizim ankara kecioren ovacik hacil da arsamiz var yarisina imar gecti yarisi orman sinirda kaldi biz belediyeden duzgun bir bilgi alamiyoruz orasi ne olacak tarla diye kaldi ama orasi hep imarli oldu biz vergimizi imarli oduyoruz senelerdir sizden ricam boyle durumda olanlar varmi beni hukukla bigilendirimisiniz selamlarimi sunarim

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
05 Haziran 2013 | 22:00 ergul devecioglu 604 Kişi okudu

Divan Residence

Soru

Sayın Kireççi, Öncelikle başarıyla sürdürmüş olduğunuz duruşunuz için sizi kutlarım.Sorularıma gelince yaklaşık 2.5 yıl önce inşaat bitmeden divan residence sitesinden 2 daire aldık bugüne kadar kötü yönetim,kötü kiracılar dışında ayrıca prim yapmama sebebiyle ciddi zarar gördük yakın zamanda bir dairemi satınca gördümki daha dairelerin faturası bile kuzu tarafından kesilmemiş ayrıca bize cins tashihi yapılmış tapular gelmemiş tabiiki bunları istedim ama toki içinde olan bir projede bunlar normalmi? ikinci sorum ise 300.000 civarında istanbul avrupada ne tür bir projede yer alınır?ofisler karlı olurmu sizce?yatırım amacı ile alındığı düşünülürse inşaat bitince aidatlar ve kira durumu önemli? Birde yorum istanbul için yorumunuz nedir?bu iş biteli 1 yıl oldu satışlar birmedi ama bence hem fiyat uygun hem lokasyon iyi ne dersiniz? saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Mayıs 2013 | 14:03 Doç.Dr.Burak Köseoğlu 604 Kişi okudu

Yatırım amaçlı mı, Oturum amaçlı mı ?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Yatırım amaçlı Finanskent 1+1 80 m2 Maslak cephesi 6. kat 280 bin TL bir daire almayı mı (kira bedeli 1300 tl), yaşamak için Akfırat Tepeören'de sosyal aktiviteli güvenlikli bir sitede brüt 210 net 155 m2 oturum alanı ve büyük bir bahçesi olan 550 bin TL bir villa almayı mı (kira bedeli 1900 tl) önerirsiniz ? Bir taraf eşimin işine diğer taraf benim işime yakın.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Nisan 2013 | 15:18 Ceylan Atılgan 603 Kişi okudu

Çukurova Tower ve Kartal Projeleri

Soru

Tebernüş Bey tekrar merhaba, Önceki soruma verdiğiniz cevap için teşekkür ederim. E-5 çevresinde iki proje daha inceleme fırsatım oldu; Çukurova Tower ve Dumankaya Ritim. Dumankaya'nın fiyatları ve tok satıcılığı nedeniyle eledim. Çukurova Tower projesi kağıt üzerinde hoşuma gitti. 1+1 71m2 brüt - 45m2 NET, köşe daire deniz ve pendik cepheli 5. kat; 250bin civari fiyat aldım. kararı mı vermek istiyorum artık. sizce Çukurova tower bu şartlarda tercih edilebilir mi? e-5ten biraz içeride olması gibi dezavantajlari var. onun dışında proje başlamış durumda bu bir avantaj. Kısaca acele etmeyip araştırmaya devam mı etmeliyim, yoksa yatırım amaçlı tavsiye eder misiniz? Teşekkür ederim şimdiden.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Nisan 2013 | 21:12 Ahmet Çolak 604 Kişi okudu

ıspartakule ulaşım problemi

Soru

Tebernüş bey merhaba, Ispartakule Avrupa konutları site yönetimindeki arkadaşlardan aldığım bilgiye göre, bahçeşehir bağlantı yolu ile ilgili dilekçeler ulaştırma bakanlığına gönderilmiş. Siz bir yazınızda başbakanlık iletişim merkezi tavsiyesinde bulunmuştunuz. O yazıyı mail ile site yönetimine ilettim ancak dilekçeyi ilk planlandığı şekliyle ulaştırma bakanlıığna gönderdiklerini söylediler ve tahtakalenin dönüşümüyle birlikte yolun açılabileceği gibi bişeyler söylenmiş. Ayrıca iett otobüsleri ıspartakuleye gidişte içinden geçiyor ancak dönüşte içeri girmiyor. Sizin söylediğiniz gibi proje geliştirme çok hassas bir konu ve maalesef durum ortada. Bu iki konuyla ilgili olarak son gelişmelerle ilgili sizin veya bölgede oturan arkadaşların bilgisi varsa palyaşılabilirse çok mutlu olurum, anladığım kadarıyla Ispartakule ilgili çok daha organize hareket edilmesi gerekiyor, teşekkürler,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Nisan 2013 | 09:49 engin boz 603 Kişi okudu