Merhabalar Tebernüş Bey ,Malumunuz yeni yapılan sitelerde sit

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey ,Malumunuz yeni yapılan sitelerde site yönetimleri metazori olarak yönetim planı gereği 3-5 yıl gibi sürelerde sitede kalarak yönetimi sürdürüyorlar . Bu süreç sanki gereklilik olarak gösterilmekte .Oysa satılan dairelerin garanti süreleri boyunca sadece teknik personel istihdam etseler ve diğer site hizmetlerinden olan güvenlik,temizlik ,peysaj v.b. gibi işleri site sakinlerinden oluşan bir yönetime baştan verseler çok daha sağlıklı olur .Site sakinlerinden oluşan bu yönetim derhal piyasada yüzlerce olan ve rekabetçi ortam oluşturan profesyonel site yönetim şirketleriyle anlaşsa inanın site aidatları yarı yarıya düşer. Bu perspektifte yüklenici ,müteahhit firmadan garanti süresince zaten ücretsiz olan hizmetler alınır ve bu sürenin bitiminde ise eğer makul bir fiyatlandırma yapılırsa teknik hizmet alınmaya devam edilir . Bu mantıklı yönetim sistemini hiç bir müteahhit firma yapmıyor .Sizde diyorsunuz ki bazı firmalar hariç birçok diğer firma iyi niyetli olarak adil yönetim yapmaya özen gösteriyor .Ben şahsen bu düşüncenize katılmıyorum . Adil yönetim sadece ve sadece demokratik katılımla olur yoksa metazori yönetim planlarıyla değil . Ben yine şahsen tüm firmaların bu işten rant sağladığını düşünüyorum .Bu rant öyle azımsanacak bir rakam da değil ( tüm siteler düşünüldüğünde ) aylık milyar dolarlar civarında . Bu tatlı pastayı hiç bir müteahhit firma kaptırmak istemiyor . Hülasa , Eğer bir inşaat firması gerçekten dürüst ve adilse daha sitenin tesliminde siteyi en fazla 6 ay yönetmeli akabinde ise kat maliklerinden bir yönetim oluşturarak derhal yönetimi devretmelidir . Ancak bu şekilde insanlar kendi evlerinde kiracı olmaktan kurtulurlar . Bu modeli uygulayacak bir tane bile müteahhit firma gösteremezsiniz ,ozaman da dürüst firmalardan söz edemezsiniz .Yaşam konforu fahiş aidatla yükselmez aksine mutlu site sakinleriyle yükselir bunun bedeli ise inanın şu anda sitelerdeki adatların yarı parasına çok rahat elde edilir . Nasıl mı ? Bizde alınan teklifler bile var . Ama yönetim planı gereği 2 kat fazla aidata ve çok daha az hizmete mahkumuz . Son söz Zaman herşeyi değiştirir . Müşterinizi asla aldatmayın. Siz unutursunuz ama müşteriniz asla unutmaz .Bu teklifimin kat mülkiyeti kanunlarına girmesi ve ülke genelinde yapılan bu talanın sona ermesi dileğiyle .Saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Nisan 2011 | 13:04 sadık cidal 563 Kişi okudu

merhaba tebernüş bey, benim sorum ihlas inşaatın ıspartakule

Soru

merhaba tebernüş bey, benim sorum ihlas inşaatın ıspartakuledeki projesinde bizimevler 2 fiyatı bölgedeki diger projelere göre fiyatları neden bu kadar yüksek bu soruyu satış ofisine sordum fiyatlarımız ucuz yanıtını aldım 4 + 1 daire için 490.000 tl istiyorlar şimdi bu fiyattan almış olsam 3 yıl sonra aynı fiyata satabilirmiyim diye düşünüyorum.sizin yorumunuzu merak ediyorum.saygılar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Nisan 2011 | 09:46 Emre Tuna 564 Kişi okudu

merhaba Tebernüş bey ben sizden esenyurt haramidere de n towers

Soru

merhaba Tebernüş bey ben sizden esenyurt haramidere de n towers ın ol duğu bölgede yapılacak hastene projesi söylentisinin doğru olup olmadığını öğrenmek istiyorum.teşekkürler iyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Nisan 2011 | 22:03 nezih burak yıldırım 564 Kişi okudu

slm hocam.sizlede paylastıgım gibi adres botanikten sonra 2.yat

Soru

slm hocam.sizlede paylastıgım gibi adres botanikten sonra 2.yatırımımızıda dumankaya konsept projesine yaptık hayırlısıyla.bitmiş proje olması ve 1850tl- m2 fiyatı bize tatminkar geldi.ama aklım cadde projesinde kaldı genede.herneyse hocam size zor bir soru soracam .bu soruya vereceginiz cevap benim ileriki ufak tefek yatırımlarım için klavuz olacak.soru su siz evladiyelik yatırım yapmayı dusunseydiniz dumankayanın aydınlı projelerini mi yoksa kurtkoy projlerınımı tercih ederdiniz?aydınlı m2 olarak 600-700tl geriden geliyor kurtkoyden.sizce bu fark kapanırmı yoksa daima kurtkoy ondenmi gider ?? tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ocak 2011 | 02:18 yalın aksay 564 Kişi okudu

gültepe sardunya evleri 1 hakkında ne düşünyorsunuz?fiyatlar

Soru

gültepe sardunya evleri 1 hakkında ne düşünyorsunuz?fiyatlar oldukça uygun..yeni başalyacakları projeler de varmış.. peşinde % 17 ye kadar iskonto var deniyor.yeni projelerde % 50 nakit kalana 36 aya kadar 0 faizle ister hemen teslim ister yatırımlık konutlar var deniyor.küçük ölçekli bi firma ama şimdiye kadar kötü bi izlenim yok diyorlar. yardımcı olursanız sevinirim iyi günler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Ocak 2011 | 15:38 ayhan şerbet 563 Kişi okudu

Ulukentteki bir daire hakkında soru

Soru

Ulukent gültekin konakları 3 ' te 1 senelik binada 3+1 130 metrekare net bir daire tapu masrafları da dahil olmak üzere 370.000 TL kira getirisinin 1.400 TL olduğu söyleniyor o bölge için bu fiyatlara alım mantıklı mıdır?

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
12 Şubat 2017 | 15:13 Ümit Güzeş 563 Kişi okudu

Selamlar Üstadım...Öncelikle Sizin ve çalışanlarınızın B

Soru

Selamlar Üstadım...Öncelikle Sizin ve çalışanlarınızın Bayramını kutlarım...forumunuzun ve sitenizin müdavimi olarak aydınlanmaya devam ediyoruz...son dönemlerin parlayan yıldızı Halkalı nın şu anki ulaşım altyapısı sizce yapılan projeleri kaldırabilir mi? Marmarayın buraya etkisi illa ki olacaktır ama acaba özellikle Atakent tarafına bir metro yada Marmaray entegre istasyonları olabilr mi ? ikinci parlayan yıldız Esenyurtta metro yada tramvay şart değilmi? 2-3 yıl içinde burada şu anki nüfusun yarısı kadar belki de fazlası insan yerleşecek...modern bir kentsel dönüşüme hazırlanan bir bölge için Şimdiden ne tür bir altyapı hazırlığı var? Bir de şu Fİ-Yapı muhabbetinden sıkılmıştınız biliyorum...önceleri binalar yapılacak mı endişesi vardı...bakıyorum artık projelerin bitip bitmemesinden ziyade ortaya çıkan binaların görünüşleri eleştiri alıyor...İnsanlar Fi-Yapı'yı eleştirebilecek birşey bulabiliyor gibi geliyor !!! Bu iyi birşey mi kötü birşey mi Fikret bey için merak ediyorum? Ben yine de Fikret Bey'in burayı dikkate alacağının düşünüyorum...fotoları gören arkadaşlar bence endişenmesin natamam inşaat görüntüsü ile bitmiş bir site çok farklı gözükecektir...Biraz sabır gerekiyor...İnşaat biraz öyledir önce çirkin ördek yavrusu gibi doğar ama sonra bir kuğuya döner...Sadece Fi-yapı için söylemiyorum...Her proje için bu geçerli...istisnalar ayrı tabi ...Bence endişelenecek taraf insanların yaptığı yatırımın geri dönüşü tatmin edici yada beklentiyi karşılayıp karşılamadığı olmalı...Bu biraz konjektürel ortama da bağlı galiba...iyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Kasım 2010 | 22:08 Baycan İlhan 564 Kişi okudu

Merhaba, Candan Erdönmez hanım size yazdığı mesajda ataköye

Soru

Merhaba, Candan Erdönmez hanım size yazdığı mesajda ataköye alternatif aradığını söylemiş. Bende ataköyde oturuyorum ve bende uzun bir süredir aynı arayış içerisindeyim. Birçok proje inceledim.Geldiğim nokta şu ataköyün şu hali bile birçok projeden daha iyi. En başta çok yeşil, toplu ulaşım alanlarına metroya metrobüse yakın, E-5 ve Tem'e çıkış çok kolay, binaların arası açık ferah, tavanlar yüksek. Zaten bu yüzden ataköyde fiyatlar hiç düşmüyor. İnsanlar eskide olsa evleri alıp içini yaptırıyor.Ben bir tek akkoza projesini beğenmiş ve ev almıştım. Ama şu anda ataköyü bırakıp orada oturmayı düşünmüyorum.Candan hanım eğer önereceğiniz site olursa bende memnun olurum fikirlerinizi duymaktan. Sevgiler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ekim 2010 | 07:57 Demet Mat 564 Kişi okudu

Tebernüş Bey, iyi çalışmalar . Sitenizi uzun zamandır izliy

Soru

Tebernüş Bey, iyi çalışmalar . Sitenizi uzun zamandır izliyorum, gerçekten çok yararlı oluyor . Bu yüzden teşekkür ederim. Benim size iki sorum olacak.1) 2 gün önce bir TV programında babam Yalova Çınarcık'ta 109000 TL 'ye villa reklamı görmüş fakat firma ismini not edemeden reklam bitmiş.Bu firma veya proje hk. bilginiz var mı?Eğer varsa buradan bir villa almak için öneriniz nedir?2)Ayvalık'ta tavsiye edebileceğiniz projeler var mı? Babam ayvalık'ta yazlık tipi bir emlak almak istiyor. Sizce ileri de5-10 senelik dönem için Ayvalık 'tan alınan bir yazlık önemli bir getiri getirebilir mi? Bu soru genel oldu ama cevap verebilirseniz sevinirim. Saygılar. Hayırlı Ramazan'lar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Ağustos 2010 | 11:59 Armağan Kıran 564 Kişi okudu