şahintepe arsa

Soru

Merhaba , oturduğum bir evim var ,birazda nakit param var yatırım için arsa almak istiyorum şahintepede 1372 parselde 1dönüm arsa fiyatı 200.000 tl,tapu verilebiliyor ,bu arsa üzerine yoğunlaştım sizin bu konuda fikriniz ne olur ?cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Eylül 2012 | 00:40 Fatih Aslan 551 Kişi okudu

Agaoglu 1453

Soru

Tebernus Bey merhabalar, Agaoglu 1453 projesini satis ofisine giderek bizzat inceleme firsatim oldu, proje icin metrekare fiyatlari 3900-4000 olarak gosterilmis fakat brut alan ile net alan arasinda astronomik fark oldugunu dusunuyorum, 160 m2 diye lanse edilen bir evin net alaninin 100 ila 105 m2 arasinda bir kullanimi olmasi sizce makul olculerde midir, degilse m2 fiyatini 4000 yerine 5000-5500 diye dusunmek daha mantikli degil mi? Bir ornek vermek gerekirse Avrupa Konutlari Tem de 114 m2 brut bir evin 100 m2 net kullanim alani var, brut-net farki sadece yuzde 15 ler duzeyinde, firmalar artik brut-net farkini yuzde 30-35 ler seviyesine getirip m2 fiyatini dusuk gostererek insanlari kandirma seklinde bir pazarlama stratejisi uyguluyorlar, sizden ricam bu konularda da insanlari bilgilendiriniz, net ile brut arasindaki farkin bu kadar yuksek olmasinin dayanagi nedir, hangi alanlar ev alanina dahil edilmistir, bu konularda bilgilendirelim cunku 120 m2 brut 100 m2 net kullanimi olan bir projede firma sahtekarlik yapmayip metrekare 5000 dediginde Agaoglu 1453 ten daha pahali gibi lanse edilecek, halbuki birinde 600 bin oderken digerinde 640 bin odeme yapacaksiniz, bir emlak uzmani olarak lutfen gereken uyarilari insanlara yapiniz. Saygilarimla, Burak Ceylan

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Eylül 2012 | 12:38 Burak Ceylan 552 Kişi okudu

Üsküdar Bağlarbaşı nda Yatırım ve Yaşamak için ev

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Üsküdar Baglarbası mevkisinde ana cadde uzeri 4 katlı apartmanın catı katını almayı dusunuyorum ama tereddutlerim var. tapu alanı 144 m2 ve 1/4 hisseli, 36 m2 arsa payı var. Kat mülkiyeti olup krediye uygun. Fakat catı katı olması sebebiyle proje alanı 60 m2 olup geri kalan alanı teras olarak gecmektedir. Ev 50 yıllık olup yıgma ateş tuglası butun duvarları taşıyıcıdır. Eski ev sahibi terasa cıkmalar yapıp evi buyutmuş. evin ciddi tadilata ihtiyacı vardır. Dairenin fiyatı 160000 tl olup 140000 e alma ihtimalim vardır. Almadan once sşze birkaç sorum vardır. Bu bolgenin kentsel donusumde uzun vadede sonuc alınabilecegini onceki yazılarınızda belirtmiştiniz, peki ben arsa payı uzerinden mi işlem gorurum yoksa mimarı alana gore olup onaylı 60 m2 ile mi işlem görürüm? ikinci sorum : bu bolgede bu fiyata alacagım gayrimenkul sizce kelepir midir? exper gelmesi durumunda ciddi sıkıntılar yaşabilirim değerlemeyi cok düşük gösterebilir diye düşünüyorum. Kentsel donusum, metro duragının gelmesi ve okul alısveriş merkezi gibi yerlere yakın olması da secimimde etken olacaktır. Ama karar vermekte zorlanıyorum. Kafam çok karıştıgı için yazarkende karıştırmış olabilirim umarım yardımcı olabilirsiniz.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Eylül 2012 | 02:33 A. Uğur BİLEN 552 Kişi okudu

boğazköy

Soru

merhabalar tebernüş bey ben bağcılarda oturuyorum fazla kalabalığı sevmediğimden biraz daha sakin bir bölgeye taşınmayı düşünüyorum boğazköy tarafını önerirmisiniz bahçeli natamam tripleks almayı düşünüyorum yol problemi varmı fiyatlar daire fiyatlarında dolaşıyor nedenini öğrenebilirmiyim birde alırken nelere dikkat etmemiz lazım villa tipi dairelerin emlak vergileri dahamı yüksek cevap için şimdiden teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ağustos 2012 | 18:31 ÜMİT TURGUT 552 Kişi okudu

bilgili holding westblocks konut projesi

Soru

hilal hanım iyi günler ; 2 sene önce bilgili holding ismine güvenerek marka proje olarak piyasaya sunulan westblocks projesinden 1+1 yatırımlık bir daire aldım. Amacım daha sonra bu daireyi çevrede 2 üniversite ve fabrika olduğu için kiraya vermekti. 16 Ağustos tarihinde daireyi teslim almaya gittiğimde haberdar olduğum konu beni hem şaşırttı hem kızdırdı. Hatta ilk öne kafamda bunu bir şekilde birilerine yazmak ta yoktu ama vakit geçtikçe aptal yerine konduğum gerçeği beni sinirlendiriyor. şu anda bloklardan birini ( toplam 3 blok var ) republıka academic aparts altında ana hedef ünüversite öğrencileri olmakla birlikte rezidans görevei de göreceği için çevre iş yerleri ve fabrikalara da hitap ediyor. sonuçta bu proje değişikliği yüzünden tapuları da veremiyorlar çünki tabii proje böyle çıkmadı ki piyasaya. milletten paraları topladılar inşaat bitti veya bitmesine az zaman kala böyle bir değişiklik yapmaya karar verdiler.: böylelikle benim gibi yatırım amaçlı alıp kiraya vermek isteyen insanların önünü kestiler. ben bunu kesinlikle etik bulmuyorum. ben böyle bir proje duşunulduğunu bilseydim belki oaradan ev almazdım. şu anda evi hemen remax hadımköy kanalıyla satışa çıkardım. şu anda size yazdığım konuyla ilgili belkj hiç bir şey elde edemiyeceğim ancak benim gibi mağdur olan diğer daire sahiplerini de düşünerek bu konunun esinlikle basına aktarılmasını rica ediyorum. Ben turizmciyim ve inanın çok zor bir meslekte bir şeyler hayata geçirmeye çalışıyorum. ınsxanları aldatmak bu kadar kolay olmamalı. eğer ilgilenirseniz çok sevinirim. Cep tel: saygılarımla

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
20 Ağustos 2012 | 19:14 Semrin Arkan 551 Kişi okudu

protestolu senet.

Soru

Hilal hanım, 1- satış sözleşmesi gereğince, Fi Yapı İnş.San.Tic..A.Şirketi tarafından yapılan Bahceşehir de bulunan inşaat halindeki Fi side evlerinde 77 m2 1+1 daire karşılığı 93.000 tl ile anlaşmış ve 70.000 Tl sini peşin ödeyerek, geri kalan 23.000 tl lik kısmı ,içinde 17.05.2011 düzenleme ve 30.05.2012 vade tarihli daire tesliminde ödenmek üzere 23.000 tl lik senet imzalanarak verilmiştir. 2. Daire teslim tarihi olan 30.05.2012 tarihinde teslim edilemediğinden, Fi yapı inşaat, senedin son ödeme tarihinde önce, yani 22.05.2012 tarihinde beni Ataşehirdeki Bürolarına çağırarak, bu vermiş olduğum 23.000 tl lik senedi ödemememi, bu senede istinaden 10.000Tl peşin verip geri kalan 13.000Tl lik kısmında, 30.10.2012 tarihinde olmak üzere tekrar senet yapmamızı, bankaya vermiş oldukları daha önceki 23.000 tl lik senedimide bir hafta içerisinde Anadolu bank ataşehir şubesinde alınarak tarafıma teslim edileceğini bildirmişlerdir. Bende bu şekilde yapıp ödeme yaptım ve senedi imzaladım. Bununla ilgili belgeleri de tarafıma vermiştir. 3. Ancak fi yapı merkeze defalarca gitmeme ve aramama rağmen bugün yarın şeklinde beni oyalamış , senedi iade etmediği gibi Anadolu Bankası Batı Ataşehir Şubesi aracılığıyla protesto edilerek tahsile koymuştur. 4. Bu nedenlerle 3. kişilere verilen ve protesto olan senede İhtiyati Tedbir Kararı verilmesi , senedimin iptali için dava açabilirmiyim. Acarsam karar nasıl cıkar. Teşekkurler..

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
08 Ağustos 2012 | 10:58 kemal kartal 552 Kişi okudu

byconcept sultanbeyli projesi

Soru

byconcept sultanbeyli projesi ile yorumlarınız neler? proje sahipleri neden projeyi tanıtmakta aktif davranmıyorlar.bunun hakkında bilginiz varmı ?lokasyon olarak bu projenin geleceğini nasıl görüyorsunuz? kuzeye yapılan 3.otobana tem bağlantıısı sultanbeyli çıkışlı olabilirmi .?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Temmuz 2012 | 05:49 koray uzun 552 Kişi okudu

ozyurtlar inşaaat

Soru

özyurtlar rezidanstan 2 dare aldım % 30 peşin geriye kalanını 3 aylık cek ver dediler benden 3 aylık cek ve fazladan 110000 tl lik senet aldılar 4300 tl borcum kaldı 2 aylık 4300 borcuma 7000 tl utanmadan faiz istiyorlar kimse telefonuma çıkmıyor ne mali işler müdürü av ece hanım 7000 tl 1 gün içinde ödemessem sözleşmemi fes edeceklerini söylüyor dünyanın hangi ülkesinde 43oo tl iki ay gecikme bedeli 7000 tl faiz vardır utanmadan arlanmadan bu kadar küçülebiliyorlar anlayamıyorum resman dolandırıcı bunlar d aire fiyatları prim yapınca sözleşmemi fes etmek için bahane arıyorlar lütfen bana yardımcı olun

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Mart 2012 | 15:16 mustafa Nazıroğlu 551 Kişi okudu

N merkez

Soru

sayın kireçci ben N merkezden bir daire aldım ama sizinde bildiginiz gibi inşaat durdu ve ben belediyeyi aradıgımda N merkezin sorunu inşaat alanıyla alakalıymış.şimdi bu sorunun çözümünde hangi yol izlenecek proje degişecekmi yani alan küçülecekmi.birde ricam tamer beyi programınıza çıkarmanız. tşk

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Şubat 2012 | 15:11 ayşegül şık 551 Kişi okudu

sayın Kireççi küçükköy serenity'den 91 mertre kare 2+1 dai

Soru

sayın Kireççi küçükköy serenity'den 91 mertre kare 2+1 daire 145 bine aldım sözleşmede kat mülkiyetine geçiş esnasında ödenmesi gereken emlak değer artış vergisi ve bu işlemlerle ilgili sair giderler ve masrafler alıcıya aittir yazmaktadır tapu msaraflarının tamamını yaklaşık 4700 tl benim miödemem gerekir? Av. Hilal bayram'a sormamı söylemiştiniz ama bir cevap alamadım siz kendi düşüncenize göre cevap verir misiniz. birde hilal bayrama sorduğumuz soruşarın cevaplarını nasıl görücem. şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Şubat 2012 | 13:47 ibrahim taşdemir 551 Kişi okudu